Miten sinulle kävisi, jos pitäisi pärjätä muutama kuukausi kokonaan ilman lääkkeitä?
Kommentit (99)
Tukehtuisin hitaasti ilman Seretideä ja Ventolineä, jälkimmäistä tarvin harvoin koska ensimmäinen on ehkäisevä(astma).
Kuopus kuolisi ilman insuliinia. Ykköstyypin diabetes jota EI paranneta ruokavaliolla (tiedoksi väärinymmärtäjille).
Mies varmaan pärjäisi, mutta muut ei sitä.
Esikoinen pärjäisi jos saisi keskusteluapua pari x vko.
Olen nyt elänyt vuoden ilman lääkitystä krooniseen leukemiaan. Näköjään olen hengissä. Mutta nyt on alkaneet jäännöstautiarvot nousta, joten on pakko aloittaa taas. Mutta kunhan saan taudin taas kuriin, vuosi ilman onnistuisi. Ehkäisyä kyllä mielellään käyttäisin, lääkehän sekin pilleri on. Just nyt kun jatkaisin vuoden ilman leukemialääkettä, voisin olla vuoden päästä vainaa.
Mulla PCOS ja ilman e-pilleriä olisin mm. vakavasti masentunut, aknen peitossa oleva raivohullu. Pari kuukautta tuota vielä kestäisi mutta kauheaa olisi
Voisi jo sokeutua melko pitkälle muutamassa vuodessa ja päivittäinen päänsärky.
Todennäköisesti ei mitään niin lyhyessä ajassa, mutta korkean verenpaineen kanssa ei ole leikkiminen. Sukurasite, johon ei elintavat tai laihduttaminen vaikuta, joten lääkitys on sinänsä välttämätön.
Astma on.Mutta pahin verenpainelääkitystä ilman en voisi olla päänsärky ...olen olisko alle 20 v aloittanut lääkkeet,syytä löytynyt kauheet arvot.Laiha liikkuva olin..laihdutinkin lisää kokeiltiin löytää syy..kävin testeis..tiiliskivi mahan päällä..ei löytynyt vikaa..Saisin jonku infraktin varmaan..tai astmaan kuolisin..
Säheltämiseni lisääntyisi, keskittymiskyky kärsisi ja läheisillä olisi rankkaa, kun mulla menisi täysi Ace Ventura - vaihde päälle. Mutta kyllä mä pärjäisin, pärjäsinhän mä jo noin 30-vuotta ilman lääkkeitä
Vierailija kirjoitti:
Kuolema tulisi. Syön hyljinnänestolääkettä elinsiirron vuoksi. En edes tiedä että kauanko menisi, että elimistö alkaisi hylkimään siirrännäistä.
Sama täällä. Olen ihan kauhuissani jos lääkkeen ottaminen myöhästyy 10min. En usko että montaa viikkoa selviäisi ilman lääkkeitä.
Hengissä säilyisin, mutta olisin todella väsynyt.
Masennus ja ahdistus palaisivat tasolle jossa ne olivat noin 20v sitten ja se rajoittaisi elämääni.
Hengissä Ehkä pärjäisin.
Migreenilääkkeen ja estolääkkeen poisjäänti lisäisi taas paljon päänsärkyjä.
Aika huonosti ilman joditabletteja.
ilman elinsiirron hyljinnänestolääkkeitä kuolen varmaan viikossa.
Ei mitenkään. Mulla on kaksi (vieläpä harvinaisempaa) reseptilääkitystä. Jo paljon ennen koronaa uusin reseptiä sen verran tarkalla aikataululla, että jokaisen kolmen kuukauden hankinnasta jäi viikon tai kymmenen päivän lääkkeet sivuun. Mulla on puolisen vuoden lääkkeet jemmassa jakeluhäiriöiden varalta. Lisäksi mulla on muitakin, mahdollisesti jonkun hengen pelastavia lääkkeitä varastossa. Mm. antibiootteja ja astmalääkkeitä. Saa tuomita, mutta hätätilanteessa luulen, ettei kukaan kehtaisi moralisoida.
Pidän päiväykset kunnossa noissa tietty.
Tuntuisi epämukavalta. Eli pitkään rytmihäiriön kanssa ennen kuin se löytyi ja sain lääkkeet.
Elinsiirto. Kuolisin aika nopeasti, olen tätä jo miettinyt. Toivon mukaan saisin eutanasiaa etten joutuisi kärsimään, muussa tapauksessa oman käden kautta on mentävä.
Parin vuorokauden sisällä kuolisin insuliininpuutteeseen.
t.tyypin 1 diabeetikko
En usko että parissa kuukaudessa viellä pahoja oireita näkyisi mutta sen jälkeen kyllä ja sit voiskin olla aikamoinen homma saada taas sairauden hoito tasapainoon.
Menettäisin tämän vähäisenkin toimintakykyni, jos joutuisin lopettamaan kaikki reseptilääkkeeni. Olen myös täysin riippuvainen sähkövirrasta, lääkinnällinen laitteeni ei toimi ilman sitä. Voin kytkeä sen tilapäisesti auton akkuun tms, mutta niitäkin pitäisi ladata jossain. Terkkuja sairaseläkkeeltä, oon 39-v.
Astma pahenee nopeasti ilman lääkkeitä. Siinäpä istuisin pökkelönä tuolissa ja vinkuisin. Välillä puhaltelisin letkun pätkällä pulloon liman irrottamiseksi ja mies takoisi selkää.
Kilpirauhasen vajaatoiminta alkaisi turvottamaan, tukkaa lähtisi tukottain ja olisin viimenään kuin zombie vaikkei astmaa olisikaan.
Hengissä pysyisin, jos saisin pysytellä kotona eikä tarvitsisi hengitellä esimerkiksi keväistä siitepölyä. Pelkkä katupölykin voi aiheuttaa ongelmaa siinä, missä pakkanen tai homeititiöt. Olen allerginen aspergillukselle. Niin, joo allergialääkkeitäkin varmaan kaipaisin.