Muita kolmekymppisiä, ensimmäistä lasta yrittäviä?
Onko täällä muita kohtalotovereita jotka ovat aloittaneet esikoisen yrittämisen vasta kolmekymppisenä? Täällä kaikki vaikuttavat olevan niin nuoria että tulee orpo olo. Miten teillä on lähtenyt yritys sujumaan? Jouduitteko lapsettomuushoitoon vai onnistuiko piankin? Itse olen 31 ja yritän ensimmäistä lasta samanikäisen miehen kanssa. (mies tosin täyttää jo kohta 32). Yritystä takana jo joulukuusta 2014 saakka.
Miksi näin myöhään? No, opiskelu ja työt kiinostivat enemmän. Nyt kun opiskelen taas, päätin että aika olisi oikea.
Kommentit (188)
Moikka.
Mä olen kanssa kohtalosisar :( Aloitettiin 07/2013 yrittäminen ja vielä ei ole tullut plussan plussaa. Kerran tuli haamu tai oikeastaan se viiva oli hiukan vino. Mutta se ei ollut mikään oikea plussa kuitenkaan.
Hakeuduttiin hoitoihin kesällä 2014, mutta ei sitten mentykään. Kun miehen testeissä selvisi, että miehellä oli 0% liikkuvia siittiöitä :( Mulla itsellä taas on PCO- tyyppiset munasarjat ja kohtukin oli jotenkin epämuodostunut. Sain joskus 2000 vuonna lääkäriltä tuomion, että luultavasti en voi koskaan saada lapsia.
Aloitettiin ehkäisy uudestaan loppuvuodesta 2014 ja otettiin kierukka pois alkuvuodesta 2015. Mutta periaatteessa ollut ehkäisytöntä aikaa jo 2v. Ollaan mietitty luonnonmukaisia "hoitoja". Esim painoa ollaan yritetty saada alas ja kokeiltiin tossa Geleitäkin 2purkkia.
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
Niin joo unohdin kertoa, että ollaan miehen kanssa -81. Mä olen 33v ja mies 34v.
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
CANDYK: Mun mies reagoi jopa ärsyttävän tyynesti kaikkiin mun "vaivoihin". Jos jotain valitan, niin se lähinnä tuhahtelee. Se johtuu ehkä siitä että on lääkäri ja tietää mikä on normaalia ja mikä taas ei. Mutta voin kyllä tosi avoimesti puhua kaikista jutuista ja tavallaan on myös helpottavaa että se tietää niin paljon.
LAULURASTAS83: Vitsit mua niiiin jännittää sun puolesta! Voin vaan kuvitella miten jännissä tunnelmissa oot siellä ja kun pitäis vielä malttaa odottaa päivä tai kaksi ennen kuin varmistuu. Täällä on kyllä kaikki sormet ja varpaat ristissä ei ne menkat nyt alkais ja saisit huomenna plussan testiin. Se toisi kyllä toivoa meille muillekin :)
Me ollaan oltu yhdessä vasta vähän vajaa vuosi, ja asuttu yhdessä puoli vuotta. Vauva oli miehen idea, ja vaikka itse olen jo kuumeillut vuosia, niin en silti uskaltanut vielä ehdottaa. Mutta siis yhtä innoissaan ollaan molemmat. Tosin miehellä on tähän ehkä järkevämpi suhtautumistapa :D
Voi apua, hyvä kun tuli puhetta seurusteluajasta! Meille tuli eilen täyteen kolme vuotta ja molemmilta mennyt ihan ohi! Kävin just huikkaamassa hyvät eiliset vuosipäivät kullalle tuonne katolle kun rännejä on putsaamassa :D Tästä kolmesta vuodesta ollaan asuttu yhdessä 1,5 vuotta ja kihloihin mentiin viime uutena vuotena. Eli suht nopeella aikataululla kaikki tapahtuu, mut molemmat ollaan varmoja siitä, että toinen on se elämän rakkaus ja kaikki tuntuu vaan niin luontevalta. Ja mieshän se meillä tosiaan ilmoitti haluavansa vauvan, kuten tuolla aiemmin jo kerroinkin :)
Asistente1escolar: Aika ilkeältä kuulostaa teidän tilanne.. Mutta jospa se siitä iloksi vielä muuttuis :)
ASISTENTE1ESCOLAR: Olen pahoillani tilanteestasi :/ Itse koitan taas saada painoa nousemaan, lääkärikin siitä mainitsi. Se voi olla yksi syy tähän mun kierron ongelmallisuuteen. Ja kiva että tulit mukaan keskusteluun.
CANDYK: Mun mies välillä kyselee, et mites mun tutkimukset jatkuu ja milloin on taas verikokeet yms, mutta ei sen tarkemmin mun oireita niinkään kysele. Huolehtii kyllä et söisin riittävän säännöllisesti, joka on ihan sympistä mun mielestä.
Niin ja itse olen ollut mieheni kanssa avoliitossa noin 5 vuotta (olen aika huono muistamaan päivämääriä taikka vuosia) ja melkein sama määrä ollaan asuttu yhdessä.
Moikka! Minäkin ajattelin liittyä joukkoon. Olen 30v ja mies 31v, yhdessä oltu 2,5 vuotta. E-pillereitä käytin 11 vuotta, ne lopetin 11/14. Sen jälkeen kierto oli aivan sekaisin, kp tais pahimmillaan olla 72. Puoli vuotta meni kierron tasoittuessa ja nyt pari viimeistä kiertoa olleet 31pv ja 41pv. Varsinaista yritystä ei ole vielä ollut, oltu vaan niin että tulee jos on tullakseen...mutta nyt kiertojen tasaannuttua on ensimmäinen yk menossa. Otin ovulaatiotestit käyttöön koska oli itellä semmonen epäilys etten ovuloisikaan, mutta sain kun sainkin hienon plussan kp 15 kohdalla. Testit ostin raskauskeijusta ja toimivat mulla tosi hyvin, plussan tulkinnassa ei ollut mitään epäselvää :) ja nyt tunnistin myös omat ovisoireet mitkä olivat aivan selvät. Nyt mennään kp 19 ja mahdolliset menkat pitäisi alkaa oviksesta laskettuna 14.tai 15.8. Tässä jo kuumeisesti mietin koska uskaltaisin alkaa ens viikolla testaileen :) Kova pelko on kyllä siitä, että raskautuminen ei helpolla käy... Tsemppiä kaikille :)
Tervertuloa uudet kuumeilijat. Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä jo 14 vuotta eli ihan teinistä asti. Tällä viikolla tulee 11 vuotta naimisissa oloa myös :) Mies on kans innostunut vauvasta ja on aina yhtä pettynyt kuin minä kun menkat on tullut. Kun mun kierukka otettiin pois, se oli vielä aluksi vähän epävarma ja käytettiin pari kertaa kortsua mutta sit se vaan jäi pois.
Mä olen kertonut joillekin läheisilleni, että yritetään perheenlisäystä. Töissä saan väillä kyseleyitä mutta siellä vaan sanon, että sitten joskus. Se kyllä ärsyttää joskus ja tekis mieli sanoa, että sitähän tätä yritetään mutta ei se olekkaan vaan niin helppoa.
Tänään kp 26. Tulis jo viikonloppu.
Heippa, täällä yksi 29-vuotias vauvakuumeilija. Mietin tässä, että olisiko teillä innokkuutta siirtää tämä keskustelu yksityiseksi? Tulisin mielelläni mukaan kuumeilemaan ja saamaan vertaistukea, mutta jotenkin epäilyttää tämä kirjoittelu näin, että kaikki voivat lukea. :) Ilmeisesti näiden sivustojen kautta on myös ns salattuja ryhmiä.
Mun puolesta ainakin voidaan siirtää keskustelu yksityiseksi. Vaikka ei mua varsinaisesti epäilytä kirjoitella näin julkisestikaan.
Tänään vasta kp 19/26, mutta aamulla kun olin ajamassa töihin, iski yhtäkkiä todella voimakas pahoinvointi. Yökin siinä auton ratissa hetken, mutta sitten oli pakko vetää moottoritien sivuun, laittaa hätävilkut päälle ja nousta ulos oksentamaan. Pahoivointi meni ohi yhtä nopeasti kuin alkoikin, ja nyt on ihan hyvä olla, palelua lukuunotamatta. Mun järkeen ei kyllä käy raskauspahoinvointi voisi alkaa näin aikaisin. Mutta mitään syytä en sille silti keksi. Erikoista.
VARPUNEN: Tervetuloa vaan mukaan :) Kyllä tänne varmasti uskaltaa kirjoitella kunhan ei laita oikeaa nimeä tai muuta tunnistettavaa, jos sitä pelkää. Jos kuitenkin suurin osa haluaa yksityiseksi niin siirretään sitten vaan, mutta joku saa kertoa miten se tehdään.
SANDRAELEONOORA: Toivottavasti oli raskauspahoinvointia! Oletko tehnyt jo testin?
Tein tänään itsekin RFSU testin ja negaa näytti. Tosin keskustelin ystävän kanssa joka sanoi että vaikka hän oli jo viidellennellä viikolla raskaana, hänelle samainen rfsu-testi oli näyttänyt tosi haaleaa viivaa vielä siinäkin vaiheessa. Jos ei menkat ala, haen perjantaina clearbluen digitaalisen. Uskon kyllä että alkaa, sellaisia oloja kyllä on mahassa. :/
LAULURASTAS83: En oo tehnyt testiä kun tuntuu aika mahdottomalta ajatus plussasta tässä vaiheessa. Menkkojen pitäisi alkaa vasta ensi viikon keskiviikkona. Joten odottelen.
Mä en usko et sun kohdalla tässä kierrossa on vielä toivo mennyt. Menkkamaiset kivuthan voi hyvin kuulua asiaan. Jospa toi testi on vaan paska ja pe saat digitaalisella plussan ;)
Missä vaiheesa kiertoa muut olette menossa? Onko muilla kuin Laulurastaalla kriittiset päivät menossa?
Sandraeleoroona: Eikös jossain sanota, että alkion kiinnittymisen voi tuntea ja käyttää joillain pikaisen hormoonimyrskyn päällä. Se täsmäisi suunnilleen tuohon kp:n kanssa :)
Voi kun sieltä Laulurastas83 napsahtaisi se plussa! Ketjun perustajan kuuluiskin ekana plussata ;)
Varpunen: Tervetuloa ja minun puolesta voidaan muuttaa ykstyiseksi. Jos joku osaa sen tehdä? Jos joku tuttu tätä lukee, niin on kyllä varmasti minut jo tunnistanut näistä jutuista :D
Täällä on menossa nyt kp17, joutuu siis odottelee vielä sen melkein 2 viikkoo!
Tänne tulee niin paljon tekstiä et pitäs tehdä erilliset muistiinpanot etpysyy mukana!
toivottavati sinä sisllä joka sait ratissa pahoinvointikohtauksen.. Niin olis pahoinvointi tervetullutta vain ja
ainoastaan sen yhden asian takia xD .
mulla ei todellakaan mitään hajua miten viestiketjun kaa salaiseksi.. Enkä mä usko et tääl voi mitenkään paljastua..?
tänään puhuin yhden kaverin kanssa siitä et se on ihme et tullaan nykypäivänä raskaaksi ja vielä enemmän IHME et lapsi syntyy terveenä. Eli todellisuudessa kaikki lapset on ihmeitä ja ne on selvinny kaikkien esteiden yli tai ali..!!
joku kysy niist endometrioosin oireista.. Sillo ku olin jotain 18v. , niin seksin jälkeen tai joskus jopa aikan sattu alavatsaan. Sit ku olit vaik kävelyllä ni yht äkkii hirveet vihlasuja tuli alavatsaan. Pissan pidätteleminen sattu ja kakalla käyminen sattu alavatsaan. Ja ja ja.. No sit kokeiltiin jos ehkäsymerkkii vaihdetaan, ni loppu kaikki oireet melkeen. Nyt ei juurikaan oo mitään oireita ollu ehkäsyn lopettamisen jälkeen, mut se ei tarkota sitä etteikö siel olis niit paukamia..
Ja mitä mun mieheen tulee ni ei kauheesti puhuta ettei tuu paineita miehelle. Mut kysy se tossa kerran ni et millon sul olikaa se lääkäri.. Pari miehen kaveria nimittäi tulos isäks yhen illan jutun takia, ni vähä ollaan pidetty asiaa epäreiluna
Ei menny kauaa ku katoin et miten saa salaiseksi.. Eli pitäs perustaa suljettu ryhmä. Se on eri osio ku keskustelu ( tää mis ollaan nyt ).
En tiedä pystyykö sinne suljettuun ryhmään kirjoittaa yhtä helposti (esim puhelimella)? Toivottavasti ensimmäinen plussa tulee jollekin meistä pian, ehkä jo huomenna? Minulla kp 4 eli vielä on odoteltavaa. Yritys aloitettu virallisesti tästä kierrosta, tosin viime kierrossa jo vähän treenailtiin ilman kondomia. :)
Tänne kirjottaminen on kännykällä vaikeeta. Ainaki iphonella.
No niin arvon leidit, nyt on uusi suljettu ryhmä luotu. Löytyy ryhmistä nimellä "Kuumeilevat kolmekymppiset".
Hyväksyn kaikki tämän ketjun keskusteluun osallistuneet :)
CANDYK: Voi kun toi sun tieto pitäisi paikkansa, että alkion kiinnittyminen voi aiheuttaa pahoinvointikohtauksen. Täytyykin alkaa heti googlettelemaan lisää.
Haha, löysinpäs ihan itse tuon ryhmän ;) Laitoin liittymispyynnön jo!
PIRPUNPARPUN: Ei ole udeltu, ja tavallaan olen siitä loukaantunut. :( edellisen työpaikan pomo tais udella ennenkuin vakinaistettiin.
Kavereille olen kanssa maininnut aikaisemmin ettei lapsenteko kiinosta.
SANDRAELEONOORA: Juu ei vielä. :) Yhden testin tein eilen mutta oli nega. Ajattelin kokeilla huomenna tai keskiviikko aamusta uudestaan jos ei näy. Tsemppiä sullekin odotukseen. Viimeinen viikko ennen menkkoja on kyllä aina piinaviikko!
Minua kiinostaisi Kauanko olette seurustelleet/olleet aviossa miehenne kanssa? Ovatko miehet innostuneita tulevasta vauvasta kuin te? :) Minusta oli jotenkin suloista kun mies perui päivän festarireissun koska haluaa nyt säästää tulevaa lasta varten rahaa. Itse olisin kyllä antanut hänen mennä.