Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen entiset hoidot ahdistaa :(

Vierailija
23.07.2015 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, haluan nyt itsekin avautua. Mieheni, jota syvästi rakastan ja joka kohtelee minua nykyään kuin kukkaa kämmenellään, oli tavatessamme vielä liian "nuori" ja kypsymätön eikä kyennyt vakiintumaan. Olimme vähän aikaa seksisuhteessa ja sitten homma jäi. Tapasimme pari vuotta myöhemmin uudelleen, ja mies halusi tuolloin heti vakavaan suhteeseen kanssani. Olemme nyt olleet jo pari vuotta naimisissakin, eikä minulla ole mitään syytä epäillä miestäni mistään. Ongelma on minun korvieni sisässä. Minua ahdistaa ajatukset kaikista niistä miehen entisistä hoidoista, joita hänen oli ikään kuin "pakko" vielä kokeilla ennenkuin hän oli valmis vakiintumaan. Olen sivulauseissa kuullut ja saanut muualta ymmärtää, että esim. erään työkaverinsa kanssa ehti siinä välissä säätää, samoin muutaman kaverinsa. Sellaisia ihmisiä siis, joiden kanssa väkisinkin joutuu myös tänä päivänä silloin tällöin tekemisiin. Useimmiten jaksan olla ajattelematta asiaa, mutta esimerkiksi viime lauantaina pippaloissa minua alkoi vain suunnattomasti ahdistaa, ja ajattelin vain koko ajan, "onkohan mies pannut tuota taikka tuotakin, tuo on ainakin paljon kauniinpi kuin minä..." Mikä avuksi? Miehen mielestä olen "suloinen" ja "mustis", jos otan asian puheeksi, mutta ei hän ole onnistunut sanomaan minulle mitään sellaista joka saisi ajatukseni asian suhteen rauhoittumaan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:11"]Minusta sinun pitää joko a) lakata ajattelemasta muita naisia "hoitoina", sillä se on alentavaa. Tai b) lukea itsesi näihin hoitoihin. Tai sitten voit ajatella, että miehesi on ollut monen naisen hoito ja siinä vaiheessa huomaat, että on ihan tyhmää ajatella ihmisiä kenenkään hoitoina, vaan ihan oikeina ihmisinä, joilla on kullakin ollut jonkunlainen paikka miehesi elämässä, jokainen on vaikuttanut siihen, millainen mies miehesi on.
[/quote]

Meinaat että yhden yön pano vaikuttaa toiseen jotenkin? Anna mun nauraa...

Vierailija
22/42 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:53"]En ymmärrä, miten miehen entiset panot voivat vaivata naisia. Mieshän on kuitenkin se, joka on saanut ja ikään kuin voittanut ne aikaisemmat naiset, eli mies on vain monien silmissä haluttu tyyppi. Sankari tavallaan. Eikö silloin ole fantastista olla tällaisen uroon nykyinen nainen? Kukaan entinen hoito ei tule lällättelemään, että olen pannut sun miestä... koska ei nainen pane miestä vaan alistuu miehelle, eikä siinä ole mitään kehumista.

Miehen näkökulmasta vaimokkeen panot on samasta syystä ihan eri juttu. Oma kulta on antautunut ja alistunut muille miehille tuon tuosta, ja nyt sitten olet saanut jämät itsellesi. Ei siitä oikein ylpeä tai iloinen voi olla, mutta kyllähän jotkut ostavat kirpparilta käytettyjä alusvaatteitakin, jos pakko on. Itsekin siis kiertopalkinnon (random-miehiä ollut kai kymmenkunta ennen minua) seurustelen jo ties kuinka monetta vuotta, joten samassa veneessä ollaan.
[/quote]

Onko sulla ymmärtämisessä ongelmia? Eihän tässä ollut kyse siitä, että miehen eksän sinänsä häiritsisi. Ainoastaan se, että heitä joutuu kohtaamaan arjessa. Ja nimenomaan tuo että mies on heidät "valloittanut" tai "kaatanut" ei auta asiaa - mies on siis jossain vaiheessa halunnut metsästää, kaataa, iskeä juuri tuon naisen. Kyllä muakin se ajatuksena ahdistaa. Mutta yritän olla ajattelematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi huolitte sellaisen miehen itsellenne, joka on pannut jo muita? Paljon mukavampi elää, kun tietää ettei puolisolla ole ollut ketään muita :)

Vierailija
24/42 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus ja sinänsä kiva lukea että muillakin on samaa... Mua ahdistaa välillä miehen entiset, vaikka itselläkin on eksiä ollut ja jotain "hoitojakin". Sitä vertaa itseään muihin ja miettii kelpaako kuitenkaan... Mut se silti valitsi, ja tämä on mun pään sisäinen ongelma. Mies vaan on niin hiton hyvän näköinen että vientiä kyllä riittää, vaikka olisin vieressä! Pakko pitää itsestä huolta ja selvittää itsetunto kuntoon eikä ahdistella miestä jatkuvilla uteluilla entisistä...

Vierailija
25/42 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Mua ei vois vähempää kiinnostaa miehen entiset säädöt tms. Miksi niistä pitäis tietää yhtään mitään? Nyt naiset itsetunto kohdilleen ja lakkaatte miettimästä turhia!

Vierailija
26/42 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta toi, jos haluat pitää suhteesi. Ei ole miehesi tehtävä vakuuttaa sua yhtään mistään eikä hän siihen pystykään, kun ongelma on itsetunnossasi.

Mun exä oli just tollanen. Me oltiin yhdessä ja jatkuvasti se jankkasi jostain vanhoista jutuista ja kyseli kenen kanssa mä olen ollut jne. Ei tollasta jaksa kukaan pidemmän päälle. Se nyt vaan on niin nykyään, että ihmiset ei oo neitsyitä naimisiin mennessään.

Vierailija
27/42 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus että ootte lapsellisia. Ei ihme, että ahdistaa. Oletteko itse olleet neitsyitä naimisiin mennessänne?

Mulla on ollut useita miehiä ja yksi avioliittokin ennen tätä parisuhdetta. Samoin mun miehellä. Ei todellakaan rasiteta suhdettamme vatvomalla jotain vanhoja panoja, joilla ei ole enää mitään merkitystä.

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:28"]

tietty sopivasti kuhertelin mieheni kanssa tehdäkseni selväksi naiselle, kenen kanssa mieheni on.

[/quote]

Vierailija
28/42 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 16:49"]Tsiisus että ootte lapsellisia. Ei ihme, että ahdistaa. Oletteko itse olleet neitsyitä naimisiin mennessänne?

Mulla on ollut useita miehiä ja yksi avioliittokin ennen tätä parisuhdetta. Samoin mun miehellä. Ei todellakaan rasiteta suhdettamme vatvomalla jotain vanhoja panoja, joilla ei ole enää mitään merkitystä.

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:28"]

tietty sopivasti kuhertelin mieheni kanssa tehdäkseni selväksi naiselle, kenen kanssa mieheni on.

[/quote]
[/quote]

Ettekö te ihmiset osaa lukea? Ei tässä ketjussa ideana ole se, että ihmisen pitäisi olla neitsyt naimisiin mennessään. Ongelma on se, että jotkut ihmiset paneskelee kavereitaan ja uudelle puolisolle voi olla vaikeaa, että nykyinen viettää edelleen päivittäin aikaansa entisten panojensa kanssa! Kaksi täysin eri asiaa. Mulla myös sama ongelma. Miehellä hyvänä ystävänä nainen, jonka kanssa aina sinkkuina ollessaan ovat sekstailleet. Eivät ole halunneet keskenään seurustella, mutta mua ällöttää ajatus että me ollaan yhdessä vaikka mökillä ja mies on vielä viime kesänä katsellut sitäkin naista himoiten (ja myös pannut, koska tavattiin syksyllä). Ihan inhimillistä kokea noin!

Vierailija
29/42 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 16:44"]Haha! Mua ei vois vähempää kiinnostaa miehen entiset säädöt tms. Miksi niistä pitäis tietää yhtään mitään? Nyt naiset itsetunto kohdilleen ja lakkaatte miettimästä turhia!
[/quote]

No enpä minäkään ole asiasta kysynyt, mutta jos miehen (ja onhan hän nykyisin minunkin kaveri) alkaa aina kännissä muistelemaan hänen ja mieheni "yhteistä historiaa" ajalta ennen minua, on vaikea sulkea itseään asiasta kokonaan ulos. Olen sanonut hänelle, etten halua kuulla, mies myös, vaan nainen aloittaa aina uudestaan kännissä. Selvinpäin on tosi kiva, ja yksi miehen vanhimpia kavereita, joten ei tässä viitsi välejäkään katkaista.

Vierailija
30/42 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun olin samanlainen, oikeasti. Tiedän tuon tunteen täysin, et ahdisti kun sai kuulla ja sit tuli facebuukissakin kyylättyä näitä ihmisiä ja verrattua itseensä. Mieheni oli kyllä kokematon, eli kumppaneita ei ollu kuin muutama. Hän ei harrastanut yhdenillan juttuja paitsi kerran, joka sitten ahdisti enemmän, koska mies on valinnut jollain lailla tarkkaan kenenkanssa vehtailee. Mutta nyt olen päässyt irti siitä, en ole enää myöskään mustasukkainen. En ymmärrä mikä sai muuttumaan, ehkä kihlojen jälkeen olin itsevarmempi ja tiesin että minut hän haluaa :)

Vierailija
31/42 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa onkin tällainen tarina: mieheni on säätänyt parhaan kaverinsa vaimon kanssa ensin :D ei halunnut alkaa kuitenkaan seurustella, ja nainen vaihtoi kaveriin. On ollut tuplatreffeillä hieman awkward-olo, sillä ko. nainen suhtautuu minuun tosi nihkeästi, mm. arvostellut ulkonäköäni ihan suoraan. Ihmettelin asiaa ensin, mutta kuultuani heidän taustastaan tajusin, että häntä ilmeisesti kirpaisee se, että mies haluaakin seurustella minun kanssani, vaikkei häntä aikoinaan huolinut. Mitään muuta selitystä en ole töykeälle käytökselle keksinyt, minä tulen kuitenkin aina kaikkien kanssa toimeen jne jne.

Vierailija
32/42 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki mies- ja naishuorat löytävät toisensa ja sitten me ei kulli ja pillu edellä elävät löydettäisiin kaltaisemme. Onneksi voi itse valita kumppaninsa. Tauditkaan ei kiinnosta.

Vierailija
33/42 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:13"]sut se kuitenkin valitsi.
[/quote]

Tai siis sut se sai. Ehkä olisi halunnut jonkun muun hoidoistaan, muttei ollut heidän mielestään aviomiesmateriaalia?

Vierailija
34/42 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:15"]Mulla ihan samanlainen tarina! Tosin sillä erolla, että luulin tapailuvaiheessamme, ettei panna muita. No, mies pani, ja minä häivyin. Mies tuli itkien takaisin että haluaa olla vain kanssani eikä olekaan sen jälkeen muihin koskenut. Mutta kyllä ne muutama pano siinä tapailumme alkuaikoina saavat minulla edelleen karvat nousemaan pystyyn, jos jossain kohtaamme. En tiedä miksi, enkä siis heille vihainen ole. Minua alkaa lähinnä oksettaa ja itkettää.
[/quote]

Mä en ois ehkä kelpuuttanu enää miestä tuollaisen startin jälkeen...

Vierailija
35/42 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu miten epävarmaa porukkaa täällä onkaan.

Vierailija
36/42 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:45"]Voi vittu miten epävarmaa porukkaa täällä onkaan.
[/quote]

Jos on huonoja kokemuksia niin ne vaan vaikuttaa siihen (itsetuntoon). Ole onnellinen että sinulla ei ole.

Vierailija
37/42 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun pitää joko a) lakata ajattelemasta muita naisia "hoitoina", sillä se on alentavaa. Tai b) lukea itsesi näihin hoitoihin. Tai sitten voit ajatella, että miehesi on ollut monen naisen hoito ja siinä vaiheessa huomaat, että on ihan tyhmää ajatella ihmisiä kenenkään hoitoina, vaan ihan oikeina ihmisinä, joilla on kullakin ollut jonkunlainen paikka miehesi elämässä, jokainen on vaikuttanut siihen, millainen mies miehesi on.

Vierailija
38/42 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kuorossa lauletaan, kuinka entiset panot eivät haittaa ja vanhoista kumppaneista harmistunut on lassukka tai muuten vaan idiootti. Sitten kuitenkin monille on niin tärkeää, että existä ei puhuta ja ne ei kuulu kenellekään jne. Jos ne exät nyt ei haittaa mitään ja ovat ihan neutraali asia, niin miksi niitä piilotellaan?

Vierailija
39/42 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:15"]Yleensä kuorossa lauletaan, kuinka entiset panot eivät haittaa ja vanhoista kumppaneista harmistunut on lassukka tai muuten vaan idiootti. Sitten kuitenkin monille on niin tärkeää, että existä ei puhuta ja ne ei kuulu kenellekään jne. Jos ne exät nyt ei haittaa mitään ja ovat ihan neutraali asia, niin miksi niitä piilotellaan?
[/quote]
Miksi niistä toisaalta tarvitsekaan puhua? Itse en ainakaan koe tarpeelliseksi.

Vierailija
40/42 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:16"]Muakin ahdisti. Kysyin mieheltä ja pitkän ruinaamisen jälkeen se kertoi mulle kaikki exät. Ei vaivaa enää koska toedän että oon paras ja kauhein :)
[/quote][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:16"]Muakin ahdisti. Kysyin mieheltä ja pitkän ruinaamisen jälkeen se kertoi mulle kaikki exät. Ei vaivaa enää koska toedän että oon paras ja kauhein :)
[/quote]
Onko ruokaa sitten ihan tervettä? Oma ex oli todella mustasukkainen ja ahdistunut existäni ja niistä ruinutettiin koko ajan lisää tietoa. Kun sitten kerroin, alkoi sota koska "niin kaiholla muistelen entisiä panojani". Oikeasti, exät on exiä ja kumppaniin pitää lähtökohtaisesti luottaa. Ei ole järkeä olla yhdessä jos koko ajan ahdistaa ja epäilyttää.
[/quote]

Eihän tässä luottamuksesta ollutkaan kyse. Ap sanoi luottavansa mieheensä. Vain se naisten läsnäolo ahdistaa. Minulla on ihan sama tilanne. Se on vaikeaa, koska ei kehtaisi miestä vaatia olemaan menemättäkään sellaisiin juhliin, joihin näitä entisiä heiloja tulee. Mun mies vielä tupakoivana viettää puolet illasta pihalla röökillä, ja minä istun sisällä ja katson ikkunasta, että jaa nyt lyöttäytyi taas seuraan tuo pano siltä kesältä kun me tavattiin. Ei se kivaa ole, muttei siitä viitsi riitaakaan vääntää.
[/quote]
No mikset mene mukaan? En minäkään polta, silti voin mennä ulos tupakoitsijan seuraksi.