Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko harrastava äiti huono äiti?

Vierailija
24.02.2025 |

Minulla on kaksi pientä lasta ja pallottelen kiireisen pikkulapsiarjen, töiden ja harrastusten välillä. Harrastan tällä hetkellä 4 kertaa viikossa ja teen töitä 4 päivänä viikossa. Kuulen kauhistelua ulkopuolisilta tämän harrastusmäärän takia. Entä jos saan jaksamista harrastuksistani? Nipistän yöunista, jotta pääsen harrastamaan. Käyn urheilemassa kaksi kertaa viikossa joko ennen töitä tai lasten mentyä nukkumaan. Pari muuta harrastuskertaa ajoittuu sitten viikonloppuun ja vapaapäivälle.

Olenko tosiaan niin kamala äiti, kun kaipaan myös omia harrastuksia elämääni? 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni äitien pitäisi ottaa enemmänkin omaa aikaa, ja ylipäänsä hemmotella itseään enemmän. Ei, et ole huono äiti, olet hyvä äiti, joka panostaa omaan hyvinvointiinsa ja sitäkautta jaksamiseen.

Vierailija
2/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et uuvu omaa tyhmyyttäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kamalaa, mutta nuku tarpeeksi ja lepää, ei ole niin kiire. Mutta pitäisi laittaa tärkeysjärjestykseen tärkeät asiat ja jättää turha pois, mikä meno on turha. Mun äiti oli paljon poissa, mutta se oli hänen luonteella parempi niin. Tietysti jos on vielä tosi pieniä lapsia voisi olla pari vuotta enemmän kotona, ettei suorita liikaa joka paikassa. Voiko harrastus olla myös omassa huoneessa.

Vierailija
4/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kamalaa, mutta nuku tarpeeksi ja lepää, ei ole niin kiire. Mutta pitäisi laittaa tärkeysjärjestykseen tärkeät asiat ja jättää turha pois, mikä meno on turha. Mun äiti oli paljon poissa, mutta se oli hänen luonteella parempi niin. Tietysti jos on vielä tosi pieniä lapsia voisi olla pari vuotta enemmän kotona, ettei suorita liikaa joka paikassa. Voiko harrastus olla myös omassa huoneessa.

Kyllä pienenkin lapsen kuuluu osata olla pari tuntia ilman äitiä. 

Vierailija
5/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaa kintaalla kauhistelijoille. Elät ja toteutat äitiyttäs niinkuin itse haluat.

T. Töissä paljon viihtynyt äiti, jonka tytöstä kasvoi aivan normaali 

Vierailija
6/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole huono äiti. Mutta sellainen isä on huono, joka karkaa, lyö laimin, touhuilee omiaan eikä viitsi tikkua ristiin panna omien siitoksiensa kasvattamiseksi ja huolehtimiseksi. Sellaiset miehet pitää metsästää ja kuohita varoitukseksi muille.

Vierailija
7/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unista nipistäminen kostautuu pitemmällä aikavälillä.

Nimim. Kokemusta on. etkä halua kokea mitä minä koin.

Vierailija
8/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni äitien pitäisi ottaa enemmänkin omaa aikaa, ja ylipäänsä hemmotella itseään enemmän. Ei, et ole huono äiti, olet hyvä äiti, joka panostaa omaan hyvinvointiinsa ja sitäkautta jaksamiseen.

Minun mielestäni äitien pitäisi saada ihan itse päättää. 

T. Äiti, joka ei harrastanut tai ottanut omaa aikaa vauva-aikana, ja sekös vasta oikeuttaakin joitakuita kuten sinua arvostelemaan.

Vierailija
9/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äiti, joka ei harrastanut tai ottanut omaa aikaa vauva-aikana, ja sekös vasta oikeuttaakin joitakuita kuten sinua arvostelemaan.

Omapa on ollut päätöksesi, turha kommentistani sentään provosoitua tuohon malliin. Kommenttini oli tarkoitettu aplle eikä sinulle.

Vierailija
10/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omapa on ollut päätöksesi, turha kommentistani sentään provosoitua tuohon malliin. Kommenttini oli tarkoitettu aplle eikä sinulle.

Mutta kategorisesti piti silti lytätä toisin toimivat.

Vierailija
11/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kuunnella muiden mielipiteitä sinun elämästäsi. Miettikööt omia asioitaan. Ei ole mitään oikeata tapaa. Kun voit hyvin, olet paras äiti lapsillesi. Ihan höpöhöpöä että oma elämä pitäisi unohtaa täysin kun saa muksut. He ovat tärkeitä mutta sinä et lakkaa olemasta.

t. Äiti joka tekee mitä tykkää

Vierailija
12/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaa kerkeät kyllä myöhemminkin kun lapsesi isoja,ton takia ihmiset väsyy,tekee elämästä niin kiireellistä,ei oo mikään pakko mutta kun haluu näyttää niin super äidiltä!

Ihan totta,relatkaa nyt! Nauttikaa teidän lapsista! 

Vierailija
13/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole provosoitunut, vaan olen samaa mieltä. Äiti päättää itse ja muilla ei ole siihen mussuttamista.

(Tais tulla vahingossa toi lainaus)

Vierailija
14/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole provosoitunut, vaan olen samaa mieltä. Äiti päättää itse ja muilla ei ole siihen mussuttamista.

(Tais tulla vahingossa toi lainaus)

No nyt mä sekoilen oikeen kunnolla, eihän tää vastaus ollut ees mulle vaan hyvin samannäköiseen toiseen viestiin. :D

Jos joku äiti ei oikeasti halua olla hetkeäkään poissa vauvan läheltä, niin oma päätös (toivottavasti). Samoin se on ok päättää ottaa myös omaa aikaa. 

Äidit ne aina jaksaa syyllistää toisia äitejä väärin harjoitetusta äitiydestä. En ymmärrä miksi?

Vierailija
15/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pienenkin lapsen kuuluu osata olla pari tuntia ilman äitiä. 

Varsinkin jos lapsella on isä läsnä.

Vierailija
16/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuus ratkaisee. Mielestäni antamasi tiedot on niin pahasti puutteelliset, että niiden pohjalta on mahdoton ottaa asiaan mitään kantaa.

Vierailija
17/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi väärin, että äidillä on myös omia juttujaan ja puuhiaan mahd.työssäkäynninm lai opiskelun lisäksi ja tai vaikka olisi työ tai opiskelupaikkaa hakeva äiti. 

Aika monella meistä miehiistä on omia puuhia ja harrastuksia jne mitä ed luetrelin  mutta verrattuna moniin äiteihin, niin aika vähän syyllistetään, että näin on. 

Tosin viimeksi kun vastaavan suuntaisesta asiasta huomautin niin sain kuulla mm. kuinka en ymmärrä lapsen ja äiidin erityistä biologista suhdetta, jonka vuoksi on tärkeämpää, että äiti on lapsensa rinnalla aina enemmän kuin isä.

- Ja huomattaja/t olivat oikeassa en ymmärtänut, enkä ymmärrä vieläkään 

Uskovainen mies

Vierailija
18/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lisätietoja tarvitsisi?

Tietenkään joka viikko ei ole samanlainen. Välillä jos tuntuu, että väsyttää niin lepään ja nukun pidempään. Lisäksi menen tosi aikaisin nukkumaan, jotta jaksan herätä ennen töitä harrastamaan. Harrastukset eivät muutenkaan ole kiveen hakattuja. Jos tosiaan tuntuu, että ei palaudu niin otan vaikka koko viikon taukoa. 

Ap

Vierailija
19/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu harrastuksistakin, niitähän on laidasta laitaan, taideharrastuksia ja liikuntaharrastuksia.

Pakonomaiseen urheiluun suhtaudun vähän nihkeästi. Pikkuvauvan äiti voi tuhota keskivartalonsa jos treenaa liian pian synnytyksen jälkeen. 

Vierailija
20/20 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset ovat eläimien parissa ja liikuntaa. En harrasta mitenkään veren maku suussa tavoitteellisesti, joten oman jaksamisen mukaan määräkin vaihtelee. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi