Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et käy kuntosalilla?

Vierailija
21.07.2015 |

otsikko ja mitä ajattelet kuntosalilla käyvistä ihmisistä?

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:39"]

Väännän vielä kerran rautalangasta. Esimerkkinä kyykky ja reisilihaksisto.

Kyykyn tekemiseen tarvitaan hyvin suuria painoja, niin suuria, ettei sellaisa kahvakuulia ole olemassakaan, vaikka käyttäisi kahta. Pienillä painoilla harjoittelu ei ole sama asia. Vertaa vaikka kävelyä. Sinun pitää hengästyä, mitä et kävellessä tee. Vaikka kävelisit 8 tuntia. Et vaan jaksa sitten enää kävellä.

Sama asia lihasten suhteen. Vaikka tekisit kyykkyä ilman painoa tai pienin painoin sata toistoa, et saa siitä sitä hyötyä, joka saadaan oikeita painoja käyttämällä. Näitä painoja ei ole kotona kenelläkään.

Suosittelen perehtymään asiaan esimerkiksi googlen avulla.

[/quote]Tämä asia ei ole minulle niin tärkeä, että googlaisin (en muutenkaan koskaan käytä juuri Googlea). Jokainen meistä lopulta surkastuu ja kuolee, vaikka kuinka kävisi siellä ihmeellisen ihannoidulla salilla. Minulle riittää se treeni, jota teen kahvakuulilla, soudellen, suolla rämpien ja muuten aktiivisesti liikkuen. Olen nähnyt paljon vireitä, toimintakykyisiä vanhuksia. Yksikään heistä ei ole käynyt eikä käy nykyäänkään kuntosalilla, vaikkakin harrastaa paljon muuta liikuntaa. Tärkeämpää kuin salikyykkääminen on henkinen vireys ja henkiset arvot, jotka auttavat kohtaamaan väistämättömän arvokkaasti. Todellisena uhkana henkiselle hyvinvoinnille näen kapea-alaisen ja fanaattisen omaan kehoon keskittymisen.

Ystäväpiirissäni tiedän useita naisia, joita oma ikääntyminen ahdistaa niin, että saliharjoittelu ja botox ovat heidän elämänsä sisältö. Minun käy heitä sääliksi, sillä vaikka lihakset kasvaisivat kuinka, ahdistus ei häviä, ellei kykene hyväksymään paitsi itseään, myös väistämätöntä. Vanhenemiseen pitää tietysti varautua, mutta hysteerinen kyykkääminen on vain surkuhupaisaa. Persettä ei tuonpuoleiseen mukaan saa. Toisista välittäminen ja hoivaaminen on mun juttuni. Perse tulee perässä, tai ainakin on tähän saakka tullut. Ja on hyvännäköinen kotikyykälläkin, ainakin miesten mukaan.

Vierailija
62/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:39"]Vertaa vaikka kävelyä. Sinun pitää hengästyä, mitä et kävellessä tee. Vaikka kävelisit 8 tuntia. Et vaan jaksa sitten enää kävellä.

[/quote]

Haluaisin kyllä nähdä ihmisen, joka ei hengästy edes 8 tunnin kävelyllä, edellyttäen että kävely on reipasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse. Ei ole ketään joka voisi edes hetken katsoa lasta.

Vierailija
64/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:06"]

Tylsää, kallista, tylsää, laiska, ihan sama onko lihaksia vai ei, siksi en käy. Ne jotka löytyvät= onpa ne reippaita

[/quote]

:D Etpä ole tuota mieltä enää kun olet vanhus surkastuneilla lihaksillasi etkä pääse enää minnekään ilman apua.

[/quote]

Lihakset pystyy pitämään toimintakuntoisina muullakin liikunnalla. Kaikkein tärkeintä lihasten toimintakuntoisena pysymisen kannalta on, että tekee ylipäänsä jotain liikuntaa lihaksille. Sen ei ole pakko tapahtua salilla, muutakin vaihtoehtoja on.

[/quote]

On muuten aivan helvetin mahdotonta saada kaikki lihaksia treenattua ilman tiettyjä apuvälineitä, lisäksi paino loppuu kehosta kesken. Esimerkiksi reisien treenaaminen ilman kyykkytelinettä on mahdotonta. Miten ihmeessä saat jonkun toista sataa kiloa painavan painon niskasi taakse ilman telinettä? Ja ei, esimerkiksi juoksu ei korvaa kyykkyä, eikä appelsiinien nosto penkkipunnerrusta. Tarvitaan taakkaa, rasitusta, ei satoja tai tuhansia toistoja ilman taakkaa.

[/quote]

Minä puhun nyt tavallisesta toimintakunnon säilyttämisestä, en lihasten kasvattamisesta tai voimatasojen merkittävästä lisäämisestä. Peruskunnon ylläpitäminen on eri asia kuin lihasten isompi kasvattaminen tai kilpailukuntoon treenaaminen.

Vierailija
65/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti en ehdi. Töistä tulen 19.00 ja siitä tennis 21.00 saakka. Sitten lenkki 30 min.

Vierailija
66/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:39"]Vertaa vaikka kävelyä. Sinun pitää hengästyä, mitä et kävellessä tee. Vaikka kävelisit 8 tuntia. Et vaan jaksa sitten enää kävellä.

[/quote]

Haluaisin kyllä nähdä ihmisen, joka ei hengästy edes 8 tunnin kävelyllä, edellyttäen että kävely on reipasta.

[/quote]

Mä en jaksa juosta edes puolta kilometriä, ettei keuhkoihin alkaisi koskemaan ja kaikki voimat hupenemaan. Sen sijaan pystyn kävelemään vaikak koko päivän eikä se tunnu missään illalla. Eikä pitäisikään tuntua. Hapenottokyky on huono juoksemiseen.

Vierailija
67/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ja kävisin, mutta a) en kestä hajusteita ja b) pitäisi olla mieluusti vain naisille varattuja aikoja. Salireissun päälle päivystyskäynti ja parin päivän sairaanaolo ei ole oikein mukavaa.

Vierailija
68/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää touhua. Ja salilla mihin mulla on vielä jäsenyys käy vaan normiporukkaa, ei pääse ihastelemaan edes fitnesmisujen trikooperseitä...

m36

Vierailija
69/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helvetissä ihmiskunta on selvinnyt ilman erikseen rakennettuja kuntosalilaitteita muutaman kymmenen tuhatta vuotta ?

tälle sadankilojen kyykkyjä vaativalle asiantuntijalle...

oma isäni eli 96 vuotiaaksi erittäin hyväkuntoisena käymättä i k i n ä misssään rautaromutelinehärdellissä kiskomassa painoja trikoot jalassaan.

Vierailija
70/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkää niistä jauhejuomista ja mömmöistä... :/ haluaisin kyllä käydä.

Vierailija
71/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruumiillista työtä. Siin on salia tarpeeksi.. Saan palkkaa

Vierailija
72/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan siitä migreenin. Ehkä jos tekisin nollapainoilla, voisin välttyä siltä, mutta pidän sitä nolona ja lisäksi turhana, kun voimaa olisi nostella isompiakin.

Vierailija
73/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä salimaanikko, onkohan mielessäsi käynyt kertaakaan, että sinulla saattaa vanhana olla jotain kremppoja johtuen liiallisesta kyykkäämisestä, sadan kilon painojen kannattelusta sun muusta mielestäsi tarpeellisesta voimaharjoittelusta?

Vierailija
74/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvänen aika mitä kommentteja, tästähän sai jo kunnon naurut! :D eiköhän se ole tärkeintä, että jokainen harrastaa juuri sellaista liikuntaa, josta itse pitää. kaikkien ei tarvitse käydä salilla tai kyykätä monen sadan kilon painoilla. kaikenlainen liikunta on parempaa kuin se, ettei tee mitään. alkuun lihaskuntoharjoitteluksi riittää vallan mainiosti oman kehon painolla tehdyt harjoitteet.

salilla käyminen ei välttämättä ole kallista. esimerkiksi moni kaupunki/kunta järjestää paikkoja, joihin pääsee muutaman euron kertamaksulla eikä jatkuvaa jäsenyyttä tarvita. itse käyn salilla, jossa olen kyllä jäsenenä, mutta kuukausimaksu on 18 euroa, ei siis päätä huimaa. eri asia toki on, jos omasta kaupungista ei kertakaikkiaan salia löydy.

ja ne, jotka eivät halunneet tulla salille muiden tuijotuksen/ajatuksien vuoksi, voin kertoa, että KUKAAN ei siellä ole tuijottamassa muita. jokainen salillä kävijä (pois lukien vain selfieitä ottamaan tulleet tytöt ehkä..) keskittyy taatusti vain omaan treeniinsä. itse en ainakaan ehdi edes vilkaista vieruskaverin käyttämiä painoja, eikä niillä minun oman kehitykseni kannalta ole minkäänlaista merkitystä. suurimmatkin kaverit tekevät välillä kevyempiä treenejä pienillä painoilla, eikä siinä ole mitään hävettävää. ainakin meidän salilla on hyvä henki, ja apua ja neuvoja saa jos niitä haluaa. jos salille meno kiinnostaa, kannattaa mennä alkuun jonkun kokeneemman mukaan ja ottaa oppia. pikkuhiljaa siinä, kuten muissakin urheilulajeissa kehittyy.

tsemppiä kaikille salitreeneihin ja mihin tahansa muihinkin treeneihin! liikunta pitää mielen ja kropan kunnossa! :)

Vierailija
75/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään liikkua ulkona. Yksin :)

Vierailija
76/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:10"]Mielestäni on naurettavaa tehdä turhaa ruumiillista työtä ja sitten muina aikoina yrittää tehdä elämästään mahdollisimman helppoa. Siis ajella autolla ja hissillä, antaa koneiden pestä pyykit ja astiat jne. Mä kävelen aina kun voin, soudan mieluummin kesäisin oman saaren ympäri kuin tyhjää neljän seinän sisällä. Nostelen vauvaa ja hoidan kotia kokoajan, peppu ei paljoa tuolissa lepää. En pyydä mieheltä apua raskaiden asioiden nostamiseen jne. On täysin mielenvikaista maksaa siitä, että saa tehdä ruumiillaan fyysistä työtä, ja sitten päivän päätteeksi maksaa siitä, ettei sitä ruumistaan tarvitse rasittaa (auto jne.). Siksi en käy kuntosalilla.
[/quote]
Joo mut ei tommosesta tuu sellasii lihaksia.

Vierailija
77/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi tarvitse, kun on mielekästä ja monipuolista hyötyliikuntaa niin paljon töissä ja muuten arkielämässä. Jos ei pääse arjessa käyttelemään kroppaansa monipuolisesti, varmasti salilla käyminen on hyvää kuntoilua. (Ne jotka käy salilla tullakseen jonkun muotoisiksi ja mallisiksi, niitä en ymmärrä yhtään, tosin muutenkaan en ymmärrä niitä joiden elämä ulkonäön ympärillä pyörii.)

Vierailija
78/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun mieluummin ulkona.

Vierailija
79/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy salilla koska ei ole varaa, harrastan vain ilmaisia liikuntamuotoja.
Salilla käyvistä en ajattele sen kummempaa. No ehkä sen että niillä on enemmän rahaa..

Vierailija
80/154 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, koska on mielestäni tylsää. Liikuntaa harrastan muuten, eikä olemuuta mielipidettä salilla käyvistä että kuin makuja on monia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä