Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia tuotteita kaipaat kahviloihin?

Vierailija
21.07.2015 |

Hei!

Kiinnostaisi kovasti tietää, millaisia tuotteita te kaipaatte kahviloihin? Tai mitkä ovat sellaisia tuotteita, joita ostaisit kahvilasta? Mitä suolaista ja makeaa? Entä minkä verran olet valmis maksamaan kyseisistä tuotteista?

Itse suosin perinteisiä leivonnaisia, kuten pullaa ja juustokakkuja. Suolaiselta puolelta täytetyt patongit ovat mieleeni, mutta niissä on usein harmillisen vähän täytteitä. Hyvästä pullasta maksan 1-3 euroa ja juustokakkupalasta 2,50-5,5 euroa.

Gluteenittomia tuotteita on myös edelleen harmillisen vähän, vaikka enemmän kuitenkin kuin aiemmin..

Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä ja mieltymyksiä!

Kommentit (300)

Vierailija
201/300 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:27"]

Hassua kun täällä monet haluaisivat pienempiä sämpylöitä ja patonkeja. Itse kahvilassa työskentelevänä kuulee lähes aina palautetta asiakkailta juuri siitä, että hyvä kun täytetyt leivät ovat isoja. Kokemuksesta voin sanoa, että pienet täytetyt sämpylät eivät oikein mene kaupaksi.

Gluteenittomia leivonnaisia on helppo tehdä, jos jauhot voi korvata perunajauhoilla. Yllättävän monilla tuntuu kuitenkin olevan vilja-allergian lisäksi niin että perunakaan ei käy. Millä olette korvanneet perunajauhon leivonnassa? :)

[/quote]

Nää, jotka kartaa viljaa ja perunaa, eivät ole gluteenittomia, vaan jotain muuta oireyhtymää. Gluteeniton saa käyttää monia viljoja, perunaa, makaroneja (glut.) ja tietysti syödä sopivista viljoista tehtyjä herkkuja.

keliakia

Vierailija
202/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 00:38"]

Lounassalaatit ja täytetyt sämpylät/patongit. Mielellään niin että vegeillekin löytyy jotain (mikään ei ole niin ärsyttävää kuin "kasvissämpylä" kinkulla tai kanalla). Hyvästä lounassalaatista maksaa vaikka 6e ja sämpylästä 1,50e/patongista 2,50e.

[/quote]

Kovin hyvää itse alusta asti tehtyä täytettyä sämpylää ei kyllä tuolla 1,50 eurolla saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 00:38"]

Lounassalaatit ja täytetyt sämpylät/patongit. Mielellään niin että vegeillekin löytyy jotain (mikään ei ole niin ärsyttävää kuin "kasvissämpylä" kinkulla tai kanalla). Hyvästä lounassalaatista maksaa vaikka 6e ja sämpylästä 1,50e/patongista 2,50e.

[/quote]

Kuvittelisin, että se salaatti olis halvempi kuin sama salaatti tungettuna itseleivotun sämpylän väliin?

Vierailija
204/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten panino, ei panini.

Vierailija
205/300 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:29"]

No ei varmaan kovin monilla oo halua maksaa jotain 40 euroa brunssista jos menee sinne vaikka koko perheen kanssa. Vaikka maksais lapsilta puolet tosta niin en mä olis valmis laittamaan miehen ja kahden lapsen kanssa 120 euroa johonkin aamupalaan.

[/quote]

Brunssi on hiukan eri asia kuin aamupala. Ja jos sulla ei ole kerran halua maksaa, niin pakottaako joku sut sinne menemään ?

Vierailija
206/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania erilaisia leivoksia, kuten Bebe, Rocky road, Omena-wienerit, Punssileivokset, mutta neljänneksen pienemmässä koossa. Olisi mukavaa yhdellä käynnillä saada paria, kolmea sorttia minikoossa. Kaipaan myös täytettyjen sämpylöitten väliin oikeaa voita, usein ei ole kuin pelkät leikkeleet ja lehtisalaattia.

Ja kaikki nuo gluteenittomina, sillä sairastan keliakiaa.

Vierailija
207/300 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikanuudelit ja voi napin.

Vierailija
208/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jumalaton valikoima pitäisi olla, mutta siitä ette kuitenkaan ole valmiita maksamaan?

2.50 patongista? Saman maksaa jo kämäinen paistopistepatonki Siwassa suurinpiirtein, siitä vaan katteita ja kuluja laskemaan  ; )

Vierailija
209/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:05"]

Eli jumalaton valikoima pitäisi olla, mutta siitä ette kuitenkaan ole valmiita maksamaan?

2.50 patongista? Saman maksaa jo kämäinen paistopistepatonki Siwassa suurinpiirtein, siitä vaan katteita ja kuluja laskemaan  ; )

[/quote]Tuo muakin ihmetytti, mitä hintoja jotkut on ilmoittaneet olevansa valmiit maksamaan. Niillä hinnoilla turha haaveilla minkäänlaisesta valikoimasta tai koko kahvilasta.

Vierailija
210/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

69: olen valmis maksamaan herkuista, jotka sopivat minulle. Yleensä gluteeniton täytetty sämpylä ja kahvi tekee 7-9 euroa ja ei itketä. Käyn pari kertaa kuukaudessa kahviloissa, joten pieni budjetti ei siihen kaadu.

Vierailija
211/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kääretortut ja tuorejuustokakut tehdä aina gluteenittomina? Perunajauho tai maissijauho ei ole kallista verrattuna johonkin Jytte-jauhoon. Sopivat varmasti aika monelle. Gluteenittomana suolaisena menee aivan hyvin pakastetut ja sulatetut karjalanpiirakat.

Aika hurjaa, kun täälläkin sotketaan, että gluteeniton = viljaton.

Vierailija
212/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä leivonnaisia. Ärsyttää kun tekisi mieli jotain pientä makeaa kahvin kanssa, ja tarjolla on jotain "Suomen suurin korvapuusti" -tyyppisiä pullia, tai leipälautasen kokoisia kakkuviipaleita. En jaksa enkä halua syödä niin suurta. Sama leivissä ja täytetyissä patongeissa. Ei kaikki arvosta sitä, että mitä enemmän täytettä, sen parempi. Olen pieniruokainen, ja sellainen puolen metrin patonki, jossa on paljon täytettä, on mulla kokonainen ateria, enkä halua maksaa sellaisesta, jos en edes jaksa syödä sitä kokonaan. 

Pikkuleipiä, pieniä pullia, pieniä leivoksia, nyrkinkokoisia sämpylöitä joissa on vähän täytettä.

Vierailija
213/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisvaihtoehtoja voisi olla enemmän. Erityisesti vegaanisia, sekä suolaisia, että makeita.

Miksiköhän vegaanisia tuotteita on niin vähän tarjolla, ne kun sopisivat myös monille muille erityisruokavaliota noudattaville (maidoton, munaton..)? 

Vierailija
214/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun täällä monet haluaisivat pienempiä sämpylöitä ja patonkeja. Itse kahvilassa työskentelevänä kuulee lähes aina palautetta asiakkailta juuri siitä, että hyvä kun täytetyt leivät ovat isoja. Kokemuksesta voin sanoa, että pienet täytetyt sämpylät eivät oikein mene kaupaksi.

Gluteenittomia leivonnaisia on helppo tehdä, jos jauhot voi korvata perunajauhoilla. Yllättävän monilla tuntuu kuitenkin olevan vilja-allergian lisäksi niin että perunakaan ei käy. Millä olette korvanneet perunajauhon leivonnassa? :)

Vierailija
215/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:23"]

Kasvisvaihtoehtoja voisi olla enemmän. Erityisesti vegaanisia, sekä suolaisia, että makeita.

Miksiköhän vegaanisia tuotteita on niin vähän tarjolla, ne kun sopisivat myös monille muille erityisruokavaliota noudattaville (maidoton, munaton..)? 

[/quote]

Koska vegaaneja asiakkaista on ehkä 1 %.

Vierailija
216/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin erilaisia hienoja leivoksia/kakkuja. Sellaisia, joita ei kotona tule leivottua (toisin kuin pullaa). Kakkubuffet olisi myös kiva. Monesti kaupungilla kiertäessä kaipaisi pientä välipalaa, jolloin esim. hedelmäsalaatti / pikareissa olevat hedelmäpalat, tuorepuuro, jogurtti + granola, smoothie tms. olisi hyvä. Tai jotain pientä suolaista, kuten vaikkapa täytetyt rieskarullat, sandwichit (ei kuivia) tai muut kivat täytetyt leivät maistuisivat. Monesti vaan jos ottaa leivän lisukesalaatilla ja juoman, tulee se niin kalliiksi että samalla rahalla saisi jo lounasruoan muualta...

Vierailija
217/300 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:29"]

No ei varmaan kovin monilla oo halua maksaa jotain 40 euroa brunssista jos menee sinne vaikka koko perheen kanssa. Vaikka maksais lapsilta puolet tosta niin en mä olis valmis laittamaan miehen ja kahden lapsen kanssa 120 euroa johonkin aamupalaan.

[/quote]

Brunssi on hiukan eri asia kuin aamupala. Ja jos sulla ei ole kerran halua maksaa, niin pakottaako joku sut sinne menemään ?

[/quote]

Enpä sanonutkaa että kukaan on mitään pakottamassa :)

Vierailija
218/300 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllästyttää se, ettei kylmiä juomavaihtoehtoja ole riittävästi. Yleensä sitä joutuu ottamaan puolilämpimän limsan tai tuoremehun (ja näitähän ei koskaan kaadeta valmiiksi laseihin sitruunaviipaleen ja jääpalojen kera). Mielelläni joisin vaikkapa lasillisen itse tehtyä marjamehua. Tai itse tehtyä jääteetä.

Vierailija
219/300 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea toi lämpölevy! Mistähän sellaisia saa hankittua? Tollanen olis kyllä ihan loistava omaan kahvilaan :)

Vierailija
220/300 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme