Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos sota syttyisi?

Vierailija
28.02.2022 |

Jos eräs nimeltä mainitsemattomaksi jäävä valtio hyökkäisi Suomeen ja syntyisi sota niin mitä tekisit? Miksi?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että takas tullaan sitten hengissä.

Vierailija
62/99 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mölli769 kirjoitti:

Lähtisin maanpakoon. En todellakaan minkään maan puolesta itseäni tykinruokana ja pelinappulana tapata. 

Terveisin mies.

Sama täällä. Vaikka olen intin käynyt niin oma elämäni on liian kallis tuhlattavaksi sodasssa. Kyllä nuo nykynuoret miehet pystyy puolustamaan ja hoitamaan sodankäynnin puolestamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mölli769 kirjoitti:

Lähtisin maanpakoon. En todellakaan minkään maan puolesta itseäni tykinruokana ja pelinappulana tapata. 

Terveisin mies.

Sama täällä. Vaikka olen intin käynyt niin oma elämäni on liian kallis tuhlattavaksi sodasssa. Kyllä nuo nykynuoret miehet pystyy puolustamaan ja hoitamaan sodankäynnin puolestamme.

Linnaan siis mielummin? Ok.

Vierailija
64/99 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin poikani rinnalla rintamalle ja tytön antaisin sukulaisten hoiviin että veisivät turvaan johonkin. Ja ihan siksi, että olen valmis kuolemaan Suomen puolesta.

N45

Vierailija
65/99 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mölli769 kirjoitti:

Terveisin mies.

Linnaan siis mielummin? Ok.

Ei kun ulkomaille turvaan.

Vierailija
66/99 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks päiväkoti-ikäistä lasta, jos päiväkoti ei enää toimi, mun täytyis huolehtia lapsista, eli vapaaehtoishommat olis sen verran rajottuneet, että muksut pyörii jaloissa. Jos sähkönjakelussa ongelmaa, niin mökille Etelä-Savoon varmaan olis suunta. Siellä on sentään puulämmitys, leivinuuni, pata.

Vierailija
67/99 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten oppivelvollisuuden käy, jos tulee sota? Jos vaikka karkaa mökkipaikkakunnalle siksi, että siellä pärjää ilman sähköjä, mutta mökillä ei voi olla kirjoilla, kun on kaavoitettu vapaa-ajan asunnoksi, niin voisiko lapset mennä silti siellä kouluun vai oisko pakko jäädä pääkaupunkiin pommitettavaksi, että lapset pääsee kouluun? Ei niin väliä, jos sota kestää viikon, mutta jos puhutaan vaikka vuosista.

Vierailija
68/99 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampuisin suomalaisetkin samalla, en erota vihollista tai omaa... Kaikki vastaantulevat ammun.

Vierailija
69/99 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoaisin naisten sääliin, kohta rintamalle joutuvaa miestä kohtaan ja yrittäisin saada vähän säälipesää. Jos kävisi tuuri niin saattaisin lähteä, mutta jos ei heruisi niin yrittäisin ulkomaille tai lähtisin käpykaartiin.  Eli popetaa lainatakseni: jos p****a saan niin lähden mukaan

Vierailija
70/99 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökille maalle pohjoisempaan. Kesällä omia viljelyksiä, metsämarjojen poimintaa, kalastusta eli ruokahuolto toimisi ehkä paremmin ja turvallisemmin kuin kaupungissa. Naapureilta ja sukulaisilta maalaistaloista voisi ostaa perunaa yms. jos kaupoista loppuu ennenkuin omaa satoa saa.

Maalla myös vesi olisi puhdasta kaivovettä, kaupungeissa sodan aikana uhka että vihollinen tuhoaa vesijohtoveden. Tai sabotoi sähköt.

Mä lähtisin perheineni sun mökille. Mukaan tulisi puoliso, yksi sivari, yksi add teini ja yksi normaali teini. Ei lemmikkejä.

Selvä. Tervetuloa! 😊 Laitetaan puoliso ja sivari ja teinit metsähommiin. Me naisväki voidaan kalastella ja hoidella muuten ruokashown. Patteriradiosta kuunneltaisiin välillä uutisia.

Vierailija
71/99 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin kissojen kanssa mökille. Järvestä saa kalaa ja vettä, ja kissat saisi syödäkseen jyrsijöitä.

Vierailija
72/99 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja. Kaiketi odotan, että joku kenttäsairaala kyhätään kasaan ja menen sinne duuniin. 

Vierailija
73/99 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden ulkomaille jo ennen tilanteen eskaloitumista tuohon pisteeseen. En ole kiinnostunut jäämään tänne tapettavaksi ja rais****'si enkä aio laittaa tikkuakaan ristiin tämän paskamaan eteen.

Vierailija
74/99 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti, en murehdi etukäteen. Ei se mitään auta. Putler ei joka paikkaan yksinkertaisesti pysty !

Vierailija
75/99 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin aseen esille ja varmistaisin että paukkuja riittää. N 56

Vierailija
76/99 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajan yli Ruotsiin tai Norjaan.

Vierailija
77/99 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti menisin vapaaehtoisesti auttamaan haavoittuneiden hoidossa

Vierailija
78/99 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä lähtisin pienten lasteni kanssa pois. Ehdotin kumppanille, että jos näin kävisi, nii lähdettäisiin surffipummeiksi väliamerikkaan koko perhe, mutta hän kuulemma jäisi. Joten eiköhän me johonkin lähelle Nato EU maahan jäätäisi.

No ei siellä väliamerikassakaan oo hyvä vasta valittiin diktaattori Venetsuelaan tiedäppä sitten hänestä

Vierailija
79/99 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin hermoromahduksia. Itkisin ja nyyhkisin lattialla ja valittaisin kohtaloani. Heristäisin nyrkkiä taivasta kohti ja huutaisin "miksi?!"

Vierailija
80/99 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnoittaisin kotini. Poikani joutuisi rintamalle, joten evakuoisin tänne perheensä. Ja myös appivanhemmat. Pommisuojaa ei ole, mutta kellari on, jota voisi sitten ulkoisesti vahvistaa. En tietenkään vastoin tahtoaan. Voivat haluta evakuoitua muualle. Ei olla keskusteltu mahdollisesta skenaariosta.

N55, pks