Ajatteletteko koskaan ihmisiä, joita olette tavanneet elämänne varrella?
Minulle tulee aina välillä mieleen joku ihminen vuosien tai jopa vuosikymmenten takaa, ja mietin, mitä hänelle mahtaa nykyään kuulua. Ei tarvitse olla edes vanha ystävä, vaan ihan sellainen tuttu, jonka kanssa tuli joskus oltua sen verran tekemisissä, että hän todennäköisesti muistaisi minut vieläkin.
Sitten tulee joskus mieleen, että mahtaakohan joku heistäkin joskus miettiä, mitä minulle kuuluu.
Kommentit (15)
Tulee joskus mieleen mutta en käytä aikaani näihin enkä varsinkaan lähde kaivelemaan mitään tai ruoki tällaisia juttuja. Jos muisto on jollakin tavalla relevantti, annan sille vähän huomiota, muuten jatkan matkaani eteenpäin.
Niitä ihmisiä on niin paljon etten edes muista kaikkia!
Kyllä minäkin teen tuota, ja muutenkin pohdiskelen erilaisia asioita. Muistin toiminta on jännä juttu.
Häiritsevästi välillä. Osa oli pettymys tai ihan väärää seuraa. Jopa vaarallisia jotkut. Oli turhaa kuluttaa aikaa siihen. Jos joku taas kuoli tai vanheni, se ahdistaa. Olisi toivonut hyvää. On helpompi keskittyä muuhun. Nykyään osa ihmisistä joita netissä seurasi sairastunut, sitäkin ikävää seurata ja oli järkytys. Mutta positiivisesti eteenpäin ja terveydestä kiitollinen mitä kullakin vielä on.
Satoja ihmisiä joita elämässäni olen satunnaisesti tai pysyvästi tuntenut vilahtavat mieleen yllättävästi. Kivat, haikeat, surulliset, lämpimät muistot.
Ajattelen. Yleensä ne ovat poikia/ miehiä, joihin olin ollut nuorena ihastunut tai sitten joitain entisiä työkavereita ym. Ihmiset jää yleensäkin mulle aika hyvin mieleen ja joskus ikävöin joitain, joita en enää syystä tai toisesta tapaa (asutaan eri paikkakunnilla, elämä vienyt erilleen yms.)
Ilmeisesti ei ole superyleistä, ihmisillä on kai enemmänkin tapana unohtaa vanhat tuttavuudet sitä mukaa, kun tulee uusia tilalle.
Tietenkin.
Ja sellainen pehmeä lämpö sydämessä. :-) Olisi kiva kuulla, että miten heitä on elämät kuljettaneet eteenpäin. :-)
Siis mietin tosi useinkin :D Varsinkin vanhat ihastukset, vaikka tiet olisivat eriytyneet vuosia sitten niin todellakin muistelen lämmöllä vaikkei mitään juttua olisikaan ollut :) N34
Itse asiassa se on mielenkiintoista miten jotkut ihmiset/tilanteet ovat vaikuttaneet itseen ja miten itse on vaikuttanut muihin ihmisiin edes tajuamatta sitä. Joskus ne tulee konkreettisesti eteen elävässa elämässä; useimmiten eivät. Me kaikki vaikutamme käytöksellämme ja suhtautumisellamme muihin miten he ja me jatkamme eteenpäin.
Kyllä ajattelin ja soitinkin hänelle, että mitäs kuuluu. Lopuksi paljastui, että hän on nyk aivan alkoholisti. Krooninen valehtelija. Sepä siitä.
Ei tule koskaan mietittyä ketään ihmistä elämän varrelta.