Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele kirjaa, jonka lukemista et malttanut lopettaa

Vierailija
26.07.2015 |

Itse voisin suositella kaikille Deborah Spungenin Nancya.. :)

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spjut: Staalo

Vierailija
22/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula havasteen kymmenen onnen anna ja muut kirjasarjaan kuuluvat kirjat kertovat entisaikojen elämästä suomessa todella koukuttava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ruotsalaisen kirjailijan (Anna jotain?) 'tositarinaan' perustuva Uhattu/Uhatut.

Muisti jumissa näin aamulla.

Vierailija
24/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diana gabaldon - Muukalainen

Vierailija
25/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Da Vinci koodi.

Vierailija
26/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:28"]Se ruotsalaisen kirjailijan (Anna jotain?) 'tositarinaan' perustuva Uhattu/Uhatut.

Muisti jumissa näin aamulla.
[/quote]samoin. Vaikka ärsytti kyllä kun paljastui keksityksi.

Vierailija
27/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miika Nousiaisen kirjat, erityisesti Vadelmavenepakolainen ja suurin osa Virpi Hämeen-Anttilan kirjoista, esimerkkinä vaikka Kolmastoista lapsi.

Myös Reidar Palmgrenin kirjat ovat mukaansa tempaavia, varsinkin kaksi ensimmäistä, kolmas vaati ensin muutaman luvun ylipääsemistä.

Anna-Leena Härkösestä tykkään melkein koko tuotannosta.

Jari Tervon Layla, vaikka muuten ei Tervo ehdoton suosikkini olekaan.

Vierailija
28/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiikeriäidin taistelulaulu, Amy Chua.
Antaa vähän erilaista näkemystä lasten kasvatuksesta.

Vierailija
29/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse koukuttunut, mutta kuulemma moni ole malttanut laskea käsistään sitä Hiljaisten kilpikonnien tanssi ja Krokotiilin keltaiset kyyneleet vai mitä ne nyt olikaan kirjoja. Kolmas osa vielä ja ekasta tuli hiljattain elokuvakin. Itse luin sitä krokotiilia jonkun 100 sivua, jonka jälkeen totesin, ettei tämä kyllä mulle putoa, mistä ihmiset oikein kohkaa.

Vierailija
30/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani Kevin --> av:lla sitä vinkattiin ja oli kyllä todella hyvä sekä monitasoinen kirja.

Vierailija
31/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murakamin 1Q84, luin kaikki kolme osaa kuin hypnoosin vallassa.

Vierailija
32/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan lyhyt historia. Luin tuon 12-vuotiaana enkä ymmärtänyt puoliakaan, mutta se oli silti äärimmäisen mielenkiintoinen kirja. Siinä määrin että kunhan valmistun lukiosta aion lukea fysiikkaa.

Vierailija
33/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:01"]

Entinen tyttöystävä suositteli mulle joskus Jeff Longin Helvetin piirit-kirjan lukemista ja se tosiaan oli sellainen kirja jota en voinut laskea alas ennen loppua.

[/quote]

Hadaalit :-). Tämä oli aikonaan kyllä ihan mahtava kirja.

Useita vuosia myöhemmin ilmestynyt jatko-osa Helvetin sydän sen sijaan oli mielestäni niin järjettömän huono, että aloin jo epäillä ensimmäisen osan hyvyyttä. Ajattelin, ettei kukaan voi kirjoittaa niin juonellisesti koukuttavaa ja hahmoiltaan pelottavaa kirjaa ja sitten jatkaa vuosien päästä aivan uskomattomalla paskalla. En ole lukenut Helvetin piirejä uudestaan, koska haluan säilyttää illuusioni siitä, että se oli oikeasti hyvä kirja. En kyllä tiedä onko näin.
[/quote]
Samaa mieltä tuosta Helvetin sydämestä. Mutta samalta kirjailijalta Vuosi Nolla on myös huikea!

Vierailija
34/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommi Kinnusen Neljäntienristeys. Antti Heikkisen Pihkatappi. 

Vierailija
35/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cecelia Ahern: Yllätysvieras
Cecelia Ahern: Ihmemaa
Cecelia Ahern: Lahja
Cece...

Vierailija
36/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto Isomäki: Sarasvatin hiekkaa

Vierailija
37/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää koukkuuntua sarjoihin, niin suosittelen (nuorehko aikuinen olen) ihan vakavissani Sirpa Kähkösen Kuopio-sarjaa, Laila Hietamiehen Karjala-sarjaa (Viipurin miehityksestä kertova osa varsinkin huikea), ja tietenkin mahtavaa Päätalon Iijoki-sarjaa. Elin Kallen lumoissa 1.5 vuotta jossain ihme flow-tilassa :D

Vierailija
38/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:02"]

Jos tykkää koukkuuntua sarjoihin, niin suosittelen (nuorehko aikuinen olen) ihan vakavissani Sirpa Kähkösen Kuopio-sarjaa, Laila Hietamiehen Karjala-sarjaa (Viipurin miehityksestä kertova osa varsinkin huikea), ja tietenkin mahtavaa Päätalon Iijoki-sarjaa. Elin Kallen lumoissa 1.5 vuotta jossain ihme flow-tilassa :D

[/quote]

Noi on kaikki hyviä. Mulla on menossa Iijoki-sarja jo toiseen kertaan, luin ne 20 vuotta sitten ekan kerran. Jos dekkareista tykkää, niin Matti Yrjänä Joensuun Harjunpää-sarja on hyvä. 

Vierailija
39/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

J.R Ward mustan tikarin veljeskunta, yliluonnollinen /Toiminta /romanttinen aikuiseen makuun oleva kirja sarja ;) todella koukuttava ja kirjoja löytyy kirjastoista ja ensimmäiset osat alle 20e kirjakaupoista(netistäkin).

Nyt aloitin "muukalainen "(outlander) lukemisen, tv sarjana hyvä niin pakko oli pokkari ostaa :D

Vierailija
40/121 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina Hirvosen Kun aika loppuu, Jussi Valtasen He eivät tiedä mitä tekevät, Päivi Alasalmen Tuo tumma nainen sekä Anna-Leena Härkösen Kaikki oikein koukuttivat. Mielestäni kirjan koukuttavuutta ei tosiaan voi rinnastaa suoraan siihen, että nämä koukuttavat kirjat olisivat automaattisesti myös lempikirjoja, eivät nuo edellä mainitut ainakaan minun suosikkeihini yllä. Yksi suosikkini on mm. Linnan Täällä Pohjantähden alla -trilogia, ja sitä taas tahkosin mm. ensimmäisen osan kohdalla kuukausikaupalla, se on tosiaan niitä teoksia, joita välillä ahmi hullun lailla ja välillä tuntui, että teki mieli jättää nippu sivuja välistä lukematta.

Olen lukenut Nancyn ja ymmärrän senkin koukuttavuuden kyllä. Sekään ei todellakaan lempikirjoihini yltäisi millään arvosteluasteikolla, mutta kyllä, siinä oli jotain koukuttavaa. Luin sen noin vuosi sitten ja olen ihan aikuinen, joten mihinkään teiniyteni piikkiin en asiaa pistäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi