Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kannattaa tehdä, kun parisuhteemme tila on riippuvainen aviopuolisoni henk koht stressin määrästä?

Vierailija
14.08.2022 |

Silloin, kun aviopuolisoni omassa elämässä eli vaikka töissä, ystävien kanssa, vanhempiensa suhteen jne on kaikki mukavasti, meillä menee liitossa hyvin. Eli parisuhteen tila on hyvä ja hän aviopuolisona oikein hyvä eli kiva, huomioiva, kotonakin ahkera. Silloin kun hänellä taas on stressiä vanhempiinsa liittyen, ongelmia työpaikalla tai joki ystävä käyttäytynyt törkeästi, niin meidän parisuhteen tila on jopa karsea. Hän on helposti suuttuva, kaikesta negatiivisesti ajatteleva, suoraan sanottuna ääli ö. Ja silloin hän on myös tyytymätön minuun ja liittoomme. Tilanne on jopa niin paha, että näinä aikoina usein suunnittelen tulostavani avioeropaperit.

Onhan tästä kotona puhuttu, mutta kun huonojen kausien syynä ei ole mikään parisuhteestamme johtuva asia, niin aika vähän voin tehdä ja parisuhdekiemuroiden vatvominen yhdessä ei tilannetta ratkaise.

Mitä siis kannattaa tehdä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nusuttaa kunnolla. Kyllä se siitä. Lihaa piiloon.

Vierailija
2/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noinhan se menee enemmän tai vähemmän kaikilla. Silloin kun ihmisen elämä on vaikeaa, se heijastuu myös parisuhteeseen. Yllättyneet käsi ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ongelmat on hänen itse ratkaistava ja selviteltävä. Ei hänen kuulu pahaa oloaan sinuun purkaa. Ihminen on vastuussa vain itsestään. Siis aikuinen, terve ihminen.

Vierailija
4/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos haluat jatkaa sylkykuppina niin jatka. Jos et, tulosta ne paperit, muuten jännität loppuelämäsi milloin tilanne eskaloituu töissä tai vanhempien kanssa. Mies kun ei selkeästi osa käsitellä tunteitaan. Toki kukaan ei oleta että on hangon keksinä kun muualla konflikti, mut eipä puolisokaan voi koko ajan varpaillaan olla.

Vierailija
5/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaantunut ihminen tekee koko ajan paljon töitä. Miettii ongelmiaan ja etsii niihin ratkaisua päässään. Silloin ei muut asiat ole niin tärkeitä. Stressi jatkuu ja voi muuttua vähitellen masennuksi, jolloin puhutaan jo sairaudesta.

Vierailija
6/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no jos haluat jatkaa sylkykuppina niin jatka. Jos et, tulosta ne paperit, muuten jännität loppuelämäsi milloin tilanne eskaloituu töissä tai vanhempien kanssa. Mies kun ei selkeästi osa käsitellä tunteitaan. Toki kukaan ei oleta että on hangon keksinä kun muualla konflikti, mut eipä puolisokaan voi koko ajan varpaillaan olla.

Aloituksessa ei muuten sanottu onko kyseessä vaino vai mies.

Vierailija
7/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ongelmat on hänen itse ratkaistava ja selviteltävä. Ei hänen kuulu pahaa oloaan sinuun purkaa. Ihminen on vastuussa vain itsestään. Siis aikuinen, terve ihminen.

Ihminen on vastuussa tilanteesta riippuen kyllä muistakin. Esim lapsistaan.

Vierailija
8/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai vaimo. Vainokin voi olla kyllä kuvaava sana joskus.

Vierailija
9/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän yllättäen heti ajatellaan, että se on mies, koska naisethan ei IIIIKINÄ ole tuollaisia.

Vierailija
10/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä toki olikin se oleellisin asia tässä viestissä..korvaa sana mies sanalla puoliso. peace out.

Vierailija
11/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tässä ei olla edes sukupuolia mainittu, niin vähemmän yllättäen sitten vaahdotaan, että sinä et voi puolisosi stressiin vaikuttaa. Sit kun (oletetut) sukupuolet olis toisin päin, niin keuhkottais että kyllä miehen kuuluu tukea sinua emotionaalisesti, millainen narsku mies sanoo että hoida itse omat ongelmasi?

Vierailija
12/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tässä ei olla edes sukupuolia mainittu, niin vähemmän yllättäen sitten vaahdotaan, että sinä et voi puolisosi stressiin vaikuttaa. Sit kun (oletetut) sukupuolet olis toisin päin, niin keuhkottais että kyllä miehen kuuluu tukea sinua emotionaalisesti, millainen narsku mies sanoo että hoida itse omat ongelmasi?

on eri asia pyytää puolisolta tukea haasteiden keskellä kun kaataa ne tunteet sen puolison niskaan rähisemällä tms, oli kumpi sukupuoli tahansa tai vaikka samaa sukupuolta molemmat. Ei kukaan jaksa varoa jatkuvasti tollasta tikittävää tapausta.

Vierailija
13/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin tässä tarkoituksella välttää stereotyyppejä, mutta niitä taisi tulla siitä huolimatta, joten sanottakoon että puoliso on nainen.

T. ap

Miksi esiinnyt minuna, aloittajana? Et ole ap. Ilmeisesti haluat trollata keskustelua jostain syystä.

En aio kertoa sukupuolia, niillä ei ole minusta tässä väliä.

Oikea ap

Vierailija
14/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei osaa erottaa omia ja parisuhdeongelmia toisistaan? Tuo ei ole kovin harvinaista ja itse asiassa naisilla aina näin, jos se lohduttaa.

Vierailija
15/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusin tässä tarkoituksella välttää stereotyyppejä, mutta niitä taisi tulla siitä huolimatta, joten sanottakoon että puoliso on nainen.

T. ap

Miksi esiinnyt minuna, aloittajana? Et ole ap. Ilmeisesti haluat trollata keskustelua jostain syystä.

Oikea ap

Älkää uskoko noita huijareita. Puoliso on nainen, ja minä myös.

-AP

Vierailija
16/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meill myös tätä. Olen alkanut vain sanomaan sulla on nyt työstressiä. Yhteys on niin selvä. Onneksi puoliso on kehittynyt iän myötä henkisesti ja tajuaa nykyään kun sanon sille noin. Mut siis en ole alkanut reagoida mitenkään sen rettelöintiin ja valituksiin kaikesta, sanon vaan sulla on työstressiä koska oikeasti vaikka mitä teen niin ei se siihen työstressiin vaikuta ja ratkaiskoot sen jotenkin muuten kuin kotona ärhentelemällä.

Vierailija
17/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

I am AP yes I'm the real AP

All you other APs are just imitating

So won't the real AP please stand up

Please stand up, please stand up

Vierailija
18/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa itse käsitellä ikäviä tunteita, vaan kohdistaa ne muihin

Eli kokee puolison huonot puolet olevan huonon olonsa syy, vaikka oikea syy on muu.

Niin tekee myös minun mieheni.

Vierailija
19/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ap

Oikea ap

-AP

Mene nyt ihan oikeasti muualle trollaamaan. Tämä parisuhdeongelma on minulle todellinen ja tarvitsen neuvoja. Miksi haluat estää minua saamasta neuvoja pilaamalla ketjun? En aio kertoa kumpi osapuoli meistä on mies ja kumpi nainen.

Terveisin oikea ap.

Vierailija
20/46 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ap

Oikea ap

-AP

Mene nyt ihan oikeasti muualle trollaamaan. Tämä parisuhdeongelma on minulle todellinen ja tarvitsen neuvoja. Miksi haluat estää minua saamasta neuvoja pilaamalla ketjun? En aio kertoa kumpi osapuoli meistä on mies ja kumpi nainen.

Terveisin oikea ap.

Eikö sinulla ole parempaa tekemistä?

Mene tekemään sosiologista koettasi sukupuoliin kohdistuvista stereotypioista johonkin muualle, mulla on oikeasti kysymys enkä halua vaan esittää jotain pointtia siitä miten ihmiset ajattelee että se on aina mies tai nainen joka X Y ja Z.

Puoliso on nainen. Se siitä sukupuoliarvuuttelusta, nyt jos päästäisiin itse asiaan? Mikä neuvoksi?

- ihka aito AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme