Kirja joka mullisti maailmasi?
Luin rikoksen ja rangaistuksen ollessani 21.
Sen jälkeen en ollut enää sama. Räjäytti tajuntani. Muita?
Kommentit (56)
Dostojevskin Idiootti. Oman Ruhtinas Myshkinin kun jonain päivänä kohtaisi. Luin kirjaa myös mummolle hänen kuolinvuoteellaan, koska olimme molemmat ihastuneita kirjan päähenkilöön. Myös Karamazovin veljekset on hyvä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:12"]
Ei mua kiinnosta sitä ruotia. Halusin vain tietää miksi se räjäytti tajuntasi. Ihan hyvä kirjahan se on, mutta ei mulla tajunta mitenkään räjähtänyt sitä lukiessa.
[/quote]
Ilmeisesti kaikki muut ketjussa mainitut kirjat ovat räjäyttäneet tajuntasi, kun et vaadi niiden lukijoita tilille, vaan hyväksyt kommentit sellaisinaan.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:14"]Kärpästen herra joskus teininä
Jotkut ns. klassikot on yllättäneet lähinnä siksi että ne on aivan järjettömän tylsiä.
[/quote]
Tässä on kyllä maailman yliarvostetuin kirja. Joka paikassa saa kuulla miten uskomaton teos. Mutta ei vaan ole. Anteeksi.
Fifty shades of Grey :D
Ja tämä on tosi!
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:43"]
Kalle Päätalo - Iiijoki-sarja
[/quote]Jees, toimii :) Ei ihan chick littiä tai shoppailuhömppää. Jotain muuta.
Rajoja rikkova fantasiakirja: herrasmiesvaras Locke lamoran valheet kannattaa lukaista.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:01"]
Kaikki F.E. Sillanpään ja Charles Dickensin kirjat. Kaikki ruotsalaiset ja saksalaiset klassikkoteokset alkuperäiskielellä. Huikeita elämyksiä. T. Bookworm
[/quote]
Laitapas niiden klassikkoteosten nimiä, kaipaisin myös jotain ruotsin- tai saksankielistä luettavaa parhaillaan.
t. Lukutoukka
[/quote]No, vaikka August strindberg/fröken Julie tai Selma Lagerlöf Kejsaren av Portugalien, saksalaisia die leiden des jungen werther, die Vorleser, die komiker. Niitähän on kymmeniä, kannattaa googlettaa lisää. Luin nämä kirjat 15 vuotta sitten, en jaksa muistaa kaikkien nimiä...
Eevan tyttäret joskus n. 10 vuotiaana. Oli hämmentävää seurata parikymppisenä yliopistolla, kun ihmiset saivat feministisiä herätyksiä, kun itse oli tiedostanut nämä asiat joskus ala-asteella.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:10"]
Juuret - paras kirja, minkä koskaan olen lukenut, ja tämän olen lukenut yli 40 kertaa. En kyllästy, enkä koskaan lakkaa toivomasta, että Kunta Kinte tällä lukukerralla onnistuisi pakenemaan takaisin kotikyläänsä Afrikkaan.
[/quote]
Kappas, mukava kuulla, että joku muukin pitää Juurista noin paljon. En varmaan ihan 40 kertaa ole kirjaa lukenut, mutta yli 20 kertaa varmasti.
Taisteluni I ja II
Oikeasti hyvä kirja, antoi perspektiiviä siihen mädätykseen mikä nytkin on menossa.
Joo ja maailman tämä kirja räjäytti jo ennen syntymääni.
Hite-raportti naisen seksuaalielämästä. Luin teinityttönä ja mm. lopetin o:n teeskentelyn yhdynnässä.
Kirja nimeltä "Taivaallinen mies", kertoo kiinalaisesta miehestä joka tuli lapsena uskoon.
Hän selvis mitä kauheimmista olosuhteista, koska Jumala piti huolta.
Voin sanoa ihan suoraan että en ikinä pystyis kuvittelemaankaan itseäni elämään sellasta elämää.
Tuo mies koki ihmeellisiä asioita ja myös mitä raaempaa kidutusta.
Kannattaa lukea.
Ville Kivimäen Murtuneet mielet. Tämän luettuani ymmärsin paremmin isääni ja varsinkin hänen sodankäynyttä isäänsä.
Toinen loistava oli Sinuhe egyptiläinen, oli suorastaan maaginen lukuelämys elokuun helteisinä iltoina, juuri ennen kotoa pois muuttamista ollessani 20-vuotias.