Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita kolmekymppisiä, ensimmäistä lasta yrittäviä?

26.07.2015 |

Onko täällä muita kohtalotovereita jotka ovat aloittaneet esikoisen yrittämisen vasta kolmekymppisenä? Täällä kaikki vaikuttavat olevan niin nuoria että tulee orpo olo. Miten teillä on lähtenyt yritys sujumaan? Jouduitteko lapsettomuushoitoon vai onnistuiko piankin? Itse  olen 31 ja yritän ensimmäistä lasta samanikäisen miehen kanssa. (mies tosin täyttää jo kohta 32). Yritystä takana jo joulukuusta 2014 saakka.

Miksi näin myöhään? No, opiskelu ja työt kiinostivat enemmän. Nyt kun opiskelen taas, päätin että aika olisi oikea. 

Kommentit (188)

Vierailija
121/188 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Ihanaa kun löysin tällaisen ketjun! :)

Olen siis 33v ja esikoista toivotaan kovasti. Elämässä on ollut tähän asti niin paljon kaikkea muuta ettei ole "ollut oikea hetki lapselle" ja nyt sitten miettii onko jo liian myöhäistä.

Mieheni kanssa on nyt vasta yk1 menossa/lopuillaan ja voi tätä oireiden tuskailua!

Lyhyesti:

Kp 19-20/29-35 tunsin ovulaation. Peitot on heiluneet kyllä jatkuvasti jo pitkään ennen & jälkeen ovulaation (taisi mies ottaa heti kovin tosissaan tämän "projektin" ;) Hauskaa on ollut!

Kp 26-27 pari "repäisyä" alavatsalla ja pientä tasaisempaa menkkamaista vihlontaa

Kp 31-32 (eilen ja tänään) luulin jo oikeasti että menkat alkaa! Ihan normaalit menkkakivut ja juoksin vessaan pettyneenä, enkä uskaltanut katsoa hetkeen alkoiko menkat. Eipä ole alkaneet. Erona normaaleihin menkkakipuihin nämä kivut tulee ja menee aaltomaisesti. Normaalisti vuoto alkaa sillä hetkellä kuin kivutkin.

Valkovuoto lisääntynyt selvästi viimeisen viikon aikana, mutta muita oireita ei noiden alavatsakipujen lisäksi ole ollut. Ei päänsärkyä, ei rintojen arkuutta, ei pahoinvointia tms.

Halut on kyllä tällä hetkellä huipussaan! Voisin harrastaa seksiä vaikka koko ajan! :D

Testin ajattelin käydä tänään ostamassa ja teen sen su aamuna. Vielä en uskalla.

Koko ajan mietin olenko voinut kuvitella nuo kivut? Pettymys tulee olemaan suuri jos nega testiin pamahtaa. Olen jo pöljä miettinyt miten ja milloin tulemme raskaudesta lähipiirille kertomaan.

Valmistauduimme yrittämään pitkään kun tuota ikääkin on jo lapsentekoa ajatellen aika paljon.

122/188 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, access denied- ilmoitus tulee vain :/
Painoin jo aikaisemmin tuota lopeta ryhmän seuraaminen-linkkiä ja laitoin uudelleen jäsenpyynnön mutta edelleen usean päivän jälkeen en ole päässyt ryhmään :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/188 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippunen kirjoitti:

Mulla sama juttu, access denied- ilmoitus tulee vain :/
Painoin jo aikaisemmin tuota lopeta ryhmän seuraaminen-linkkiä ja laitoin uudelleen jäsenpyynnön mutta edelleen usean päivän jälkeen en ole päässyt ryhmään :(

ihan HV hommaa!!mä nii. Hyväksyisin teidät jos olis mahdollista. Pääsen koht tietsikalle ni aattelin mennä pälyilee noit sivuja sieltä käsin.. Jos olis tullu tänään jotain uudistuksia.

Vierailija
124/188 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon nyt tietsikal eikä täst ota sen enempää selvää ku kännykälläkään...

paitsi et tietsikan mukaan miedän suljetussa ryhmässä on 33 jäsentä. kukahan ne on sinne hyväksyny..

Vierailija
125/188 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi menkat, ei epäilystäkään :( Kp siis 33/29-35, dpo 13.

Testit oli jo valmiina huomisaamua odottamassa. Olin niin varma että heti tärppäsi, mutta ei auta. Uutta yritystä kehiin siis.

Jännä kuinka sitä voi näköjään kehitellä kaikenlaista oiretta. Voihan toki olla, että tämä olikin keskenmeno? Ikinä ennen ei ole ollut tuollaisia tuntemuksia alavatsassa, eikä tuollaisia haluja ja valkovuotoa juuri ennen menkkoja!

Jälkeenpäin kun ajattelen niin kyllähän "oireena" on ollut myös palelua ja unettomuutta (normaalisti nukun tosi sikeästi, nyt olen heräillyt joka yö n. viikon ajan).

Vierailija
126/188 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

me pidetään keskustelua yllä tuolla salatussa keskusteluryhmässä .tervetuloa sinne turisemaan mikäli uudistuksen myötä pääset sivulle.

ryhmän nimi on kuumeilevat kolmekymppiset.

127/188 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee myös että "lopeta ryhmän seuraaminen" niinku kuuluisin ryhmään mutten silti pääse lukemaan juttuja :(

Vierailija
128/188 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei? Hmm.. En osaa sanoa mitään tohon.. Pitää odottaa et sivut kehittyy..

Vierailija
129/188 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Vieläkö tänne saa uusi ihminen tulla kuumeilee ja jakamaan omaa jännitystä? :)

Olen vuosimallia -83 ja miehen kanssa yritetty lasta jo 3,5vuotta. Tässä matkalla on pettymykset tulleet kovinkin tutuksi sekä lääkärillä rampattu kipujen takia. Itsellä mahakivut yltyivät kovinkin koviksi, joka auheutti tutkimuskierteen. Löyty endometrioosi, joka leikattiin noin pari vuotta sitten. Leikkauksesta tuliaisena meille ilmoitettiin ettei meidän (minun) kohilla muuta raskauden mahdollisuutta ole kuin koeputkihedelmöitys.

Tätä asiaa on sulateltu sit pari vuotta ja annettu lapsen tulla, vaikka lääkäri ei antanutkaan siihen mitään toiveita. Viime viikolla käyty toisen vai kolmannen kerran lapsettomuuspolilla ja tämän kuun lopulla aloitellaan hormoonihoidot. En tiiä uskaltaako antaa itselle lupaa haaveilla raskaudesta vai joutuuko näidenkin hoitojen jälkeen pettymään.

Kovasti kaipaa jotain paikkaa mihin purkaa näitä ajatuksia, kun ystävistä kukaan ei tiedä hoitojen aloituksesta. Lähimmät tietävät meidän yrittävän ja tilanteestani saada lapsia. Ihan kaikkia viestejä en jaksanut kahlata läpi, mutta jospa sitä tässä oppisi jokaisen tuntemaan vähitellen. :)

Vierailija
130/188 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusunkukka: Me ollaan tuolla salatussa ryhmässä.  Voit laittaa pyynnön sinne. Ryhmän nimi on kuumeilevat kolmekymppiset.  Siellä ei ole ketään joka olisi samanlaisessa tilanteessa mutta olet tervetullut silti!

neitikevät: sinut on hyväksytty ryhmään tänään.

131/188 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki! Liittyisi mielelläni mukaan ryhmäänne, laitoin jo pyynnön. Olen 33-vuotias nainen ja yritämme mieheni kanssa ensimmäistä lasta. Nyt meneillään yk2.  :)

Vierailija
132/188 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille :) Oon 32-vuotias, kesällä sain keskenmenon rv 9. Tää tärppäs heti ekasta yrityksestä ilman mitään sen ihmeepää suunnittelua. Ehdin jo olla niin onnellinen ja ajatella että menipä tää helposti vaikka olin jättänyt (en tarkoituksella vaan siksi että nyt vasta löysin ihmisen jonka kanssa lapsia haluan) lastenteon näin "myöhälle". Pelottaa ettei uutta tilaisuutta enää tule vaikka järjellä tietääkin ja lääkäritkin sanoi ettei mtään vikaa pitäis olla. 

Vierailija
133/188 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hermoilko kun olette vasta kolmekymppisiä. Mulla alkoi varsin myöhään biologinen kello tikittää mutta olin realisti. Vauvan sain 44 v ilman hoitoja .

Vierailija
134/188 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

laittelin tuonne suljettuun ryhmään liittymispyynnön ja toivottavasti pääsisin mukaan jutusteluun. :)

135/188 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille,

Täällä olisi Ruusunkukan tavoin yksi "pitkämatkalainen", ikää on 31 vuotta ja yritystä takana jo reilut kolme vuotta. Liittyisin mielelläni mukaan ryhmään keskustelemaan!

Edit: Ryhmä olikin jo näköjään täynnä, mutta laitoin nyt pyynnön kuitenkin...

Vierailija
136/188 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ella84, Iina-Liina ja ruusunkukka83, teidät on hyväksytty ryhmään :) Jos siis vielä haluatte tulla juttelemaan. Kirjoitelkaa itsestänne jotain parin viikon kuluessa, niin tiedetään, että olette linjoilla :) Muuten vapautetaan paikkoja taas uusille.

Vierailija
137/188 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Minä en halua suljettuun ryhmään, joten kirjoittelen tänne edelleen.

Täällä mennään yk2, dpo 8, kp 24/29-35 .

Viime kierrossa kuvittelin kaikenlaista ja nyt on sitten uudet kuvitelmat menossa ;)

Ovulaation tunsin selvästi.

Ovulaation jälkeen "unohdin" koko yrittämisen kunnes taas tuli "oireita". Toki toivon kovasti, että oireet olisivat oikeita, eivätkä kuviteltuja. Petipuuhia on harrastettu koko ajan aktiivisesti menkkojen jälkeen.

Dpo 1-4 ei mitään tuntemuksia

Dpo 5 kasvot tulipunaiset iltapäivällä wtf? Ihan uutta!

Dpo 6 Sama kuin edellisenäkin päivänä. Lisäksi omituinen silmien takana tuntuva päänsärky koko päivän ja illalla tuli tosi kuuma, mutten hikoillut. Kuuma olo ei ole minulle todellakaan normaalia! Yleensä kääriydyn villavilttiin iltaisin sohvalle televisiota katselemaan, tuolloin piti riisua alusvaatteisilleen ja silti oli kuuma. Olo helpotti vajaassa tunnissa.

Dpo 7 Alavatsaa nippailee. Alkoi oikeastaan jo dpo 6.

Tänään dpo 8 ei mitään tuntemuksia. Jos oikein yrittää jotain oireita löytää niin rinnat ovat ehkä hitusen kipeät kainaloista, mutta tuokin saattaa johtua urheilusta eli lihasjumeja.

Saa nähdä mitä tästä tulee. Ovulaation mukaan menkkojen pitäisi alkaa la, eli kp29.

Testi odottaa kaapissa, mutten varmaan uskalla testata ennen kp 35, jos nyt edes on tarvetta odottaa noin pitkään (menkat ehtivät varmasti alkaa ennen tuota).

Mites muilla menee? Harmittaa hieman kun kaikki menevät tuonne suljettuun ryhmään :(

Vierailija
138/188 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippe eiköhän sinne kohta tuu taas tilaa.

Laita pyyntö odottamaan.

Vierailija
139/188 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 35v (mies 39v) ja esikoista on yritetty toukokuusta lähtien. En ikinä olisi uskonut,että voisin tulla raskaaksi näin nopeasti. Olen syönyt 20v samoja pillereitä ja todettu endometrioosi. Jätin pillerit pois toukokuun alussa. Tulin raskaaksi syyskuun lopussa,mikä meni kesken vkolla 5. Siitä 29 pvää tuli menkat. Nyt pää alkaa olla valmis uuteen yritykseen.

Puhuminen asiasta toisten naisten kanssa auttaa. Yllättävän moni on kokenut km,mutta siitä ei puhuta herkästi.

Tsemppiä meille kaikille!

Vierailija
140/188 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

zemppiä sinullekkin oma2016! Jaksamista!