Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita kolmekymppisiä, ensimmäistä lasta yrittäviä?

26.07.2015 |

Onko täällä muita kohtalotovereita jotka ovat aloittaneet esikoisen yrittämisen vasta kolmekymppisenä? Täällä kaikki vaikuttavat olevan niin nuoria että tulee orpo olo. Miten teillä on lähtenyt yritys sujumaan? Jouduitteko lapsettomuushoitoon vai onnistuiko piankin? Itse  olen 31 ja yritän ensimmäistä lasta samanikäisen miehen kanssa. (mies tosin täyttää jo kohta 32). Yritystä takana jo joulukuusta 2014 saakka.

Miksi näin myöhään? No, opiskelu ja työt kiinostivat enemmän. Nyt kun opiskelen taas, päätin että aika olisi oikea. 

Kommentit (188)

141/188 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppa T, sinut on lisätty ryhmäämme:)

Vierailija
142/188 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei taas!

Jälleen kp 1:( Yk 4 siis lähtee käyntiin.

Turhauttaa kun jokaisessa kierrossa on ovulaation aikoihin (ennen, aikana ja jälkeen) touhuttu hyvin ahkerasti mutta ilman tulosta :(

Miten tää nyt voi olla näin hankalaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/188 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan suljettuun ryhmään mahtuu taas. Laittakaa pyyntöjä tulemaan..

Vierailija
144/188 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 31-vuotias nainen ja esikoista yritetään ja toivotaan kovasti. Enemmän tai vähemmän ollaan yritetty jo varmaankin kahden vuoden ajan. Pääsisikö mukaan suljettuun ryhmään? :)

145/188 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikazu käy laittamassa liittymispyyntö Kuumeilevat kolmikymppiset-ryhmään täällä: http://www.vauva.fi/keskustelu/ryhmat?page=1

Löytyy tuosta listasta toisena ja oikealta voit lähettää liittymispyynnön.

Vierailija
146/188 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin laittamassa liittymispyynnön ryhmään, olen itse tänä vuonna 30 täyttävä ja mieheni täyttää 34. Meillä tilanne on se, että minä kuumeilen kovasti, mutta mies ei. Odottavan aika on pitkä tässäkin suhteessa.

147/188 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 32 v. Vielä viime vuoden alussa olin varma, etten koskaan halua lapsia. Mies kuitenkin sai ylipuhuttua ja viime syksynä aloitimme yrittämisen. Nyt raskaus viikokoilla 16+4 mennään :) Raskaaksi tuleminen oli yllättävän helppoa vielä tälläkin iällä, koska tulin raskaaksi lähes samantien. Tekemisen kanssa tähdättiin ovulaatiopäivään.

148/188 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

149/188 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka muut! Täälä kirjottelee juuri 30 v. täyttänyt. Ei nyt ihan hirvee kuume oo, mutta lupa on annettu. Nyt on menossa yk2, mutta tulee jos tullakseen. Enpä ainakaan heti rupee mitään oviksia etsimään, enkä niitä kyllä itsessäni tunnista.

Enpä tästä enää nuorene, joten toivoisin plussaa mahdollisimman nopeasti. Pelko kuitenkin elää, että mitäs jos minussa onkin jotain vikaa, eikä plussaa kuulu (mihinkään tällaiseen ei kuitenkaan syytä ole). Nyt oon jo itseasiassa kp 33, mutta viimeksi kierto oli 39 päivää, joten en ole vielä alkanut testaamaan...

150/188 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EllenM, sinut on lisätty ryhmäämme. Tervetuloa kuumeilemaan:)

151/188 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

Jutteleeko täällä enää kukaan? Mä oon joskus aktiivisesti kirjoitellut täällä.

Nyt on kamalaa, kun mulla on huomenna jo viikon menkat myöhässä ja testit näyttää negaa. Kaipaan kohtalotovereita.

Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014

Vierailija
152/188 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei saanko mä liittyä tänne teidän joukkoon? Ikää on tosiaan nyt 31 ja esikoinen on suunnitteilla. Tarkoitus olisi aloittaa yritys vasta ensi syksynä, mutta vauvakuume vaivaa jo melko kovasti. Ajatukset pyörii siis vauvoissa lähes päivittäin, ja huomaan kaupassa ajautuvani hypistelemään vauvanvaatteita, leluja ja tutteja, miettien mitä sitä ensimmäiseksi omalle lapselleen ostaisi. Hieman pelottaa se, vaikuttaako ikä raskautumiseen, eli mitä jos ei tärppääkkään? Haaveenaa olisi kuitenkin 2-3 lasta ja pelkään että aika loppuukin kesken. Ja onko tässä voimassa sellainen karman laki, että kun lasta oikein toivoo niin sitä ei sitten saakaan?

153/188 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, Itsekkin juuri 31 v. synttäreitä odottelen ja esikoisen teon aloitus on aloitettu vuoden vaihteessa. Vauva jutut valtaa totaalisesti mielen päivittäin. Oon löytäny itseni googlettamasta kaikkea mahdollista raskautumiseen ja kuukausikiertoon liittyen. :D Oma ikä kans kyllä pelottaa raskaaksi tulemisen suhteen, mutta olen yrittäny siirtää noi ajatukset niin kauas ku vaan voin! Haaveissa olis siis 2-3 lasta, mutta jos nyt ainaki se yksi!!! Laittelin muuten liittymispyyntöä tonne suljettuun ryhmään kuumeilevat kolmekymppiset. :) 

Vierailija
154/188 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin myös jo viestiä ryhmään pääsystä, mutta täällä tosiaan kolmikymppinen aviopari suunnittelee aloittavansa yritystä nyt lähikuukausina ja vertaistuki olisi mukavaa! Minä en ole vielä ollut varsinaisesti kuumeilija, ainakaan voimakkaasti, mutta kohta se todellisuus iskee kun yritys olisi tarkoitus aloittaa :)

155/188 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna_nueva, JääkaapissaValo ja Nannanen, hyväksyin pyyntönne. Tervetuloa joukkoon höpisemään:)

Vierailija
156/188 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun myös mukaan. Kirjoittelinkin tuossa aiemmin jo vauva vuodelle 2017 ketjuun.

Olen siis 30v ja mieheni 34v. Meillä ei ole aikaisempia lapsia. Yhdessä olemme olleet yli 10v. Esikoisen yritys on toiveissa aloittaa huhtikuussa eli ihan kohta. Monenmoisia ajatuksia päässä liikkuu ja olo on aika jännittynyt. Jostain sisältä tulee pieni pelko lapsettomuudesta ja siitä, olemmeko odottaneet liian pitkään yrittämistä. Olen syönyt e-pillereitä kauan, reilusti yli 10v ilman taukoja. Elämä ilman pillereitäkin jännittää, sillä en edes muista aikaa ennen niitä (oliko kierto normaali..kai oli kun en muuta muista, oliko olo erilainen jne..).

Mielellään tulen jakamaan ajatuksia kanssanne ryhmään.

157/188 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 30 ja mies 35, yhdessä ollaan oltu yli kymmenen vuotta. Aina ollaan puhuttu lapsista "sitten joskus.." "..jos meillä joskus on lapsia, niin..". Viime syksynä se jysähti tajuntaan, ettei aina voi puhua "sitkun", siitä ei odottelemalla tule "nytkun". Eikä me tästä enää nuorruta. Biologinen kello alkoi tikittää..

Nyt on kaikki ehkäisyt heitetty mäkeen, ja odottelen hormoonien lopettamisen jälkeen ensimmäistä ovulaatiota. Tekisi jo mieli alkaa laittaa vauvanvaatteita ja sisustusta, mutta ehkä tässä nyt vielä ehtii... :D

158/188 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä on myös ensiyrittäjät. Täytän tänä vuonna 32 ja mies 36. Meillä on kuun lopussa ensimmäinen yritys ja jännittää kamalasti. Olisi kivaa lukea ja keskustella kokemuksista ja fiiliksistä. Laitan liittymispyynnön. Toivottavasti pääsen mukaan. 😊

159/188 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexa3, Katti ja amyM hyväksyin teidät ryhmään.

160/188 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35 ja mieheni hieman vanhempi. Kummallakaan ei ole lapsia. Eka yrityskierto takana, käytössä ovistestit. Haasteena on iän lisäksi että en pääse eroon ylipainostani (painoindeksi 29) ja että olen kärsinyt alapään ongelmista. Poistettu on kysta, polyyppi ja myoomia.

Vauvakuume on kova, valitettavasti en tavannut miestäni jo aiemmin.