Muita kolmekymppisiä, ensimmäistä lasta yrittäviä?
Onko täällä muita kohtalotovereita jotka ovat aloittaneet esikoisen yrittämisen vasta kolmekymppisenä? Täällä kaikki vaikuttavat olevan niin nuoria että tulee orpo olo. Miten teillä on lähtenyt yritys sujumaan? Jouduitteko lapsettomuushoitoon vai onnistuiko piankin? Itse olen 31 ja yritän ensimmäistä lasta samanikäisen miehen kanssa. (mies tosin täyttää jo kohta 32). Yritystä takana jo joulukuusta 2014 saakka.
Miksi näin myöhään? No, opiskelu ja työt kiinostivat enemmän. Nyt kun opiskelen taas, päätin että aika olisi oikea.
Kommentit (188)
Moikka tytöt!
Miten menee? :) Oon monesti ajatellu teitä, että jokohan siellä on moni pieniin päin? :) Jos tänne nyt julkisesti voitte laittaa, niin mikä tilanne kenelläkin "alkuperäisellä" jäsenellä on?
<3 Candyk
Moikka!
Täytämme miehen kanssa 30v. Esikoista toivomme ja nyt yk 5. Vertaistukea kaipailen. Voisiko joku hyväksyä sujettuun ryhmään?
Vimea83 ja Lumme, hyväksyin teidät suljettuun ryhmään. Tervetuloa mukaan!
Candyk, kiva kuulla sinusta! Juuri kukaan "alkuperäisistä" ei taida tätä ketjua enää seurata, mutta kyllä ryhmään plussia on ropissut oikein reilustikin. Jos haluat takaisin ryhmään, niin tervetuloa!
Laitoin myös liittymispyyntöä suljettuun ryhmään. Olen 30 vuotias ja mieheni kanssa lapsi toiveissa. Pääseekö mukaan turinoihin? :)
Käyttäjä1940, sinut on lisätty ryhmään, tervetuloa juttelemaan!
Heippa!
Täällä myös yksi 30v. jolla yritystä takana jo parikin vuotta ja lapsettomuuspkl:lla on tullut käytyä.. Silloin eivät osanneet sanoa syytä, ja keinohedelmöitys voitaisiin tehdä seuraavaksi.
Tällä hetkellä menkat myöhässä, mutta testit näyttää negatiivista :/
Kaikki ystävät kyllä saa lapsia :)
Kirjoitinkin omasta ongelmastani tänne tänään nim. Hipsu 85.
Lapsi olisi siis kovin tervetullut, mutta näköjään vie oman aikansa..
Tsemppiä!! :)
Marjo Holopainen
Moikka,
täällä yksi pian 32-vuotias ensimmäisestä lapsesta haaveileva kaipaisi vertaistukea. Minulla oli Mirena hormonikierukka 4 vuotta, se otettiin pois toukokuun loppupuolella ja nyt juuri ensimmäiset kunnon menkat päällänsä tuon jälkeen (hormonikierukan kanssa kuukautiset jäivät lähes täysin pois). Onko kokemuksia siitä, miten nopeasti hormonikierukan pois ottamisen jälkeen on tärpännyt? Tietysti ikäkin vaikuttaa asiaan.. Lisäsin myös liittymispyynnön kuumeilevat kolmekymppiset ryhmään :)
Lähetin pyynnön liittyä ryhmäänne ☺️
Liittymispyyntö ryhmään laitettu :)
Minäkin laitoin juuri liittymispyynnön :)
Myya, suskii ja janna83, teidät on hyväksytty ryhmään. Tervetuloa juttelemaan, toivottavasti kuulemme teistä pian!
Hei, laitoin liittymispyynnön ryhmään. 30 muutaman kuukauden päästä mittarissa ja reilu puoli vuotta sitten pärähti biologinen kello soimaan.
Hei kaikki kuumeilijat :) Nyt löytyi itselleni niin ajankohtainen viestiketju, että todellakin tunnistin itseni ja tuntemukseni monesta viestistänne. Ensinnäkin: en olisi ikinä uskonut kirjoittavani tälle foorumille. Vielä muutama vuosi sitten olin parisuhteessa jossa lapsien hankkiminen ei olisi tullut mieleenkään. Vasta nykyisen mieheni löydettyäni (ja nähtyäni kuinka hyvä isä hän on kolmelle lapselleen edellisestä liitosta) ja kuinka mahtava, aikuismainen ja järkevä parisuhde meillä on, aloin vauvakuumeilemaan. Miehellä on kova vauvakuume myös. Olen 34v ja mieheni 40. Ikä mietityttää, kuinka helposti sitä enää tulee raskaaksi. Pillerit jätin pois 4kk sitten, kuukautisia ei ole näkynyt yli kymmeneen vuoteen (kaksi hormoonikierukkaa ja keltatauhashormonipillerit olleet käytössä ja vieneet menkat pois) ja nyt vasta yhdet kuukautiset tulleet. Olemme valmistautuneet henkisesti pitkään odotusaikaan, kiertokaan kun ei ole lähelläkään normaalia (ja olen itseasiassa aivan pihalla näistä kuukautiskiertoon liittyvistä asioista...) mutta toiveissamme on yhteinen esikoisemme ja pyydän saada liittyä suljettuun ryhmään vauvakuumeilemaan :)
Laitoin myös pyynnön liittyä ryhmään.
Muutaman viikon päästä tulee 30 täyteen ja ehkäisy jätettiin pois pari viikkoa sitten.
En myöskään olisi ennen kuvitellutkaan kirjoittavani tänne, sillä lasten hankkiminen ei ole ollut mikään itsestään selvä haave kummallekaan. Takana on pitkä parisuhde, ja oikeastaan ehkä viimeisen vuoden aikana olemme vasta keskustelleet perheen perustamisen mahdollisuudesta. Molempia ehkä vähän hirvittää vielä koko ajatus, mutta ehkä se tästä.
Samalla myös mietityttää se, ettei niitä lapsia sitten kuitenkaan välttämättä noin vain tulekaan sitten, kun kaikki ulkoiset asiat ovat kunnossa ja asia on moneen kertaan harkittu ja päätetty.
Iik. Mitäs nyt, kun se esikoinen ilmoittaakin tulostaan näin pian pillereiden pois jättämisen jälkeen ? :) Tein juuri plussatestin ja olemme positiivisessa shokissa. Jotenkin kuvittelin, että kymmenen vuoden kierukoiden jälkeen kestäisi pidempään kuin muutama kuukausi ja yhdet kuukautiset ennenkuin tämä voisi olla mahdollista. Nyt toivomaan, että kaikki menee hyvin, ei tästä vielä uskalla kuin miehelle kertoa. Ihanaa viikkoa kaikille ja tsemppiä vauvantekoon :)
Hei! Täällä on myös pian 31 vuotta täyttävä kuumeilija. Laitoin pyynnön suljettuun ryhmään, toivottavasti pääsen mukaan. :)
Laitoin anomuksen vetämään takaisin ryhmään pääsystä ;)
Ajankohtainen aihe itselle. Ikää kohta 35v ja ekan yritys juuri aloitettu. Laitan pyynnön päästä ryhmään.
Hei, täällä myös yksi vauvakuumeilija ilmoittautuu joukkoon. Olen 35-vuotias ja ehkäisy on jätetty pois jo viime vuoden puolella. Laitan pyynnön liittyä ryhmään. :)
Moikka! Laitoin myös pyynnön tuonne kuumeilevien kolmekymppisten ryhmään. Oon uusi palstalla, joten vaatii vielä vähän totuttelua tämä :).. Oon 32-vuotias ja esikoista on nyt aktiivisesti yritetty vuoden alusta lähtien, eli neljäs kierto just lopuillaan. Toistuvat pettymykset ja epämääräisten "raskausoireiden" tuijottelu on alkanu tuntua sen verran raskailta, että lähdin kuulostelemaan löytyiskö täältä samassa tilanteessa olevia joiden kanssa vois vaihtaa kokemuksia. Nämä kymmenien ihmisten keskustelut koen vähän hankaliksi seurata, joten toivoisinkin mieluiten kohtalotoveria kahdenkeskiseen ajatustenvaihtoon vaikkapa sähköpostilla. Läheisille kavereilleni en halua kertoa vauvahaaveistani, koska pelkään sen lisäävän paineita entisestään. Kaverini ovat myös täysin erilaisissa elämäntilanteissa kuin mitä itse olen, ja mieluiten vaihtaisin ajatuksia sellaisen kanssa joka on nämä toivomiset ja pettymiset myös itse kokenut. Jos siis olet myös yritysvaiheessa oleva ja tilitysseuraa kaipaava lähemmäs kolmekymppinen (tai vanhempi) niin ota ihmeessä yhteyttä niin kevennetään toistemme mieltä :)! Sähköpostiosoitteeni on vimea83@gmail.com.