Erityisherkän elämää.
Kylläpä näitä erityisherkkiä putkahtelee tiuhaan. Reps.
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:16"]
Huomion kipeitä diivoja, ihan keksitty juttu koko erityisherkkyys.
[/quote]
Sanoo ihminen, joka ei sitä todellakaan ole.
Kyllä tosi herkkiä on olemassa. Näistä vauvapalstan keskusteluketjuistakin voi analysoida kirjoittajia herkkyyden suhteen. Aina siellä tuntuu herkkiäkin olevan mukana. Hyvä niin, muuten menisi kovin kovaksi touhu.
Naurattaa toisten kärsimys? Sillekin on kuulkaas speksit tuolla ICD-10 -luokituksessa olevissa "taudeissa" ;)
Ei vittu oo olemassa jotain "eritysherkkyyttä"!! Näyttäkää mulle todisteet!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:23"]Naurattaa toisten kärsimys? Sillekin on kuulkaas speksit tuolla ICD-10 -luokituksessa olevissa "taudeissa" ;)
[/quote]
Mikä koodinumero on erityisherkkyys?
Olen herkkis. Mua herkistyttää kaikki. Olen myös herkkuhanuri.mse kompensoi herkkyyttäni.6144
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:30"]
Ei vittu oo olemassa jotain "eritysherkkyyttä"!! Näyttäkää mulle todisteet!
[/quote]
Jo hieman itse pohtimalla tämä selviää. Tutkijat on todenneet että osa vauvoista reagoi samaan ärsykkeeseen voimakkaammin ja heillä kestää myös kauemmin palautua ärsykkeestä. Ja vastaavasti on myös keskimäärin heikommin reagoivia yksilöitä. Kun tästä otat herkän puolen ääripään, avot, sinulla on erityisherkkä. Niin kauan kuin ihmiset eivät ole toistensa kopoioita, on ihan väistämätön pakko, että osa on herkempiä kuin toiset. Eli näitä jotka reagoi samaan ärsykkeeseen voimakkaammin ja fysikaalinen palautuminen kestää kauemmin, siitä siinä on kyse eikä kaikenlaisesta epäolleellisesta mitä nyt erityisherkkyyden kuvitellaan olevan.
Kato, uusi jankkaaja (ap) ilmestynyt: erityisherkkä-jankkaaja
Huomion kipeitä diivoja, ihan keksitty juttu koko erityisherkkyys.