olen laihtunut 47kg, mikä sinun tekosyysi on liikalihavuuteen?
Asenteesta kiinni. Mulle tuli herätys vuosi sitten kun puntari näytti 108kg, tänä aamuna painoin 61kg. Ja en ole laihduttamalla laihduttanut vaan tehnyt elämäntaparemontin.
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:04"]Asenteesta kiinni. Mulle tuli herätys vuosi sitten kun puntari näytti 108kg, tänä aamuna painoin 61kg. Ja en ole laihduttamalla laihduttanut vaan tehnyt elämäntaparemontin.
[/quote]
Ja nyt sulla on sitten oikeus arvostella muita, entisen itsesi kaltaisia ihmisiä?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:12"]Mikä on sinun tekosyysi, että edes päästit asiat tuohon pisteeseen?
[/quote]
Se että olin laiska ja mukavuudenhaluinen lyllerö joka tukahdutti turhautumisen suklaaseen.
Olen laiska ja mukavuuden haluinen. Ennemmin lasten mentyä nukkumaan katson leffaa ja mätän roskaa, kun lähden lenkille. Ja vaikka paino putoaa, ei se siinä ikuisesti pysy. Loppuelämän saa pupunruokaa jyrsiä kerran päivässä..
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:51"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:40"] [quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:36"] Jännä, että laihduttamisessaan onnistuneista tulee välittömästi ilkeitä. Pistää miettimään, että kannattaako se laihduttaminen lopulta ollenkaan? [/quote] Mikähän on ääni kellossa sitten kun se lihoo takaisin. Alkaakohan ilkeillä mielessään itselleen ja vihata itseään epäonnistumisensa vuoksi. [/quote] Eli tekosyy on se, että laihtuessa muuttuu ilkeäksi ilkeäksi? Miten te, jotka on aina ilkeitä? Miksi se on niin vaikea myöntää, että lihavuus on enimmäkseen itsestä kiinni. Terveisin se tekosyiden satakiloinen kuningatar. [/quote] Mulla on kymmenen - viisitoista kiloa ylimääräistä. Ja näille on ihan oikea syy ja ne yritetään saada pois, kun siihen avautuu mahdollisuus. Sen sijaan, jos tässä samassa tilanteessa olisi ylimääräistä 30 - 60 kiloa, sille varmaan sitten olisi 'tekosyy'. Toisaalta minua kiinnostaa tuokin, että joku myöntää avoimesti olevansa tekosyiden kuningatar. Eikö sen syy toisaalta ole välinpitämättömyys, laiskuus, elämänhallinnan puute, vääränlainen mukavuudenhalu tms. ja sitten voisi miettiä sitä, mistä se johtuu. Silloin sille tekosyyllisyydellekin tulisi ihan oikea syy? [/quote] Minusta tekosyitä on ne, joihin vedotaan, mutta jotka olisi helposti muutettavissa.
[/quote]
No onko ne helposti muutettavissa kohdehenkilön mielestä, jos ei ole niitä muuttanut? Osalla varmaan on, mutta se, että jonkun ulkopuolisen mielestä jonkun on helppo tehdä jotain, ei vielä tarkoita sitä että kohdehenkilön olisi helppo tehdä samoin.
Mulla on aina äly leikannut kuin partaveitsi ja olen loistanut koulussa ja töissä ja muut ovat ihmetelleet vieressä, miten ihmeessä onnistuin jonkun solmun ratkaisemaan tosta vaan, kun joku vatvonut asian parissa jo päiviä. En todellakaan oleta, että homma olisi yhtä helppoa kaikille.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:09"]Hieno juttu! Nyt siulla alkaakin vasta vaikein homma, painon pitäminen tavoitteessa. Pudottaminen on helppoa, mutta se miten saa pidettyä painonnousun kurissa :(
[/quote]
En ole pudottanut painoa vaan tehnyt elämäntaparemontin, paino on pudonnut siinä ohessa. Yhdessä psykiatrin, personal trainerin ja ravitsemusterapeutin kanssa :)
juuri tuo ap:n ilkeys muita lihavia kohtaan saa epäilemään, onko hän oikeasti laihduttanut yhtään tai ollut koskaan ylipainoinen.
Ap tarvitsi psykiatrin apua.
Ymmärrän.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:04"]juuri tuo ap:n ilkeys muita lihavia kohtaan saa epäilemään, onko hän oikeasti laihduttanut yhtään tai ollut koskaan ylipainoinen.
[/quote]
Ilkeys? Kysyi rehellisesti tekosyitä koska me jokainen tiedetään että suurimmalla osalla lihavista joku tekosyy on? Jos saisi valita, onko normaalipainoinen vai lihava, aika harva nimenomaan haluaisi lihava olla, joten sillon siihen joku tekosyy varmasti on.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:04"]Asenteesta kiinni. Mulle tuli herätys vuosi sitten kun puntari näytti 108kg, tänä aamuna painoin 61kg. Ja en ole laihduttamalla laihduttanut vaan tehnyt elämäntaparemontin.
[/quote]
Ja nyt sulla on sitten oikeus arvostella muita, entisen itsesi kaltaisia ihmisiä?
[/quote]
Juuri tätä tarkoitin. Eli mikä tekee ns. parannuksen tehneistä syntisistä niin omahyväisiä ja muille vinoilevia. T. Sitä lihavaksi päätymisen tekosyytä kysellyt.
Tervetuloa kerhoon. Ensimmäinen tuollainen herätys tapahtui itselläni -97, sitten 2005 ja viimeisin 2012. Taas ole alkupisteessä ja varmaankin kolmen-neljän vuoden päästä olen saanut nämä kilot ehkä pois, jollon lihoamiskausi voi taas alkaa. On tämä helppoa ja elämä mukavaa.
Väsyneenä sokeri piristää(lyhytaikaisesti) vaikka pitäis levätä tai liikkua tilanteesta riippuen.
Minulla on oikeita syitä ja tekosyitä. Niiden raja on häilyvä, koska on mt-ongelmia. Onnistun kyllä välillä laihtumaankin ja saan jonkun verran rajoitettua painon nousemista, se jää lievän ylipainon ylärajoille. Vaikka tosiaankin olen onnistunut laihtumaan välillä normaalipainoiseksi, ei minusta silti ole tullut vittumaista. Ei tulisi mieleekään saarnata toisille vaan kannustaa!
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:00"]Olen laiska ja mukavuuden haluinen. Ennemmin lasten mentyä nukkumaan katson leffaa ja mätän roskaa, kun lähden lenkille. Ja vaikka paino putoaa, ei se siinä ikuisesti pysy. Loppuelämän saa pupunruokaa jyrsiä kerran päivässä..
[/quote]
Ai, tässä taas harhakäsitys. Eli on olemassa vain kaksi ääripäätä, joko mättää roskaa naamaan minkä kerkii tai syödä kerran päivässä pupunruokaa? :D kyllä mä ihan normaalipainossa pysyn normaalilla kotiruoalla jota en tosin ahda kilotolkulla naamaan. Eikä tarvitse tyytyä edes syömään kerran päivässä ja herkuttelukin onnistuu viikonloppuisin. Lihavilta puuttuu KOHTUUS. Se on joko kaikki tai ei mitään.
Uskon että jumala haluaa minun olevan se joksi minut loi!!
Onnittelut ap saavutuksestasi! Onpa täällä taas ilkeitä ihmisiä. Hienoa että olet saanut laihdutettua. Sama projekti menossa. Annappa hyviä vinkkejä, mitä muutit tavoissasi?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:06"]
Ap tarvitsi psykiatrin apua.
Ymmärrän.
[/quote]
Juu tarvitsee. Mutta ei sillä taida olla aikaa tuolta alapeukuttamiselta..
Taas joku mitätön heikkopaska, joka tulee hei muille vittuilemaan kun on ensimmäisen kerran "saanut jotain aikaan". Ostaisit vaikka ap itsellesi ison kurkun ja vetelisit pillusi kipeäksi, ettei tarvitse kuluttaa täällä muiden aikaa.
Mitä elämäntaparemonttisi käytännössä tarkoitti, ap? Mitä muuttui?
Kiitos kysymästä, ap! Mä en harrasta tekosyitä vaan olen tällä hetkellä lihava ihan puhtaasti terveysongelmistani johtuen. Onneksi minulla on apunani joukko lääkäreitä ja muita asiantuntijoita, joiden kanssa suunnitellaan kokonaisvaltaisesti oikeaa hoitoa, painonpudotus yhtenä asiana, mutta ei kiireellisimpänä. En arvosta pätkääkään tuollaisia ääliöitä, jotka luulevat tietävänsä toisen elämäntarinan pelkän ulkonäön perusteella.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:55"]Mua kummastuttaa kun ylipainoiset ihmiset heittävät kortin, että lihavuus voi johtua sairaudesta joten lihavia ei saa kritisoida. Kuinka moni oikeasti on lihava sairaudesta johtuvasta syystä? Uskallan epäillä ettei kumminkaan valtaosa. Ja kommentti tohon ilkeysasiaan, monet lihavat ihmiset sanovat että laihat/hoikat ihmiset ovat niitä vittumaisimpia ja varsinkin laihduttaneet. Kuitenkin itse tälläkin palstalla haukkuvat hoikkia naisia tyyliin että mies joka tykkää tällaisista naisista on homo jne. ja arvostelevat minkä kerkeävät väittäen kumminkin olevansa tyytyväisiä siihen omaan kroppaansa. Tosiasia nyt vaan on se, ettei itseensä tyytyväisen ja terveen itsetunnon omaavan ihmisen tarve ole lytätä muita. Ja niitä arvostelijoita on hoikissakin ihmisissä, mutta edelleen, itsetunto ei sillon ole kohdillaan.
[/quote]
Niin ja siis yllättäen tässä ketjussa ei ole heitetty korttia sairaus koska tekosyytä kysyttiin. Mutta jos syytä lihavuuteen olisi kysytty, varmasti tämäkin olisi mainittu. Ja geenit yms.