Mitä tekisit jos sota syttyisi?
Jos eräs nimeltä mainitsemattomaksi jäävä valtio hyökkäisi Suomeen ja syntyisi sota niin mitä tekisit? Miksi?
Kommentit (99)
Varmastikin töitä. Terveydenhuoltoalan ammattilainen olen, joten eiköhän jokin tehtävä löydy ellen jatkaisi nykyisessä työnkuvassa. Auttamishaluni on suuri, joten tekisin kyllä mielelläni voitavani.
Kyllä mä lähtisin pienten lasteni kanssa pois. Ehdotin kumppanille, että jos näin kävisi, nii lähdettäisiin surffipummeiksi väliamerikkaan koko perhe, mutta hän kuulemma jäisi. Joten eiköhän me johonkin lähelle Nato EU maahan jäätäisi.
Miehet ja armeijan käyneet naiset jää lain voimalla suomeen puolustamaan maata.
Lapset ja naiset menee esim ruotsiin.
Olen vammainen ja liikun sähköpyörätuolilla.
En jaksa uskoa, että evakuoinnit ovat vammaisystävällisiä.
Jäisin kotiin kissojen kanssa toivoen, ettei pommit osuisi kohdalle.
Jos sähkön jakelu vaikeutuisi, tuolin akun jälkeen en pääse kotia pidemmälle.
Mikäs siinä sitten.
Mutta kumman maan riveissä silloin seisovat Suomessa asuvat venäläiset?
Sukulaisia Espanjassa, joten todennäköisesti sinne pakoon ja asumaan. En kestäisi jäädä Suomeen enää sen jälkeen. Eihän se olisi enää Suomi. Todennäköisesti ottaisin hatkat jo ennen kuin sotaa julistettaisiin. Vuokralla kun asuu, niin helposti voi lähteä.
Kantaisin korteni kekoon. Onko asiassa mahdollisesti vaihtoehtoja?
Lähtisin päin vastaisiin suuntaan mistä vihollinen hyökkää turvaan yhdessä naisen ja lasten kanssa.
Siirtyisin asemapaikkaan odottamaan ohjeita.
Lähtisin jenkkeihin koska... mitä mä suomessa tekisin? En osaisi puolustaa itseäni.
Olisin varmaan töissä. Kriittinen työ, joka "ei voi mennä kiinni". Tuskin enää sotimaan. Ikää 50 ja terveydellistä haittaa fyysiseen touhuun.
Olen jo vanha raihnainen akka, melko lailla hyödytön. Lähtö kolkuttelee muutenkin lähellä niin voisin ehkä ilmoittautua räjäyttämään jonkun sillan tms. Ei kiinnostele vaivainen vanhuus laitoksessa, mutten täysin hyödytönkään halua olla. Kaikista hölmöimpänä pitäisin pakenemista. Jos kaikki lähtisivät karkuun, niin eihän siinä sitten mitään - ottakaa tästä joutilas maa. Koen Suomen puolustamisen arvoiseksi ja haluan jälkipolvilleni vapaan maan.
Lapset on kuulemma lähdössä Norjaan. Minä menisin kolkuttelemaan puolustusvoimien ovea ja kysyisin mitä saan tehdä, kaikkeen olen valmis.
Kokoan perheeni ja koko porukka lähdetään sukulaisen luo toiseen maahan turvaan.
Nauraisin kippurassa, kuinka viherNatottajat kuolisi EU:n puolesta.
Ei haittaa, vaikka itsekin lähtisi tästä miesvastaisesta maasta.
Menisin moskeijaan piiloon. Pommisuojaakin paremmin rakennettuja.
Lähetän meidän perheestä miehet Norjaan turvaan ja menen itse rintamalle.
Pistäisin pyykit koneeseen, tekisin ruokaa ja pojille laittaisin evästä mukaan. Hakisin niille varavillasukat matkaan.
Mä lähtisin perheineni sun mökille. Mukaan tulisi puoliso, yksi sivari, yksi add teini ja yksi normaali teini. Ei lemmikkejä.