Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei tuliaisia, olenko pikkumainen?

Vierailija
03.01.2023 |

Olenko mielestänne pikkumainen tai vaativa, kun minua tökkii se, että vieras ei kylään tullessaan tuonut mitään? Jos itse olisin ehdottanut kaverilleni yhteistä illan viettoa hänen luonaan, olisi itsestäänselvää, että tarjoutuisin myös osallistumaan jotenkin. Mun vaisto vaan sanoo, että vaikka kyseessä sinänsä pieni asia, niin ei kerro hyvää.

Kommentit (383)

Vierailija
1/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras siis ehdotti illanviettoa sinun luonasi, pyysit hänet kylään, eikä hän tuonut mitään tullessaan? Jos asia meni noin, et ole pikkumainen. Jos taas itse pyysit kaverin kylään, eikä hän tuonut tuliasia, olet vähän pikkumainen. Illanvietto tai kahvittelu kaverilla on myös aika eri asia. Millaisesta tapahtumasta oli siis kyse?

Vierailija
2/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotti päivän/illan viettoa yhdessä, mitä ei ollut mahdollista viettää muualla kuin luonani. Sanoin tekeväni ruokaa. Mun vaisto sanoo, että joku hommassa menee väärin. Mulle olis itsestään selvää vastaavassa tilanteessa tuoda vähint. tuliainen toiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on paljon ihmisiä jotka ei tuo tuliaisia. On silti mielestäni epäkohteliasta

Vierailija
4/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla varsin henkevä kaveri, että pääsisi jatkoon ;)

Vierailija
5/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luota sitten siihen vaistoos, jos kyse on sulle niin isosta asiasta.

Vierailija
6/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en edes odota tuliaisia. Enkä tuo niitä itsekään. Saatan soittaa emännälle, että tarvitseeko tuoda jotain ja jos tarvitsee, niin käyn nappaamassa sen kaupasta mukaani.

Vierailija
7/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kehtaisi tyhjin käsin mennä kenenkään luo kylään. Aina jotain pientä kuitenkin. 

Vierailija
8/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kummallekkin, jos teiltä katkeaa välit. Et ole niin ihmeellinen ihminen, että kanssasi olisi pakko olla. 

Vierailija
9/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en edes odota tuliaisia. Enkä tuo niitä itsekään. Saatan soittaa emännälle, että tarvitseeko tuoda jotain ja jos tarvitsee, niin käyn nappaamassa sen kaupasta mukaani.

Tuliainen onkin vain yksi tapa olla huomaavainen. Tässä tilanteessa ei kysytty kauppaan menostakaan.

Vierailija
10/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on paljon ihmisiä jotka ei tuo tuliaisia. On silti mielestäni epäkohteliasta

Kiitos kaikille, jotka EI tuo mitään.

Vierailija
11/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt joku viinipullo tai vastaava olisi ihan kohteliasta jos emäntä tarjoaa ruokaa tms.

Vierailija
12/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun olis pitäny avata se sun haiseva leipäläpes ja sanoa, että haluat hänen tuovan jotain.

Kaikki kun eivät ole ajatustenlukijoita eikä joka kerta todellakaan ole vieraisille mentäessä mitään erityistä tapaa tuoda yhtään mitään ellei erikseen pyydetä.

Ei niitä vieraita tuliaisten toivossa vastaanoteta.

Siinä vaiheessa saattais vieraat aika reippaasti vähentyä ja ulisisitte siitäkin täällä.

Hitto, että on hyväkskäyttävää ja pikkumaista porukkaa nykypäivänä 🤮🤮

Millä tavalla vierasta on mielestäsi tässä käytetty hyväksi?

Ap

Jos joka saakelin kerta odotat tuliaisia tuotavan, kun kylään joku on tulossa ja samanlainen vikinä, kun niin ei käykään, niin kyllähän se haisee vahvasti siltä, että vieraita kutsutaan, jotta saadaan niitä tuliaisia.

Ilman tuliaisia eivät vaikuta kovinkaan tervetulleilta.

Hyväksikäytön makua.

Kai sulla joku hintarajakin on, minkä hintasta minimissään sen pitää olla, että täyttää emännän vaatimukset ...

Vierailija
13/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen elettiin aikaa, jolloin joka talossa ei ollut yllin kyllin kaikkea kuten nykyään. Vietiin sen verran mitä arvioitiin itse esim syövän ettei talon väki koe puutetta.

Vierailija
14/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku ei käyttäydy odotetulla tavalla voi aina myös kysyä itseltään millaiset odotukset olen häneen kohdistanut? Lähdinkö höösäämään sellaista, jota toinen ei ehkä olisi edes halunnut?  Oliko hänellä ajatuksena vain juoda kahvit ja vain jutella? 

Joulun ja uudenvuoden aikaan moni ajattelee myös niin, ettei enää jaksa syödä, juoda, mässytellä herkkuja, jolloin jo sovitaankin, ettei tuoda tuliaisia. Ne asiat voi sopia ääneen ja suoraan vieraansa kanssa. Myös päinvastoin, jos odottaa jotakin.

Vaikea sanoa oletko pikkumainen. Väärinkäsityksiä syntyy tosi helposti ja jos ei osata organisoida yhdessä.

Vierailija
15/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun olis pitäny avata se sun haiseva leipäläpes ja sanoa, että haluat hänen tuovan jotain.

Kaikki kun eivät ole ajatustenlukijoita eikä joka kerta todellakaan ole vieraisille mentäessä mitään erityistä tapaa tuoda yhtään mitään ellei erikseen pyydetä.

Siinä vaiheessa saattais vieraat aika reippaasti vähentyä ja ulisisitte siitäkin täällä.

Oletko sinä sitä tyyppiä, joka kutsuu itse itsensä toisen luo kylään? Se on vastenmielistä.

Vierailija
16/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän vaivaantunut olo kun joku tuo jotakin. Mihin esim laitan sen kukan kun ei mulla ole sille oikein paikkaa ja pitääkö ne keksit tarjota, jne. Ja jos sanon ettei mitään tarvii niin tarkoitan sitä myös.

Vierailija
17/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä sitä tyyppiä, joka kutsuu itse itsensä toisen luo kylään? Se on vastenmielistä.

En ole.

Joka kerta, kun kutsun itse kylään ihmisiä, hoidan itse myös tarjoiltavat juomavaihtoehtoineen enkä odota kenenkään tuomaan minkään valtakunnan tuliaisia.

Sama muilla ystäväpiirini ihmisillä.

Oletko sinä sitä vastenmielistä ihmistyyppiä, joka tekee aina oletukset pahimman keksimänsä vaihtoehdon mukaan ?

18/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kehtaisi tyhjin käsin mennä kenenkään luo kylään. Aina jotain pientä kuitenkin. 

Joo, jos ei viinipulloa niin jotain purtavaa.

Jotenkin niin tottunut että vieminen on.

Vierailija
19/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla vierasta on mielestäsi tässä käytetty hyväksi?

Ap

Jos joka saakelin kerta odotat tuliaisia tuotavan, kun kylään joku on tulossa ja samanlainen vikinä, kun niin ei käykään, niin kyllähän se haisee vahvasti siltä, että vieraita kutsutaan, jotta saadaan niitä tuliaisia.

Ilman tuliaisia eivät vaikuta kovinkaan tervetulleilta.

Hyväksikäytön makua.

Kai sulla joku hintarajakin on, minkä hintasta minimissään sen pitää olla, että täyttää emännän vaatimukset ...

Mä pyydän harvoin enää ketään kylään. Oon aikoinani mennessäni kylään vienyt lahjoja koko perheelle, osallistunut ruuan laittoon ja tarjonnut esim. ruuat kaikille pizzeriassa. En odota samanarvoista rahallista panostusta, mutta kyllä se "kylmää" jos tämä monen ihmisen joukko vastavierailee ja siinäkin saan olla maksaja.

Ap

Vierailija
20/383 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole.

Joka kerta, kun kutsun itse kylään ihmisiä, hoidan itse myös tarjoiltavat juomavaihtoehtoineen enkä odota kenenkään tuomaan minkään valtakunnan tuliaisia.

Sama muilla ystäväpiirini ihmisillä.

Oletko sinä sitä vastenmielistä ihmistyyppiä, joka tekee aina oletukset pahimman keksimänsä vaihtoehdon mukaan ?

Ap:n tapauksessa vieras itse kutsui itsensä ap:n luokse.