Voiko keisarileikattu sanoa olevansa synnyttänyt?
Kommentit (44)
Voiko keisarinleikkauksella maailmaan tullut sanoa olevansa syntynyt?
Tottakai voi! Mites sitten minä, kun tulin tähän maailmaan keisarileikkauksella? Syntymäpäivä on jo kaikki? En ole syntynyt?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:15"]Kyllä on kulunut aloitus taas..huoh :)
[/quote]
Tai ehkä sinä olet luuhannut palstalla pikkuisen liian pitkään.
Ei voi, se ole mitään synnyttänyt eikä kokenut niitä kipuja mitä synnyttäminen tuo.
Voiko keisari sanoa olevansa kansan valitsema johtaja? Mielestäni voi, jos demokraattisesti valittu parlamentti on keisarillisen monarkian hyväksynyt.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:16"]Voiko keisarinleikkauksella maailmaan tullut sanoa olevansa syntynyt?
[/quote]
Se onkin eri asia. Äiti ei ole sinua synnyttänyt vasn kirurgi, jos synnyit sektiolla.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:17"] Tottakai voi! Mites sitten minä, kun tulin tähän maailmaan keisarileikkauksella? Syntymäpäivä on jo kaikki? En ole syntynyt?
[/quote]
Tämä
Synnytys on raskauden päätösvaihe, jossa nisäkkäillä naaraan kohdussa kasvanut poikanen siirtyy ulkomaailmaan naaraan emättimen kautta tai keisarileikkauksella.
Olkaapa hyvät. Se tästä keskustelusta sitten.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:16"]Voiko keisarinleikkauksella maailmaan tullut sanoa olevansa syntynyt?
[/quote]
Se onkin eri asia. Äiti ei ole sinua synnyttänyt vasn kirurgi, jos synnyit sektiolla.
[/quote]
Eli kirurgi on mun vanhempi? Wow. Mind blown
Voiko aikuinen mies mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä uudelleen?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:21"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:16"]Voiko keisarinleikkauksella maailmaan tullut sanoa olevansa syntynyt? [/quote] Se onkin eri asia. Äiti ei ole sinua synnyttänyt vasn kirurgi, jos synnyit sektiolla. [/quote] Eli kirurgi on mun vanhempi? Wow. Mind blown
[/quote]Yes. Mietippä sitä
Sektio ei ole synnytys eli keisarileikattu ei voi sanoa olevansa synnyttänyt :)
Pitääkö lapsen biologisen isän maksaa elatusmaksuja jos lapsi on syntynyt keisarileikkauksella? Olisi kyllä aika kohtuutonta.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:17"] Tottakai voi! Mites sitten minä, kun tulin tähän maailmaan keisarileikkauksella? Syntymäpäivä on jo kaikki? En ole syntynyt?
[/quote]
Tämä
[/quote][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:17"] Tottakai voi! Mites sitten minä, kun tulin tähän maailmaan keisarileikkauksella? Syntymäpäivä on jo kaikki? En ole syntynyt?
[/quote]
Kyllä, kirurgi synnytti sinut. Äitisi veteli sikeitä, ei tiennyt maailmanmenosta tuon taivaallista. Ainoa joka kärsi oli se lääkäri.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:21"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:16"]Voiko keisarinleikkauksella maailmaan tullut sanoa olevansa syntynyt? [/quote] Se onkin eri asia. Äiti ei ole sinua synnyttänyt vasn kirurgi, jos synnyit sektiolla. [/quote] Eli kirurgi on mun vanhempi? Wow. Mind blown
[/quote]
Pitäis varmaan laittaa elaripaperit vetämään ja alkaa sopia tapaamisoikeuksista. Mitenköhän kirurgin kalenteriin mahtuu, kun sillä taitaa olla kymmeniä tai satoja muitakin lapsia.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:17"] Tottakai voi! Mites sitten minä, kun tulin tähän maailmaan keisarileikkauksella? Syntymäpäivä on jo kaikki? En ole syntynyt?
[/quote]
Tämä
[/quote][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:17"] Tottakai voi! Mites sitten minä, kun tulin tähän maailmaan keisarileikkauksella? Syntymäpäivä on jo kaikki? En ole syntynyt?
[/quote]
Kyllä, kirurgi synnytti sinut. Äitisi veteli sikeitä, ei tiennyt maailmanmenosta tuon taivaallista. Ainoa joka kärsi oli se lääkäri.
[/quote]
Mutta kuka on sitten lapsen isä? Äidin mirs vai kirurgin mies?
Mä olen synnyttänyt mielestäni enemmän kuin moni. Ensin käynnistettiin viikko ja silloin käytännössä melkein joka päivä "synnytettiin", eli oli niitä supistuskipuja jotka oli yötä vasten niin pahoja että kipupiikki perseeseen - silti ei vaan synnytys käynnistynyt. Sitten lopulta oltiin salissa oksitosiinin avulla synnyttämässä ja siellä synnytin suppareineen seitsemästä aamulla jonnekin iltapäivään, jolloin kalvot puhkaistiin ja tuli karmea kipushokki, oksensin kaaressa, muisti meni siltä kohtaa ja seuraava muistikuva on epiduraalin pisto. Jotain siinä välissäkin varmaan tapahtui mutta en muista mitä. Sitten saikin kohta ruveta ponnistelemaan, ponnistin melkein kolme tuntia ja se oli karseaa, pahinta oli se kun ponnistutti niin hirveästi mutta ei saanut ponnistaa. Sitten saliin leikattavaksi. Mutta en ny vissiin sit ole synnyttänyt, yhtään.
Kyllä on kulunut aloitus taas..huoh :)