Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muoti ei enää muutu?

Vierailija
22.07.2015 |

Oletteko huomanneet että muoti on pysynyt aika samanlaisena koko 2000-luvun? Ihan hyvin voi katsoa 10 vuoden takaisia kuvia ja näyttää siltä että voisi nykyään olla täysin samalla tavalla.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on jo nähty.

Vierailija
2/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä! Minulla on vuosia vanhoja vaatteita, joita voin edelleen käyttää koska ne ovat edelleen muodissa. Vaateliikkeisiin tulee koko ajan myyntiin identtisiä vaatteita kuin minulla jo on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja nykyään ei ole enää selvästi kevät- ja syysvärejä erikseen, kaikki käy.

Vierailija
4/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 10 vuotta sitten nuoriso muoti oli erilainen kun nykyään ainaski.

Vierailija
5/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:54"]

Kyllä 10 vuotta sitten nuoriso muoti oli erilainen kun nykyään ainaski.

[/quote]

Mikä se ero sitten on?

Vierailija
6/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä täysin ole kanssasi samoilla linjoilla. Katsoin nimittäin itse viikonlopun aikana kolme elokuvaa jotka olivat valmistuneet vuosina 2001, 2004 ja 2006. Ja katsoin kyllä, että huh huh mitä vaatteita, ei tosiaankaan kukaan katselisi ihmetteleemättä jos kulkisin kaupungilla niissä. :D

MUTTA olen siinä samaa mieltä, että tietyt ilmiöt muodissa, kuten vaikka legginsit ja pillilahkeiset housut ovat pysyneet aika kauan pinnalla. Kun pikkuhousut tulivat muotiin niin olin innoissani koska ne todella sopivat minulle ja pelkäsinkin, että kohta se on poissa muodista ja en löydä niitä kaupasta enää niin helposti. Pelko oli väärä sillä vieläkin pillihousuvalikoima on hyvä.

Vierailija
7/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä moni iän myötä vaan siirtyy viettämään aikaa porukoissa joita muoti ei enää kiinnosta ja ovat jämähtäneet siihen 10-15:n vuoden takaiseen tyyliin.

Vierailija
8/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:56"]

Kun pikkuhousut tulivat muotiin niin olin innoissani koska ne todella sopivat minulle ja pelkäsinkin, että kohta se on poissa muodista ja en löydä niitä kaupasta enää niin helposti. Pelko oli väärä sillä vieläkin pillihousuvalikoima on hyvä.

[/quote]

Hihihih :D ihana :D Kun pikkuhousut tulivat muotiin! D

Vierailija
9/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:56"]En kyllä täysin ole kanssasi samoilla linjoilla. Katsoin nimittäin itse viikonlopun aikana kolme elokuvaa jotka olivat valmistuneet vuosina 2001, 2004 ja 2006. Ja katsoin kyllä, että huh huh mitä vaatteita, ei tosiaankaan kukaan katselisi ihmetteleemättä jos kulkisin kaupungilla niissä. :D

MUTTA olen siinä samaa mieltä, että tietyt ilmiöt muodissa, kuten vaikka legginsit ja pillilahkeiset housut ovat pysyneet aika kauan pinnalla. Kun pikkuhousut tulivat muotiin niin olin innoissani koska ne todella sopivat minulle ja pelkäsinkin, että kohta se on poissa muodista ja en löydä niitä kaupasta enää niin helposti. Pelko oli väärä sillä vieläkin pillihousuvalikoima on hyvä.
[/quote]

"Pikkuhousut tulivat muotiin" Juu sori, joku näppäilyvirhe. Piti lukea pillihousut.

Vierailija
10/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan et moni on näin aikuisiällä löytänyt jo sen oman tyylinsä ja sen takia se pintamuoti ei näy kun katselee vaikka kavereidensa pukeutumista. Monella se tyyli myös tavallistuu tosi paljon ja perusvaatetta tulee lähinnä ostettua.

Jos mulle olisi joku sanonut 10v sitten, että farkut ja musta t-paita tulee mielestäni olemaan paras asu ikinä, en olisi varmasti uskonut. Ei silloin muodin muutokset näy niin paljoa, vaikka itse otan kyllä pintamuodista vaikutteita edelleen - vaan paljon pienemmässä mittakaavassa. Väittäisin et valtaosa muista 25-50v on samalla linjalla, ja se pukeutuminen ja etenkin sillä erottuminen menettää sitä merkitystään kouluiän jälkeen.

Vierailija
11/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty hiusmuoti ei ainakaan ole muuttunut. Perus huippumalli-tukka, keskellä jakaus, aika pöyheä ehkä aavistuksen lainehtiva ja kerroksittain leikattu tukka on ollut muotia ainakin 10v eikä tahdo poistua mitenkään. Enpä valita, minulle sopii juuri se kampaus ja olen laiska miettimään uusia. Nyt on tietysti tullut käteviä lettikampauksia siihen oheen.

Vierailija
12/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kiireiset av-mammat täällä taas peukuttaa, kun ei muoti kiinnosta ja oma Kiitos-paita on se paras muoti.

Vierailija
13/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijona paita pysyy aina muodissa sekä karjalalippis.

Vierailija
14/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan tarkkaan muuttuu. Jos väität, että ei muutu, lienet suht tyylitön.

Vierailija
15/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti ja tyyli ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
16/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legginsit on sentään uutta käyttöhousuina.

Vierailija
17/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tuossa on kuva vuodelta 2005. Miten tämä eroaa nykyisestä tyyli-ihanteesta?

http://www2.pictures.gi.stylebistro.com/Jennifer+Aniston+Dresses+Skirts+Beaded+Dress+Qs3L30eJBYLl.jpg

Vierailija
18/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaset klassiset mekot ilman asusteita oikein käy vertailupohjaksi. Vai mitä odotit? Että tämän hetken kuumimmat koltut olisivat jotain futuurisia avaruusmekkoja, epäloogisia saumoja ja muotoja? Ollessani yläasteella sen hetken nuorisomuotia olivat esim. Micmacin housut, sittemin vaikkapa leveät vyöt. Kukaan tyylikäs ei käytä sellaisia enää. Jos väität ettei muoti muutu et osaa tarkastella sitä asian vaatimalla tavalla. Nyt jos selaat jtn vuosituhannen alun naisten lehtiä, kyllä ne sen hetken muotijutut ja asusteet hyvin monet pistää silmään aika kivasti. Eri asiat ovat klassiset vaatteet, jotka kestävät aikaa eri tavalla. Suuret linjat elävät hyvin hitaasti, pintamuoti vaihtuu nopeampaan tahtiin. Jos laittaa päälleen vuonna 02 ostetun mustan pikkumekon, on se edelleen tyylikäs.

Vierailija
20/72 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki on tarjolla samaan aikaan. Ennen näin ei ollut vaan markkinat pystyivät luomaan kiertoa kun he määräsivät mitä oli tarjolla ja ostokset piti tehdä käytännössä kylän kaupasta tai sitten käydä huh huh jopa Hesassa.

Musiikissa tämä näkyy erityisen hyvin Youtuben etc. ansiosta. Ennen tarjolla oli vain ne sen vuoden hitit mitä telkkarissa näki ja radiossa kuuli. Nyt voi kuunnella kaikki maailman laulut, kaikilta vuosilta, eikä ole soittolistojen armoilla.

Kuluttajat ovat tämän takia paljon valveentuneempia. Ei ennen nuori tiennyt mitään 5-10-20 vuoden takaisista tyyleistä vaan joutui ostamaan sitä mitä tyrkytettiin ja "huijattiin" luulemaan hyvännäköiseksi. Nyt kaikki tietää kaiken, sen kun katsoo puhelimestaan ja valkkaa siitä mieleisensä aikakauden ja lookin ja lähtee metsästämään sitä nettikaupoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi