Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talon rakentaneet: Oletteko katuneet materiaalivalintoja?

Vierailija
23.07.2015 |

Tilanne se, että talo valmistuu n. kuukauden kuluttua ja pintoja ollaan hyvää vauhtia laittamassa. Nyt kuitenkin tuntuu että valinnat ei ole kaikki osuneet nappiin... Esim. kylppäri ei valmiina näytä yhtään niin hyvältä kuin mun ajatuksissani. Miehelle en uskalla puhua tästä kun kuitenkin tekee pitkiä päiviä rakentaakseen meille unelmatalon. Mulla ollut siis päävastuu näistä pintojen valinnasta. Lähes itkettää. Onko kellään muulla käynyt näin?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä oot valinnu sinne kylppäriin? Kai nyt uus aina kohtuu hyvältä näyttää. Kaduin mustia saumoja kylppärissä. Kalkki kertyi niihin heti.

Vierailija
2/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppäri on isoa, tummanharmaata, vähän kimaltavaa laattaa. Jotenkin näyttää tunkkaiselta, vaikka olin ajatellut olevan tyylikäs. Olisi pitänyt laittaa varmaan valkoinen ja sitten vaikka yksi seinä tehosteeksi tuolla harmaalla. :(
ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo katunut. Toki muutaman maalatun sinän väriä on tullut mietittyä uudelleen ja jotkut niistä on maalattukin toisenvärisiksi.

mikä siitä teidän kylppäristä tekee niin ruman ja kelvottoman, että oikein itkettää? Vai onko kyse siitä, että oikeasti se olisi vähintään ihan hyvä, mutta sulla on hulvattomat paineet luoda maailman paras kylppäri kun siinä on kaikki teidän rahat kiinni? Useimmiten kyse on tästä jälkimmäisesstä. Pointti on tajuta, että nuo paineet ovat ihan turhia, sen ei tarvitse olla maailman hienoin, keskiverto riittää ihan hyvin - ja lopulta kaikki maailman kylppärit, ne hienoimmatkin , tehdään joskus uusiksi.

On myös tärkeää, että valintojen suuheen tekee paljon työtä ja katsoo monia vaihtoehtoja ennen päätöstä, ja sitten kun šn päätöksen on tehnyt, LOPETTAA katselun ja päättäväisesti tykkää omasta valinnastaan.

Vierailija
4/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:41"]

Kylppäri on isoa, tummanharmaata, vähän kimaltavaa laattaa. Jotenkin näyttää tunkkaiselta, vaikka olin ajatellut olevan tyylikäs. Olisi pitänyt laittaa varmaan valkoinen ja sitten vaikka yksi seinä tehosteeksi tuolla harmaalla. :( ap

[/quote]

tunkkaisuus vähenee muuten tosi paljon viimeistelyn ja loppusiivouksen myötä. 

Vierailija
5/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sinne kylppäriin valkoiset suihkuverhot, pyyhkeet ja kaiken muunkin, niin näyttää varmasti tosi kivalta :)

Vierailija
6/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Olin epävarma laumasielu ja en toteuttanut unelmiani vaan luin av-avotakka- tyylisiä kommentointeja, mikä on tyylikästä ja mikä ei. Talosta tuli ihan tusina ja tylsä. Ei säväytä. Keittiössä umpitylsät valkoiset kiiltävät kaapit, kylppärissä iso valkea laatta paitsi takaseinä tummanharmaata tehostetta. Lattiaan umpitylsä pähkinäparketti. Seinät valkoiset jne.

Eli mikä on neuvoni sisustajille: Laittakaa ihan tasan oman makunne mukaista. Ei ole olemassa mitään mummotyyliä yms. Toki, jos myyntiin tekee, niin kannattaa olla laumasielu, mutta jos tarkoitus on asua pitkään, niin oman maun mukaista vaan.

Vierailija
7/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:41"]

Kylppäri on isoa, tummanharmaata, vähän kimaltavaa laattaa. Jotenkin näyttää tunkkaiselta, vaikka olin ajatellut olevan tyylikäs. Olisi pitänyt laittaa varmaan valkoinen ja sitten vaikka yksi seinä tehosteeksi tuolla harmaalla. :( ap

[/quote]

Ne laatat ei näytä miltään ennen kuin sulla on kunnon valot siellä, jotka tuo sen kimalluksen esiin. Luota ittees. Sä oot nähny ne laatat jossain eri valossa kun valitsit ne, luota siihen tunteeseen miksi ihastuit niihin.

Vierailija
8/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nyt kun luin tän. Vituttaa. Kattomaali haisee vieläkin, vaikka ollaan asuttu kaksi vuotta.

http://blogit.kaksplus.fi/kotitalouskriisi/maalia-pintaan-sisailmaa-pilaamatta-ala-myrkyta-lastasi-maalilla/

Vierailija
9/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista kommenteista. Tiedän kyllä että viimeisteltynä on varmaan paremman näköinen sitten. Ehkä tää on jotain viimehetken stressiä/paniikkia.

Vierailija
10/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 siis ap.

Vierailija
11/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:53"]

Kiitos kannustavista kommenteista. Tiedän kyllä että viimeisteltynä on varmaan paremman näköinen sitten. Ehkä tää on jotain viimehetken stressiä/paniikkia.

[/quote]

Jep, ei saa arvostella keskeneräistä.

Vierailija
12/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana siitä tulee. Kuulostaa mielestäni paljon paremmalta kuin joku tehosteseinähässäkkä :) Ja niin kuin aiemmin kirjoitettiin, niin valot tekevät tehtävänsä. Lisäksi just niitä valkoisia, raikkaita tekstiilejä ja ihanat saippuat yms.

Onnea uudelle kodille ja tsemppiä loppurutistukseen!

Vierailija
13/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että kylppäristänne tulee varmasti hieno! Laatat voi vielä kylpyhuoneen valmistuttua ja pölyn laskeuduttua pestä kiillottavalla pesuaineella, sitten ainakin kimmeltää. :D

Vierailija
14/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, kun on niin paljon rahaa pelissä, mutta olen ihan varma, että talostanne tulee tosi hieno! Itse en ole koskaan saanut uutta kotia, mutta olemme remontoineet isolla rahalla ja sama stressi silloinkin on, että tuleeko hyvä vai ei. Remontin jälkeenkin menee jonkun aikaa ennen kuin tuntuu tutulta ja hyvältä. 

Vierailija
15/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:51"]

Joo, nyt kun luin tän. Vituttaa. Kattomaali haisee vieläkin, vaikka ollaan asuttu kaksi vuotta.

http://blogit.kaksplus.fi/kotitalouskriisi/maalia-pintaan-sisailmaa-pilaamatta-ala-myrkyta-lastasi-maalilla/

[/quote]

Minäkin olen altistunut homeille kuten tuo Siiri ja siksi osasin meidän taloon valita maaliksi Uulan Into maalin, joka on hajuton ja täysin muoviton. Suosittelen muillekin, tosin kirjoittajalle tämä on liian myöhäistä. Mutta autotallin sisäseiniin meni meilläkin muovimaalia ja vielä homeenestolla, joten kyllä haisee... Onneksi en vietä siellä aikaani. Mies ei huomaa hajua, vain minä...

Vierailija
16/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei varmaan ole vielä lamput käytössä kun rakentaminen on kesken. Minäkin säikähdin, että nyt tuli tehtyä liian pimeä kylppäri, mutta kun saatiin valot, olikin juuri sopiva. Suunnittelin alunperin keskiharmaata saumaa, mutta sitten jossakin mielenhäiriössä vaihdoin yhtä tummaksi kuin laatat ja siinä tuli virhe: keskiharmaassa saumassa ei olisi niin helposti näkynyt kalkkijäjet, joita tuli jo saumaa pestessä.

Toinen moka tuli lattialaminaatin kanssa. Tilasinm sen pienen näytepalan perusteella, enkä päässyt kävelemään päällä. Nyt latitiassa näkyy jalanjäjet liian selvästi. Ostin saman valmistajan ja saman nimistä laminaattia, mutta nyt pinta oli matempi kuin edellisessä ja ilmeisesti sen vuoksi nyt näkyy nämä jalanjäjet.

Ja kolmaskin moka: olohuoneen kattopaneeli olikin vahingossa 2-laadun lautaa ja näyttää pahalta. Tämä on oikeastaan kaikkein pahin moka. Halusin maalata itse kattopaneelit, että saan hengittävän katon Into-maalilla ja tämmöinen moka tuli ja vielä pahimpaan mahdolliseen kohtaan: olohuoneeseen! Muut huoneet on ok. Että ei sitä täydellistä saa aikaan, vaikka kuinka yrittää. 

Vierailija
17/68 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tumma kylppäri vaatii ne vaaleat kalusteet, tekstiilit ja valot niin näyttää upealta. Älä huoli! Itse en ole katunut toistaiseksi erikoisempia ratkaisuja. Jotain valaistusjuttuja kadun. Tuli ehkä liikaa liian tehokkaita ledejä, kun piti olla tunnelmallisempaa jne. Kaikki spesiaslijutut on kyllä hienoja. Yksi pikkuvessa on vaan harmaa lattia/valkoinen seinä, sitä ehkä kadun kun en jaksanut siihen panostaa. Saunan valot on myös rumahkot, niitä on niin vaikea tietää millaisia on ennen kuin on paikoillaan.

Vierailija
18/68 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa kylppäri + valkoinen pönttö/lavuaari/amme + esim. valkoinen/turkoosi tms pyyhe, saippua, jne.. Ja peilit, valot.. Kyllä se näyttää paremmalta valmistuttua ;)

Vierailija
19/68 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:26"]

Rakastamme värejä, meillä ei esim ole yhtään maalarinvalkoista seinää (pari off-whitea). Talomme on ulkoapäin ihan tämän päivän perusvalkoinen kivitalo ruskeaksi petsatuin puuosin mutta sisältä lämmin ja "mausteinen"

[/quote]

Tykkään paljon väreistä mutta kotona olen pelännyt käyttää seinissä, lattioissa jne värejä. Olen jättänyt suht neutraaliksi ja sitten tyynyillä, matoilla ja muulla sisustuksella tuonut väriä. Telkkarissa ihastelen vahvoilla väreillä sisustettuja taloja mutta en uskalla omassa kodissa niitä tehdä. Monesti jenkkikodeissa on vahvaa punaista, vihreää seinissä. Voi kun uskaltaisikin tehdä samanlaista.

[/quote]

Meillä on esim näin:

- päämakuuhuone: 2 seinää off-white, yksi maitokahvi ja sängyn päätyseinä munakoison lila (tämä oli ennen kaunis sumean turkoosi)

- takkahuone/kirjasto/kotiteatteri: off-whitea ja yksi seinä voimakkaan keltainen - sisustus sinivalkoinen

- työhuone: itämaisia sävyjä ja sisustus: 2 seinää verenpunaiset, 2 seinää voimakkaan lilat jotka kullattu päälle. Kuulostaa hurjalta mutta on upea!

- lapsi halusi taivaansinisen huoneen, tekstiilit punavalkoiset

- oh 2 seinää hiekankeltaiset ja yksi off-white, tehosteseinä chilin värinen rappaus. Kalustus tummaa puuta ja kerman sävyjä

- halli: muuten off-white, yksi seinä pohja grafiitinharmaa (sama kuin lattialaatan sävy), päällä hopea

Eikä kyllästytä:)

Entisessä talossamme kaikki seinät oli valkoisia keltaista makuuhuonetta lukuunottamatta ja pelasimme tekstiileillä yms. Tuntui liian pliisulta.

[/quote]

Tämä kuulostaa siltä miltä itse toivoisin uskaltavani maalata ja sisustaa! Mutta en uskalla. :D Ehkä seuraava maali voisi olla rohkeampi ja jyrään mieheni mielipiteen.

Olisi ihan mahtavaa nähdä jotain kuvia näistä huoneista? Jooko:) :) ?

[/quote]

Täytyy katsoa jos saisin siivottua kuvauskuntoon:)

Vierailija
20/68 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:59"]

Juu tumma kylppäri vaatii ne vaaleat kalusteet, tekstiilit ja valot niin näyttää upealta. Älä huoli! Itse en ole katunut toistaiseksi erikoisempia ratkaisuja. Jotain valaistusjuttuja kadun. Tuli ehkä liikaa liian tehokkaita ledejä, kun piti olla tunnelmallisempaa jne. Kaikki spesiaslijutut on kyllä hienoja. Yksi pikkuvessa on vaan harmaa lattia/valkoinen seinä, sitä ehkä kadun kun en jaksanut siihen panostaa. Saunan valot on myös rumahkot, niitä on niin vaikea tietää millaisia on ennen kuin on paikoillaan.

[/quote]

Joo munkin oli helpompi rakentaa nyt tämä talo kun olin edellisen asunnon remontoinut ihan kokonaan. Oli testattu jo jotkut jutut ja ne pystyi kopioimaan tähän, jotka oli todettu hyviksi... Varsinkin noiden valojen tehoa ja määrää on hankala arvioida. Me palattiin varan päälle ja laitateettiin kattoledeihin säädöt olohuoneeseen ja keittiöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi