Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka rahtaavat ruispaloja yms. ulkomaanreissulleen :D

Vierailija
23.07.2015 |

Mikä näitä vaivaa :D

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se vähän huvittavaa: raahataan kassikaupalla omia ruokia, sulkeudutaan hotelliin muiden suomalaisturistien kanssa ja siinä on loma. miksi ylipäätään vaivautua lähtemään mihinkään kun ei voi edes parin haarukallisen verran maistaa sitä paikallista ruokaa? 

ja nämä puolustelut tässä ketjussa... :D 

Vierailija
42/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:21"]

Eräs tuttu pariskunta otti aina mukaan pussikeittoja lomille, koska tuli säästöä. Sinänsä huvittavaa että näiden nimet komeili joka vuosi verolistoissa, ettei ollut rahasta ainakaan kiinni tuo touhu

[/quote]

Niin, miksiköhän heille oli kertynyt sitä omaisuutta ja rahaa? Mietihän oikein kovasti, saatat keksiä syy-seuraussuhteen. 

[/quote]

Jos kysymys työnverotuksesta, niin eipä se leivän kuskaaminen siihen vakuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:39"]

Söisitkö siis pastaa 3 viikkoa? Me olemme syrjäseudulla vuokramökillä, joten ei siellä hirveä määrä laadukkaita ravintoloita ole. 

[/quote]

En toki, maailma on täynnä hyviä ruokia ja reseptejä:D Jopa rysänperällä vuokramökillä tehtäviksi

Vierailija
44/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:33"]Oltiin jokunen vuosi sit Alanyassa (joojoo wt-kohde mut aurinkoa siellä ainakin oli). Samassa huoneistohotellissa oli kaksi naista alakouluikäisine lapsineen ja ne söi lähes joka päivä Suomesta tuotua hernekeittoa :D [/quote] Mä en kestä. Siis oikeesti mä oon luullu et tää on vaan urbaanilegenda.

[/quote]

Mun kaveri vie Thaimaahan tonkkaviinit mukana kun on halvempaa;D Rahasta ei ole pulaa eikä ole alkkis joten se pullon pari viiniä reissun aikana raaskisi kyllä ostaakin:D

Vierailija
45/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä. Tiedän erään joka raahaa omat teet matkoilla mukana kun ulkomailla ei kuulemma saa niin hyvää. Luulisi että parempaa,mutta...

Jotenkin ymmärrän sen jos ruisleipää ottaa esim. ummetuksen ehkäisyksi mukaan, mutta toisaalta ulkomailta saa marketeista hyviä hedelmiä ja juureksia kuidun lähteiksi.

Eniten ehkä ihmetyttää kuinka ruuat saa viedä maahan. Moneen maahan ei saa viedä elintarvikkeita tai vähintäänkin ne pitää tarkasti lmoittaa.

Vierailija
46/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:29"]

Työkaveri lomaili Balilla ja otti mukaansa juhla-mokkaa :)

[/quote]

Ja Balilla on erinomaista kahvia, myös Kobi Luwakia mitä mekin siellä juotiin!

Vierailija
47/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ollenkaan ruisleivän rahtaajia ulkomaille. Kerran vuosia sitten olin samassa huoneessa jonkun kanssa joka oli rahdannut leipiä ja piti jääkaapissa. Itse syön ravintoloissa ja ruoka maittaa.

Vierailija
48/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:48"]

onhan se vähän huvittavaa: raahataan kassikaupalla omia ruokia, sulkeudutaan hotelliin muiden suomalaisturistien kanssa ja siinä on loma. miksi ylipäätään vaivautua lähtemään mihinkään kun ei voi edes parin haarukallisen verran maistaa sitä paikallista ruokaa? 

ja nämä puolustelut tässä ketjussa... :D 

[/quote]

Miten ruisleivän mukaanottaminen estäisi paikallisten ruokien maistelun? Ei mitenkään.

Vierailija
49/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä käsitä mitä se kenellekään kuuluu. Osa saattaa matkustella sekä työkseen että lomilla niin että ne vaaleat pullamössöt tulee jo korvista ulos vaikka juuri sinulla ap olisi mahdollisuus siihen yhteen viikon matkaan vuodessa. Silloin on kai ihan sama mitä syö mutta jos paljon matkustelee, kaikki paikalliset hienoudet menettää merkityksensä.

Vierailija
50/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n pointti oli se, että jos lähtee ulkomaan matkalle niin voisi kokeilla paikallisia ruokia suomalaisten sijaan. Eikä se valkoinen pullamössöleipä ole ainut vaihtoehto, ja vaikka olisikin niin ei sitä kukaan pakota syömään :D

Vierailija
51/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät, että sulkeudutaan hotelliin? Meillä vuokramökillä käy jatkuva virta vieraita, ystäviä ja naapureita. Ja moni pyytää suoraan, että olsikos mahdollisuus saada kuppi suomalaista kahvia. Heille se on eksotiikkaa. Suomalainen suklaa myös maistuu, ihan juntit Geishat. Jopa turkinpippurit on maistuneet. Pienessä kylässä olemme kivaa vaihteleua ja piristämme kylän elämää. Ja olemme vuosien mittaan ystävästyneet monien paikallisten kanssa. Olen laittanut myös suomalaista ruokaa, sekä leiponut pullaa ( kun löysin lopulta vehnäjauhon, johon ei ollut lisätty leivinjauhoa). Jauhettu kardemumma olimatkassa, koska siellä sitä ei saa. 

Vierailija
52/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:58"]

Mä en kyllä käsitä mitä se kenellekään kuuluu. Osa saattaa matkustella sekä työkseen että lomilla niin että ne vaaleat pullamössöt tulee jo korvista ulos vaikka juuri sinulla ap olisi mahdollisuus siihen yhteen viikon matkaan vuodessa. Silloin on kai ihan sama mitä syö mutta jos paljon matkustelee, kaikki paikalliset hienoudet menettää merkityksensä.

[/quote]

on tämä maailma kauhea paikka kun on olemassa vain kaksi leipälaatua, ihqu ruisleipä ja vaalea pullamössö, ja leivän mussuttaminen on pakollista :D 

Vierailija
53/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:29"]

Eikö saisi rahdata? Monesti ulkomailla leivät on vaan vaaleaa pullamössöä, joka ei maistu hyvältä. Jos joku haluaa viedä mukanaan ruisleipää niin siitä vaan, miten se sua häiritsee?

[/quote]

Veiskin ruisleipää, mutta että ruispaloja :)

[/quote]

Niinpä, ei nykymammat edes tiedä, mitä on ruisleipä.

Vierailija
54/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n pointti oli se, että jos lähtee ulkomaan matkalle niin voisi kokeilla paikallisia ruokia suomalaisten sijaan. Eikä se valkoinen pullamössöleipä ole ainut vaihtoehto, ja vaikka olisikin niin ei sitä kukaan pakota syömään :D

[/quote]

No e kai kukaan niin paljon ruokaa raahaa, että se ainoastaan riittää. Meillä syödään aamiainen, kevyt lounas ja päivällinen, niin tuskin sillä yhdellä ruisleivällä ja kahvipaketilla viikkoa selviää, saatikka useampaa. Mutta ehkä jotkut on pieniruokaisia.

Vierailija
55/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien aina Ruispaloja tiettyihin maihin mennessä. Syynä on sieltä ostettava paikallinen juusto ja kinkku, joiden kaltaista ei kotoa saa ostettua. Makujen sinfonia toimii parhaiten juuri Ruispalojen päällä. Siihen valkoiseen höttöleipään ehtii kyllästyä loppumatkasta. Vaikka täysjyväleipää nykyään aika hyvin jo saa niin ne ovat pääsääntöisesti minun makuuni hyvin makeita ja maustettu jollain kuminalla. Ruispala-reissuilla ei ummetuskaaan ole iskenyt :) 

Vierailija
56/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan ainoa mamma, joka ei tykkää ruisleivästä. En syö sitä ikinä! Aivan karseaa pierutaikinaa ja vatsansekoittajaa, pitäisi kieltää, samoin kuin keitetyt perunat, siinä toinen myrkky jota en perheelleni syötä.

Vierailija
57/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:10"]

Olen varmaan ainoa mamma, joka ei tykkää ruisleivästä. En syö sitä ikinä! Aivan karseaa pierutaikinaa ja vatsansekoittajaa, pitäisi kieltää, samoin kuin keitetyt perunat, siinä toinen myrkky jota en perheelleni syötä.

[/quote]

siis jos SINä et tykkää jostain, niin se pitää kieltää? Ei aina ole kyse sinusta!

Vierailija
58/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:02"]

[/quote]

on tämä maailma kauhea paikka kun on olemassa vain kaksi leipälaatua, ihqu ruisleipä ja vaalea pullamössö, ja leivän mussuttaminen on pakollista :D 

[/quote]

Niin? Edelleen, mitä se on keneltäkään pois jos joku tykkää ruisleivästä ja haluaa syödä sitä?

Vierailija
59/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:12"]Kaikki eivät ole lomalla vain viikkoa eikä hotellissa. Me ollan 3-6 viikkoa, ja laitamme ruokaa mökillä. Ei viitsi lähteä autolla ajamaan kilometrikaupalla, että saa aamupalan.
[/quote]

Kolmannen kerran tämä vuokranökillä oleva

Vierailija
60/96 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:00"]Mistä sinä tiedät, että sulkeudutaan hotelliin? Meillä vuokramökillä käy jatkuva virta vieraita, ystäviä ja naapureita. Ja moni pyytää suoraan, että olsikos mahdollisuus saada kuppi suomalaista kahvia. Heille se on eksotiikkaa. Suomalainen suklaa myös maistuu, ihan juntit Geishat. Jopa turkinpippurit on maistuneet. Pienessä kylässä olemme kivaa vaihteleua ja piristämme kylän elämää. Ja olemme vuosien mittaan ystävästyneet monien paikallisten kanssa. Olen laittanut myös suomalaista ruokaa, sekä leiponut pullaa ( kun löysin lopulta vehnäjauhon, johon ei ollut lisätty leivinjauhoa). Jauhettu kardemumma olimatkassa, koska siellä sitä ei saa. 
[/quote]

Kuinka mones?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi