olen laihtunut 47kg, mikä sinun tekosyysi on liikalihavuuteen?
Asenteesta kiinni. Mulle tuli herätys vuosi sitten kun puntari näytti 108kg, tänä aamuna painoin 61kg. Ja en ole laihduttamalla laihduttanut vaan tehnyt elämäntaparemontin.
Kommentit (105)
Siis ei tämä mikään tekosyy ole. Kyllä sitä voi terveelliselläkin ruualla ylipaino pysyä, jos sitä syö paljon. Minä en ainakaan pysty pudottamaanbpaiboa lainkaan lopettamalla herkut. Syön sitten normoruokaa vaistomaisesti enemmän. Olen kokeillut ja todennut.
.
Mule sopii vaikn kaikkien ruokien laskeminen painonvartijoiden tyyliin..
Karhukin lihottaa itsensä syksyllä marjoja syömällä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:36"]
Jännä, että laihduttamisessaan onnistuneista tulee välittömästi ilkeitä. Pistää miettimään, että kannattaako se laihduttaminen lopulta ollenkaan?
[/quote]
Mikähän on ääni kellossa sitten kun se lihoo takaisin. Alkaakohan ilkeillä mielessään itselleen ja vihata itseään epäonnistumisensa vuoksi.
Oikeasti olen laiska ja herkkuperse.
Mutta tekosyitä kun kysytään niin: laihtuminen toisi ryppyjä - mulla on isot luut - stressi tuo kilot takaisin - tää on mun geeneissä - mun mies tykkää että olen pullea - huomenna sitten jne
En ole liikalihava. Mutta jos joku päivä huomaisin olevani, en osaa kuvitella sen tapahtuvan ihan vaan välinpitämättömyydestä. Jotain pitäisi tapahtua, mikä johtaisi siihen, että alkaisin syödä niin paljon ja niin epäterveellisesti tai että elimistö alkaisi hamstrata ruokaa rasvavarantoihin oikein urakalla. Kai se syy tuollaiselle muutokselle sitten olisi tekosyy.
Miksi ap ollenkaan lihoit? Ei mun ole koskaan tarvinnut laihduttaa, muutaman raskauskilonkin laihduin ihan itsestään takaisin.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:36"]
Jännä, että laihduttamisessaan onnistuneista tulee välittömästi ilkeitä. Pistää miettimään, että kannattaako se laihduttaminen lopulta ollenkaan?
[/quote]
Mikähän on ääni kellossa sitten kun se lihoo takaisin. Alkaakohan ilkeillä mielessään itselleen ja vihata itseään epäonnistumisensa vuoksi.
[/quote]
Eli tekosyy on se, että laihtuessa muuttuu ilkeäksi ilkeäksi? Miten te, jotka on aina ilkeitä?
Miksi se on niin vaikea myöntää, että lihavuus on enimmäkseen itsestä kiinni.
Terveisin se tekosyiden satakiloinen kuningatar.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:36"] Jännä, että laihduttamisessaan onnistuneista tulee välittömästi ilkeitä. Pistää miettimään, että kannattaako se laihduttaminen lopulta ollenkaan? [/quote] Mikähän on ääni kellossa sitten kun se lihoo takaisin. Alkaakohan ilkeillä mielessään itselleen ja vihata itseään epäonnistumisensa vuoksi. [/quote] Eli tekosyy on se, että laihtuessa muuttuu ilkeäksi ilkeäksi? Miten te, jotka on aina ilkeitä? Miksi se on niin vaikea myöntää, että lihavuus on enimmäkseen itsestä kiinni. Terveisin se tekosyiden satakiloinen kuningatar.
[/quote]
Mulla on kymmenen - viisitoista kiloa ylimääräistä. Ja näille on ihan oikea syy ja ne yritetään saada pois, kun siihen avautuu mahdollisuus. Sen sijaan, jos tässä samassa tilanteessa olisi ylimääräistä 30 - 60 kiloa, sille varmaan sitten olisi 'tekosyy'.
Toisaalta minua kiinnostaa tuokin, että joku myöntää avoimesti olevansa tekosyiden kuningatar. Eikö sen syy toisaalta ole välinpitämättömyys, laiskuus, elämänhallinnan puute, vääränlainen mukavuudenhalu tms. ja sitten voisi miettiä sitä, mistä se johtuu. Silloin sille tekosyyllisyydellekin tulisi ihan oikea syy?
Liikalihavuuteen? Mä painan 47kg. Olen koko aikuisikäni ollut normaalipainoine/lievästi alipanoinen. Synnärillä painoin 65kg.
miks ap kuvittelee ett kaikklla on salattu lihava menneisyys?
mutta hieno jutti että olet laihdutanut yhden ihmisen verran pois. Toivottavasti nyt sun pipokin löystyy jos olet tyytyväisempi itseesi.
Turha ap vielä hekumoida. Yritä pitää paino pari vuotta. T.35kg laihduttanut ja 37kg takaisin lihonut
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:04"]
Asenteesta kiinni. Mulle tuli herätys vuosi sitten kun puntari näytti 108kg, tänä aamuna painoin 61kg. Ja en ole laihduttamalla laihduttanut vaan tehnyt elämäntaparemontin.
[/quote]
Miksi sen pitää olla tekosyy? Saanko vastata oikealla syyllä, kun en jaksa mitään tekosyytä.
Eli pidän liikaa suklaasta ja muustakin makeasta.
Bmi 22.5. Ennen oli 19, joten liikakiloja on tullut vähän turhan paljon tässä 45-50 ikävuoden välillä. Pitäis laihduttaa, mutta suklaa on liian hyvää.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:36"] Jännä, että laihduttamisessaan onnistuneista tulee välittömästi ilkeitä. Pistää miettimään, että kannattaako se laihduttaminen lopulta ollenkaan? [/quote] Mikähän on ääni kellossa sitten kun se lihoo takaisin. Alkaakohan ilkeillä mielessään itselleen ja vihata itseään epäonnistumisensa vuoksi. [/quote] Eli tekosyy on se, että laihtuessa muuttuu ilkeäksi ilkeäksi? Miten te, jotka on aina ilkeitä? Miksi se on niin vaikea myöntää, että lihavuus on enimmäkseen itsestä kiinni. Terveisin se tekosyiden satakiloinen kuningatar.
[/quote]
Mulla on kymmenen - viisitoista kiloa ylimääräistä. Ja näille on ihan oikea syy ja ne yritetään saada pois, kun siihen avautuu mahdollisuus. Sen sijaan, jos tässä samassa tilanteessa olisi ylimääräistä 30 - 60 kiloa, sille varmaan sitten olisi 'tekosyy'.
Toisaalta minua kiinnostaa tuokin, että joku myöntää avoimesti olevansa tekosyiden kuningatar. Eikö sen syy toisaalta ole välinpitämättömyys, laiskuus, elämänhallinnan puute, vääränlainen mukavuudenhalu tms. ja sitten voisi miettiä sitä, mistä se johtuu. Silloin sille tekosyyllisyydellekin tulisi ihan oikea syy?
[/quote]
Minusta tekosyitä on ne, joihin vedotaan, mutta jotka olisi helposti muutettavissa.
Tekosyynäni ovat syöpähoidot yhteen tappavimmista syövistä ja valtavaat kortisonimäärät.
Onnittelen, että pääsit omista tekosyistäsi eroon ja olet edelleen miellyttävä ja kohtelias henkilö.
Oon ihan vitun laiska ja rakastan syödä kaikkea paskaa. Koen että vyosi elämästä menee hykkaan jos vuoden ajan en saa syödä mitä haluan. Tosin haluaisin myös olla hoikka. Kakka juttu. Pahimmillaan olen painanut 89 kg epäraskaana että jotain olen saanut aikaiseksi, mutta eiiiijaksa...
T. 160cm/74kg
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:53"]Oon ihan vitun laiska ja rakastan syödä kaikkea paskaa. Koen että vyosi elämästä menee hykkaan jos vuoden ajan en saa syödä mitä haluan. Tosin haluaisin myös olla hoikka. Kakka juttu. Pahimmillaan olen painanut 89 kg epäraskaana että jotain olen saanut aikaiseksi, mutta eiiiijaksa...
T. 160cm/74kg
[/quote]
Ja olen siis vauvasta asti ollut ylipainoinen. Olin eskarikuvassani vuonna 88 se ainoa lihava lapsi.
Mua kummastuttaa kun ylipainoiset ihmiset heittävät kortin, että lihavuus voi johtua sairaudesta joten lihavia ei saa kritisoida. Kuinka moni oikeasti on lihava sairaudesta johtuvasta syystä? Uskallan epäillä ettei kumminkaan valtaosa. Ja kommentti tohon ilkeysasiaan, monet lihavat ihmiset sanovat että laihat/hoikat ihmiset ovat niitä vittumaisimpia ja varsinkin laihduttaneet. Kuitenkin itse tälläkin palstalla haukkuvat hoikkia naisia tyyliin että mies joka tykkää tällaisista naisista on homo jne. ja arvostelevat minkä kerkeävät väittäen kumminkin olevansa tyytyväisiä siihen omaan kroppaansa. Tosiasia nyt vaan on se, ettei itseensä tyytyväisen ja terveen itsetunnon omaavan ihmisen tarve ole lytätä muita. Ja niitä arvostelijoita on hoikissakin ihmisissä, mutta edelleen, itsetunto ei sillon ole kohdillaan.
Koska en ole vielä ehtinyt laihduttaa kuin 50kg ja hieman liikaa on vielä jäljellä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:51"]
Tekosyynäni ovat syöpähoidot yhteen tappavimmista syövistä ja valtavaat kortisonimäärät.
Onnittelen, että pääsit omista tekosyistäsi eroon ja olet edelleen miellyttävä ja kohtelias henkilö.
[/quote]
Ystäväni on myös turvonnut todella paljon kortisoonista. On joutunut syömään 40mg annosta monta kuukautta ja on todellinen kortisoonipöhö päällä. Vituttaa hänen puolestaan ihmiset, jotka ilkkuvat, että miten olet päästänyt itsesi repsahtamaan niin kovasti. No, toinen vaihtoehto olisi ollut jättää kortisooni pois ja hommata avanne loppuelämäksi.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:49"]
Turha ap vielä hekumoida. Yritä pitää paino pari vuotta. T.35kg laihduttanut ja 37kg takaisin lihonut
[/quote]
Voi ei. Sympatiani.
Jostain olen lukenut, että vaikkei liikunta ole välttämätön laihduttaessa, se on oleellinen siinä että saa painon pysymään poissa. Oliko se tunti liikuntaa viidesti viikossa tai jotain sinne päin, jotta saisi tuollaisen pudotuksen pysymään poissa. Jos laihdutat vielä uudelleen, perehdy tuohon näkökulmaan.