Muita kolmekymppisiä, ensimmäistä lasta yrittäviä?
Onko täällä muita kohtalotovereita jotka ovat aloittaneet esikoisen yrittämisen vasta kolmekymppisenä? Täällä kaikki vaikuttavat olevan niin nuoria että tulee orpo olo. Miten teillä on lähtenyt yritys sujumaan? Jouduitteko lapsettomuushoitoon vai onnistuiko piankin? Itse olen 31 ja yritän ensimmäistä lasta samanikäisen miehen kanssa. (mies tosin täyttää jo kohta 32). Yritystä takana jo joulukuusta 2014 saakka.
Miksi näin myöhään? No, opiskelu ja työt kiinostivat enemmän. Nyt kun opiskelen taas, päätin että aika olisi oikea.
Kommentit (188)
Ilman muuta, haluaisin liittyä mukaan kuumeilevat kolmekymppiset-ryhmään.
Heippa kuumeilevat kolmekymppiset!
Täällä huutelee 30-vuotias ensiodotuksen odottaja. Juttelin jo pitkät jorinat Yritys päällä 2015 II-keskustelussa, sekä ehdin jo laittaa liittymispyyntöä suljettuun ryhmään. Varmatenkin tässä piti ilmoittautua?
Meillä siittäjän kanssa yrityskierroksia on nyt takana 5 ja uusi alkoi juuri. Vauvakeskustelu on ollut vireillä vuodesta 2013, jolloin "alettiin rakentamaan pohjaa perheenlisäykselle". Perinteisethän siinä kävi, ettei haikaraa kuulu kun sitä eniten odottaa. Meillä on onneksi koiralapsi, joka viettää melkoisen auvoista koiranelämää kahden vauvakaipuuhössöttäjän huomion keskipisteenä.
Odotan kovasti ryhmästä paljastuvia salaisia vippaskonsteja kanssakuumeilijoilta :D
Hei! LAitoin liittymispyynnön ryhmään, jos vaikka vielä mahtuisi mukaan. Olen 31-v yrittämistä parin kk tauon jälkeen uudelleen aloitteleva.
Moikka
Minäkin laitoin liittymispyynnön ryhmään. Yritystä jo jonkin aikaa takan ja ikää 31 v.
[quote author="Laulurastas83" time="26.07.2015 klo 17:49"]
Onko täällä muita kohtalotovereita jotka ovat aloittaneet esikoisen yrittämisen vasta kolmekymppisenä? Täällä kaikki vaikuttavat olevan niin nuoria että tulee orpo olo. Miten teillä on lähtenyt yritys sujumaan? Jouduitteko lapsettomuushoitoon vai onnistuiko piankin? Itse olen 31 ja yritän ensimmäistä lasta samanikäisen miehen kanssa. (mies tosin täyttää jo kohta 32). Yritystä takana jo joulukuusta 2014 saakka.
Miksi näin myöhään? No, opiskelu ja työt kiinostivat enemmän. Nyt kun opiskelen taas, päätin että aika olisi oikea.
[/quote]
täällä 36v esikkoaan odottava :) rv 23+6
yritimme 3kk ja sitten tärpäsi, joten varsin helposti vaikka on tuota painoakin vähän extraa..
ja perus sairau löytyy, mutta onneksi eivät vaikeuttaneet yritystä :)
foolit aloitin heti kun aloimme yrittämään, ja uskon että on auttanut, söin sitä vitamiinia femibion 1 ;)
hyvin on mennyt joulukuussa syntyy kuulemma poika ja kaikki kunossa tähän asti <3
myös kaikki maholliset tunnetut kikat okeilin, ja uskon myös että tämä raskautumiseen tarkoitettu liukuvoide (löytyy googlella, nyt en muista) auttoi koska se oli tärppi kierrossa ekaa kertaa käytössä ;)
ONNEA KAIKILE VIELÄ YRITTÄVILLE RASKAUTUMISEEN :D <3
[quote author="Candyk" time="31.07.2015 klo 19:15"]
Meinasitko Laulurastas83 tehdä testiä ennen menkkojen oletettua alkua? Vai odotteletko kiltisti aina siihen menkkojen alkuun? Mites te muut?
Minä tein ekassa kierrossa kaksi testiä ennen menkkojen alkua kun en oikein tiennyt milloin niiden pitäis alkaa. Ja sit oli ihan tyhmä olo kun ne alkoikin :) Nyt luulen tietäväni mikä mun kierron pituus on, niin en kyllä varmasti tee testiä ennen kuin menkat on myöhässä. Tosin mulla on tosiaan pillereiden lopettamisen jälkeen tullut vasta yhden luomumenkat, niin voihan se kierron pituus vaihdella vielä vaikka kuinka.
[/quote]
itse testasin reilua viikkoa ennen ja sitten tosiaan 3kk tärppäsi, testissä näkyikin viikkoa enne menkkojen alkua ;)
[quote author="Niiskuneiti" time="02.08.2015 klo 22:49"]
Muistakaa hoitaa hampaat kuntoon ennen raskautumista. Luin jostain että kannattaa..
[/quote]
olen yli puoliväli raskaana ja hammashoidot menossa, ei sitä voi tietää milloin raskautuu. riittää että hoitaa ne enne vauvan syntymää kuntoon, ettei vauva saa sitten pöpöjä kun sitä suukotellaan.
Täällä kans yksi kuumeileva kolmekymppinen, laitoin pyynnön sinne ryhmäänkin :) Ensimmäinen yritys on päällä ja viikon sisään pitäisi alkaa menkat jotka toivottavasti eivät ala! Lasten hankinta on "venynyt" ehkä sen vuoksi että ollaan haluttu elää ns. vapaata omaa elämää tähän asti, ollaan keskitytty töihin, reissaamiseen sun muuhun. Nyt sitten pikku hiljaa alkaa ehkä se biologinen kellokin tikittää ja vauvakuumetta pukkaa :)
Vähän on jotain "oireita" jo tässä ollut, esim hiukset rasvoittuu yhtäkkiä tosi nopsaan, samoin naamaan tullut jotain finnejä ja alavatsassa välillä tuntuu pientä painetta. Näiden lisäksi väsyttää enemmän kuin ennen. Voihan nuo olla keksittyjäkin oireita mutta katsotaan. Testiä en uskalla tehdä ennen kuin menkat on viikon myöhässä :D Lastenvaunuja ja rattaita olen kyllä jo googlaillut netistä..
piki piki79: Onnea tulevasta pikkuisesta :) Mietin tuota hammashuoltoa kun yksi viisaudenhammas vielä poistamatta. Muuten kyllä kalusto kunnossa. Mut toisaalta, ei sitä tosiaan voi tietää milloin tulee raskaaks ja alkaako se viisuri oireilla just sillon.
Maddu: Tervetuloa vaan porukkaan! Itsekin olen selaillu tori.fi sivustoja ahkeraan, etsien vaunuja ja hoitopöytiä ja ja :D täällä siis yk 3 menossa, että en enää pidä itsestäänselvyytenä, että heti napsahtaa. Mut ihan varuilta kattelen ;)
[quote author="Candyk" time="26.08.2015 klo 12:15"]
piki piki79: Onnea tulevasta pikkuisesta :) Mietin tuota hammashuoltoa kun yksi viisaudenhammas vielä poistamatta. Muuten kyllä kalusto kunnossa. Mut toisaalta, ei sitä tosiaan voi tietää milloin tulee raskaaks ja alkaako se viisuri oireilla just sillon.
Maddu: Tervetuloa vaan porukkaan! Itsekin olen selaillu tori.fi sivustoja ahkeraan, etsien vaunuja ja hoitopöytiä ja ja :D täällä siis yk 3 menossa, että en enää pidä itsestäänselvyytenä, että heti napsahtaa. Mut ihan varuilta kattelen ;)
[/quote]
totta , ja ehottomasti leegot kuntoon ennen syntymää, puudutustakin saa :)
ja kiitos <3
on tätä odotettukin, itsellä hammas rempaa vähän enempi, mutta kohta nekin hoidettu ;)
Heissan! Enpä olisi minäkään ikinä uskonut tänne kirjoittelevani, mutta nyt yli vuoden yrittämisen jälkeen tuntuu, että vertaistuki olisi tervetullutta. Ikää on jo 33, ja tosiaan tuolla yleispalstoilla keskustelevat tuntuvat olevan isolta osin kovin nuorta väkeä :) Laitan pyynnön suljettuun ryhmään!
Heippa! Täällä myös yksi 30-kymppinen haaveilija, joka rekisteröityi päästäkseen mukaan suljettuun ryhmään. Eli pyyntö laitettu. :)
Mirmeli: Kävin hyväksymässä sun pyynnön, tervetuloa :)
Hei! Olen pitänyt reilu puolivuotta taukoa vau.fi keskustelupalstalta, kun tuntui että kirjoittelu pahensi yritysstressiä. Olen 32v ja esikoisen yritys alkanut 12/2015. Nyt mennyt 11 kiertoa ohi. :( Liittyisin mielelläni mukaan Kuumeileviin kolmekymppisiin. Kävin jättämässä ryhmään liittymispyynnön. Olisi kiva päästä mukaan pienempään ja tiiviimpään keskusteluryhmään.
Hei! Lähetin liittymispyynnön, toivottavasti mukaan mahtuu vielä :)
Heippa, laitoin liittymispyynnön ryhmään, toivottavasti mahtuu! :) Tuolla Yritys päällä 2015 -keskustelussa jo vähän kävinkin esittäytymässä.
Heippa, täälläkin yksi kuumeilija. :) laitan liittymispyynnön, kunhan löydän paikan mistä se laitetaan :)
Kävin laittamassa liittymispyynnön, toivottavasti mahdun vielä mukaan :). Olen 29v ja haaveillut lapsesta jo vuosia. Ollaan nyt siinä elämäntilanteessa että olisi ihana saada yhteisiä. Miehellä aiemmasta liitosta 2 lasta, lähes täysi-ikäisiä molemmat.
Hei, laitoin liittymispyynnön ryhmään!
Heippa Kata84 ja Melissa 83!
Täälläkin saa toki keskutella, mutta jos haluatte tuonne meidän suljettuun ryhmään, niin laittakaa liittymispyyntöä tulemaan :) Eli Kuumeilevat Kolmekymppiset on tuon ryhmän nimi.