Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen laihtunut 47kg, mikä sinun tekosyysi on liikalihavuuteen?

Vierailija
22.07.2015 |

Asenteesta kiinni. Mulle tuli herätys vuosi sitten kun puntari näytti 108kg, tänä aamuna painoin 61kg. Ja en ole laihduttamalla laihduttanut vaan tehnyt elämäntaparemontin.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:13"]Taas joku mitätön heikkopaska, joka tulee hei muille vittuilemaan kun on ensimmäisen kerran "saanut jotain aikaan". Ostaisit vaikka ap itsellesi ison kurkun ja vetelisit pillusi kipeäksi, ettei tarvitse kuluttaa täällä muiden aikaa.
[/quote]

Sähän täällä omaa aikaasi kulutat :D

Vierailija
62/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa,  mun ei tarvi ylipainoani kellekkään selitellä.  Laihdun sitten kun hyvältä tuntuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin 130 kilosta (tai olihan sitä jo enemmän, mutta puntari pimeni noissa lukemissa), kun aloin saada taas elämän syrjästä kiinni. Nyt yli 25kg poissa ja vielä n. 30kg ainakin way to go. Tekosyyni: Vaikea masennus. (Ja en ole kuluttanut veronmaksajien rahoja senttiäkään, jopa töissä olen käynyt).

Vierailija
64/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:00"]Olen laiska ja mukavuuden haluinen. Ennemmin lasten mentyä nukkumaan katson leffaa ja mätän roskaa, kun lähden lenkille. Ja vaikka paino putoaa, ei se siinä ikuisesti pysy. Loppuelämän saa pupunruokaa jyrsiä kerran päivässä..
[/quote]

Ai, tässä taas harhakäsitys. Eli on olemassa vain kaksi ääripäätä, joko mättää roskaa naamaan minkä kerkii tai syödä kerran päivässä pupunruokaa? :D kyllä mä ihan normaalipainossa pysyn normaalilla kotiruoalla jota en tosin ahda kilotolkulla naamaan. Eikä tarvitse tyytyä edes syömään kerran päivässä ja herkuttelukin onnistuu viikonloppuisin. Lihavilta puuttuu KOHTUUS. Se on joko kaikki tai ei mitään.
[/quote]

Joo, ja tässä taas harhakäsitys että se läski mättää kilokaupalla kaikkea vaan. Ajatellaan nyt, että runsaasti ylipainoinen laihduttaa ja painaa semmoset 55kg, niin luuletko että hän voi syödä samalla tavalla kun sinä, lihomatta? Harhaluulo nro 2.

Omista ruokatottumuksista, että minulla on todella huono tapa korvata ruoka jollain roskalla, esim suklaalla, vaalealla leivällä tms. Kiire, laiskuus ja tapoihin kangistuminen on minun rikoksia. Vihaan muutenkin liikuntaa. Vitsillä ostin kuntopyörän jo tossa se naulakkona toimii.

Vierailija
65/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään tekosyytä olla lihava. Tiedän ne syyt enkä yritä kenellekään selitellä mitään muuta.

Vierailija
66/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä av mammat vetää herneen nenään kun joku on laihduttanut. Hieno saavutus ap. Taidatte kaikki olla läskejä joita harmittaa ihan vitusti että joku on onnistunut laihduttamaan. Hävetkää!

Vierailija
67/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:17"]Painan 65 kg, mutta pituutta on vain 155 cm. Mulle mahtuu yleensä vaatteet kokoa S-M tai 36-40. Vaatekoot siis ovat pieniä tai keskikokoisia, siksi ei tunnu kovin tarpeelliselta laihduttaa, vaikka toki olisi kiva näyttää timmimmältä ja hyväkuntoisemmalta.
[/quote][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:17"]Painan 65 kg, mutta pituutta on vain 155 cm. Mulle mahtuu yleensä vaatteet kokoa S-M tai 36-40. Vaatekoot siis ovat pieniä tai keskikokoisia, siksi ei tunnu kovin tarpeelliselta laihduttaa, vaikka toki olisi kiva näyttää timmimmältä ja hyväkuntoisemmalta.
[/quote] Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mistä useimmiten ostat vaatteesi? Olin 6 kk sitten 69 kg ja pudotin 57 kiloon ja nyt vasta vaatteista menee se 38 juuri ja juuri. Sama pituus mulla. Olemme varmaan kropan mallilta täysin erilaisia :)

Vierailija
68/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:13"]Taas joku mitätön heikkopaska, joka tulee hei muille vittuilemaan kun on ensimmäisen kerran "saanut jotain aikaan". Ostaisit vaikka ap itsellesi ison kurkun ja vetelisit pillusi kipeäksi, ettei tarvitse kuluttaa täällä muiden aikaa.
[/quote] Hyi miten kuvottava olet. Oletko siis sitä mieltä että lihavilla ei voi olla muita saavutuksia, vai miksi oletat että tämä olisi ap:n ainoa saavutus. Ihrspersehän sä todennäköisesti olet. Huomaa tosta kurkun käytöstäsikin, että ei sulla se sen syöminen ollut ensimmäisenä mielessä. Mee vaikka heseen.

Vierailija
69/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:23"]

Miksi täällä av mammat vetää herneen nenään kun joku on laihduttanut. Hieno saavutus ap. Taidatte kaikki olla läskejä joita harmittaa ihan vitusti että joku on onnistunut laihduttamaan. Hävetkää!

[/quote]

Onkohan sinulla sisälukutaidossa vikaa? Laihduttamisesta ei kukaan ole hernettä nenään vetänyt, vaan tuosta tekosyy-ilkeilystä. Jos hänen oma ylipainonsa johtui asenteesta ja tekosyitä, niin se ei välttämättä ole kaikkien muiden ylipainoisten tilanne. 

Vierailija
70/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:00"]Olen laiska ja mukavuuden haluinen. Ennemmin lasten mentyä nukkumaan katson leffaa ja mätän roskaa, kun lähden lenkille. Ja vaikka paino putoaa, ei se siinä ikuisesti pysy. Loppuelämän saa pupunruokaa jyrsiä kerran päivässä..
[/quote]

Ai, tässä taas harhakäsitys. Eli on olemassa vain kaksi ääripäätä, joko mättää roskaa naamaan minkä kerkii tai syödä kerran päivässä pupunruokaa? :D kyllä mä ihan normaalipainossa pysyn normaalilla kotiruoalla jota en tosin ahda kilotolkulla naamaan. Eikä tarvitse tyytyä edes syömään kerran päivässä ja herkuttelukin onnistuu viikonloppuisin. Lihavilta puuttuu KOHTUUS. Se on joko kaikki tai ei mitään.
[/quote]

Joo, ja tässä taas harhakäsitys että se läski mättää kilokaupalla kaikkea vaan. Ajatellaan nyt, että runsaasti ylipainoinen laihduttaa ja painaa semmoset 55kg, niin luuletko että hän voi syödä samalla tavalla kun sinä, lihomatta? Harhaluulo nro 2.

Omista ruokatottumuksista, että minulla on todella huono tapa korvata ruoka jollain roskalla, esim suklaalla, vaalealla leivällä tms. Kiire, laiskuus ja tapoihin kangistuminen on minun rikoksia. Vihaan muutenkin liikuntaa. Vitsillä ostin kuntopyörän jo tossa se naulakkona toimii.
[/quote]

Justhan tuossa viestissä sanottiin "mätän roskaa", kyllä sen ymmärtää ihan just niin ettei kyseessä ole pari palaa suklaata. Selitä miksi esimerkiksi laihduttanut entinen ylipainoinen (joka olisi laihdutuksen jälkeen 55kg) ei voisi syödä saman verran kun valmiiksi 55kg painava ihminen joka ei ole ollut ylipainoinen. Ihminen ei liho jos ei syö yli kulutuksensa. Ihan sama onko painoon laihduttanut vai onko siinä ollut koko elämänsä.

Vierailija
71/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:26"]Mulla kroppa laskee hyvin tarkasti, että saan riittävästi kaloreita. En pysty laihtumaan lainkaan lopettamalla vaikka rasvaiset herkut tms. Syön sitten sitä terveellistä ruokaa niin paljon, että laihdun..
.
Mulle sopii vain joku painonvartijoiden ohjelma, jossa kaikki ruokaärät syynätään.
[/quote]miks mä en tajunnut tätä??

Vierailija
72/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:04"]Asenteesta kiinni. Mulle tuli herätys vuosi sitten kun puntari näytti 108kg, tänä aamuna painoin 61kg. Ja en ole laihduttamalla laihduttanut vaan tehnyt elämäntaparemontin.
[/quote]
Uskomatonta nuo alapeukut, joku ei tykkää kun oot laihtunut.
Onnea

Vierailija
73/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lihavuuteni on tällä hetkellä ihan omaa syytäni ja selittelen sitä itselleni tekosyillä. Ap on ihan oikeassa ainakin minun kohdallani.

Vierailija
74/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:00"]Olen laiska ja mukavuuden haluinen. Ennemmin lasten mentyä nukkumaan katson leffaa ja mätän roskaa, kun lähden lenkille. Ja vaikka paino putoaa, ei se siinä ikuisesti pysy. Loppuelämän saa pupunruokaa jyrsiä kerran päivässä.. [/quote] Ai, tässä taas harhakäsitys. Eli on olemassa vain kaksi ääripäätä, joko mättää roskaa naamaan minkä kerkii tai syödä kerran päivässä pupunruokaa? :D kyllä mä ihan normaalipainossa pysyn normaalilla kotiruoalla jota en tosin ahda kilotolkulla naamaan. Eikä tarvitse tyytyä edes syömään kerran päivässä ja herkuttelukin onnistuu viikonloppuisin. Lihavilta puuttuu KOHTUUS. Se on joko kaikki tai ei mitään. [/quote] Joo, ja tässä taas harhakäsitys että se läski mättää kilokaupalla kaikkea vaan. Ajatellaan nyt, että runsaasti ylipainoinen laihduttaa ja painaa semmoset 55kg, niin luuletko että hän voi syödä samalla tavalla kun sinä, lihomatta? Harhaluulo nro 2. Omista ruokatottumuksista, että minulla on todella huono tapa korvata ruoka jollain roskalla, esim suklaalla, vaalealla leivällä tms. Kiire, laiskuus ja tapoihin kangistuminen on minun rikoksia. Vihaan muutenkin liikuntaa. Vitsillä ostin kuntopyörän jo tossa se naulakkona toimii. [/quote] Justhan tuossa viestissä sanottiin "mätän roskaa", kyllä sen ymmärtää ihan just niin ettei kyseessä ole pari palaa suklaata. Selitä miksi esimerkiksi laihduttanut entinen ylipainoinen (joka olisi laihdutuksen jälkeen 55kg) ei voisi syödä saman verran kun valmiiksi 55kg painava ihminen joka ei ole ollut ylipainoinen. Ihminen ei liho jos ei syö yli kulutuksensa. Ihan sama onko painoon laihduttanut vai onko siinä ollut koko elämänsä.

[/quote]

taitaa olla niin että jo lapsuudessa ylipainoisen ihmisen on oikeasti vaikeampi pysyä normaalipainossa aikuisiällä, eikö se liity rasvasolujen määrän ja kokoon jotenkin, vai onko tämä jotain huuhaata...

No, sen ainakin tiedän vaikka olen aina ollut hoikka (nyt nelkyt vee), raskauksista ei kiloja tullut ja aina on voinut syödä mitä haluaa, niin nyt on aineenvaihdunta (tai joku muu tekosyy) tehnyt sen että joudun todella pitämään itseäni nälässä ettei paino nouse. Liikun kyllä ja syön monipuolisesti (ei mättöä tai moskaa mutta kaloreita kyllä) kuten ennenkin mutta jotain on muuttunut. Tylsä olla nälässä, tosin, ehkä se vatsa aikaa myöden tottuu vähempään.

Vierailija
75/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en kuole tähän ylipainoon niin mitä väliä ja mikäli kuolen niin eipä se kuolleena enää kinosta olinko läski vai en.

Vierailija
76/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:00"]Olen laiska ja mukavuuden haluinen. Ennemmin lasten mentyä nukkumaan katson leffaa ja mätän roskaa, kun lähden lenkille. Ja vaikka paino putoaa, ei se siinä ikuisesti pysy. Loppuelämän saa pupunruokaa jyrsiä kerran päivässä.. [/quote] Ai, tässä taas harhakäsitys. Eli on olemassa vain kaksi ääripäätä, joko mättää roskaa naamaan minkä kerkii tai syödä kerran päivässä pupunruokaa? :D kyllä mä ihan normaalipainossa pysyn normaalilla kotiruoalla jota en tosin ahda kilotolkulla naamaan. Eikä tarvitse tyytyä edes syömään kerran päivässä ja herkuttelukin onnistuu viikonloppuisin. Lihavilta puuttuu KOHTUUS. Se on joko kaikki tai ei mitään. [/quote] Joo, ja tässä taas harhakäsitys että se läski mättää kilokaupalla kaikkea vaan. Ajatellaan nyt, että runsaasti ylipainoinen laihduttaa ja painaa semmoset 55kg, niin luuletko että hän voi syödä samalla tavalla kun sinä, lihomatta? Harhaluulo nro 2. Omista ruokatottumuksista, että minulla on todella huono tapa korvata ruoka jollain roskalla, esim suklaalla, vaalealla leivällä tms. Kiire, laiskuus ja tapoihin kangistuminen on minun rikoksia. Vihaan muutenkin liikuntaa. Vitsillä ostin kuntopyörän jo tossa se naulakkona toimii. [/quote] Justhan tuossa viestissä sanottiin "mätän roskaa", kyllä sen ymmärtää ihan just niin ettei kyseessä ole pari palaa suklaata. Selitä miksi esimerkiksi laihduttanut entinen ylipainoinen (joka olisi laihdutuksen jälkeen 55kg) ei voisi syödä saman verran kun valmiiksi 55kg painava ihminen joka ei ole ollut ylipainoinen. Ihminen ei liho jos ei syö yli kulutuksensa. Ihan sama onko painoon laihduttanut vai onko siinä ollut koko elämänsä.

[/quote]

taitaa olla niin että jo lapsuudessa ylipainoisen ihmisen on oikeasti vaikeampi pysyä normaalipainossa aikuisiällä, eikö se liity rasvasolujen määrän ja kokoon jotenkin, vai onko tämä jotain huuhaata...
[/quote]

Eiköhän tämä ole huuhaata.. ellei ole jotakin oikeasti uskottavaa tutkimusta lyödä tiskiin.

Vierailija
77/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepas tuo aloitusteksti uudelleen.

Vierailija
78/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:13"]Taas joku mitätön heikkopaska, joka tulee hei muille vittuilemaan kun on ensimmäisen kerran "saanut jotain aikaan". Ostaisit vaikka ap itsellesi ison kurkun ja vetelisit pillusi kipeäksi, ettei tarvitse kuluttaa täällä muiden aikaa. [/quote] Hyi miten kuvottava olet. Oletko siis sitä mieltä että lihavilla ei voi olla muita saavutuksia, vai miksi oletat että tämä olisi ap:n ainoa saavutus. Ihrspersehän sä todennäköisesti olet. Huomaa tosta kurkun käytöstäsikin, että ei sulla se sen syöminen ollut ensimmäisenä mielessä. Mee vaikka heseen.

[/quote]

Mitä vittua? Etkö sinä huomaa aloituspostauksessa, miten täällä olla selvästi leuhkimassa kun on läskit saatu pillun päältä laihdutettua? Itse tulkitsit minun tekstin väärin joko tyhmyyttäsi tai tahallaan. En ole läski. Sulla se vittu homeessa on!
[/quote]

Kukaan ei ole tässä keskustelussa pillua maininnutkaan ennen sinua :D ei oo iha lääkitys sulla kohillaan.

Vierailija
79/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tekosyytä kuin mässytyshimo. Ja painan noin 10kg vähemmän kuin ap lähtönä eli painoa on tosi paljon. Mutta jotain muutakin on tapahtunut. Olen elämässäni jojoillut varmaan 150kg yhteensä. Paino on aina lähtenyt hienosti, kun vaan olen tsempannut. (omaa typeryyttä sitten myöhemmin kilot ja extrat hiipinyt takaisin) Nyt päätin tehdä oikean muutoksen taas kerran, mutta paino ei lähdekään kunnolla. En tiedä, mikä nyt mättää. Tähän asti laihtuminen on mennyt aina hyvin lineaarisesti, kun on vaan syönyt vähemmän. Tietysti esim. menkkojen takia on tullut tasanteita, mutta kokonaisuudessaan on menty aina ihan hyvin. Nyt ei vaan lähde. En tiedä, missä ongelma. Käytän mm. kiloklubia laskemaan kalorit (syön alle suositusten toki) ja merkkaan kaiken yläkanttiin vielä, etten huijaa itseäni. Ekat 4kg lähti ihan hyvin, mutta nyt paino on noussut 0,5 kg ja lähtenyt taas 100g. Eli viikon aikana paino on noussut 400g ja en tajua, miksi. Koskaan ennen tämmöistä ei ole ollut, ei koskaan. Sitä edellisellä viikolla lähti 100g. Voiko ikä tehdä tämän? Olen nelikymppinen. Tiedän varmaksi, ettei tämä vastaa tilannetta koskaan aikaisemmin.

Vierailija
80/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, elämäntapaloukkaantujat löytäneet paikalle. Mä en kyllä nähnyt tässä mitään ilkeilyä, päinvastoin mielestäni otsikko ja viesti on herättelevä ja kannustava. En kai ihan väärässä ole, jos sanon että monet pyörittelevät mielessään tuota laihduttamista/elämäntaparemonttia, mutta se alkuun pääseminen on usein äärettömän vaikeaa. Jos sitten maanantaina aloitan uuden viikon kunniaksi uuden elämän, no mutta kun on noi Liisan juhlat niin kai nyt siellä saan (lapata mättöä lautaselle minkä ehdin), no kesällä nyt vaan kuuluu grillata (päivittäin kunnon rasvamätöt), mutta kun ei mulla vaan ole aikaa keskittyä kuntoiluun jne jne jne... Tekosyitähän nämä on, eikö? Se, että on esim sairaudesta johtuvaa liikalihavuutta, EI tietenkään ole tekosyy ja aloittajakaan tuskin heitä tarkoitti.