Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se taisi sitten olla hyvästit lapsihaaveille :( Olen 34v ja

Vierailija
24.07.2015 |

kuuden vuoden suhde päättyi juuri eroon. Viimeiset 3v olen vauvakuumeillut enemmän ja vähemmän, mies lupaili jatkuvasti, että ihan kohta aletaan yrittämään. Yritti sitten toisaalla tai oli yrittämättä, mutta tilanne on joka tapauksessa se, että toinen nainen odottaa nyt hänelle lasta salasuhteesta (josta en todellakaan tiennyt enkä osannut kuvitellakaan).

Eli romahdus oli täydellinen, ja nyt noin kuukauden eroa itkettyäni alan pikkuhiljaa vasta tajuamaan, että siinä taisi tuon suhteen mukana mennä' myös mun mahdollisuudet enää tulla äidiksi :( Täytin tänä vuonna 34v ja tähän kun lasketaan erosta toipumiseen menevä aika + mahd. uuteen kumppaniin tutustumiseen menevä aika + vakiintumiseen menevä aika, jotta lapsista voi edes alkaa puhua.. Multa loppuu vuodet. Itkettää ja katkeroittaa NIIN paljon!

Nyt haluaisin kuulla rohkaisevia tarinoita tosielämästä - jos sellaisia ylipäänsä on - voiko tän ikäisenä enää saada ns. uutta mahdollisuutta? Siis perhettä, omia lapsia.

Kommentit (211)

Vierailija
61/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 07:07"]Typerää pelottelua koko ketju. Hankkikaa kokeeksi lapsi vaikka 49-vuotiaana ja hyvin siinä käy. Todistaa aika hyvin ettei riskejä ole käytännössä. Ja ne seulotaan. Edelleen.
[/quote]
Kuinka moni mahtuu siihen (45-49v) 0.3% raskautuneista, kun siitäkin suurin osa päättyy keskenmenoon. Niin kuinka hyvin siinä mahtaa käydä??

Ymmärrä jo että olet liian vanha saamaan lapsia.

Vierailija
62/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. Se oli ALLE 1% saa lapsen 40v! Eli vielä huonompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 07:54"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 07:32"]Entinen esimieheni oli nainen, joka eli pitkässä suhteessa miehen kanssa hedelmällisimmän ikänsä. Lapsia ei syystä tai toisesta siunaantunut ja naisen ollessa reilu 40 suhde päättyi. Tapasi muutaman vuoden kuluttua uuden, kivan miehen ja mietti vakavasti lapsia. Hän tuli siihen tulokseen, ettei halua, että hänen lapsillaan olisi niin vanhat vanhemmat. Eikä lapsia siis koskaan tullut. Suru oli valtava ja hän kävi sen takia terapiaprosessinkin läpi.

Tarve lisääntyä on monella biologinen, sisäänrakennettu. Ei sillä järjen kanssa ole paljoa tekemistä (ylikansoitus yms.). Itse olen sitä mieltä, että jos täytyy valita, niin mieluummin yli 40v. ensisynnyttäjä kuin teiniäiti. Nykyään vanhat vanhemmat eivät ole mitenkään erikoisuus eivätkä lapset heistä mitenkään kärsi. Kun ensisynnyttäjien keski-ikä hipoo 30v, on ihan sama, onko rippijuhlissa vanhemmat 45 vai 55 :)
[/quote]
Mistä tiedät ettei kärsi. Itse olen kyllä monelta vanhojen vanhempien aikuisilta lapsilta kuullut siitä katkeruudesta ja häpeästä omia vanhoja vanhempia kohtaan. Ihan sisaruksilla saattaa olla kateutta kun vanhemmilla siskoilla ollut äiti nuori mutta itsellä jo vanha.
[/quote]

Tilanne ennen oli eri, kun vanhempia vanhempia oli vähemmän. Nykyään ainakin täällä pk-seudulla lapset saadaan sen verran myöhään, ettei yli 40v synnyttäjä ole mikään juttu. Itse sain kuopukseni 34v enkä ole hänen ikätovereidensa joukossa mitenkään erikoinen. Joitakin nuorempia, useita minua vanhempia löytyy. Esikoisen suhteen tunnun olevan jopa nuori, kun hänen syntyessään olin 27v.

Vierailija
64/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:05"]Anteeksi. Se oli ALLE 1% saa lapsen 40v! Eli vielä huonompi.
[/quote]
Juu vanhat rämevajat nyt hanuri lukkoon ja vanhainkotiin siirtymistä paremminkin miettimään.

Yrittäkää hyväksyä tosiasiat. Ette ole enää eilisen teerenpoikia.

Vierailija
65/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 06:30"]

Minä ja vaimoni tapasimme, kun olimme kumpikin 32-vuotiaita, naimisiin menimme 34-vuotiaina. Lapsen tekoa lykkäsimme siihen asti, kunnes olimme 40-vuotiaita. Hämäläinen hitaus on meillä geeneissä.

[/quote]

Nainen ei SAA synnyttää sen ikäisenä! YMMÄRRÄTKÖ?!? Ei SAA! Vain alle 25-vuotiaana synnyttäminen on sallittua! Antakaa lapsi HETI pois, adoptoitavaksi! Ymmärrätkö?!? HETI! Te ETTE VOI ettekä SAA olla lapsen kasvattajia, koska te olette VANHOJA!

Vierailija
66/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:06"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 07:54"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 07:32"]Entinen esimieheni oli nainen, joka eli pitkässä suhteessa miehen kanssa hedelmällisimmän ikänsä. Lapsia ei syystä tai toisesta siunaantunut ja naisen ollessa reilu 40 suhde päättyi. Tapasi muutaman vuoden kuluttua uuden, kivan miehen ja mietti vakavasti lapsia. Hän tuli siihen tulokseen, ettei halua, että hänen lapsillaan olisi niin vanhat vanhemmat. Eikä lapsia siis koskaan tullut. Suru oli valtava ja hän kävi sen takia terapiaprosessinkin läpi.

Tarve lisääntyä on monella biologinen, sisäänrakennettu. Ei sillä järjen kanssa ole paljoa tekemistä (ylikansoitus yms.). Itse olen sitä mieltä, että jos täytyy valita, niin mieluummin yli 40v. ensisynnyttäjä kuin teiniäiti. Nykyään vanhat vanhemmat eivät ole mitenkään erikoisuus eivätkä lapset heistä mitenkään kärsi. Kun ensisynnyttäjien keski-ikä hipoo 30v, on ihan sama, onko rippijuhlissa vanhemmat 45 vai 55 :)
[/quote]
Mistä tiedät ettei kärsi. Itse olen kyllä monelta vanhojen vanhempien aikuisilta lapsilta kuullut siitä katkeruudesta ja häpeästä omia vanhoja vanhempia kohtaan. Ihan sisaruksilla saattaa olla kateutta kun vanhemmilla siskoilla ollut äiti nuori mutta itsellä jo vanha.
[/quote]

Tilanne ennen oli eri, kun vanhempia vanhempia oli vähemmän. Nykyään ainakin täällä pk-seudulla lapset saadaan sen verran myöhään, ettei yli 40v synnyttäjä ole mikään juttu. Itse sain kuopukseni 34v enkä ole hänen ikätovereidensa joukossa mitenkään erikoinen. Joitakin nuorempia, useita minua vanhempia löytyy. Esikoisen suhteen tunnun olevan jopa nuori, kun hänen syntyessään olin 27v.
[/quote]
Mitä kohtaa et ymmärtänyt?

Vain alle 1% 40 vuotiaista saa lapsen. Niin 40v synnyttäjä "ei ole mikään harvinainen juttu" vai? Ja mitä vanhemmaksi mennään niin lapsen saa enää 0.3%.

Ne taitaa sitten olla kaikki nämä harvat vanhat synnyttäjä PK-seudulla :D

Vierailija
67/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks ihanaa lasta, ja se on pääasia <3

Vierailija
68/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 06:30"]

Minä ja vaimoni tapasimme, kun olimme kumpikin 32-vuotiaita, naimisiin menimme 34-vuotiaina. Lapsen tekoa lykkäsimme siihen asti, kunnes olimme 40-vuotiaita. Hämäläinen hitaus on meillä geeneissä.

[/quote]

Nainen ei SAA synnyttää sen ikäisenä! YMMÄRRÄTKÖ?!? Ei SAA! Vain alle 25-vuotiaana synnyttäminen on sallittua! Antakaa lapsi HETI pois, adoptoitavaksi! Ymmärrätkö?!? HETI! Te ETTE VOI ettekä SAA olla lapsen kasvattajia, koska te olette VANHOJA!
[/quote]
Ajattelit niin kuin puhua tilastoja ja tutkimustuloksia vastaan. Ja luontoa, kun 40v raskaumahdollisuus laskee jo 5%.

Siitä mahdollisuudesta tulla raskaaksi hävisi JO 95%.

Että revi siitä.

Vierailija
69/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 06:30"]

[/quote]

[/quote]
Lääkkeet. Ehkä sun on hyvä luovuttaakin parempiin hoteisiin se Iltatähti.

Vierailija
70/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 06:30"]

[/quote]

[/quote]
Ajattelit niin kuin puhua tilastoja ja tutkimustuloksia vastaan. Ja luontoa, kun 40v raskaumahdollisuus laskee jo 5%.

Että revi siitä.
[/quote]
On se aika hurjaa jos 40v on vain 5 prosentin mahdollisuus tulla raskaaksi. Niin ei se ihme ole jos vain 1 prosentti saa lapsen enää 40 vuotiaana.

Vierailija
71/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 06:30"]

[/quote]

[/quote]

Että revi siitä.
[/quote]
On se aika hurjaa jos 40v on vain 5 prosentin mahdollisuus tulla raskaaksi. Niin ei se ihme ole jos vain 1 prosentti saa lapsen enää 40 vuotiaana.
[/quote]
Niinpä. Mutta eihän nämä nuoruuden harhaan jääneet 40 mammat sitä tajua.

Vierailija
72/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo, että 1% 40-vuotiaista tulee raskaaksi tarkoittaa, että niin todella tapahtuu - eikä siis tarkoita, että vain 1% 40-vuotiaista raskauden yrittäjistä tulee raskaaksi?

Vierailija
73/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:55"]

Onko pakko toipua erosta niin kauan? Nyt vaan nopeasti uutta matoa koukkuun!

[/quote]

Nii just. Sit kun alkaa seuraavassa suhteessa oireilla eron seurauksista, ni siihen tyssää sekin suhde hyvin todennäköisesti. Et eiku vaan hätäilemään!

Vierailija
74/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:25"]Minusta tuo, että 1% 40-vuotiaista tulee raskaaksi tarkoittaa, että niin todella tapahtuu - eikä siis tarkoita, että vain 1% 40-vuotiaista raskauden yrittäjistä tulee raskaaksi?
[/quote]
No onhan 1% sadasta (%) aika pieni osuus. Kun miettii että 30% siitäkin päätyy keskenmenoon.

Vierailija
75/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:25"]Minusta tuo, että 1% 40-vuotiaista tulee raskaaksi tarkoittaa, että niin todella tapahtuu - eikä siis tarkoita, että vain 1% 40-vuotiaista raskauden yrittäjistä tulee raskaaksi?
[/quote]
Ei tainnut sitten matikka olla vahvin alueesi.

Vierailija
76/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap liian vanha olet jo muutaman vuoden päästä saamaan lapsia. Unohda ja keskity muihin juttuihin. Ikävä on toki tilanteesi.

Vierailija
77/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin 23-vuotiaana silloisesta avoliitostani ja mietin että elän hetken sinkkuna, sitten vakiinnun, löydän miehen ja saan lapsia... No, 32-vuotiaana olin edelleen sinkku. 9 vuoden aikana olin tavannut vain kusipäisiä vedättäjiä ja sitoutumiskammoisia luusereita. Netistä se mies sitten kuitenkin löytyi... 32,5 oli molemmilla ikää kun tavattiin ja sitten se vaan kolahti heti. 34v ikäisinä menimme naimisiin, 35v aloin odottaa esikoistani ja 38v kuopusta. Sain siis kaiken sen mistä haaveilinkin, tosin paljon myöhemmin kun olin kuvitellut. Kyllä yli 30v ikäisilläkin on toivoa. :) Tsemppiä ap ja kaikkea hyvää!

Vierailija
78/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin artikkeli asiasta sanoo näin: Kun kolmekymppinen tulee vuoden kuluessa raskaaksi 76 prosentin todennäköisyydellä, yli 35-vuotiailla onnistumisprosentti on enää 66. 40-vuotiailla luku putoaa 44 prosenttiin

Vierailija
79/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Sulle ei sitten kerro että se olisi luonnon vastaista jos vain ALLE 1 % saa lapsen (40v). Mulle se kertoo just sen. Muutenhan se olisi 50% tai 70% tai 99%.

Vierailija
80/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen todennäköisyyslaskennan kurssien kertausta. Montako prosenttia 16 - 18 vuotiaista suomalaisista nuorista naisista saa lapsen? Entä mikä on todennäköisyys, että nuori halutessaan raskausuu?