Mitä tekisit jos sota syttyisi?
Jos eräs nimeltä mainitsemattomaksi jäävä valtio hyökkäisi Suomeen ja syntyisi sota niin mitä tekisit? Miksi?
Kommentit (99)
En tekisi yhtään mitään. Töissä käydään, kouluun mennään, sitten ehkä pommisuojaan jos ilmahälytys tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Lopettaisin elämäni , pelkkää kurjuutta ja loppua ei näy .
Rintamalla, mieluiten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirtyisin hyvissä ajoin ulkomaan kotiimme ja varojen siirto ulkomaan tilille
Kuka tänne sitten jää maata puolustamaan ja siinä toimessa auttamaan? Ei me vaan kaikki voida lähteä "ulkomaan kotiin".
Pelkurit voi. Siis jos ehtivät ennen kuin rajat menee säppiin.
Suomessa on tutkitusti korkea maanpuolustustahto. Tämä on hyvä muistaa, kun lukee kommentteja näiltä ”lähtisin pakoon”-pelkureilta.
Eläisin hetkessä. Mulla on ADHD ja me ollaan parhaimmillamme kriisitilanteissa. Hakeutuisin varmaan joksikin lotaksi tms., kun en ole armeijaa käynyt ja olen pienikokoinen nainen. Korteni tahtoisin kantaa silti kekoon.
Vierailija kirjoitti:
Odottaisin puolustusvoimien ohjetta, että minne täytyy ilmoittautua. Se olis lähtö sitten.
itse olen rintamalle liian vanha,
mutta kun tuntemattomassa sanotaan, että suomi poika vastaa kymmentä ryssää,
entäs sitten, kun tulee se yhrestoista ?
mä odottelisin sitä yhrettätoista, kyllä mä se yhren päihittäsin
Veisin kaistaa ja huomiota postaamalla lipun värit someen. Tai mustan laatikon ja emoijeja. Vetäisin huomion itseeni ja sädekehääni. Seuraisin kaikkia vastaavia trendejä. Ja kopioisin suomenkielisen iskulauseen someen näyttääkseni sodanvastaisuuteni ja oman muista poikkeavan hyvyyteni.
Haukkuisin Suomea puolustavat monsterirasseiksi, ja vääntäisin tavalla tai toisella vihollisesta uhrin - etenkin jos tämä olisi tummempi. Me vihreät valittaisimme myös ympäristöongelmista ja vaatisimme apua itämaihin jollain verukkeella vaikkei liittyisikään asiaan mitenkään. Teen haloon ja käännän huomion itseeni. .
Vierailija kirjoitti:
Veisin kaistaa ja huomiota postaamalla lipun värit someen. Tai mustan laatikon ja emoijeja. Vetäisin huomion itseeni ja sädekehääni. Seuraisin kaikkia vastaavia trendejä. Ja kopioisin suomenkielisen iskulauseen someen näyttääkseni sodanvastaisuuteni ja oman muista poikkeavan hyvyyteni.
Haukkuisin Suomea puolustavat monsterirasseiksi, ja vääntäisin tavalla tai toisella vihollisesta uhrin - etenkin jos tämä olisi tummempi. Me vihreät valittaisimme myös ympäristöongelmista ja vaatisimme apua itämaihin jollain verukkeella vaikkei liittyisikään asiaan mitenkään. Teen haloon ja käännän huomion itseeni. .
Me marinistit tehdään tuota ihan samaa! Mutta on siinä pointtinsa. Sota ja raakuus kestää vain max 50 vuotta, kun taas mahdollinen ikävä katse ja ras. jättää pysyvät arvet.
Muutin ulkomaille jo hyvissä ajoin joten en tekisi mitään :)
Ottaisin Onlyfans kuvia maastokuvioisissa bikineissä, vähän niinkuin ajan henkeen! Instapyllistely ei ole koskaan pois muodista!
On helpottavaa, että lemmikkini ovat jo taivaassa, ei tarvitse ainakaan kahden kopan kanssa lähteä ryysimään evakkojonoon. Vastaan lähinnä itsestäni, ja tietysti jakaisin vastuuta sukulaisistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me marinistit tehdään tuota ihan samaa! Mutta on siinä pointtinsa. Sota ja raakuus kestää vain max 50 vuotta, kun taas mahdollinen ikävä katse ja ras. jättää pysyvät arvet.
Kyllä! Mikään sota ei nyt ole niin kovin vaarallista mutta jos joku sanoo N-sanan niin sitten on kyllä vakava asia koska TILA ON TURVATON.
Liittyisin reserviläisliittoon (sinne voi liittyä kuka tahansa täysi-ikäinen Suomen kansalainen) ja menisin vapaaehtoisena huoltojoukkoihin. Liian vanha asepalvelukseen, mutta vanhana partiolaisena erätaitoja löytyy tädiltä. Eli mukana ollaan.
Mökille maalle pohjoisempaan. Kesällä omia viljelyksiä, metsämarjojen poimintaa, kalastusta eli ruokahuolto toimisi ehkä paremmin ja turvallisemmin kuin kaupungissa. Naapureilta ja sukulaisilta maalaistaloista voisi ostaa perunaa yms. jos kaupoista loppuu ennenkuin omaa satoa saa.
Maalla myös vesi olisi puhdasta kaivovettä, kaupungeissa sodan aikana uhka että vihollinen tuhoaa vesijohtoveden. Tai sabotoi sähköt.
Pitäisin yhtä sukulaisten kanssa, suojautuisin kotiini, auttaisin yhteiskuntaa esimerkiksi huolehtimalla eläimistä. Jopa lapsista vaikkei mulla ole heistä kokemusta. Tai sitten tekisin hommia valtion määräämässä roolissa, ehkä jotain talouden tai viestinnän saralla.
Pakkaisimme 96:n Saabin VM -85täyteen , kaikkein tärkeimmät ja rakkaimmat omaisuutemme siihen ( valokuva albumit 17 kpl pitää olla valokuvia eikä pelkkiä muistikuvia, pari vaate kertaa, mummon vihkisormukset, muutamia Muumimukeja ja taskulampu.
Kyytiin meikäläinen, emäntä, tyttö kahden lapsensa kanssa, Miisu- 🐈 kissa 5 v, leipää ja pullapitko.
Ja sitten lähetään. Haaparantaan 🇸🇪.
Ei sitä enempee meijän elämä tarvii. Jos kerran Suomi männöö.
Lähtisin maanpakoon. En todellakaan minkään maan puolesta itseäni tykinruokana ja pelinappulana tapata.
Terveisin mies.
Se kutsu läy meille täällä ulkomaillakin. Minä siis palaisin Suomeen puolisoni kanssa kun kutsu kävisi. Ennen lähtöä isovanhemmat tulisivat tänne lasten luo.