Olen vaimoni saattohoitaja
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:43"] Ansaitset parempaa. [/quote] Sanotko samalla tavalla ihmiselle, jonka puoliso on sairastanut syöpään tai skitsofreniaan? [/quote] Syöpä ja skitsofrenia on oikeita sairauksia joiden syntymiseen ei juurikaan itse voi vaikuttaa. Juoppo juo itse ja on vain ja ainoastaan itse syyllinen tilaansa. Ei kukaan muu kun henkilö itse kaada sitä viinaa kurkkuunsa pöllö!
[/quote]
Ja skitsofreenikko ihan itse hakkaa seiniä ja puhuu huonekaluille, ei kukaan häntä siihen pakota. Myös bulimikko työntää ihan itse sormensa kurkkuun, ja anorektikko lähtee ihan itse, ilman että kukaan pakottaa, lenkille henkihieverissä.
Monissa mielen sairauksissa on oireina että ihminen tekee jotain itse ilman ulkopuolista apua tai pakottamista. Ei se tarkoita, että sairaus olisi vähemmän vakava - päinvastoin. On pelottavaa ja vaarallista että jotkut sairaudet sumentavat ihmisen järjen ja oman tahdon niin täysin, että jokin pakkomielle saa täysin vallan. Se pakkomielle voi olla käsien pesu, laihdutus, itsekseen puhuminen ja joillakin se on alkoholin juominen.
En ymmärrä tätä kuviota. Yrittääkö aloittaja saada vaimonsa aikaisin hautaan kun kantaa eteen niin paljon viinaa kuin toinen vaan jaksaa kiskoa? Siitäkö tuo väärinkäytetty termi "saattohoitaja"?
Miten aikuiset lapsenne suhtautuvat tilanteeseen? Oletteko väleissä?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:35"]Mikä vaimolla on?
[/quote]
Myöhäisvaiheen alkoholismi. Katkolle joutuu vajaa viikoksi pari kertaa vuodessa kun kunto menee oikeen huonoksi.
Minkä ikäisiä olette? Mikä vaimollasi on? Mikä ennuste? Lapsia
Miten niin loppuvaiheen alkoholismi. Kai tuohon nyt hoitoa löytyy.
Miten jaksat alkoholistin rinnalla? Käytkö päivätyössä? Oletko itse alkoholisti tai mikä on suhteesi alkoholiin?
Onko kokeiltu antabusta?
Onko tietoa, miksi vaimosi juo?
Onko hänellä jo jotain juomisesta johtuvia sairauksia/sisäelinvaurioita?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:39"]Minkä ikäisiä olette? Mikä vaimollasi on? Mikä ennuste? Lapsia
[/quote]
Olen 55 vaimoni 51. Lapsia on kaksi ja he ovat jo maailmalla. Ennuste on huono. Kaikkea olen jo kokeillut. Vaimo jäi pois työelämästä jo vuosikymmen sitten. Itse olen vielä töissä. Hän ei ole enää vuosiin tehnyt muuta kun juonut ja nukkunut :(
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:59"]Joiko vaimosi kun lapsenne olivat pieniä?
[/quote]
Jonkin verran joi jo silloin. Tosin vain viikonloppuisin. Ap