Mikä on ollut elämäsi vaikein asia hyväksyä, miten onnistuit?
minkä kanssa kipuilit kauiten, kauan kipuilu kesti, ja miten pääsit siitä yli?
Tarkoitan asiaa tai ihmistä elämässäsi, jota et elämääsi haluaisi, mutta sinulla ei ole vaihtoehtoa.
Kommentit (86)
Äitini yllättävä kuolema viime vuonna. Pienet lapseni olisivat tarvinneet ainoaa mummoaan ja minä äitiniäni. En pysty ymmärtämään ja hyväksymään tapahtunutta. Sydäntä särkee aina, kun näen pienen lapsen isovanhempien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:09"] Hampaiden terveyden menettäminen. En pääse siitä ikinä yli ja mietin joka päivä itsemurhaa. [/quote] Mitä hampaillesi on käynyt? [/quote] Eroosio.
[/quote]
Voisiko tilanteen korjata ja sinulla ei vain ole varaa, vai onko se ihan peruuttamaton?
Se, että naisena en tullutkaan toimeen omalla palkallani + jouduin mieheni työn takia muuttamaan ulkomaille. Ehkä joskus tuosta täräyksestä toivun.
Mua alko itkettää ku luin näitä :( tsemppii kaikille teille, joita elämä on koetellu <3
Ukrainan sodan ja sen seurauksien vaikutus Euroopan turvallisuuteen hyväksyminen on ollut omassa elämässä yksi haastavimmista asiasta hyväksyä omassa elämässäni
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:33"]
Esim. jos joku hakee kahvipöydässä mahdollisuutta väittelyyn esittämällä mielipiteen jonka olettaa edustavan aivan jotain muuta kuin minun näkemykseni saattaisi olla, niin reagoin siten ettei hän pysty luomaan asiasta minkäänlaista väittelyä vaikka on odottanut tilaisuutta siihen. Sitten katson, miten hän jatkaa. Esim. jaksaako vielä vängätä ja kärjistää yksikseen, häkeltyykö, luovuttaako, lähteekö vihaisena pois pöydästä vai kuittaako naurulla.
Joskus taas saatan esittää hieman yksinkertaista keskustelussa nähdäkseni, kuka keskustelukumppaneista saa erityistä mielihyvää siitä että on mielestään hyvin paljon fiksumpi kuin toinen. Teen kuitenkin nämä aina huomaamattomasti siten, että asia menee täydestä.
Olen siis tuo jolle tällainen on melkeinpä automaattista. Työyhteisössä kun on lähes aina joku kusipää, joka yrittää alistaa muita ja ylentää itsensä niin jotenkin nautin kun saan ohjailla tällaista henkilöä paljastamaan ne syvimmät motiivinsa minulle ja toki samalla muillekin. Reiluille ihmisille en tee näitä juttuja.
[/quote]
Minäkin teen tällaista, ja nimenomaan vain ilkeille ihmisille, jotka yrittävät kohottaa omaa arvoaan käyttämällä muita hyväksi tavalla tai toisella. Olenko minäkin nyt sosiopaatti?
(Eri vastaaja)
[/quote]
Vaikka se on toisen manipulointia ja sikäli sopii kai sosiopaattiseen käytökseen, niin sosiopaatit yleensä ottavat kohteekseen jonkun heikon ja haavoittuvan ja antavat muiden alistajien ja hyväksikäyttäjien olla rauhassa. Itse olen hiukan huolissani siitä että nautin niin paljon kun päällepäsmärit menevät lankaan.