Ihmiset, jotka rahtaavat ruispaloja yms. ulkomaanreissulleen :D
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:35"]
No kyllä mä Italiassa syön pastaa ja pizzaa, on ne vähän eri kuin meikäläiset makaronilaatikko ja Oetkerin pakastepizza:D Pasta con sarde, Sarazena, Ravioli salvia&burro.... pasta sale&pepe... satoja ihania ruokalajeja!
[/quote]
No enpä tiedä, huonoimmat pastat olen syönyt Italiassa Roomassa, eikä pitsatkaan hääppösiä olleet. Pasta maistui samalta kuin niistä valmispastapussseista mihin olen joskus erehtynyt. Jostain kadunvarsi kiskasta sai hyvää pitsaa, mutta ravintolassa..kyllä karvakäsi Suomessa vääntää paremman pitsan kuin Luigi Roomassa. Sorry. Olin pettynyt italialaiseen ruokaan Italiassa, turistin rahastusta ja huijausta.
[/quote]
Anna kun arvaan: et vaivautunut pikkukujien yksinkertaisiin perheravintoloihin, joissa paikallisetkin enimmäkseen käy, vaan menit heti ekaan vastaantulevaan puljuun jollain turistialueella? Saat syyttää ihan itseäsi kun suostuit ylihinnoiteltuun moskaan. Turistialueiden ravintolat eivät vaivaudu tekemään intohimolla ruokaansa, koska tyhmiä asiakkaita riittää joka tapauksessa. Sama jos kysyy Lontoossa käyneeltä missä ravintoloissa kävi, niin vastaukseksi tulee useimmiten joku ketjuravintola, joita on pilvin pimein akselilla Leicester Square-Trafalgar Square.
Suosittelen käyttämään TripAdvisoria.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:22"]
Meillä oli aina automaattisesti mukana ruisleipää, salmiakkia ja suklaata. Enkä nähnyt tuossa mitään typerää. Kyseessä oli kuitenkin esim. yksi leipäpussi, kaksi karkkipussia salmiakkia ja kismet-suklaapatukoita tms. Yleensä aina oli tapana vuokrata asunto joltain perheeltä/pariskunnalta ja siellä sitten asuttiin hotellin sijaan. Irlannissa asuimme maatilalla, jossa isäntä kävi aina aamuisin hoitamassa lehmät ja lampaat. Heille veimme tuliaisiksi salmiakkia ja ruisleipää. Ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, kun laittoivat ensimmäisen salmiakin suuhunsa. :D
[/quote]
Eikö olisi tullut halvemmaksi hommata mökki jostakin perähikiältä, roudata ruispalat sekä Kulta Mokka kuutio mukaan ja leikkiä pihamaalla, että nyt ollaan ulkomailla :)
[/quote]
Varmaan, mutta tarkoitus oli matkustaa Irlantiin, eikä pysyä Suomessa. Matkustimme lähes joka päivä vuokra-autolla eri kaupunkeihin/pikkukyliin ja muihin kohteisiin, emmekä siis pysyneet vain siellä maatilalla. Se oli vain nukkumispaikka lähinnä. Minulla oli ainakin aivan upea reissu. En ymmärrä, että miksi siitä pitää tehdä ongelma, että vie mukanaan ulkomaille pussin leipää ja pari pussia karkkia, kun niitä ei kuitenkaan sieltä ulkomailta saa. Silti voi nauttia paikallisesta ruokakulttuurista päivittäin, en minä lähde ulkomaille siksi, että voin syödä pelkästään suomalaista ruokaa ja pysyä tutuissa ja turvallisissa asioissa. Mieluummin koen, näen ja maistan kaikkea muuta. Yksi pieni reissumies-leipäpussi 3 viikon reissulla ei estä tätä. T. 65
Tässä ketjussa näkyy hyvin, kuinka Ruispala-pussista ja salmiakista muosdostuu Raamatun kertomuksen "Viisi leipää ja kaksi kalaa" vertainen ruokamäärä, jolla ruokkii satapäisen seurakunnan autiomaassa :-)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:30"]
Ruisleivän rahtaamisen ymmärrän täysin. Monissa maissa on leipä täysin valkoista ja itse en ainakaan pidä siitä. Muuten en suomiruokaa reissuilla kaipaa ja välttelen sitä viimeiseen asti kuten myös perinteisiä pizza-pastaruokia.
[/quote]
No kyllä mä Italiassa syön pastaa ja pizzaa, on ne vähän eri kuin meikäläiset makaronilaatikko ja Oetkerin pakastepizza:D Pasta con sarde, Sarazena, Ravioli salvia&burro.... pasta sale&pepe... satoja ihania ruokalajeja!
[/quote]Hiilarimössöä... Katoppa ympärilles vähän onko italialainen 60 v nainen ikäistään nuoremman näköinen
[/quote]
Onpa sulla suppea käsitys italialaisesta ruokavaliosta. Väilimeren dieetti on yksi maailman terveellisimmistä eikä nuo 60 vuotiaat mitään maatuskoja ole.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:21"]Eräs tuttu pariskunta otti aina mukaan pussikeittoja lomille, koska tuli säästöä. Sinänsä huvittavaa että näiden nimet komeili joka vuosi verolistoissa, ettei ollut rahasta ainakaan kiinni tuo touhu [/quote] Yleensä ne kaikkein piheimmät ovatkin rikkaimpia. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot. ;)
[/quote]
Hyvä tietää, että minustakin voi tulla superrikas näillä 30 000 euron vuosituloilla ja ilman omaisuutta, kun vaan pihistelen tarpeeksi. Vielä kun joku antaisi niitä käytännön vinkkejä, että miten nuo rahat saadaan moninkertaistumaan piheydellä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:12"]Kaikki eivät ole lomalla vain viikkoa eikä hotellissa. Me ollan 3-6 viikkoa, ja laitamme ruokaa mökillä. Ei viitsi lähteä autolla ajamaan kilometrikaupalla, että saa aamupalan. [/quote] Kolmannen kerran tämä vuokranökillä oleva
[/quote]
Jep mekin ollaan vuokrataloissa useita viikkoja joka kesä (tänäkesänä vain 3) mutta emme tee ruokia siellä kuin kerran pari. Aamiaiset kyllä, hedelmät saa oman pihan puista ja leipomo on muutaman sadan metrin päässä yleensä. Hillot, munat, leikkeleet, juustot yms ostan joltain maatilalta naapurustosta.
Ymmärsin että tuo mökkiläinen on jossain Suomen korvessa eikä ulkomailla. Toki sinne viedään silloin ruuat mukana kun ei ole kauppoja eikä ABCtä kummempaa ruokapaikkaa lähellä!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:12"]Kaikki eivät ole lomalla vain viikkoa eikä hotellissa. Me ollan 3-6 viikkoa, ja laitamme ruokaa mökillä. Ei viitsi lähteä autolla ajamaan kilometrikaupalla, että saa aamupalan. [/quote] Kolmannen kerran tämä vuokranökillä oleva
[/quote]
Jep mekin ollaan vuokrataloissa useita viikkoja joka kesä (tänäkesänä vain 3) mutta emme tee ruokia siellä kuin kerran pari. Aamiaiset kyllä, hedelmät saa oman pihan puista ja leipomo on muutaman sadan metrin päässä yleensä. Hillot, munat, leikkeleet, juustot yms ostan joltain maatilalta naapurustosta.
Ymmärsin että tuo mökkiläinen on jossain Suomen korvessa eikä ulkomailla. Toki sinne viedään silloin ruuat mukana kun ei ole kauppoja eikä ABCtä kummempaa ruokapaikkaa lähellä!
[/quote]
Ei kun ulkomailla. Mutta ulkomaillakin on syrjäisiä seutuja (joosa ei edes puhelin toiminut). Mutta ostimme ruuat kyllä ihan paikallisesta kaupasta, vaikka mukana oli yksi Ruissipsi-pussi, Leksandin kolmionäkkäripaketti ja turkinpippuripussi.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:58"]Mä en kyllä käsitä mitä se kenellekään kuuluu. Osa saattaa matkustella sekä työkseen että lomilla niin että ne vaaleat pullamössöt tulee jo korvista ulos vaikka juuri sinulla ap olisi mahdollisuus siihen yhteen viikon matkaan vuodessa. Silloin on kai ihan sama mitä syö mutta jos paljon matkustelee, kaikki paikalliset hienoudet menettää merkityksensä. [/quote] Kuka helevetti sanoo et on pakko syödä leipäääää ylipäätään?
[/quote]
Leipätiedotus
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:44"]
[/quote]
No enpä tiedä, huonoimmat pastat olen syönyt Italiassa Roomassa, eikä pitsatkaan hääppösiä olleet. Pasta maistui samalta kuin niistä valmispastapussseista mihin olen joskus erehtynyt. Jostain kadunvarsi kiskasta sai hyvää pitsaa, mutta ravintolassa..kyllä karvakäsi Suomessa vääntää paremman pitsan kuin Luigi Roomassa. Sorry. Olin pettynyt italialaiseen ruokaan Italiassa, turistin rahastusta ja huijausta.
[/quote]
Juu ei kannatakaan mennä niihin keskustan turistiravintoloihin:) Roomassa minäkin olen saanut vain keskinkertaista ruokaa mutta me reissaamme ihan toisaalla, maalaiskylissä missä asumme olemme lähes ainoat turistit:) Parasta ruokaa saa agriturismoissa missä mamma tekee sitä ihan itse pikku kätösin, voit jopa mennä keittiöön mukaan tekemään ja oppimaan.
Eikä tosiaan pasta ja pizza ole ainoita ruokia Italiassa.... Vielä viiimeviikolla nautiskelimme mm täydellisestä tagliatasta salaattipedillä balsamicomarinoitujen makeiden kirsikkatomaattien kanssa ja miekkakalasta sitruunan kanssa muita satoja herkkuja mainitsematta.... Nam!!
Ruoka-aine allergiat, matkustaminen on todella raskasta
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:29"]Työkaveri lomaili Balilla ja otti mukaansa juhla-mokkaa :) [/quote] Kahvin roudaaminen on aika normaalia. Suomalaiset kahvit mm juhla mokka on paahtoasteelta miedoimmasta päästä. Ulkomailla kahvi yleensä tosi vahvaa, itselläni ei ainakaan pakki kestä kovin vahvaa. Ja kivahan se on hotellissa keittää päiväkahvit kun tekee mieli.
[/quote]
Vanhemmillani on kakkoskoti Thaimaassa. Periltä saa aivan kaikkea (koska niin paljon skandeja ja saksalaisia ym), mutta Juhla-Mokkaa ei. Sitä siis roudataan myös thai-ystäville.
Myös huom. suodatinpaperia!
Ja huomautan, että Thaimaassa tarjolla runsain mitoin mahtavaa kahvia, laosilainen latte esmes on ihanaa. Ja Starbuckseja sekä vastaavia riittää. MUTTA: suomalainen suodatinkahvi on lajiissaan ykkönen.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:30"]
Ruisleivän rahtaamisen ymmärrän täysin. Monissa maissa on leipä täysin valkoista ja itse en ainakaan pidä siitä. Muuten en suomiruokaa reissuilla kaipaa ja välttelen sitä viimeiseen asti kuten myös perinteisiä pizza-pastaruokia.
[/quote]
[/quote]Hiilarimössöä... Katoppa ympärilles vähän onko italialainen 60 v nainen ikäistään nuoremman näköinen
[/quote]
Kyse on lomasta. L-O-M-A-S-T-A. Ota ihan rennosti, edes se viikko vuodessa.
[/quote]Maitorahkaa voi syödä lomallakin.
Ensinnäkin, noloa ei ole toimia kuten itse haluaa, vaan olla toimimatta, koska pelkää mitä muut ajattelevat. Toiseksi, noloa tässä keskustelussa on ainostaan ap:n ihmettely toimintatavoista, jotka poikkeavat hänen omistaan.
Ihmisillä on miljoonia syitä syödä juuri sitä mitä he syövät tai vastaavasti olla syömättä. Juuri siellä missä he ovatkin. Siinä ei ole mitään noloa.
Huonosta itsetunnosta kertoo se, että pohditaan jatkuvasti mitä muut ajattelevat. Lopettakaa se ja huomaatte tulevanne onnellisiksi.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:21"]Eräs tuttu pariskunta otti aina mukaan pussikeittoja lomille, koska tuli säästöä. Sinänsä huvittavaa että näiden nimet komeili joka vuosi verolistoissa, ettei ollut rahasta ainakaan kiinni tuo touhu [/quote] Yleensä ne kaikkein piheimmät ovatkin rikkaimpia. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot. ;)
[/quote]
Hyvä tietää, että minustakin voi tulla superrikas näillä 30 000 euron vuosituloilla ja ilman omaisuutta, kun vaan pihistelen tarpeeksi. Vielä kun joku antaisi niitä käytännön vinkkejä, että miten nuo rahat saadaan moninkertaistumaan piheydellä.
[/quote]
Se on elämänasenne. Vanhempani ovat aina olleet tuollaisia. Ensin pihistelivät kaikesta, jotta saivat säästettyä käsirahan ensimmäiseen omaan asuntoon. Myöhemmin pihistelivät, että saivat lainan maksettua nopeasti korkojen ollessa pilvissä. Siinä välissä asunto vaihtui seuraavaan ja taas seuraavaan. Jokainen uusi asunto mietittiin tarkkaan, jotta asuntokaupoissa tehtiin aina voittoa. Omaisuutta alkoi näin kertyä. Pihi elämäntapa tuotti kokoajan myös säästöjä pahanpäivän varalle. Jossain vaiheessa näitä säästöjä alettiin osittain sijoittamaan. Omaisuus sen kun kertyi.
Vaikka rahaa on, he ovat edelleen hassuissa asioissa säästeliäita ja pihejä, sillä se on jäänyt päälle elämäntapana. Minä heidän jälkeläisenään olen oppinut saman mentaliteetin. Piheilen ehkä vain erilaisissa asioissa kuin he, mutta omaisuutta on kertynyt mukavasti, vaikka ikä ei vielä ala edes kolmosella.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:02"]
[/quote]
Ihan säästämällä suurimman osan ja sijottamalla sellaiseen että saat siitä tuottoa. Minä olen säästänyt vajaa seitsemän vuotta ja näiden tuotto on tänä vuonna yli 8000 euroa. Verojen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:35"]
[/quote]
[/quote]
Mikset vaivautunut etsimään kunnon ravintolaa?