Mies 29v + 1v miettii; loppukesä ahdistaa
On ollut vähän tämmöinen odottamisen ja jännittämisen kesä. Jonkun ajan päästä kaveri tulee Suomeen ja sitä pitäisi jaksaa viikko omissa nurkissa. Ei tullut mieleen keksiä mitään syytä, miksi se ei jonkun menon takia kävisi ja hän sitten ilmeisesti osti kaikki liputkin etukäteen. Olen tuntenut hänet netin kautta seitsemän vuotta, mutta ei olla ikinä tavattu ja avopuolisokin, jota en tunne ollenkaan, on tulossa mukaan. Pelkään että tuon kokemuksen koettelevuus myös lopettaa ystävyyden tai tapahtuu jotakin muuta kamalaa ja joudun häätämään heidät jollakin verukkeella pois tms.
En tiedä miten hän kuvittelee meidän jaksavan yhdessä niin pitkään ja muutenkin mietityttää se, että olemme aika erilaisia ihmisiä, mutta jostakin syystä silti toistemme parhaat kaverit. Joskus minusta vain tuntuu kuin kaverini pitäisi minua jotenkin itsestäänselvyytenä eikä ole aina vastannut kaikkiin maileihini haluamallani tavalla, joka on herättänyt epäilyksiä siitä, josko näemme maailman jotenkin toisin kaikesta huolimatta.
Kun minulla oli treffit, kerkesin kertoa niistä kaverillekin ja elätellä jo toiveita siitä, että voisimme hengailla ikään kuin pariskuntina tai edes siten, että minullakin olisi yksi ihminen lisää esiteltäväksi. Treffit vain jäivät siihen yhteen kertaan ja esim.festareiltakaan ei seuraa löytynyt. Yksinäisyys on ollut käsinkosketeltavaa viime päivinä ja jää aika vähän aikaa toipua tuosta sosiaalisesta selviytymistaistelusta ennen kuin pitäisi taas jaksaa käydä kouluakin ynnä muuta sellaista.
-Mies 29v + 1v-
Kommentit (78)
Öö, kyseinen kaveri on sun paras ystävä, vaikka ette ole koskaan nähneet..? Ja valitat yksinäisyyttä, mutta kun olisi kaveri avokkeineen tulossa luoksesi, valitat vielä lisää..? Mieti nyt ensin ihan itse, mitä sä oikeasti haluat, ja mikä tässä on se ongelma.
Tuskin päädytte sänkyyn, joten en murehtisi että mitään peruuttamatonta tapahtuu ;)
Viikko on aika pitkä aika, mutta siitä on uskoakseni mahdollista selvitä niin, että ystävyys säilyy. Kuten joku jo sanoi, ehdota heille kahdenkeskistäkin tekemistä. Passita heidät vaikka teltan ja makkarapaketin kanssa pikku retkelle... Voit myös ottaa asian puheeksi ja sanoa, kun kaipaat omaa rauhaa. Yritä kuitenkin olla vaikuttamatta kovin oudolta ja jos otat asian puheeksi, niin tee se mahdollisimman toteavasti/neutraalisti, ettet vaikuta ihan friikiltä. Jos sinun on itse mahdollista paeta välillä jonnekin mökille tms., niin sitäkin voi kokeilla.
Muista, että sen lomaviikon aikana sinulla voi myös olla hauskaa :) Kyse ei ole pelkästään selviytymistaistelusta, vaan sosiaalisuudesta, jota nyt on tarjolla ja jota varmaan kaipaat. Tehkää yhdessä kaikkea kivaa. Mieti jo etukäteen mitä voisitte tehdä ja missä käydä.
T. (toinen) asperger
Höh. Kylläpä mieliala laski, kun avasi tämän aloituksen. Ei tietenkään nettituttu voi vastata kaikkiin viesteihin "halutulla tavalla", sehän on erillinen ihminen, eikä jokin marionetti oman pään sisässä. Mielestäni sohvasurffailu ulkkiskavereiden kanssa vastavierailuineen on ihan elämän sokeri ja suola, parasta on, että se sopii myös estyneelle ihmiselle. Nytkin on monta paikkaa, jonne voisin lähteä, jos olisi matkoihin varaa. Ja lisäksi, jos ei tule toimeen edes "parhaan kaverinsa" kanssa, niin kenen kanssa oikein ihminen sitten tulee toimeen?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 01:03"]
Ei vieraita tarvi koko ajan viihdyttää.Meillä oli viikon kaksi italialaista ja aluksi oli paineita nähtävyyksistä mutta sitten he halusivat mennä omin päin.Ehdota vaikka jotain kivaa paikkaa mihin voisivat mennä.
[/quote]
no joo tää aloitus oli nyt taas ap:lle tyypillistä ahdistusta ja angstia ja valitusta, mutta ihan yleisesti voidaan todeta, että ei ole olemassa mitään 24/7-velvollisuutta toimia hostina kenellekään. Ja varmasti ap:n vieraatkin tämän tajuavat jos ovat yhtään normaaleja ihmisiä. Molemmilla osapuolilla on oikeus myös omaan aikaansa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:30"]No sano vaikka, että äiti on sairastunut ja pakko on lähteä toiselle puolelle Suomea just silloin. Miksi hemmetissä suostuit ottamaan ihmisen, jota et oo ikinä nähnyt viikoksi sun luo asumaan? Laita ne hotelliin. [/quote] Jätkä just kertoi että "yksinäisyys on käsinkosketeltavaa".
[/quote]
Kertoi myös, ettei halua vieraita koko viikoksi. Nettitutuissa on riskinsä
[/quote]
No sit ois kannattanut kertoo aikasemmin. Jos liput jo hankittu, niin nii ei enää jänistetä ja tehdä ohareita.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:55"]On ollut vähän tämmöinen odottamisen ja jännittämisen kesä. Jonkun ajan päästä kaveri tulee Suomeen ja sitä pitäisi jaksaa viikko omissa nurkissa. Ei tullut mieleen keksiä mitään syytä, miksi se ei jonkun menon takia kävisi ja hän sitten ilmeisesti osti kaikki liputkin etukäteen. Olen tuntenut hänet netin kautta seitsemän vuotta, mutta ei olla ikinä tavattu ja avopuolisokin, jota en tunne ollenkaan, on tulossa mukaan. Pelkään että tuon kokemuksen koettelevuus myös lopettaa ystävyyden tai tapahtuu jotakin muuta kamalaa ja joudun häätämään heidät jollakin verukkeella pois tms.
En tiedä miten hän kuvittelee meidän jaksavan yhdessä niin pitkään ja muutenkin mietityttää se, että olemme aika erilaisia ihmisiä, mutta jostakin syystä silti toistemme parhaat kaverit. Joskus minusta vain tuntuu kuin kaverini pitäisi minua jotenkin itsestäänselvyytenä eikä ole aina vastannut kaikkiin maileihini haluamallani tavalla, joka on herättänyt epäilyksiä siitä, josko näemme maailman jotenkin toisin kaikesta huolimatta.
Kun minulla oli treffit, kerkesin kertoa niistä kaverillekin ja elätellä jo toiveita siitä, että voisimme hengailla ikään kuin pariskuntina tai edes siten, että minullakin olisi yksi ihminen lisää esiteltäväksi. Treffit vain jäivät siihen yhteen kertaan ja esim.festareiltakaan ei seuraa löytynyt. Yksinäisyys on ollut käsinkosketeltavaa viime päivinä ja jää aika vähän aikaa toipua tuosta sosiaalisesta selviytymistaistelusta ennen kuin pitäisi taas jaksaa käydä kouluakin ynnä muuta sellaista.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Jos liput on jo hankittu, niin tod näk ystävyys päättyy kun nyt keksit tekosyyn miksei voi tulla.
Tän täytyy olla trolli :D
Kuulostat todella mielenkiintoiselta persoonalta (not).
Miksi kirjoittelette tuollaisia törkeyksiä? Minusta tuo oli asiallinen avautuminen ja ellette keksi mitään järkevää sanomista niin olkaa kirjoittamatta mitään.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 01:16"]
Hyvin se menee. Vietätte hemmetin hauskaa aikaa! Äläkä sorru noihin suomalaisen miehen nolouksiin, mutku juttuihin.
Ole oma rento ittes, nauti ystäväsi ja tyttiksen seurasta. Eihän parisuhteet ole kilpailu. Sulla on hyviä ajatuksia ja juttuja. :)
Rouva 43v
[/quote]
1. Onko tää joku sun persoonallisuuksista?
2. Sano sille kaverilles, että maksu majoituksesta on joka iltainen pukille pääsy joko kaveris b-rappuun tai tyttilsensä a-rappuun. Silla niistä pääset tai saat ees pildee vaivas palkaksi.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 01:07"] Koska sinussa on miestä ruveta kolmekymppiseksi? [/quote]Osaat kai laskea 29 + 1. En minä mitään huijaa. -Mies 29v + 1v- [/quote] Voi ei, luulin, että sä olet 29 v. Ja sulla on 1-vuotias lapsi. Se olisi söpöä. Terv. Nainen 37v + 1v-
[/quote]
ahdistava ajatus.
Miks tää on kiinnitetty????onkp ap mode?
Pelottava ajatus että mies 29+1 olis mode. Toisaalta se selittäisi aika paljon.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 12:26"]Miks tää on kiinnitetty????onkp ap mode?
[/quote]
Samaa ihmettele n!
Tiedätkös mitä ap? Ongelmasi ei ole yksinäisyys vaan se, että oletat muiden ihmisten olevan sinua varten. Haluat, että ihmiset toimivat aina sinun haluamallasi tavalla. Jos et tuosta pääse eroon, et tule koskaan saamaan tyttöystävää. Jokainen ihminen on yksilö, jolla on omat toiveet ja tavat, eikä parisuhteessakaan päästä ilman erimielisyyksiä ja yhteentörmäyksiä. Sinun suhteesi tyssäävät jo heti alkumetreillä tähän ongelmaasi.
Mitä tulee noihin vieraisiisi, niin koita ajatella niin, että sillä viikolla et ainakaan ole yksin. Sinulla on seuraa. Viikko on varsin lyhyt aika kuitenkin. Näytä heille paikkoja ja käykää juhlimassakin. Ties vaikka ulkomaalainen vieras tyttöystävineen lisäisi naisten kiinnostusta sinussa.
Om sulla harmia, on sulla ongelmaa, kaksi kättä yksi suu on mun ongelms.
Joten mee ukko terapiaan ulvomaan, jos paras ystäväsi on joku nettituttu jota et ole koskaan tavannutkaan niin aika säälittävää. Ja olet yhä kolmikymppisenä se ikuisuusopiskelija joka ei koskaan valmistu.
"Joskus minusta vain tuntuu kuin kaverini pitäisi minua jotenkin itsestäänselvyytenä eikä ole aina vastannut kaikkiin maileihini haluamallani tavalla, joka on herättänyt epäilyksiä siitä, josko näemme maailman jotenkin toisin kaikesta huolimatta."
No saattaisiko johtua siitä että se on toinen ihminen eikä mikään automaattisesti oikeat asiat sanova miellytysautomaatti? Tuossa tulee esille suurin ongelmasi; et tajua että muut ihmiset ovat sinusta erillisiä.
Olen matkustellut nettikaverien luona ympäri maailmaa mutta jos sattuisin mies 29v+1v:n kaltaisen tyypin luokse karkaisin viimeistään ensimmäisenä yönä ja tulisin suorinta reittiä takaisin Suomeen.
Enpä olisi arvannut tähän tulevan näin monta vastausta eikä olisi tarvinnutkaan. En myöskään ymmärrä tuota ketjun kiinnittämistä; se ei mitenkään kuulunut toivomuksiini.
Viimeisessä viestissä näkee hyvin tuon koulukiusaaja-asenteen ja miten epätoivoisella tavalla yritetään saada paha mieli toiselle; eli haukutaan vaikka sitä, että jonkun paras kaveri on nettituttu "säälittäväksi". "Mullapa on paljo enemmän kaverei ja bestiksii ja sulla ei, hah!" Aikuiset ihmiset kuitenkin olevinaan asialla.
Halusin tietysti vain vähän vertaistukea ja perspektiiviä tuleville tapahtumille ja sitä tuolla haukkumisen ja vahingoniloisten muka-totuuksien seassa myös oli ja sain siitä uutta energiaa, joten kiitos siitä. Minulla on ollut suvantovaihe mielialan suhteen viime päivinä, mutta varmaan suunta on taas tästä ylöspäin. Joskus ihmisten pitää vuodattaa ja jakaa huolia tällaistenkin asioiden suhteen ja se on kaiketi ongelma vain silloin, kun kiusaajat ovat ottaneet avautujan silmätikukseen.
Enpä voi luvata seuraavani tätä ketjua enää, koska haluan pitää mielessä kirkkaana ne positiiviset sanotut asiat enkä joutua vastailemaan vahingoniloiseen valheeseen tai syytteeseen toisensa jälkeen, joihin saadut hillityt ja kiihkottomat vastaukset alapeukutetaan syvyyksiin.
Toki raportoin sitten erikseen asioiden etenemisestä viimeistään vierailun lähestyessä loppua.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:06"]
"Joskus minusta vain tuntuu kuin kaverini pitäisi minua jotenkin itsestäänselvyytenä eikä ole aina vastannut kaikkiin maileihini haluamallani tavalla, joka on herättänyt epäilyksiä siitä, josko näemme maailman jotenkin toisin kaikesta huolimatta." No saattaisiko johtua siitä että se on toinen ihminen eikä mikään automaattisesti oikeat asiat sanova miellytysautomaatti? Tuossa tulee esille suurin ongelmasi; et tajua että muut ihmiset ovat sinusta erillisiä. Olen matkustellut nettikaverien luona ympäri maailmaa mutta jos sattuisin mies 29v+1v:n kaltaisen tyypin luokse karkaisin viimeistään ensimmäisenä yönä ja tulisin suorinta reittiä takaisin Suomeen.
[/quote]Se sana on "erilaisia" ei "erillisiä" ja sinä et tiedä yhtään mihin minä viittasin, joten ei kannattaisi hosua. On noloa käyttää omaa tietämättömyyttään keinona pöräytellä vahingoniloisia muka-totuuksia asioista, joista sinulla ei ole kunnon tietoa. Merkityksellistä vertaistuen kannalta on vain se, että lukija tulee tietoiseksi siitä tunteesta, mikä kirjoittajalla on ja voi ehkä samaistua siihen.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:03"]
Miten sua loppukesä ahdistaa jos vieraat on viikon?
[/quote]
Ahdistaa ainakin keskustelupalstoilla kun vajakki tunkee analyysiaan joka ketjuun ja paikkaan. Tyyliin; kaverini naisystävä katsoi minua 3 sekuntia pää vasemmalle kallella wc:n ovella, mitä hän tuntee tai ajattelee.
Ihan vihjeeksi jätä se nainen rauhaan, samoin lapsi (jos se on mukana, jätä lapset muutenkin rauhaan), saatanan friikki. Ehkä miehelläkin on syytä huoleen kun ylistät täällä miehen sukupuolen ylivertaisuutta ja kullin käyryyden estetiikkaa. Eivät poloiset taida tietää, minkälaisen asspergeri-vatipään nurkkiin saapuvat-kauhuelokuvan ainekset.