En halua että lapseni olisi tekemisissä miehen siskon kanssa
Itseasiassa kyse on siskopuolesta.
Tiedän myös että mieskään ei tahtoisi et meidän lapsi olisi tekemisissä tän ko. siskopuolen kanssa. Hän in vaikea ihminen, jolla ei ole tietoakaan normaalista hienotunteisuudesta. On ollut miehen mukaan aina hankala, kuvittelee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun.
Ei siis ikinä anneta vapaaehtoisesti 4v lasta hänelle hoitoon, ja jos me ois saatu päättää niin ei edes koskaan tapaisi. On kuitenkin sattunut useasti samaan aikaan esim. miehen vanhempien luokse, jossa lapsi on kiinnostunut tästä siskopuolesta. Ovat kaverustuneet siellä, vaikka on sanottu miehen isälle ettei tahdota olla tekemisissä tän siskopuolen kanssa.
Lapsella synttärit ensi kuussa, ja hän haluaisi kutsua kaikki miehen sisarukset, myös tän siskopuolen tänne meille. Me taas ei häntä haluttaisi tänne, tahdotaan pitää ko. henkilö kaukana meidän perheestä.
Miten te toimisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:14"]Mikä tässä siskopuolessa on vialla? [/quote] On hankala ihminen, aina ollut. Uskoo olevansa muiden yläpuolella, uskoo olevansa oikeutettu erikoiskohteluun. Hänessä on jotain outoa, en osaa sanoa mitä. Mä epäilen, et hän on narsisti, enkä halua sellaista ihmistä lapseni lähelle. Ap
[/quote]
Sä epäilet et se on narsisti... Voi tsiisus...
[/quote]
Voi kuule jotkut on sitä ihan oikeasti että tsiisus vaan itelles. Niin ja siinä käy läheiselle tooosi huonosti. Älä puutu asiaan josta et selvästi tiedä yhtään mitään. Niin ja missä luulet narsistien sitten olevan ja elävän jos ei muka ihan meidän keskuudessamme perheenjäseninä, naapureina ja työkavereina? Idiootti.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:27"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:14"]Mikä tässä siskopuolessa on vialla? [/quote] On hankala ihminen, aina ollut. Uskoo olevansa muiden yläpuolella, uskoo olevansa oikeutettu erikoiskohteluun. Hänessä on jotain outoa, en osaa sanoa mitä. Mä epäilen, et hän on narsisti, enkä halua sellaista ihmistä lapseni lähelle. Ap [/quote] Sä epäilet et se on narsisti... Voi tsiisus... [/quote] Siis en osaa selittää mikä hänessä on vialla mutta mulla ja miehelläni tulee oikeasti tosi epämiellyttävä tunne hänen läsnäollessa. Joku siinä naisessa on pahasti vialla, mies sanoi et näin on ollut ihan pienestä pitäen. Ap
[/quote]
Jos et osaa antaa oikeita käsinkosketeltavia esimerkkejä "epämiellyttävyydestä" kehottaisin hankkimaan apua ja selvittämään se oma pää. "Jotain outoa" ei ole oikea esimerkki. Miehesi selvästi on onnistunut kääntämään sinunkin pääsi siskopuoltaan vastaan. Oletko varma ettei mies ole narsisti?
Mä luulen että se "vika" sisarpuolen putouteen löytyy vanhemmista. Jos miehelläsi on ollut ongelmia pienenä niin voipi olla että ne ovat syöneet vanhempien aikaa niin kovasti ettei tälle siskopuolelle ja hänen ongelmille ole jäänyt mitään resursseja. Musta on aika kamalaa. Uusperheissä lapset joutuvat valitettavan usein muutoinkin kantamaan ihan liikaa vastuuta vanhempiensa hyvinvoinnista.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:27"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:14"]Mikä tässä siskopuolessa on vialla? [/quote] On hankala ihminen, aina ollut. Uskoo olevansa muiden yläpuolella, uskoo olevansa oikeutettu erikoiskohteluun. Hänessä on jotain outoa, en osaa sanoa mitä. Mä epäilen, et hän on narsisti, enkä halua sellaista ihmistä lapseni lähelle. Ap [/quote] Sä epäilet et se on narsisti... Voi tsiisus... [/quote] Siis en osaa selittää mikä hänessä on vialla mutta mulla ja miehelläni tulee oikeasti tosi epämiellyttävä tunne hänen läsnäollessa. Joku siinä naisessa on pahasti vialla, mies sanoi et näin on ollut ihan pienestä pitäen. Ap
[/quote]
Jos et osaa antaa oikeita käsinkosketeltavia esimerkkejä "epämiellyttävyydestä" kehottaisin hankkimaan apua ja selvittämään se oma pää. "Jotain outoa" ei ole oikea esimerkki. Miehesi selvästi on onnistunut kääntämään sinunkin pääsi siskopuoltaan vastaan. Oletko varma ettei mies ole narsisti?
[/quote]
Mulla tuli ihan sama mieleen. Että joku, ei välttämättä apn mies, mutta esim isä, joku siskoista, äiti tai sitten apn mies voi ihan oikeasti manipuloida lähipiiriä tuota siskoa vastaan. Veikkaisin minäkin jompaakunpaa vanhemmista : haetaan hyväksyntää omalta vanhemmalta mollaamalla sisarta.
Jos tämä sisar ei ole ko. Vanhemman lapsi tai lapsi on älykäs, pikkuvanha tai nenäs niin hän on helppo kohde.
Tehkää ap palvelus ja sanokaa tolle siskolle ihan suoraan ettette halua olla tekemisissä. Luulen, että hänkin kokee helpotuksdna ettei tarvitse enää edes yrittää ja säästää siinä ohessa monet kyyneleet.
Tosi raukkamaista kuitenkin tehdä se lapsen ja hänen hyvinvoinnin varjolla, sanokaa mielummin ihan suoraan että te ette pidä hänestä.
Ihme mussutusta taas täällä. Lähipiiri voi joskus (Suomessa kyllä useimmiten ei vaan joskus...) olla se pahin ja sillon on tarpeen rajata yhteydenpito itselle ja omalle perheelle sopivaksi. Eikä tuollaista kannata täällä kysellä, ei täällä ole niin paljoa ymmärrystä että saisi mitään kovin fiksua keskustelua aikaiseksi. Ap teette niinkuin itsestä parhaalta tuntuu ja ohjaatte lasta samaan.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:31"]
[/quote]
[/quote]
Olihan tuolla konkreettinen esimerkki, siskopuoli oli valittanut remontin hinnasta :'D
On se kumma kun pitää keksiä kaiken maailman syitä miksi ap olisi väärässä, vaikka kuitenkin on ketjussa ainoa joka tämän henkilön on tavannut. Vanhemmat saavat päättää kenet kutsuvat kotiinsa, kaikkeen ei ole pakko suostua vaikka lapsi kuinka haluaa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:17"]
Ihme mussutusta taas täällä. Lähipiiri voi joskus (Suomessa kyllä useimmiten ei vaan joskus...) olla se pahin ja sillon on tarpeen rajata yhteydenpito itselle ja omalle perheelle sopivaksi. Eikä tuollaista kannata täällä kysellä, ei täällä ole niin paljoa ymmärrystä että saisi mitään kovin fiksua keskustelua aikaiseksi. Ap teette niinkuin itsestä parhaalta tuntuu ja ohjaatte lasta samaan.
[/quote]
Mutta kun tässä tapauksesa ei kuulosta olevan mitään todellista ongelmaa, vaan ap:n omituinen mutu. Musta on aika kylmää katkaista välit sukulaisiin sen perusteella että "tuntuvat oudoilta", varsinkin kun kyse ei ole lasten hoitoon antamisesta vaan ihan yleensä tapaamisesta.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:14"]Mikä tässä siskopuolessa on vialla? [/quote] On hankala ihminen, aina ollut. Uskoo olevansa muiden yläpuolella, uskoo olevansa oikeutettu erikoiskohteluun. Hänessä on jotain outoa, en osaa sanoa mitä. Mä epäilen, et hän on narsisti, enkä halua sellaista ihmistä lapseni lähelle. Ap
[/quote]
Sä epäilet et se on narsisti... Voi tsiisus...
[/quote]
Voi kuule jotkut on sitä ihan oikeasti että tsiisus vaan itelles. Niin ja siinä käy läheiselle tooosi huonosti. Älä puutu asiaan josta et selvästi tiedä yhtään mitään. Niin ja missä luulet narsistien sitten olevan ja elävän jos ei muka ihan meidän keskuudessamme perheenjäseninä, naapureina ja työkavereina? Idiootti.
[/quote]
Miten tyhmiä te alapeukuttajat oikein olette? Narsismi on oikea diagnoosi ja "luonnehäiriö" jota pieni osa väestöstä "sairastaa". Ei se ole joka tilanteessa haukkumista. Enkä tarkoita että tämä ao. siskopuoli välttämättä on narsisti muttei se myöskään mahdotonta ole. Te ette voi tietää millaista narsistin lähellä on joten pitäisitte edes turpanne sitten tukossa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:22"]On se kumma kun pitää keksiä kaiken maailman syitä miksi ap olisi väärässä, vaikka kuitenkin on ketjussa ainoa joka tämän henkilön on tavannut. Vanhemmat saavat päättää kenet kutsuvat kotiinsa, kaikkeen ei ole pakko suostua vaikka lapsi kuinka haluaa.
[/quote]
Niinpä!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:55"]Ap ei vaan siitä siskosta pidä ja nyt yrittää keksiä sille vaikka mitä diagnooseja. Käy kyllä sääliks teijän lasta... [/quote] Ei kun mä nimenomaan aluksi pidin hänestä ja kovasti, mut sit kun mies kertoi hänestä enempi niin aloin kiinnittää häneen eri tavoin huomiota. Ja sit aloin hoksaamaan niitä outouksia. Siis tää nainen on kova uhriutumaan, ja muistaa suunnilleen kaikki häntä kohtaan tehdyt vääryydet. Sellaisetkin, mihin normaalit ihmiset ei kiinnitä huomiota. Ap
[/quote]
Eli oma kokemuksesi oli, että ihminen on kiva. Sitten miehesi sanoi, ettei se olekaan kiva ja sinä otit miehesi mielipiteesi omaksesi. Etkö osaa/saa ajatella omilla aivoillasi ja muodostaa omia mielipiteitäsi?
Ymmärrän oikeen hyvin,en itsekään aio antaa muksuni olla miehen siskon kanssa tekemisissä joka on suoraansanottunu tekojensa ja sanojensa perusteella mielenvikainen.Alkoholistimies ja maistuu hälle itsellekin ja lyö laimin omaa lastaansakin.Sanomattakin selvää että lastensuojelunasiakas ollu jo vuosia ja on ihme ettei hänen pienet lapsensa ole vielä otettu pois.Kaikki alkoi kun tämä ihana sisko kuuli ettei hänestä tule muksumme kummia niin johan alkoi tapahtua:tuntemattomasta numerosta soittelua,perättömiä juoruja(olin kuulemma masentunut kun en halunnut häneltä lastenhoitoapua)tekstiviestitse huorittelua ja tietysti tehtaili meistä nimettömänä pari lasu-ilmoitusta.Eli tuommoistako kukaan haluaa lapsensa elämään vaikka kuinka täti olisi kyseessä?!
Kyllä minä synttäreille kutsuisin. Siellähän on muitakin. Muuta elämää sitten rajoittaisin.
No jos lapsi haluaa niin miks ei? Senhän synttärit ne on.
Tietysti kutsutte vai haluatteko että lapsenne pitää teitä paskiaisina?
Mikä tässä siskopuolessa on vialla?
Kyllä vanhemmat viimekädessä päättävät, kenen kanssa pieni lapsi on tekemisissä. Teillä on varmasti hyvä ja harkittu syy pitää siskopuoli erillään perheestänne, joten tehkää niin. Muistakaa kuitenkin, että tällaisella voi olla syviä ja laajoja vaikutuksia koko perheen suhteisiin.
Siis miksi? Onko siskopuoli vaarallinen, ilkeä?
Ap ei tainnu tykätä näistä vastauksista
Alaikäisen lapsen vanhemmat päättävät ketä kuuluu lapsen lähipiiriin. Ei tarvitse kylään kutsua tai olla tekemisissä tädin kanssa jos ei siltä tunnu eikä ole luottamusta.