Kirja joka mullisti maailmasi?
Luin rikoksen ja rangaistuksen ollessani 21.
Sen jälkeen en ollut enää sama. Räjäytti tajuntani. Muita?
Kommentit (56)
Naisten seksuaalinen valta. Kirjoittaja Henry Laasanen. Sen jälkeen en ole ollut entiseni.
Minä olen lukenut aika paljon, mutta en kyllä osaa sanoa, että mikään kirja olisi räjäyttänyt tajuntaani tai muuttanut maailmaani. Harmi :(
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:57"]
Naisten seksuaalinen valta. Kirjoittaja Henry Laasanen. Sen jälkeen en ole ollut entiseni.
[/quote]
Tämä on kyllä silmät avaava teos, vaikka onkin jonkin verran kärjistävä ja yleistävä.
Kaikki F.E. Sillanpään ja Charles Dickensin kirjat. Kaikki ruotsalaiset ja saksalaiset klassikkoteokset alkuperäiskielellä. Huikeita elämyksiä. T. Bookworm
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:54"]Miten se räjäytti sun tajunnan? Tajusitko vasta 21-vuotiaana, että toisen ihmisen tappaminen ei ole niinku hyvä juttu?
[/quote]
Lue se kirja tai perusta oma ketju dostojevskille.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:02"]Aapinen
[/quote]
Ihana! Ja niin totta!
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:54"]Miten se räjäytti sun tajunnan? Tajusitko vasta 21-vuotiaana, että toisen ihmisen tappaminen ei ole niinku hyvä juttu? [/quote] Lue se kirja tai perusta oma ketju dostojevskille.
[/quote]
Olen lukenut sen. Mikset vastaa kysymykseen?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:54"]Miten se räjäytti sun tajunnan? Tajusitko vasta 21-vuotiaana, että toisen ihmisen tappaminen ei ole niinku hyvä juttu? [/quote] Lue se kirja tai perusta oma ketju dostojevskille.
[/quote]
Olen lukenut sen. Mikset vastaa kysymykseen?
[/quote]
Voit perustaa oman ketjun kirjan ruotimiseen. Mutta voin sanoa että omalla existentiaalisella kriisillä oli osuutta asiaan, että kirja kolahti. Maailmaan viskattu olo jäi. Epätoivo puhutteli myös.
Ronja Ryövärintytär - eka kirja jonka luin ihan itse, siis etteivät vanhemmat lukeneet sitä mulle ääneen. Silloin tajusin miten ihanaa lukeminen on kun saa aina kun haluaa nauttia hyvästä tarinasta, eikä tartte odottaa, että äiti jaksaa ja ehtii lukea. Olin muistaakseni ekalla luokalla tuolloin.
Sofian maailma - löysin filosofian kiehtovan maailman.
Juuret - paras kirja, minkä koskaan olen lukenut, ja tämän olen lukenut yli 40 kertaa. En kyllästy, enkä koskaan lakkaa toivomasta, että Kunta Kinte tällä lukukerralla onnistuisi pakenemaan takaisin kotikyläänsä Afrikkaan.
Monet dystooppiset kirjat, esim. Bradbury, Huxley...
Neil Strauss: Pelimies
Tajusin että naisten iskeminen ei ole mitään magiaa, vaan siinä on ihan omat lainalaisuutensa ja toimintamekanisminsa, jotka pätee yleismaailmallisesti.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:01"] [quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:54"]Miten se räjäytti sun tajunnan? Tajusitko vasta 21-vuotiaana, että toisen ihmisen tappaminen ei ole niinku hyvä juttu? [/quote] Lue se kirja tai perusta oma ketju dostojevskille. [/quote] Olen lukenut sen. Mikset vastaa kysymykseen? [/quote] Voit perustaa oman ketjun kirjan ruotimiseen. Mutta voin sanoa että omalla existentiaalisella kriisillä oli osuutta asiaan, että kirja kolahti. Maailmaan viskattu olo jäi. Epätoivo puhutteli myös.
[/quote]
Ei mua kiinnosta sitä ruotia. Halusin vain tietää miksi se räjäytti tajuntasi. Ihan hyvä kirjahan se on, mutta ei mulla tajunta mitenkään räjähtänyt sitä lukiessa.
Miten yllättävää. Palstan miehet lukevat paskakirjallisuutta, naiset klassikkokirjallisuutta. Ja tämä kyllä näkyykin!
Kärpästen herra joskus teininä
Jotkut ns. klassikot on yllättäneet lähinnä siksi että ne on aivan järjettömän tylsiä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:13"]
Miten yllättävää. Palstan miehet lukevat paskakirjallisuutta, naiset klassikkokirjallisuutta. Ja tämä kyllä näkyykin!
[/quote]
Mistä näet kirjoittajien sukupuolen? Taidat olla miesvihaaja.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:14"]Kärpästen herra joskus teininä
Jotkut ns. klassikot on yllättäneet lähinnä siksi että ne on aivan järjettömän tylsiä.
[/quote]
Tämä oli hyvä silloin 15 kesäisenä! Ihana kun muistutit!
Miten se räjäytti sun tajunnan? Tajusitko vasta 21-vuotiaana, että toisen ihmisen tappaminen ei ole niinku hyvä juttu?