G: Yleinen tapa, jota et vaan mitenkään voi ymmärtää?
Aloitan:
Päällä olleiden vaatteiden työtäminen takaisin vaatekaappiin puhtaiden sekaan. Just sain kaverilta kasan vaatteita sen vaatekaapista, ja kaikki on pakko pestä, koska osa niistä oli tahraisia ja kaikki vähän haisevia, kun ne käytety oli tyrkätty sinne kaappiin sekaan vaan...
Hyi yök. Ei nyt mitään maata kaatavaa, mutta en vaan ymmärrä.
Kommentit (403)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:06"]
Nenän kaivaminen ja rään syöminen
[/quote]
Hyi! Tämäkö on yleistä?!
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:46"] [quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:27"]Jos normaalitissinen pukee rintaliivit niin, että kiinnittää hakaset etupuolella ja sitten "kiepauttaa". Okei, kaikilla ei taipuneet kädet. [/quote] Täh? [/quote] Miten muuten rintsikat voi pukee? [/quote] Ja et tiedä??? Pukee ne ylleen ja kiinnittää hakaset selän takana, se on se normaali tapa. [/quote] Ei taivu kädet (ja ei, en ole lihava, ei vaan taivu.)
[/quote]
Joo, "armahdin" jo sen porukan siinä laittamassani viestissä ekalla sivulla :)
[/quote]
Minulla taas taipuisi kyllä kädet, mutta miksi hemmetissä tekisin rintsikoiden pukemisesta tieten tahtoen noin hankalaa?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:06"]
Nenän kaivaminen ja rään syöminen
[/quote]
Hyi! Tämäkö on yleistä?!
[/quote]
Yleisempää kuin arvaisi ;) Ja, yllättäen kyllä, terveellistä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:36"]Yksityisautolla kulkemista samaan määränpäähän, johon julkinen veisi.
[/quote]
Jos omistaa auton mutta kulkee silti julkisilla lyhyitä matkoja niin tulee aika kalliiksi.. Mulla tulisi maksamaan kauppareissu aina 6€ ja sit joudun vielä maksamaan autosta vakuutuksia ym. Bensaa kuluu siis kauppareissulla todella vähän, ei 6€ edestä.
[/quote]
Jos asut HSL-alueella niin hankkimalla matkakortin saat kunnan sisäisen lipun hintaan 2€. Näin kauppareissusi maksaisi vain 4€/per kerta.
Mua on aina huvittanut ja ihmetyttänyt se, jos jossain juhlissa tms virallisessa tilaisuudessa tavataan uusi ihminen, kätellään, kerrotaan nimensä ja perään "hauska tutustua" ja sitten ei välttämättä vaihdeta sanaakaan enää koskaan. Että kylläpä hyvin tutustuttiinkin :D
Naisten tapa vuorata vessan rengas wc-paperilla pissalla käydessä jaksaa aina huvittaa. Tavan synty lienee jossain perimätiedossa, joka on omaksuttu suvun kantaäidiltä Hilmalta, joka oli Helsingissä piikana joskus 1910-luvulla, jolloin julkisista vessoista saattoi saada syfiliksen, mikäli jossain renkaalle osuvassa paikassa oli naarmu tai haava. Mikäli rengas ei ole likainen, on turha päällystää sitä millään. Mä olen huomannut, että naisilla on muutenkin tapana toistaa suvun naisten (erityisesti äitiensä) käyttäytymismalleja kyseenalaistamatta koskaan yhtään mitään. Mutta tosiaan, kyllähän nämä muinaiset piiat ja karjakot tiesivät kaiken tietämisen arvoisen ihan nykypäivääkin varten... Not.
Joo en kans käsitä, miksi sinne yleiseen vessaan mennään niin nokkaa nyrpistellen eikä välttämättä uskalleta kokonaan istua siihen pöntölle, nopeasti vaan toimitetaan asia ja sitten käsipesulle ja pois. Mahdollisesti kauppaan ostoksille seuraavaksi, kosketaan kärryihin, ostoskoriin, tuotteisiin jne mitä kuka tahansa on voinut lääppiä käsillä,jotka ovat voineet käydä missä tahansa. Mennään kotiin ja siellä ei välttämättä pestäkään käsiä ja niin ne pöpöt leviää. Mutta se ei sitten haittaa yhtään, pääasia ettei takareidet ole kosketuksessa pöntön kautta jonkun muun kanssa.
En ymmärrä selfien ottamista. Voiko olla nolompaa? Ei olis 80-luvulla tullut kuuloonkan moinen.
181 jatkaa...
-Joulukorttien lähettäminen, varsinkin jos ottaa siitä kauhean stressin. Ja sellaisille joiden kanssa ei olla vuosiin oltu tekemisissä muuten kuin lähettämällä se valmiskortti valmiilla tekstillä ennen joulua.
-ihmiset jotka pitää neuvolan terkan sanomisia ainoana totuutena ja pyytävät neuvolasta lupaa esim. soseiden aloitukseen. Eiköhän vanhempi sen lapsensa tiedä ja tunne. Tai sit ne jotka valehtelee tai ei uskalla neuvolassa kertoa vaikka että vauva onkin saanut korviketta. Mitä hittoa?
-
Ns. miesten ja naisten työt. Vaikka että kahvipöydässä miehet odottavat naisten tekevän kauttaukset, kahvin kaadot tms. Tai että oletetaan että jokainen nainen on "lapsirakas" ja tungetaan mukulaa sen vuoksi syliin kysymättä.
Lapsille huutaminen. Miten ne vanhemmat jotka huutaa lapsilleen ikinä kuvittelee että niiden lapset lopettaa huutamisen sillä. Kerran kuulin että sukulaisäiti huusi lapselleen yöllä että lopeta nyt mä en jaksa kun tyttö itki yöllä sängyssä jotakin. Eihän noi yöheräämiset ole kivoja mut ei ne ole lapsellekaan.
Mä en ymmärrä kummiuden funktiota, ellei kyse ole sitten ihan oikeasti uskovaisista. Kummin perimmäinen tehtävä on tukea vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa, mutta jos uskonto ei ole millään tavalla läsnä perheessä (varmaan aika yleistä), niin miksi niitä kummeja pyydetään? Tiedän ja tunnen aivan äärettömän paljon tapauksia, joissa kummit on pyydetty lapselle, mutta he eivät todellakaan ole millään tavalla missään kasvatuksessa mukana eivätkä varmasti olisi ensimmäisinä hoitamassa kummilapsensa asioita, jos tämän vanhemmille jotain sattuisi. Tavan vuoksi vaan, ja sitä tapaa minä en ymmärrä. Onko ne kummit sitten pakolliset jos lapsi liitetään kirkkoon ja on kastetilaisuus? En kyllä ymmärrä sitäkään tapaa, jos ei tosiaan olla uskovaisia ja kirkko ole osa elämää.
Sitä, että kahvi "pitää" keittää Moccamasterilla, ja että kahvimerkin "pitää" olla joku tavallinen Juhla Mokka tai Presidentti. Kahvi "pitää" juoda Teema-mukista, Muumi-kuvilla tai ilman.
Juhlissa "pitää" olla voileipäkakkua ja karjalanpiirakoita munavoilla. Ja kinuskitäytekakku.
*
Sitä, että talo pitää rakentaa kun lapset on pieniä (eli silloin kun elämä on kuormittavimmillaan ja kun lapset ei vielä tarvitse niin paljon omaa tilaa). Talo rakennettaan keskelle peltoa tehdylle uudelle asuinalueella, ja talon "pitää" olla yksikerroksinen, puinen ja sininen. Pihassa on oltava kaksi autoa ja totta kai kaikilla nyt joku lemmikki on?
Tai niin, että laittaa hakaset takaa kiinni, mutta kupit eivät vielä ole ns. paikallaan vaan mahan tienoolla, sitten kun hakaset kiinni laitetaan olkaimet ja nostetaan kupit paikalleen... Ei tarvitse ihan niin taipuvia käsiä..
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:52"]
Miehen sukunimen ottamista naimisiin mennessä.
[/quote]
Minä olen miettinyt tätä useasti. Tosin omalta kannalta vain, koska sain kommenttia siitä sinkkukavereiltani. Mietin sitä siltä kannalta, että miksi ei? Uusi tapahan se on.
Itse otin miehen sukunimen, koska tunsin sen oikeaksi tavaksi minulle. Olen adoptoitu eikä sen yhteydessä saamani nimi (tai koko suku) koskaan tuntunut omalta, joten koin että tämän sentään sain valita. Ainahan tietysti voin palata siihen ensimmäiseen ja alkuperäiseen sukunimeeni jos tahdon.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:13"]
Tai niin, että laittaa hakaset takaa kiinni, mutta kupit eivät vielä ole ns. paikallaan vaan mahan tienoolla, sitten kun hakaset kiinni laitetaan olkaimet ja nostetaan kupit paikalleen... Ei tarvitse ihan niin taipuvia käsiä..
[/quote]
Minä teen näin, eikä ole tullut mieleenkään että jotain se voisi häiritä! Täytyykin seuraavan kerran uimahallissa tarkkailla muiden ilmeitä :D
t. D-kuppi
Ihmetyttää yleinen käsitys siitä, että isäntäväen kutsuessa kahvi/ruokapöytään, olisi jotenkin epäkohteliasta mennä heti. Kiitos, sanoo vieraat ja jatkaa jutusteluaan. Eikö se juurikin ole epäkohteliasta pakottaa isäntäväki odottelemaan, kun ovat juuri saaneet pöydän koreaksi, ja mahdollisesti kutsumaan useampaan kertaan.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:56"]Toinen lentämiseen liittyvä, mutta koskee vain suomalaisia: se, että paukataan sinne lähtöportille suunnilleen suoraan turvatarkastuksesta ja seistään jonossa vähintään vartti ennen kuin boarding edes alkaa. Onko se jonossa seisominen ja koneessa odotteleminen oikeasti niin ihanaa? [/quote] Melkein voisi luulla että koneessa saa ämpärin.
[/quote]
Onneksi olkoon! Tämän täytyy olla paras kommentti universumissa ikinä! :D Voit noutaa voittamasi internetin sieltä ämpärivarastolta, mutta huomioi jono.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:32"]En voi ymmärtää elämäntapaa, joka nykyään kai käsiteetään ihan tavalliseksi. Otetaan valtava asuntolaina, sitten käydään autolla jossain älyttömässä duunissa sadan kilometrin päässä, perheessä on oltava kaksi autoa että molempien duunimatkat ja pentujen harrastukset hoituu, kitkutetaan siinä sitten hirveiden velkojen kanssa, suurin huvi on grillaaminen ja kersoilla trampoliinilla pomppiminen. Onko tuollainen olevinaan jotain elämää?
[/quote]
miten sit pitäis elää?
-Lapsen nimen pitämistä lähes valtionsalaisuutena ennen ristiäisiä. Ja lehti-ilmoituksessa sit se iänikuinen virheellinen "sai kasteessa nimen".
-Tapakirkkoonkuuluminen ja ristiäiset ja rippikoulunkäymiset.
-Mansikoiden pakastaminen, menee hyvät matjat vaan pilalle. Mieluummin syön ne tuoreena kuin pakastimelta maistuvina. Mustikat ja vadelmat kestää pakastuksen paljon paremmin (tosin niitäkin ostan kaupan pakastealtaasta pitkin talvea aina kun tarvin, en poimi ja pakasta kesällä koko vuoden tarpeita).
-Risteilyllä sitä että ihmiset menee jonottamaan ulos jo puoli tuntia ennen kuin laiva on satamassa ja rynnivät siellä. Itse istun aina hytissä niin pitkään että saan kävellä rauhassa ulos ilman ruuhkaa. Samaa sarjaa kun aiemmin mainittu käytös lentokentillä ja -koneessa.
-Pönötys hää- ja lapsikuvia. Kun nykyään ois paljon kuvaajia jotka ottaa erilaisia kuvia miljöössä, tai vaikka studiossakin niin miksi joku haluaa niitä iänikuisia sinisellä taustalla olevia kuvia.
-Sitä että lapselle ostetaan ennen syntymää kamalan kokoiset YHDISTELMÄvaunut, jotka myydään koppa-ajan jälkeen pois kun ovat niin isot ja kömpelöt rattaina...
-Jouluruokien tekoa väkisin itse ja sitä että lapset pakotetaan syömään niitä (ja monet aikuiset ei itsekään niin välitä mutta syövät koska se on tapana, wtf?)