Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua että lapseni olisi tekemisissä miehen siskon kanssa

Vierailija
23.07.2015 |

Itseasiassa kyse on siskopuolesta.
Tiedän myös että mieskään ei tahtoisi et meidän lapsi olisi tekemisissä tän ko. siskopuolen kanssa. Hän in vaikea ihminen, jolla ei ole tietoakaan normaalista hienotunteisuudesta. On ollut miehen mukaan aina hankala, kuvittelee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun.
Ei siis ikinä anneta vapaaehtoisesti 4v lasta hänelle hoitoon, ja jos me ois saatu päättää niin ei edes koskaan tapaisi. On kuitenkin sattunut useasti samaan aikaan esim. miehen vanhempien luokse, jossa lapsi on kiinnostunut tästä siskopuolesta. Ovat kaverustuneet siellä, vaikka on sanottu miehen isälle ettei tahdota olla tekemisissä tän siskopuolen kanssa.
Lapsella synttärit ensi kuussa, ja hän haluaisi kutsua kaikki miehen sisarukset, myös tän siskopuolen tänne meille. Me taas ei häntä haluttaisi tänne, tahdotaan pitää ko. henkilö kaukana meidän perheestä.
Miten te toimisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:00"]Taitaa lapsi tykätä enemmän siitä siskopuolesta kun äidistään x)
[/quote]

No ei todellakaan ole siitä kyse tässä. Ap

Vierailija
62/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:51"]Jotain erilaistahan tässä miehen siskossa voi olla teihin verrattuna, mutta musta kyllä enempikin kuulostaa että te siis lähes kiusaatte tuota naisparkaa! Jos kerta lapsesta asti muka ollut jotain "outoa" - musta kuulostaa että sillä naisella on lähinnä älykkyyttä! Tuskin on tahallaan teille muutenkaan tunkenut, on nähtävästi miehesi pikkusisko ja joutunut tulemaan teille pakon edessä kun on ollut vanhempiensa kanssa vaikka asioilla. Mulla käy ihan sääliksi! Eikä tosiaankaan teitä. Siis lapsesta asti on naista kohdeltu tuolla tavoin(?) ilman mitään pätevää syytä? Syrjitty ja seläntakana arvosteltu? Ihanko tosi?! [/quote] Ei one kiusattu. Ja miten sanot suoraan, ei olla niin läheisiä. Enkö tahdo riidellä. Ap

[/quote]

No ihan selvästihän on kiusattu! Mikä tossa teijän käyttäytymisessä muka ei oo kiusaamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:06"]

Jos sillä siskolla ei sulle ole mitään väliä, niin kuin ei ilmeisesti ole, niin ilmoita sille ettei ole tervetullut synttäreille eikä teidän elämään muutenkaan. Sinä olet aikuinen ja päätät ketä lapsesi tapaa. Ei sun lapsi sitä tätiä jää kaipaamaan, jos synttäreillä on muitakin ihmisiä ja etenkin toisia lapsia joiden kanssa leikkiä.

[/quote]

Ap oikeesti sun kirjotukset kyllä tunnistaa... Et sä tuu täältä saamaan hyväksyntää tolle sun jutulles.

Vierailija
64/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:06"]Jos sillä siskolla ei sulle ole mitään väliä, niin kuin ei ilmeisesti ole, niin ilmoita sille ettei ole tervetullut synttäreille eikä teidän elämään muutenkaan. Sinä olet aikuinen ja päätät ketä lapsesi tapaa. Ei sun lapsi sitä tätiä jää kaipaamaan, jos synttäreillä on muitakin ihmisiä ja etenkin toisia lapsia joiden kanssa leikkiä.
[/quote]

Mutta en halua riidellä, joten onko ok laittaa virsti esim miehen äitipuolen kautta?
Ap

Vierailija
65/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:14"]Mikä tässä siskopuolessa on vialla? [/quote] On hankala ihminen, aina ollut. Uskoo olevansa muiden yläpuolella, uskoo olevansa oikeutettu erikoiskohteluun. Hänessä on jotain outoa, en osaa sanoa mitä. Mä epäilen, et hän on narsisti, enkä halua sellaista ihmistä lapseni lähelle. Ap

[/quote]

Sä epäilet et se on narsisti... Voi tsiisus...
[/quote]

Siis en osaa selittää mikä hänessä on vialla mutta mulla ja miehelläni tulee oikeasti tosi epämiellyttävä tunne hänen läsnäollessa. Joku siinä naisessa on pahasti vialla, mies sanoi et näin on ollut ihan pienestä pitäen.
Ap

No nyt pitäisi olla jotain konkreettista kerrottavaa, että mikä mättää. Kai nyt miehesi osaa ainakin sanoa jotakin esimerkkiä , jos kerran pienestä pitäen on ollut " outo".
[/quote]

Vierailija
66/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:51"]Jotain erilaistahan tässä miehen siskossa voi olla teihin verrattuna, mutta musta kyllä enempikin kuulostaa että te siis lähes kiusaatte tuota naisparkaa! Jos kerta lapsesta asti muka ollut jotain "outoa" - musta kuulostaa että sillä naisella on lähinnä älykkyyttä! Tuskin on tahallaan teille muutenkaan tunkenut, on nähtävästi miehesi pikkusisko ja joutunut tulemaan teille pakon edessä kun on ollut vanhempiensa kanssa vaikka asioilla. Mulla käy ihan sääliksi! Eikä tosiaankaan teitä. Siis lapsesta asti on naista kohdeltu tuolla tavoin(?) ilman mitään pätevää syytä? Syrjitty ja seläntakana arvosteltu? Ihanko tosi?! [/quote] Ei one kiusattu. Ja miten sanot suoraan, ei olla niin läheisiä. Enkö tahdo riidellä. Ap

[/quote]

No ihan selvästihän on kiusattu! Mikä tossa teijän käyttäytymisessä muka ei oo kiusaamista?
[/quote]

Sano mikä on? Ei vaan haluta häntä meidän elämään, ja hän ei tajua vihjeitä. Niin ja muuten kaikki viestit mitä olen kirjoittanut olen merkinnyt, ei ole tarvetta vastailla itselle.
Ap

Vierailija
67/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:58"]Kuvailisitko nyt vielä vähän tarkemmin, mikä tässä siskossa on niin huolestuttavaa? [/quote] Siis kun en osaa oikein: mutta kokee olevansa etuoikeitettu: esim. kun käytti teetti remonttia niin ei suostunut maksamaan pyydettyä hintaa sillä se oli hänestä liian korkea, vaikka ei tiedä ko. alasta mitään! Sit vetosi siihen et kuitista luki mitä oli tehty, ja hänen mies sanoi et häntä on huijattu. Vaikka kuitissa ei tietenkään lukenut kaikkea, mitä on tehty. Sit tää nainen jaksaa syyllistää äitiään (miehen äitipuolta) suunnilleen jokaisesta vääryydestä mitä hänelle on koskaan tehty, ja keksii ongelmia ihan omasta päästään. Mun mies on sanonut et heillä oli hyvä perhe, mut tän naisen mielestä hänen ois varmaan pitänyt olla ainoa lapsi jota olisi sit pitänyt palvoa joka suunnasta. Väittää et hän ei muka ole saanut tarpeeksi tukea ja apua ongelmiinsa, vaikka tiedän faktana että mun mies on kokenut paljon pahempaa ja saanut aina tarvitsemansa avun. Tällä naisella on joku prinsessa-asenne. En osaa selittää sen paremmin, toiv. muk. esimerkit auttoi. Ap

[/quote]

Miten niin kuitissa ei lukenut kaikkea mitä on tehty, se on laissa määrätty että pitää olla? Onko teillä tää remppafirma vai mitä?

Vierailija
68/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:14"]Mikä tässä siskopuolessa on vialla? [/quote] On hankala ihminen, aina ollut. Uskoo olevansa muiden yläpuolella, uskoo olevansa oikeutettu erikoiskohteluun. Hänessä on jotain outoa, en osaa sanoa mitä. Mä epäilen, et hän on narsisti, enkä halua sellaista ihmistä lapseni lähelle. Ap

[/quote]

[/quote]

Siis en osaa selittää mikä hänessä on vialla mutta mulla ja miehelläni tulee oikeasti tosi epämiellyttävä tunne hänen läsnäollessa. Joku siinä naisessa on pahasti vialla, mies sanoi et näin on ollut ihan pienestä pitäen.
Ap

No nyt pitäisi olla jotain konkreettista kerrottavaa, että mikä mättää. Kai nyt miehesi osaa ainakin sanoa jotakin esimerkkiä , jos kerran pienestä pitäen on ollut " outo".
[/quote]
[/quote]

Laitoin tonbe kakkossivulle kaksi esimerkkiä hänen käytöksestä.
Ap

Vierailija
69/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:14"]Mikä tässä siskopuolessa on vialla?
[/quote]
Se on mun miehelle antanut joskus.
[/quote]

Sittenhän sun mieheskin on outo

Vierailija
70/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:27"]

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]
[/quote]

Ap
[/quote]

Joo eivät vakuuttaneet.

Vierailija
71/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:27"]

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]
[/quote]

Ap
[/quote]

Joo eivät vakuuttaneet.
[/quote]

No turha kai mun sitten on enempää yrittää. Kuitenkin tästä ketjusta on jo ollut apua meidän tilanteeseen, kiitos siitä.
Ap

Vierailija
72/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:58"]Kuvailisitko nyt vielä vähän tarkemmin, mikä tässä siskossa on niin huolestuttavaa? [/quote] Siis kun en osaa oikein: mutta kokee olevansa etuoikeitettu: esim. kun käytti teetti remonttia niin ei suostunut maksamaan pyydettyä hintaa sillä se oli hänestä liian korkea, vaikka ei tiedä ko. alasta mitään! Sit vetosi siihen et kuitista luki mitä oli tehty, ja hänen mies sanoi et häntä on huijattu. Vaikka kuitissa ei tietenkään lukenut kaikkea, mitä on tehty. Sit tää nainen jaksaa syyllistää äitiään (miehen äitipuolta) suunnilleen jokaisesta vääryydestä mitä hänelle on koskaan tehty, ja keksii ongelmia ihan omasta päästään. Mun mies on sanonut et heillä oli hyvä perhe, mut tän naisen mielestä hänen ois varmaan pitänyt olla ainoa lapsi jota olisi sit pitänyt palvoa joka suunnasta. Väittää et hän ei muka ole saanut tarpeeksi tukea ja apua ongelmiinsa, vaikka tiedän faktana että mun mies on kokenut paljon pahempaa ja saanut aina tarvitsemansa avun. Tällä naisella on joku prinsessa-asenne. En osaa selittää sen paremmin, toiv. muk. esimerkit auttoi. Ap

[/quote]

Miten niin kuitissa ei lukenut kaikkea mitä on tehty, se on laissa määrätty että pitää olla? Onko teillä tää remppafirma vai mitä?
[/quote]

Ei ole meidän firma. Mutta toihan nyt on ihan yleinen käytäntö, ettei ihan kaikkea kirjoiteta, en ole ikinä kuullut että ihminen pyytää alennettua hintaa virheellisestä kuitista. Ap

Vierailija
73/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:07"]

[/quote]

[/quote]

Ei ole meidän firma. Mutta toihan nyt on ihan yleinen käytäntö, ettei ihan kaikkea kirjoiteta, en ole ikinä kuullut että ihminen pyytää alennettua hintaa virheellisestä kuitista. Ap
[/quote]

Miten koko reklamaatioasia edes kuuluu teille?!

Vierailija
74/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:07"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:58"]Kuvailisitko nyt vielä vähän tarkemmin, mikä tässä siskossa on niin huolestuttavaa? [/quote] Siis kun en osaa oikein: mutta kokee olevansa etuoikeitettu: esim. kun käytti teetti remonttia niin ei suostunut maksamaan pyydettyä hintaa sillä se oli hänestä liian korkea, vaikka ei tiedä ko. alasta mitään! Sit vetosi siihen et kuitista luki mitä oli tehty, ja hänen mies sanoi et häntä on huijattu. Vaikka kuitissa ei tietenkään lukenut kaikkea, mitä on tehty. Sit tää nainen jaksaa syyllistää äitiään (miehen äitipuolta) suunnilleen jokaisesta vääryydestä mitä hänelle on koskaan tehty, ja keksii ongelmia ihan omasta päästään. Mun mies on sanonut et heillä oli hyvä perhe, mut tän naisen mielestä hänen ois varmaan pitänyt olla ainoa lapsi jota olisi sit pitänyt palvoa joka suunnasta. Väittää et hän ei muka ole saanut tarpeeksi tukea ja apua ongelmiinsa, vaikka tiedän faktana että mun mies on kokenut paljon pahempaa ja saanut aina tarvitsemansa avun. Tällä naisella on joku prinsessa-asenne. En osaa selittää sen paremmin, toiv. muk. esimerkit auttoi. Ap [/quote] Miten niin kuitissa ei lukenut kaikkea mitä on tehty, se on laissa määrätty että pitää olla? Onko teillä tää remppafirma vai mitä? [/quote] Ei ole meidän firma. Mutta toihan nyt on ihan yleinen käytäntö, ettei ihan kaikkea kirjoiteta, en ole ikinä kuullut että ihminen pyytää alennettua hintaa virheellisestä kuitista. Ap

[/quote]

Mä olin töissä kymmenen vuotta laskuttajana remppafirmassa. Ja todellakinen joka ikinen maalipurkkikin kirjoitetaan laskuun. Ei voi vaan kirjata "remppahommat 1000€".

Vierailija
75/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:33"]Jos siskopuoli ei käyttäydy uhkaavasti tai vaarallisesti, en usko, että satunnaisista tapaamisista on lapselle haittaa. Oletteko jutelleet siskopuolen ja miehesi vanhemman kanssa asiasta? Entä oletteko puhuneet asiasta siskopuolen kanssa? Voitte ihan hyvin kysyä häneltä esim. syytä johonkin tilanteeseen, jossa hän on käyttäytynyt oudosti tms. [/quote] Ollaan miehen isälle sanottu, ettei pidetä hänestä. Eikä hänkään ilmeisesti juuri pidä, ainakin tuntuvat ottavan usein yhteen. Ei olla siskopuolen kanssa varsinaisesti puhuttu tilanteesta, mut monella tapaa on kuitenkin osoitettu ettei hänestä pidetä eikä häntä haluta meidän lähelle. Tulee sinäänsä meidän lapsen kanssa hyvin juttuun, ja lapsi pitää hänestä. mutta en esimerkiksi pidä siitä et hän komentaa meidän lasta, näinkin on kuulemma pari kertaa käynyt. Ap

[/quote]

Olen läheltä seurannut vähän tämäntapaista toimintaa. Sukulaiset pönkittävät keskinäisiä olemattomia välejään valitsemalla keskuudestaan jonkun "syntipukin". Yhteisissä tapaamisissa ym. kissanristiäisissä keskeinen teema onkin sitten tämän (=ei kutsutun) henkilön päivitteleminen, juoruilu ja arvostelu.  Se on yksinkertaisesti erittäin paha tapa, jolla ei välttämättä ole mitään tekemistä henkilön todellisen luonteen tai ominaisuuksien kanssa. Hän vaan ei saa koskaan tilaisuutta muodostaa välejä muiden kanssa "puhtaalta pöydältä", koska hänet on etukäteen jo tuomittu ja ruodittu. Ihmiset omaksuvat sitten todella vahvoja ennakkoasenteita ko. ihmistä kohtaan.

Säästäkään viattomat lapsenne tällaiselta myrkyltä. Vaikea kuvitella, että sisarpuoli kuunaan pystyy olemaan yhtä vahingollinen teidän lapsillenne kuin te itse olette toimimalla näin.

Vierailija
76/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä kirjoitetaan. Ihan normaalia fiksun ihmisen toimintaa puuttua tuollaiseen.

Taidat AP olla aika paljonkin kateellinen tälle siskopuolelle. On älykkäämpi ja muutenkin hänellä taitaa olla ominaisuuksia, jotka sinun silmissäsi tekevät hänestä paremman.

Vierailija
77/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös muistaa että jos valikoi ja syrjii sukulaisiaan, se tapa tarttuu lapsiisi aika helposti ja kohta huomaat itse olevasi jonkun mielestä se outo.

En tarkoita tapauksia joissa on esim väkivaltaa tai muita no go asioita.

Vierailija
78/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt ihmetyttää enää se miksi kukaan haluaisi olla tekemisissä AP:n ja hänen miehensä kanssa? Hyi olkoon mikä pariskunta!

Vierailija
79/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:07"]

[/quote]

Joo tota, ei auttanut. Siis oikeesti remontista valittaminen ja äidilleen kiukuttelu on pahimmat asia mitä tää lapsille haitallinen sukulainen on tehnyt?

Tässä on nyt aika selvästi kyse siitä, että sinä et vain tästä ihmisestä tykkää ja sua pännii, kun lapsesi tykkääkin.

Vierailija
80/89 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta tuon siskon puolesta. Hän vieläpä selvästi yrittää tulla teidän kanssa toimeen, on teidän lapselle kiva vaikka te käyttäydytte häntä kohtaan törkeästi.
:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme