Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö ls-ilmon? Lapseni kaverin perheessä

Vierailija
25.07.2015 |

opetetaan, että nainen on alempiarvoinen kuin mies. (Pahoittelut, ettei koko lause mahtunut otsikkoon).

Kyllä, kyseessä ovat ulkomaalaiset (isä Turkista tai Lähi-idästä tms. ja äiti brassi tai muu latina), MUTTA tämä EI OLE ulkomaalaisten mustamaalaamista. Omakin mieheni on ulkomaalainen.

Mutta, palataanpa asiaan:
Eli siis tänään aikaisemmin 11-vuotiaan (pian 12v., menee kuudennelle) tyttäreni samanikäinen kaveri (myös tyttö) tuli meille. Alkoi selittämään, että tiesitkös että naiset ja tytöt ovat alempiarvoisia kuin miehet ja pojat. Oma lapseni kysyi, että miten niin muka, eivät ole. Kaverityttö vastasi siihen, että äitinsä(!!) oli näin eilen selittänyt. Minun tyttäreni sitten sanoi, että eivät kyllä ole, sillä hänen äitinsä (minä) ja isänsä ovat aina painottaneet tasa-arvoa.

Satuin kuulemaan tuon keskustelun siis sattumalta, ja tässä vaiheessa minun oli pakko puuttua asiaan.
Sanoin siis tuolle kaveritytölle, että oma lapseni on oikeassa, ja naiset ovat aivan yhtä arvokkaita kuin miehet. Lopulta kaveri uskoi sen, onneksi :)

Nyt olen alkanut miettiä, että pitäisikö tehdä lastensuojeluilmoitus. Omasta mielestäni ei ole terveellistä kasvaa tuollaisessa ympäristössä, missä ihmiset eivät ole tasa-arvoisia. Lapseni on muutenkin kertonut aiemmin, että kaveri on sanonut esim. seksuaalivähemmistöjen olevan sairaita ja se sairaus voi tarttua (joo, ihmettelin itsekin että mitä ihmettä, ja vaikka onkin vakava asia mieleni teki purskahtaa nauruun).

Ja perheen isä on siis korkeasti koulutettu, äidistä en tiedä sillä olen tavannut hänet vain kerran emmekä silloin jutelleet muuta kuin "Hei".

Perheessä on siis tämän kaveritytön lisäksi kaksi poikaa, joista toinen on yläasteikäinen ja toinen vauva.

(Pyydän muuten vielä anteeksi, että rivivälit puuttuvat. Mobiilin vika).

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaapa ämmät vanhempien kasvattaa itse lapsensa...

Vierailija
42/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikista tuollaisista kodeista tehtäisiin lastensuojeluilmoitus mitenhän sossujen aika riittäisi mihinkään muuhun? Tuo on ihan tavallista arkiajattelua monessa suomalaisessakin kodissa, kaikki ei sitä vaan ehkä ihan noin suoraan opeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:15"]Antakaapa ämmät vanhempien kasvattaa itse lapsensa...
[/quote]

Olen huolissani erityisesti kyseisen perheen pojista. Millaisiakohan miehiä heistä kasvaa, jos aina on opetettu miesten olevan ylempiarvoisia kuin naisten?

-Ap-

Vierailija
44/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:16"]Jos kaikista tuollaisista kodeista tehtäisiin lastensuojeluilmoitus mitenhän sossujen aika riittäisi mihinkään muuhun? Tuo on ihan tavallista arkiajattelua monessa suomalaisessakin kodissa, kaikki ei sitä vaan ehkä ihan noin suoraan opeta.
[/quote]

Omaan tuttavapiiriini ei kuulu tuollaisia ihmisiä, onneksi.

-Ap-

Vierailija
45/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:13"]Mitä ajattelit sossujen tekevän? Myös lestadiolaiset ajattelevat noin eikä lasu niillekään mitään tee. [/quote] No vaikkapa hieman valistaa vanhempia :) Ja mistä tiedät, etteivät tee noin lestadiolaisten kohdalla? -Ap-

[/quote]

Meinaat ettei niillä ole muuta hommaa kuin valistaa aikuisia ihmisiä? Jotka kuitenkin muuten pitää niistä lapsistaan huolta. 

Vierailija
46/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:13"]Mitä ajattelit sossujen tekevän? Myös lestadiolaiset ajattelevat noin eikä lasu niillekään mitään tee.
[/quote]
Ketkä lestat ajattelevat, että nainen on alempiarvoinen kuin mies?
Älä kerro satuja, en mä jaksa kuunnella.....

Vierailija
47/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän lasuilmoitus auttaisi? Lapsia ei huostaanotettaisi ja jokainen vanhempi opettaa lapsilleen oman masilmankatsomuksensa kenenkään pystymättä siihen puuttua millään tavalla. Jos tuon lapsen perheessä uskotaan, että nainen ja mies eivät ole tasa-arvoisia, niin ei se tule muuttumaan mihinkään jollain lasuilmoituksella.

Vierailija
48/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ovat kauniita lapsia

Vierailija
49/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:20"]varmaan ovat kauniita lapsia
[/quote]

Niin ovatkin, hyvinkin kauniita ja eksoottisen näköisiä, mutta miten se liittyy aloitukseeni?

-Ap-

Vierailija
50/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:15"]Antakaapa ämmät vanhempien kasvattaa itse lapsensa... [/quote] Olen huolissani erityisesti kyseisen perheen pojista. Millaisiakohan miehiä heistä kasvaa, jos aina on opetettu miesten olevan ylempiarvoisia kuin naisten? -Ap-

[/quote]

Ihan tavallisia lassukoita.

Vierailija
51/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:20"]Mitähän lasuilmoitus auttaisi? Lapsia ei huostaanotettaisi ja jokainen vanhempi opettaa lapsilleen oman masilmankatsomuksensa kenenkään pystymättä siihen puuttua millään tavalla. Jos tuon lapsen perheessä uskotaan, että nainen ja mies eivät ole tasa-arvoisia, niin ei se tule muuttumaan mihinkään jollain lasuilmoituksella.
[/quote]

Okei, ei siis kannata tehdä ls-ilmoitusta. Mutta mitä minun sitten kannattaisi tehdä?

-Ap-

Vierailija
52/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne rauhaan ja eristä lapsesi tuollaisesta perheestä.

Vierailija
53/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö av:lta naisia, jotka ovat olleet samassa tekussa "On se kumma, kun naisia tänne otetaan..". Lestaope. Toinen ei kiinnittänyt huomiota, mutta antoi kyllä numerot suorituksen mukaan, ensimmäinen vähensi naisilta pisteitä. 

Vierailija
54/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasuilmo on sitä varten, jos epäilet että lasta pahoinpidellään, käytetään seksuaalisesti hyväksi tai hänen perushoitonsa (ruoka, vaatteet, puhtaus, terveydenhoito) laiminlyödään.

Vierailija
55/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei nyt kyllä ole lasun paikka, vaikka ikäväähän tuo on. Käsittääkseni lasu tehdään vähän vakavemmista tapauksista, missä OIKEASTI on lapsella huonot oltavat. Käsitin tekstistä, että ei muuta "ongelmaa" perheessä ole kuin tuo arvostusasia. Eli, jos siellä ei kohdella lapsia huonosti, saavat ruokaa, ei pahoinpidellä, on siistiä/puhdasta sekä kodissa että vaatetuksessa, ymv., niin anna olla. (äläkä ap ala nyt keksimään ja lisäämään mitään muita ongelmia kuin mitä oli aloituksessa, menee uskottavuus...)

Vierailija
56/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:23"]Jätä ne rauhaan ja eristä lapsesi tuollaisesta perheestä.
[/quote]

En oikein voi eristääkään, sillä kaveri on todella tärkeä omalle lapselleni. Ehkä voisin kuitenkin kieltää menemästä kaverin kotiin, mutta olisiko se jo liian ilkeää? En siis haluaisi syrjiä ketään tämän mielipiteiden perusteella - paitsi jos ne ovat vahingollisia, kuten nämä ovatkin.

-Ap-

Vierailija
57/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:13"]Mitä ajattelit sossujen tekevän? Myös lestadiolaiset ajattelevat noin eikä lasu niillekään mitään tee. [/quote] Ketkä lestat ajattelevat, että nainen on alempiarvoinen kuin mies? Älä kerro satuja, en mä jaksa kuunnella.....

[/quote]

Aika monet. En nyt viitti nimiä tänne kirjoitella. Ymmärrät kai miksi.

Vierailija
58/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:20"]Mitähän lasuilmoitus auttaisi? Lapsia ei huostaanotettaisi ja jokainen vanhempi opettaa lapsilleen oman masilmankatsomuksensa kenenkään pystymättä siihen puuttua millään tavalla. Jos tuon lapsen perheessä uskotaan, että nainen ja mies eivät ole tasa-arvoisia, niin ei se tule muuttumaan mihinkään jollain lasuilmoituksella.
[/quote]

Okei, ei siis kannata tehdä ls-ilmoitusta. Mutta mitä minun sitten kannattaisi tehdä?

-Ap-
[/quote]
Voit itse näyttää tasa-arvoisen naisen mallia lapsesi kaverille, ehkä siitä jokin kipinä hänelle jää mieleen.

Vierailija
59/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä voi tehdä mitään, eikä sun kuulukaan tehdä. Lapset eivät ole vaarassa, ei heidän henkinen kehityksensä tuosta tule kummoisemmaksi, kun otetaan huomioon, että suurin osa maapallosta elää macho kulttuurissa. Myös länsimaissa.

Me pohjoismaalaiset olemme tasa-arvoasioissa edistyksellisiä, meillä kutakuinkin tasa-arvo toteutuu.

Vierailija
60/76 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:20"]Mitähän lasuilmoitus auttaisi? Lapsia ei huostaanotettaisi ja jokainen vanhempi opettaa lapsilleen oman masilmankatsomuksensa kenenkään pystymättä siihen puuttua millään tavalla. Jos tuon lapsen perheessä uskotaan, että nainen ja mies eivät ole tasa-arvoisia, niin ei se tule muuttumaan mihinkään jollain lasuilmoituksella.
[/quote]

-Ap-
[/quote]
Voit itse näyttää tasa-arvoisen naisen mallia lapsesi kaverille, ehkä siitä jokin kipinä hänelle jää mieleen.
[/quote]

Tämä on hyvä idea.

Mutta entä perheen pojat? Sillä olen edelleenkin huolissani heistä.

-Ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän