Millaista on seurustelu brittimiehen kanssa?
Jokainen toki on yksilö, mutta onko tullut paljon kulttuurishokkeja?
Kommentit (27)
Miten Brexit ja korona ovat vaikuttaneet suhteisiinne, vai ovatko mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Ei opi suomea ikinä missään muodossa.
Yleisesti kyllä näin, mutta Neil Hardwickin puhuessa suomea ei voi havaita edes vierasta aksenttia. Hardwickista tulikin mieleen, että briteillä on aivan loistava huumori. Ylivoimaisia siinä lajissa.
Mutta kun ne brittimiehet puhuvat sitä tällä palstalla inhottua Oxfordin englantia eikä sitä leveää posken kautta puhuttua ämerikkalaista vaianttia. Eihän av-mamma sitä kestä. Ja kos vielä olisi sattumalta käynyt Etonin, niin puhe olisi peräti kultivoitunutta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ne brittimiehet puhuvat sitä tällä palstalla inhottua Oxfordin englantia eikä sitä leveää posken kautta puhuttua ämerikkalaista vaianttia. Eihän av-mamma sitä kestä. Ja kos vielä olisi sattumalta käynyt Etonin, niin puhe olisi peräti kultivoitunutta.
Höpsis, riippuu aivan yhteiskuntaluokasta. Ja kyllä Suomessa tunnutaan ihannoivan brittiaksenttia vielä enemmän.
Mun brittimieheni on kohtelias ja pidättyväinen. Huomio minua kivoilla tavoilla, mutta suuri romantikko ei ole. Yhdessä ollaan oltu jo yli 20 vuotta.
On oppinut suomen kielen, kun Suomessa asutaan, ja kahvin juonnin.
Riidellä ei osaa ja suomalaisena olen paljon miestäni temperamenttisempi.
Kaikki ovat omanlaisiaan, etenkin britit;) ja luokkaerot todella näkyvät. Mieheni on hyvinkin keskiluokkainen, mutta ei ikinä mainitsisi tätä ääneen. Eikä tarvitse, koska se on niin itsestään selvää.