Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua että lapseni olisi tekemisissä miehen siskon kanssa

Vierailija
23.07.2015 |

Itseasiassa kyse on siskopuolesta.
Tiedän myös että mieskään ei tahtoisi et meidän lapsi olisi tekemisissä tän ko. siskopuolen kanssa. Hän in vaikea ihminen, jolla ei ole tietoakaan normaalista hienotunteisuudesta. On ollut miehen mukaan aina hankala, kuvittelee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun.
Ei siis ikinä anneta vapaaehtoisesti 4v lasta hänelle hoitoon, ja jos me ois saatu päättää niin ei edes koskaan tapaisi. On kuitenkin sattunut useasti samaan aikaan esim. miehen vanhempien luokse, jossa lapsi on kiinnostunut tästä siskopuolesta. Ovat kaverustuneet siellä, vaikka on sanottu miehen isälle ettei tahdota olla tekemisissä tän siskopuolen kanssa.
Lapsella synttärit ensi kuussa, ja hän haluaisi kutsua kaikki miehen sisarukset, myös tän siskopuolen tänne meille. Me taas ei häntä haluttaisi tänne, tahdotaan pitää ko. henkilö kaukana meidän perheestä.
Miten te toimisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ongelmahan on selväst apn miehellä. Mulla tulee mieleen et apn mies on lapsena aivopesty siskopuoltaan vastaan. Onko mahdollista?

Vierailija
82/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:14"]Mikä tässä siskopuolessa on vialla?
[/quote]

On hankala ihminen, aina ollut. Uskoo olevansa muiden yläpuolella, uskoo olevansa oikeutettu erikoiskohteluun. Hänessä on jotain outoa, en osaa sanoa mitä. Mä epäilen, et hän on narsisti, enkä halua sellaista ihmistä lapseni lähelle. Ap
[/quote]

Suhde teihin on ihan erilainen kuin lapseenne. Vai vaatiiko täti lapseltannekin erityiskohtelua.

Kuulostatte vain musta sulla osalta mielestäni.

Ette voi kuitenkaan estää lasta olemassa tekemisissä tätinsä kanssa isompana. Itsellänikin on jotain sukulaisia, joille en antaisi esim. pientä lasta hoitoon. Kuitenkin kutsumme juhliin jne. Harvalla ihmisellä on kuitenkaan liikaa läheisiä. Ihmiset myös muuttuu ja kehittyy aikuisenakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa isä, jolla kaksi lasta ja äiti jolla kaksi lasta. Menivät siis kimppaan. Isä ei voinut sietää vaimonsa vanhempaa lasta, ja kannusti omat lapsensa kiusaamaan tätä lasta. Myöskään tämän isän vanhemmat saati ex-vaimo eivät hyväksyneet eteenkään tätä vanhempaa näistä lapsista. Äiti taas ei tajunnut/halunnut tajuta tilannetta. Kaikki muut kokevat perheen onnistuneeksi ja onnelliseksi, paitsi tuo kiusattu lapsi.
Nyt rehellisyydessä kyse on mun perheestä, ja tuo kiusattu lapsi oli/on mun isosisko. Jolla nytdmmin todella pahoja mt-ongelmia ja varmasti onkin monen mielestä outo. Pohjimmiltaan on herkkä, fiksu ja lämmin ihminen.

Vierailija
84/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:55"]Ap ei vaan siitä siskosta pidä ja nyt yrittää keksiä sille vaikka mitä diagnooseja. Käy kyllä sääliks teijän lasta...
[/quote]

Ei kun mä nimenomaan aluksi pidin hänestä ja kovasti, mut sit kun mies kertoi hänestä enempi niin aloin kiinnittää häneen eri tavoin huomiota. Ja sit aloin hoksaamaan niitä outouksia. Siis tää nainen on kova uhriutumaan, ja muistaa suunnilleen kaikki häntä kohtaan tehdyt vääryydet. Sellaisetkin, mihin normaalit ihmiset ei kiinnitä huomiota. Ap
[/quote]

Ja siitä on lapsellenne haittaa millä tavalla?

Vaikuttaa, että sisko puolta on kohdeltukin huonosti, jos oikeasti kerrottu läheisille, että ette pidä hänestä ja että muiden siskojen läsnäolo korvaa hänet. Miehelläsi on jäänyt jotkut lapsuuden käytösmallit ja ajatukset päälle; nyt olisi tarkoitus olla aikuisia.

Vierailija
85/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:58"]Kuvailisitko nyt vielä vähän tarkemmin, mikä tässä siskossa on niin huolestuttavaa?
[/quote]

Siis kun en osaa oikein: mutta kokee olevansa etuoikeitettu: esim. kun käytti teetti remonttia niin ei suostunut maksamaan pyydettyä hintaa sillä se oli hänestä liian korkea, vaikka ei tiedä ko. alasta mitään! Sit vetosi siihen et kuitista luki mitä oli tehty, ja hänen mies sanoi et häntä on huijattu. Vaikka kuitissa ei tietenkään lukenut kaikkea, mitä on tehty. Sit tää nainen jaksaa syyllistää äitiään (miehen äitipuolta) suunnilleen jokaisesta vääryydestä mitä hänelle on koskaan tehty, ja keksii ongelmia ihan omasta päästään. Mun mies on sanonut et heillä oli hyvä perhe, mut tän naisen mielestä hänen ois varmaan pitänyt olla ainoa lapsi jota olisi sit pitänyt palvoa joka suunnasta. Väittää et hän ei muka ole saanut tarpeeksi tukea ja apua ongelmiinsa, vaikka tiedän faktana että mun mies on kokenut paljon pahempaa ja saanut aina tarvitsemansa avun.
Tällä naisella on joku prinsessa-asenne.
En osaa selittää sen paremmin, toiv. muk. esimerkit auttoi.
Ap
[/quote]

Sisaruksilla voi olla erilaiset kokemukset lapsuudesta. Kokemus ja tunne välittämisestä on subjektiivinen.

Mistä sinä tai miehesi tiedätte, miltä siskosta on tuntunut lapsena?! Ja miksi sinun pitäisi suhtautua sisko eri tavalla tästä syystä? Onko mieheksi kateellinen siskolleen?

Vierailija
86/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:51"]Jotain erilaistahan tässä miehen siskossa voi olla teihin verrattuna, mutta musta kyllä enempikin kuulostaa että te siis lähes kiusaatte tuota naisparkaa! Jos kerta lapsesta asti muka ollut jotain "outoa" - musta kuulostaa että sillä naisella on lähinnä älykkyyttä! Tuskin on tahallaan teille muutenkaan tunkenut, on nähtävästi miehesi pikkusisko ja joutunut tulemaan teille pakon edessä kun on ollut vanhempiensa kanssa vaikka asioilla. Mulla käy ihan sääliksi! Eikä tosiaankaan teitä. Siis lapsesta asti on naista kohdeltu tuolla tavoin(?) ilman mitään pätevää syytä? Syrjitty ja seläntakana arvosteltu? Ihanko tosi?! [/quote] Ei one kiusattu. Ja miten sanot suoraan, ei olla niin läheisiä. Enkö tahdo riidellä. Ap

[/quote]

No ihan selvästihän on kiusattu! Mikä tossa teijän käyttäytymisessä muka ei oo kiusaamista?
[/quote]

Sano mikä on? Ei vaan haluta häntä meidän elämään, ja hän ei tajua vihjeitä. Niin ja muuten kaikki viestit mitä olen kirjoittanut olen merkinnyt, ei ole tarvetta vastailla itselle.
Ap
[/quote]

- ulkopuolelle jättäminen
- juoruilu
- pahan puhuminen (lapsuuden vanhat asiat mm. ap: vatvomana)
- valehtelu

Vierailija
87/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:48"]Tässä nyt ihmetyttää enää se miksi kukaan haluaisi olla tekemisissä AP:n ja hänen miehensä kanssa? Hyi olkoon mikä pariskunta!
[/quote]

Säälivät lasta ja haluavat tarjota kontaktin normaaliin maailmaan?

Vierailija
88/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:14"]Mikä tässä siskopuolessa on vialla?
[/quote]

On hankala ihminen, aina ollut. Uskoo olevansa muiden yläpuolella, uskoo olevansa oikeutettu erikoiskohteluun. Hänessä on jotain outoa, en osaa sanoa mitä. Mä epäilen, et hän on narsisti, enkä halua sellaista ihmistä lapseni lähelle. Ap
[/quote]

Suhde teihin on ihan erilainen kuin lapseenne. Vai vaatiiko täti lapseltannekin erityiskohtelua.

Kuulostatte vain musta sulla osalta mielestäni.

Ette voi kuitenkaan estää lasta olemassa tekemisissä tätinsä kanssa isompana. Itsellänikin on jotain sukulaisia, joille en antaisi esim. pientä lasta hoitoon. Kuitenkin kutsumme juhliin jne. Harvalla ihmisellä on kuitenkaan liikaa läheisiä. Ihmiset myös muuttuu ja kehittyy aikuisenakin.
[/quote]

musta sulla osalta == mustasukkaiselta. Kiitos autocorrect...

Vierailija
89/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos yrittäisit tulla hänen kanssaan toimeen, ihan vaikka lapsesi takia?. "Hienovarainen" vihjailu on typerintä mitä yrität. Useasti ihmisten välisissä kismoissa on kyse vaan puuttuvista vuorovaikutustaidoista. Sanon nyt esinerkkinä sen, ettei hyväksytä eriäviä mielipiteitä vaan kauhistellaan seläntakana kuinka hirveä tyyppi x on. Mitäpä jos tutuisit henkilöön ihan itse, miehesi mielipiteistä välittämättä? Varsinkin kun olet hänestä aluksi jo pitänyt, mihin se on kadonnut? Jos ystäväsi haukkuu jotakuta toista, oletko hänen kanssaan samaa mieltä tuntematta koko tyyppiä? Tähänkin nimittäin törmää valitettavan usein..
Terveisin teini

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi