Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulle tulee syksystä lähtien arkipäivinä kävelyä 15km

Vierailija
21.07.2015 |

Eli 75km viikossa. Onko se teistä paljon vai ihan ok? Mies on sitä mieltä että hommataan auto mulle, itse uskoisin että jaksan tällä systeemillä. Mulla on hyvä kunto mut mitä mieltä raati on?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Eihän tuohon matkaan mene suuntaansa kuin 40min.

Vierailija
22/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:53"]

Lapsi kävelee siis tietysti vain puolet tuosta matkasta eli 7 km päivässä. Joka tapauksessa täytyy tosiaan siihen pyöräilyyn opetella. ap

[/quote]

Ootko tosissas???
[/quote]Ei mun mielestä tuo ole mitenkään paha että 6,5-vuotias kävelee aamulla eskariin 3,5km ja iltapäivällä kotiin 3,5km. Moni 7-vuotias kulkee kouluun lähes saman verran. Kiitos vinkistä tuolle joka ehdotti lapsikärryä! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:53"]Lapsi kävelee siis tietysti vain puolet tuosta matkasta eli 7 km päivässä. Joka tapauksessa täytyy tosiaan siihen pyöräilyyn opetella. ap
[/quote]

Ei tule toimimaan. Hankkikaa se pyörä, ja lapselle oma kans jos ei jo oo.

Vierailija
24/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo

Vierailija
25/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:53"]

Lapsi kävelee siis tietysti vain puolet tuosta matkasta eli 7 km päivässä. Joka tapauksessa täytyy tosiaan siihen pyöräilyyn opetella. ap

[/quote]

Ootko tosissas???
[/quote]Ei mun mielestä tuo ole mitenkään paha että 6,5-vuotias kävelee aamulla eskariin 3,5km ja iltapäivällä kotiin 3,5km. Moni 7-vuotias kulkee kouluun lähes saman verran. Kiitos vinkistä tuolle joka ehdotti lapsikärryä! Ap
[/quote]

No ei oo paha mutta kyllä siihen kyllästyy. Hankitte molemmille pyörät, tuon ikäinen voi hyvin polkea itse kunhan joku on mukana saattamassa. Ja silti talvikeleillä tuo voi tuntua välillä rankalta eli miehen esitys auton hankinnasta on kyl ihan järkevä.

Vierailija
26/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän ehdi muuta aamupäivällä tehdäkään kuin kävellä! Siis eihän eskari kestä montakaan tuntia, joten oletko ajatellut, että jos olisitte vaikka vauvan kanssa sen ajan kirjastossa tai mitä aktiviteettia siellä eskaripaikan lähellä nyt sitten olisikaan.

Vierailija
27/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo ei minusta kuulosta niin pahalta? 3,5km suuntaansa, eihän se nyt niin paha ole. Kyllä ainakin meidän lapset jaksaisi sen kävellä. Meillä on 3km esikouluun/ seurakunnan päiväkerhoon ja hyvin on mennyt jalkaisin.

Ajoitain aina niin, että tulee vauvan vaunuttelut samassa. Isommat lapset ovat 6v ja 4v. Matkaa on tehty niinkin, että lapset pyöräilee ja itse kävelen reipasta aikuisen tahtia vaunujen kanssa. Pukeudutaan kelin mukaan. Sateella puetaan koko sakki sadepuvut, pakkasella toppapuvut, tuulisella tuulipuvut. Sää ei siis ole este kulkemiselle. Joskus olen itse pyöräillyt ja vauva nukkuu peräkärryissä. Joskus kävellään kaikki. Joskus pulkkaillaan, joskus potkukelkkaillaan. Rajuilla pakkasilla (-15 ja kova tuuli) olemme tehneet niin, että vien miehen töihin ja kuskaan lapset autolla. Näin on tapahtunut ehkä 5-10 aamuna viimeisen 3 vuoden aikana kun olemme tätä matkaa taapertaneet.

Ensi vuonna eskarilaisen kanssa tulee se muutos, että mies vie aamulla autolla ja iltapäivällä haen nuorempien kanssa pois jalkaisin.

Vierailija
28/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Never! Eskarilainen tekee lakon jo ensimmäisenä aamuna. Siinähän kannat kiukuttelevaa eskarilaista ja työnnät lastenvaunuja.

Vierailija
29/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:53"]Lapsi kävelee siis tietysti vain puolet tuosta matkasta eli 7 km päivässä. Joka tapauksessa täytyy tosiaan siihen pyöräilyyn opetella. ap
[/quote]SIIS ETTÄ EDES AJATTELET ESKARI-IKÄISEN KÄVELEVÄN JOKA ARKI PÄIVÄ ESIKOULUUN JA KOTIIN YHT. 7 KILOMETRIÄ! AJATTELET VAIN OMAA JAKSAMISTA. ET OLE DOPIVA VANHEMMAKSI!!!

Vierailija
30/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:53"]Lapsi kävelee siis tietysti vain puolet tuosta matkasta eli 7 km päivässä. Joka tapauksessa täytyy tosiaan siihen pyöräilyyn opetella. ap [/quote]SIIS ETTÄ EDES AJATTELET ESKARI-IKÄISEN KÄVELEVÄN JOKA ARKI PÄIVÄ ESIKOULUUN JA KOTIIN YHT. 7 KILOMETRIÄ! AJATTELET VAIN OMAA JAKSAMISTA. ET OLE DOPIVA VANHEMMAKSI!!!

[/quote]

Sinä taas et ole dopiva edes av-palstalle. Rauhoitu nyt vähän.

Vierailija
31/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Tuohonhan saa kunnalta taksikuljetuksen!

Vierailija
32/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh, mikä tässä on ongelma? Kyllä mä vaan kävelisin/pyöräilisin. Ipana kärryyn ja menoksi, oppiipahan liikunnalliseksi.

Vierailija
33/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:51"]Siis häh, mikä tässä on ongelma? Kyllä mä vaan kävelisin/pyöräilisin. Ipana kärryyn ja menoksi, oppiipahan liikunnalliseksi.
[/quote] Kävely on ongelma, ei pyöräily. Paitsi että pyöräilykin on ongelma jahka tulee talvi räntäsateineen ja pakkasineen. Suosittelen jonkun pikkukotteron ostamista kakkosautoksi. 3,5 kilometriä on eskarilaiselle pitkä matka kävellä.