Kirja joka mullisti maailmasi?
Luin rikoksen ja rangaistuksen ollessani 21.
Sen jälkeen en ollut enää sama. Räjäytti tajuntani. Muita?
Kommentit (56)
Nancy. Vastaan siksi sen koska luon kirjan teinityttönä, vähän ihannoin huumemaailmaa ja juurikin rocktähtiä ja tahdoin kai itselleni sellaisen elämän mistä nancy aluksi haaveili. Luettuani kirjan pääsin takaisin "oikeaan" maailmaan ja panostin taas kouluun. Kuuntelen edelleen rockmusiikkia mutta en todellakaan ihannoi päihdemaailmaa. Siinä ei ole mitään ihannoitavaa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:13"]
Miten yllättävää. Palstan miehet lukevat paskakirjallisuutta, naiset klassikkokirjallisuutta. Ja tämä kyllä näkyykin!
[/quote]
Mistä näet kirjoittajien sukupuolen? Taidat olla miesvihaaja.
[/quote]
Tuota minäkin ihmettelen. Tuon kolmosviestin Henri Laasas-heiton tulkitsin sarkasmiksi.
Tai sitten mielikuva pojasta, jonka maailmankuva mullistuu Laasasesta on jotenkin niin hellyttävä... Hauska kommentti se oli joka tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:13"]
Miten yllättävää. Palstan miehet lukevat paskakirjallisuutta, naiset klassikkokirjallisuutta. Ja tämä kyllä näkyykin!
[/quote]
Mistä näet kirjoittajien sukupuolen? Taidat olla miesvihaaja.
[/quote]
Pelimies- ja lassukkakirjan lukijat ovat miehiä. Ja sinä myös, tyypillisen miehen tapaan hyökkäsit heti kimppuun.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:13"] Miten yllättävää. Palstan miehet lukevat paskakirjallisuutta, naiset klassikkokirjallisuutta. Ja tämä kyllä näkyykin! [/quote] Mistä näet kirjoittajien sukupuolen? Taidat olla miesvihaaja. [/quote] Pelimies- ja lassukkakirjan lukijat ovat miehiä. Ja sinä myös, tyypillisen miehen tapaan hyökkäsit heti kimppuun.
[/quote]
Niin metsä vastaa jne. Eikö tuo sun kirjoitus ollut hyökkäys?
Ville viekastelee taas - mainio ajankuva
Se satukirja, jota selaillessa huomasin että osaan lukea. Siitä aukesi kirjojen maailma, maailma jolla ei ole rajoja.
Kauranen: Pelon maantiede. Vaikka en edelleenkään ole mikään telaketjufeministi, niin tää kirja oli mulle jotain tajunnanräjäyttävää sen takia, että se käsittelee asioita niin eri tavalla kuin mihin olen tottunut. Suosittelen kaikille naisille, mutta ei välttämättä ole mikään helppo lukukokemus, ja kirjassa on paljon kaikenlaista väkivaltaa sekä miehiä että naisia kohtaan.
Emmi Itäranta: "Teemestarin kirja" oli vaikuttava dystopiakuvaus ja laittoi miettimään ihmiskunnan ja oman itseni käyttäytymistä luonnonvarojen suhteen.
Tommy hellsten: elämän lapsi. Aloitin lukemaan tätä samaan aikaan, kun vihdoin uskalsin alka avaamaan terapiassa lapsuuteni traumoja. Tuo kirja ja terapia yhdessä olivat elämäni käännekohta
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:13"] Miten yllättävää. Palstan miehet lukevat paskakirjallisuutta, naiset klassikkokirjallisuutta. Ja tämä kyllä näkyykin! [/quote] Mistä näet kirjoittajien sukupuolen? Taidat olla miesvihaaja. [/quote] Pelimies- ja lassukkakirjan lukijat ovat miehiä. Ja sinä myös, tyypillisen miehen tapaan hyökkäsit heti kimppuun.
[/quote]
Niin metsä vastaa jne. Eikö tuo sun kirjoitus ollut hyökkäys?
[/quote]
Pelkkä toteamus.
Väino Linna: Täällä pohjantähden alla.
Vaikka olen selkeästi oikeistolainen niin tämä kirja lisäsi jo ennestään korkealla ollutta asennettani, että ihmisiä pitää kohdella asiallisesti, ei sortaa taloudellisesti eikä henkisesti sekä antaa ihmisille tasapuoliset mahdollisuudet parantaa elämäänsä.
Jumalat juhlivat öisin. :)
Tiedä sitä sitten johtuuko se siitä, että pidän kirjoista, joissa henkilöt kamppailevat itsensä kanssa ja joutuvat kyseenalaistamaan, ovatko he oikeasti sitä, mitä luulevat.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:01"]
Kaikki F.E. Sillanpään ja Charles Dickensin kirjat. Kaikki ruotsalaiset ja saksalaiset klassikkoteokset alkuperäiskielellä. Huikeita elämyksiä. T. Bookworm
[/quote]
Laitapas niiden klassikkoteosten nimiä, kaipaisin myös jotain ruotsin- tai saksankielistä luettavaa parhaillaan.
t. Lukutoukka
Wally Lambin Dolores ja lentävä jalka. Jotenkin se vaan riipaisi syvältä. Dolores kokee valtavia menetyksiä ja kriisejä, mutta pärjää lopulta hyvin. Luin aikoinaan tuon kirjan monta monituista kertaa. Vieläköhän se olisi kotikotona tallessa.... Toinen ihan konkreettisesti elämää muuttanut kirja on ollut Metsästäjän opas ja siihen liittyvä lakiopus. 14-vuotiaana niiden läpi kahlaaminen, muistiinpanojen tekeminen ja lakitekstien itselleen ymmärrettäväksi tekeminen sekä metsästäjätutkinnon läpäiseminen toivat sen fiiliksen että pystyn mihin vain kun kovasti haluan. Opin samalla hyvän opiskelutekniikan ja se on auttanut korkeakoulussakin.
Harry Potterit. Aloitin kolmannesta osasta, luin sen ihan vain siksi että pidin ensimmäisestä elokuvasta paljon. Siitä lähtien olen lukenut paaaljon. (Olin ehkä 22-vuotias)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:32"]
Väino Linna: Täällä pohjantähden alla.
Vaikka olen selkeästi oikeistolainen niin tämä kirja lisäsi jo ennestään korkealla ollutta asennettani, että ihmisiä pitää kohdella asiallisesti, ei sortaa taloudellisesti eikä henkisesti sekä antaa ihmisille tasapuoliset mahdollisuudet parantaa elämäänsä.
[/quote]Samoin minusta tuo on hyvä trilogia, niinikään olen oikeistolainen. Linna taas oli työläistaustainen, ja se kyllä näkyy tuossa teoksessa. Hienosti hän kuitenkin kuvaa myös vastuuttoman puna-agitaation ja punaisen terrorin siinä missä valkoisten kostonhalunkin.
O:n tarina. Tajusin ittestäni paljon. Tosin meni 20 vuotta, ennenkuin osasin ja uskalsin antaa itselleni anteeksi sen, mitä olen.
Ja nyt vanhempana Jumalat juhlivat öisin. Huikea kokemus.
Hiiriä ja ihmisiä oli hyvä.