Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen laihtunut 47kg, mikä sinun tekosyysi on liikalihavuuteen?

Vierailija
22.07.2015 |

Asenteesta kiinni. Mulle tuli herätys vuosi sitten kun puntari näytti 108kg, tänä aamuna painoin 61kg. Ja en ole laihduttamalla laihduttanut vaan tehnyt elämäntaparemontin.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 2010-2011 yhteensä 20 kg ja lopputulos oli perus hoikka kroppa. Nyt muutama vuosi myöhemmin paino on pysynyt poissa. Olen aina ollut pyöreä ja kroppani käyttää hyödykseen kaiken minkä sille antaa, mutta nykyään arkeeni kuuluu kaloreiden tarkistus (1800-2000/pvä) ja päivittäinen ulkoilu koiran kanssa.

Näin jälkeenpäin ajatellen ihan asenteesta se oli kiinni, olin katkera niille joiden vartalo antaa pienet repsahdukset anteeksi. Tekosyitä ja itsenihuijaamista harrastin aika lahjakkaasti. Masennusta, laiskuutta ja mukavuuden halua. Milloin oli kiire ja milloin huono sää liikkua. Milloin niin nälkä ettei ehtinyt laittaa itse ruokaa :D

Vierailija
2/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:00"]Saa olla rauhassa miesten katseilta ja kusipäät pysyvät kaukana minusta. Silloin kun olin luurangon laiha minua ahdisti miesten katseet vaikka kuljin peittävät vaatteet päällä. Itsepuolustus (krav maga) auttoi niissä vaikeissa ja uhkaavissa tilanteissa mutta yleensä miehet vain ajattelivat että "onpa siinä haaste iskeä tuo kuuma ämmä ja minähän sen vielä nappaan!" Minun ei tarvitse kenenkään takia olla laiha. Viihdyn sinkkuna eikä minun tarvitse olla laiha jotta saisin miehen tai ystäviä. En kaipaa somessa mitään ylistäviä tai ihailevia kommetteja ja jos joku haukkuu minua niin ei se minua kiinnosta. Olen onnellinen juuri näin 22 vuotiaana ja lihavana valaana.
[/quote]

Aika hyviä nämä suomalaisten tekemät syyt.Ei me miehet olla mitään iskukoneita.Et ihan oikeasti jokanen saa olla miten hyvännäköinen vain .Jos suo joku katsoo ota se kohteliaisuutena.Mutta epäilen et enää ei katso ja se terveys olisi aika tärkeää.Valaana et ole terve
[/quote] Etkö osaa lukea? Eivät katso enkä ole menettänyt mitään. :D Terveys? Ja laihana oleminen takaa sinulle pitkän elämän? Niin ethän sinä voi kuolla 15 vuotiaana tai 35 vuotiaana vaikkapa kolarissa koska olet laiha ja sehän takaa sinulle sen pitkän elämän :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa lukea, kuinka kaikki läskit ryntäsivät tänne puolustelemaan lihavuuttaan ja tekemään aloittajasta jotain ilkeää mollaajaa. Tuskin kukaan terveelliset elämäntavat omaava sopusuhtainen henkilö tuosta loukkaantui?

Vierailija
4/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:00"]Saa olla rauhassa miesten katseilta ja kusipäät pysyvät kaukana minusta. Silloin kun olin luurangon laiha minua ahdisti miesten katseet vaikka kuljin peittävät vaatteet päällä. Itsepuolustus (krav maga) auttoi niissä vaikeissa ja uhkaavissa tilanteissa mutta yleensä miehet vain ajattelivat että "onpa siinä haaste iskeä tuo kuuma ämmä ja minähän sen vielä nappaan!" Minun ei tarvitse kenenkään takia olla laiha. Viihdyn sinkkuna eikä minun tarvitse olla laiha jotta saisin miehen tai ystäviä. En kaipaa somessa mitään ylistäviä tai ihailevia kommetteja ja jos joku haukkuu minua niin ei se minua kiinnosta. Olen onnellinen juuri näin 22 vuotiaana ja lihavana valaana. [/quote] Aika hyviä nämä suomalaisten tekemät syyt.Ei me miehet olla mitään iskukoneita.Et ihan oikeasti jokanen saa olla miten hyvännäköinen vain .Jos suo joku katsoo ota se kohteliaisuutena.Mutta epäilen et enää ei katso ja se terveys olisi aika tärkeää.Valaana et ole terve [/quote] Etkö osaa lukea? Eivät katso enkä ole menettänyt mitään. :D Terveys? Ja laihana oleminen takaa sinulle pitkän elämän? Niin ethän sinä voi kuolla 15 vuotiaana tai 35 vuotiaana vaikkapa kolarissa koska olet laiha ja sehän takaa sinulle sen pitkän elämän :D

[/quote]

Älä nyt viitsi olla naurettava! En ole tuo kenelle kirjoitat, mutta pisti vaan silmään tuo kommenttisi. Väittikö tuo, että terveys takaisi pitkän elämän? Ei nähdäkseni. Mutta terveyttäsi vaalimalla voit siltä osin itse vaikuttaa elämäsi pituuteen, ihan tällaisia perusasioita you know. Jos tykkäät olla läski, niin ole, mutta älä nyt jumalauta ala jotain liikenneonnettomuuksia käyttämään argumenttinasi.  Voihan porkkanaankin tukehtua ja vaikka salamakin iskeä kuolettavasti, mutta siitä huolimatta terveys on hyvä ja asia.

Vierailija
5/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:00"]Saa olla rauhassa miesten katseilta ja kusipäät pysyvät kaukana minusta. Silloin kun olin luurangon laiha minua ahdisti miesten katseet vaikka kuljin peittävät vaatteet päällä. Itsepuolustus (krav maga) auttoi niissä vaikeissa ja uhkaavissa tilanteissa mutta yleensä miehet vain ajattelivat että "onpa siinä haaste iskeä tuo kuuma ämmä ja minähän sen vielä nappaan!" Minun ei tarvitse kenenkään takia olla laiha. Viihdyn sinkkuna eikä minun tarvitse olla laiha jotta saisin miehen tai ystäviä. En kaipaa somessa mitään ylistäviä tai ihailevia kommetteja ja jos joku haukkuu minua niin ei se minua kiinnosta. Olen onnellinen juuri näin 22 vuotiaana ja lihavana valaana. [/quote] Aika hyviä nämä suomalaisten tekemät syyt.Ei me miehet olla mitään iskukoneita.Et ihan oikeasti jokanen saa olla miten hyvännäköinen vain .Jos suo joku katsoo ota se kohteliaisuutena.Mutta epäilen et enää ei katso ja se terveys olisi aika tärkeää.Valaana et ole terve [/quote] Etkö osaa lukea? Eivät katso enkä ole menettänyt mitään. :D Terveys? Ja laihana oleminen takaa sinulle pitkän elämän? Niin ethän sinä voi kuolla 15 vuotiaana tai 35 vuotiaana vaikkapa kolarissa koska olet laiha ja sehän takaa sinulle sen pitkän elämän :D

[/quote]

Älä nyt viitsi olla naurettava! En ole tuo kenelle kirjoitat, mutta pisti vaan silmään tuo kommenttisi. Väittikö tuo, että terveys takaisi pitkän elämän? Ei nähdäkseni. Mutta terveyttäsi vaalimalla voit siltä osin itse vaikuttaa elämäsi pituuteen, ihan tällaisia perusasioita you know. Jos tykkäät olla läski, niin ole, mutta älä nyt jumalauta ala jotain liikenneonnettomuuksia käyttämään argumenttinasi.  Voihan porkkanaankin tukehtua ja vaikka salamakin iskeä kuolettavasti, mutta siitä huolimatta terveys on hyvä ja asia.

Siis hyvä ja tärkeä asia. 

[/quote]

Vierailija
6/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu! Nyt siulla alkaakin vasta vaikein homma, painon pitäminen tavoitteessa. Pudottaminen on helppoa, mutta se miten saa pidettyä painonnousun kurissa :(

Vierailija
7/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinun tekosyysi, että edes päästit asiat tuohon pisteeseen?

Vierailija
8/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiska.

Vierailija
9/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea laihtumisen johdosta, jos se nyt on edes totta..

Vierailija
10/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 65 kg, mutta pituutta on vain 155 cm. Mulle mahtuu yleensä vaatteet kokoa S-M tai 36-40. Vaatekoot siis ovat pieniä tai keskikokoisia, siksi ei tunnu kovin tarpeelliselta laihduttaa, vaikka toki olisi kiva näyttää timmimmältä ja hyväkuntoisemmalta.

Vierailija
11/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pudotit painoa ja miten aiot pitää sen yllä?

Mulla on todella reilusti ylipainoa ja yritän nyt pudottaa sitä muuttamalla tapojani vähitellen. Ei siis miyäön laihdutuskuuria vaan loppuelämän ruokavalio. Olen alkuun vähentänyt herkkujen syönnin päivittäisestä kerta viikkoon. Samalla olen lisännyt kasviksia ja hedelmiä, , vähentäen samalla muuta. Paino ei ole tippunut vielä yhtään kolmen viikon aikana! Jumittiko sulla paino alussa?

Vierailija
12/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:04"]Asenteesta kiinni. Mulle tuli herätys vuosi sitten kun puntari näytti 108kg, tänä aamuna painoin 61kg. Ja en ole laihduttamalla laihduttanut vaan tehnyt elämäntaparemontin.
[/quote]

Just aloitin aiheen kiinteytymisestä jos laihtuu. Menen sinun mitoissa (vanhoissa). Miten sun mahan kävi, roikkuuko tms? Mä aloitin nyt kuntokuurin ja tuo ainakin huolettaa. Tyhjää pussia en halua!

Vierailija
13/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi ja paniikki. Kun olen niistä vapaa, laihdun. Nyt ollut taas 2 vuotta armotonta painetta.

Vierailija
14/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kroppa laskee hyvin tarkasti, että saan riittävästi kaloreita. En pysty laihtumaan lainkaan lopettamalla vaikka rasvaiset herkut tms. Syön sitten sitä terveellistä ruokaa niin paljon, että laihdun..
.
Mulle sopii vain joku painonvartijoiden ohjelma, jossa kaikki ruokaärät syynätään.

Vierailija
15/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan asiaan parin-kolmen vuoden kuluttua, jotta voidaan nähdä oliko ap:n kohdalla kyse pysyvästä elämäntapojen muutoksesta.

Vierailija
16/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyyni on ajan ja mielenkiinnon puute. Nyt löytyi mielenkiintoa, niin alkoi löytyä aikaakin.

Kerro lisää millaisia muutoksia teit ja liikuitko paljon?

Vierailija
17/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tekosyyni on kivikautiset geenit. Elimistöni on viritetty keräämään talteen kaikki kalorit ja etsimään runsaskalorista ruokaa. Tiedostan, että tälläiset geenit olivat etu joskus jääkaudella, mutta nyt ne ovat haitta.

En siksi pysty vastustamaan makeita herkkuja ja ylensyömistä.  Karppaaminen auttaa paljon, mutta jos välillä en pysty (esim matkoilla) pitämään ruokavaliostani kiinni, menee elimistöni ihan sekaisin ja lihon nopeasti.

Vierailija
18/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinun tekosyysi sille, ettet ole vaan ärsyttävä paskiainen, joka aukoo päätään?

Tosi hieno saavutus ja toivottavasti saat painon pysymään poissa. Nyt se todellinen urakka vasta alkaakin.

Onneksi en ole (vielä?) koskaan painanut noin paljon, joten tuollaisia laihdutuspaineitakaan ei ole ollut. 

Mulle ei ole avautunut, miksi kaikkia lihavuuteen johtaineita syitä pidetään tekosyinä. Itse asiassa koen sen tosi loukkaavana kaikkia lihavia kohtaan. Miksi ei voida ihan vaan puhua syystä? Aina ei ole motivaatiota laihduttaa tai ei ole mahdollisuutta juuri sillä hetkellä motivaatiosta riippumatta. Ihan sama kuin tupakoitsija, alkoholisti, laiskottelija, liikkumaton jne. Heihin suhtaudutaan paljon armollisemmin. 

Vierailija
19/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:26"]Mulla kroppa laskee hyvin tarkasti, että saan riittävästi kaloreita. En pysty laihtumaan lainkaan lopettamalla vaikka rasvaiset herkut tms. Syön sitten sitä terveellistä ruokaa niin paljon, että laihdun..
.
Mulle sopii vain joku painonvartijoiden ohjelma, jossa kaikki ruokaärät syynätään.
[/quote]

Siis mitä... Ei kai se nyt geeneistä oo kiinni et laihtuu syömällä terveellisesti. Nämä on just niitä tekosyitä. Usko pois, mä tiedän. Oon tekosyiden satakiloinen kuningatar.

Vierailija
20/105 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta paino puoleen tai toiseen. Jos se on tekosyy, niin tämä sitten on omani. ;D