Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteistöhuoltoalalla olevia? Miksi äänekkäät työt pitää tehdä aamulla?

Vierailija
21.07.2015 |

Mietinpä tässä taas tänäkin aamuna herättyäni lomallani kadun lakaisuun kello 6.45, että mikähän mahtaa olla syy siihen, että ruohonleikkuu, kadunlakaisu, tai ylipäänsä tauoton edestakainen traktorilla ajelu pitää tehdä nimenomaan kello 7 ja 9 välisenä aikana aamulla? Välillä traktori myös käy vain tyhjäkäynnillä tunnin verran tuossa ikkunan alla, jos ei muuta meteliä olekaan. Onko alle 10km Hgin keskustasta yleensäkään normaalia, että äijät ajelevat traktorilla päivät päästään edestakaisin? Mihin niitä traktoreita edes tarvitaan

Kello yhdeksästä eteenpäin täällä on hiljaista.

Olen lomalla ja haluaisin nukkua. Ei ollut varaa nyt lähteä mihinkään. Työpäivinä herään 5.30, joten nauttisin ihan hervottomasti, jos aamulla saisi nukkua pidempään. Menenkö kysymään talkkareilta että mikä on homman nimi? Vai kertoisiko joku täällä, miksi pitää toimia näin? Ehkä tähän kaikkeen on joku syy, jota en tajua.

Ahaa, kello on 8.45. Hiljaisuus tuli. Menisiköhän sitä sitten vielä yrittämään unta.

Kommentit (427)

Vierailija
81/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
82/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:15"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:11"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:09"] Ajattele niitä otsikoita jos niitä lumia ei "tuupittaisi" pois jo aamuyöllä.. Entä jos se työntekijä ajaisi ne pois iltapäivällä, miten paljon puhelimet sois jos niitä ei kolattaisi ollenkaan? [/quote] Mä olen myös sitä mieltä, että lumityöt on tehtävä aikaisin. Sen ymmärrän. Ap [/quote] Eli kiinteistöhuoltoalalla pitäisi työajat vaihdella vuodenaikojen mukaan. [/quote]Ei hassumpi idea! Saisivat hekin nauttia rauhallisista kesäaamuista ennen töihinlähtöä ;) [/quote] Itse tykkään mennä seitsemäksi töihin ja sitten töistä suoraan biitsille ja illalla pois.

[/quote]

Tässä lienee vastaus siihen, miksi halutaan tulla aikaisin töihin... se on niin kivaa sitten päästä pois ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:15"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:11"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:09"] Ajattele niitä otsikoita jos niitä lumia ei "tuupittaisi" pois jo aamuyöllä.. Entä jos se työntekijä ajaisi ne pois iltapäivällä, miten paljon puhelimet sois jos niitä ei kolattaisi ollenkaan? [/quote] Mä olen myös sitä mieltä, että lumityöt on tehtävä aikaisin. Sen ymmärrän. Ap [/quote] Eli kiinteistöhuoltoalalla pitäisi työajat vaihdella vuodenaikojen mukaan. [/quote]Ei hassumpi idea! Saisivat hekin nauttia rauhallisista kesäaamuista ennen töihinlähtöä ;) [/quote] Itse tykkään mennä seitsemäksi töihin ja sitten töistä suoraan biitsille ja illalla pois.

[/quote]

Tässä lienee vastaus siihen, miksi halutaan tulla aikaisin töihin... se on niin kivaa sitten päästä pois ajoissa.
[/quote]
Jep. Olin joskus tarjoilijana ja työt alkoi klo 12. Aamupäivästä ei saanut mitään aikaiseksi ja illalla ei enää jaksanut.

Vierailija
84/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan, että monet tähän ketjuun kirjottaneista todella ovat huoltomiehiä tai muuten kiinteistöalalla, niin tästäpä se kyllä paistaakin se ongelmana oleva asenne kilometrin päähän. Asukkaat ovat pakollisia idiootteja, vittumaisia kusipäitä, joiden kotia tai toiveita ei tarvitse kunnioittaa. Kiinteistöalan ihmiset eivät sitten ehkä asemoi itseään asiakaspalvelijoiksi ollenkaan, vaan enemmän kiinteistöjen asiantuntijoiksi. Siinä ajatuksessa on mielestäni tarkistamisen varaa, sillä nämä kiinteistöt sattuvat olemaan ihmisten koteja. Asukkaita ei voi haukkua eikä kohdella idiootteina, heillä on oikeus kysyä, kyseenalaistaa ja ehdottaa asioita omaan kotiinsa ja sen lähiympäristöön liittyen. Kiinteistöhuoltajan asiakas ei ole pelkästään se hana, lumipenkka tai liesituuletin, vaan kuitenkin pääasiassa ne ihmiset, jotka taloissa asuvat.

Vierailija
85/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ainoastaan ap:n aloituksen, en jatkoviestejä.

Täällä Helsingissä on jatkuva meteli nykyisin. Mielestäni se lähtee ainakin osittain siitä, että lehtien ja irtohiekan poistamiseen käytetään puhaltimia. Mikä on  ihan syvältä.

Toinen juttu on se, että monet tekevät mielellään pihatöitä, joissa monissa käytetään koneita, kauniilla ja lämpimällä ilmalla. Täällä omakotitaloalueilla ainakin.

Vierailija
86/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:37"]

Luin ainoastaan ap:n aloituksen, en jatkoviestejä.

Täällä Helsingissä on jatkuva meteli nykyisin. Mielestäni se lähtee ainakin osittain siitä, että lehtien ja irtohiekan poistamiseen käytetään puhaltimia. Mikä on  ihan syvältä.

Toinen juttu on se, että monet tekevät mielellään pihatöitä, joissa monissa käytetään koneita, kauniilla ja lämpimällä ilmalla. Täällä omakotitaloalueilla ainakin.

[/quote]

No paheksutaanko siellä okt-alueella, jos naapuri aloittaa sen lehtipuhaltamisen esimerkiksi kolme kertaa viikossa klo 6.45?

Vierailija
87/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama mihin aikaan työt tehdään, niin aina joku valittaa. Valittajat voivat mun puolesta ihan vapaasti ehdottaa omalle taloyhtiölle, että irtisanovat huoltoyhtiön ja tekevät työt itse.

Vierailija
88/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa. Meidän tiellä korjataan vesi- ja viemäriputkia. Parina aamuna klo 6 aloittivat työt 7 jälkeen viimeistään. :)

Vierailija
89/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:45"]Se on ihan sama mihin aikaan työt tehdään, niin aina joku valittaa. Valittajat voivat mun puolesta ihan vapaasti ehdottaa omalle taloyhtiölle, että irtisanovat huoltoyhtiön ja tekevät työt itse.

[/quote]
Eihän ikinä ole edes testattu muuta kuin aikaisin aamulla aloittamista, kun koko yhteiskunta pyörii aamuvirkkujen ehdoilla. Illat ja yöt on jo suojattu, mutta jostain syystä aamulla saa pitää kamalaa meteliä kukonlaulun aikaan.

Vierailija
90/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:45"]Se on ihan sama mihin aikaan työt tehdään, niin aina joku valittaa. Valittajat voivat mun puolesta ihan vapaasti ehdottaa omalle taloyhtiölle, että irtisanovat huoltoyhtiön ja tekevät työt itse.     [/quote] Eihän ikinä ole edes testattu muuta kuin aikaisin aamulla aloittamista, kun koko yhteiskunta pyörii aamuvirkkujen ehdoilla. Illat ja yöt on jo suojattu, mutta jostain syystä aamulla saa pitää kamalaa meteliä kukonlaulun aikaan.

[/quote]Itse asiassa yötkään ei ole suojattu. Asun Tampereen Viinikassa, ja jossain tässä lähellä tehdään ilmeisesti jotain isompaa projektia, kaiket yöt rytisee, paukkuu ja kirskahtelee niin ettei saa nukuttua. Mielenkiintoista on se, ettei asukkaita ole infottu, mitä tehdään ja miksi, sekä ennen kaikkea miten kauan yömetelöinti jatkuu. Olisi kiva tietää, niin voisi majoittua muualle kuin kotiinsa, kun tässä pitää kuitenkin työssäkäyvänä yrittää nukkua. Täytynee itse ottaa selvää, kun tiedottamista ei oma-aloitteisesti tapahdu.

Vierailija
91/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:18"]

Parilla alalla tarkoitin esim. rakennus- ja huoltotöitä, joiden työt haittaavat muidenkin ihmisten elämää. Miksi meluisia töitä ei muka voisi sopia aloitettavaksi myöhemmin? Mikä estää vaikka tietöiden tekemisen klo 8-16 sen 7-15 sijaan?

[/quote]

Kun niitä tietöitä varten tarvitaan putkarit ja sähkärit ja ne ei oo enää klo 16 tekemässä hommiaan...

Vierailija
92/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:51"]

Parilla alalla tarkoitin esim. rakennus- ja huoltotöitä, joiden työt haittaavat muidenkin ihmisten elämää. Miksi meluisia töitä ei muka voisi sopia aloitettavaksi myöhemmin? Mikä estää vaikka tietöiden tekemisen klo 8-16 sen 7-15 sijaan?

[/quote]

Miksi ei? Onko niistäkin kivempi päästä kahdelta?

Kun niitä tietöitä varten tarvitaan putkarit ja sähkärit ja ne ei oo enää klo 16 tekemässä hommiaan...

[/quote]

Vierailija
93/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:51"]

[/quote]

[/quote]

Ja sekö ei ole mitenkään sovittavissa, että he olisivat käytettävissä siihen neljään asti? Tosiaan puhuttiin klo 8-16 tai 9-17 välisestä ajasta, ei siitä, että kaikki tekisivät hommiaan milloin huvittaa ilman sopimista.

Vierailija
94/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap.

Siivoojana olisin halunnut että palaute annetaan heti, vaikka paperi siivouskomeron oveen, ettei kiukkua kerätä.  Oven kolahdus sai aikaan puuskan.  Työ alkoi klo 7.  Remontit ovat ilon aihe, niistä ei viitsi moittia.  Ainakin kun tähän asuntoon tehtiin.

Vierailija
95/427 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:13"]Ei minulla ole asia kunnossa, sillä en saa yhtenäkään yönä tai aamuna unta tuon jatkuvan melskauksen vuoksi. Öisin talon takana tehdään ratatöitä, ja heti kun lopettavat, aloittaa kiinteistönhuolto päristelyn. Eivät he joka aamu nurmikkoa aja, mutta pensasaidatkin leikataan päristellen ja pihat siivotaan päristellen. Rappukäytävässä riittää porattavaa, en tiedä paljonko sinne pitää reikiä saada että ovat tyytyväisiä. Samoin roskikset täytyy tyhjätä luonnollisesti kello kuusi tai yleensä aikaisemminkin vastoin kaupungin ohjeita. Tämä heinäkuu ja ihmisten loma-aika tuntuu olevan ihaninta aikaa melskata.

[/quote]

Joopajoo, ja kaikki arvatenkin klo6 :)

Vierailija
96/427 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:45"]

Vähän liiottelua väittää, että joku ruohonleikkaus herättäisi muka koko kadun. Seiskalta on aika suuri osa jo muutenkin hereillä ja niistä nukkuvista vain osa on niin herkkäunisia, että tuollaiseen herää. Niistäkin herkkäunisista suurin osa pärjäisi loistavasti korvatulpilla. 

Toinen juttu on se, että kokemukseni mukaan aika moni näistä meteliin kesäaamuisin heräävistä on näitä, joilla ei ole kunnollisia pimennysverhoja makuuhuoneessa ja herääminen johtuu tosiasiassa enimmäkseen auringonvalosta, se ruohonleikkuri on vain viimeinen niitti.

Kokemuksesi mukaan? Oletko ollut joka kodissa tarkistamassa, ettei kellään ole vaan ollut unimaskia silmillä? Valo on joka tapauksessa tasaista, meteli ei. Pikkuvauvatkin nukkuvat vaunuissa, vaikka on valoisaa, mutta äkilliseen meteliin heräävät.

No sanotaanko näin, että unettomuusta joskus kärsineenä uniasiat on aika tuttuja. Ei minun myöskään tarvitse tarkistaa jokaisen verhoja, kun voin ihan sujuvasti keskustella ihmisten kanssa aiheesta. Muutenkin naurettavaa alkaa puhua jokaisesta, kun nimenomaan sanoin, että moni.

On tuolle toki biologinenkin pohja, auringonvalo vaikuttaa hormonien erittymiseen aivoissa ja keventää unta.  

Mulla on sekä pimennysverhot että unimaski, koska pimeässä on ihana nukkua. Mutta kesällä on usein sen verran lämmin, että saadakseen unta on pidettävä myös ikkuna auki. Kaikki meteli kuuluu sisälle, ja kaikuvassa kerrostalopihassa kuuluu ruohonleikkurin ääni, vaikka pitäisi ikkunan kiinnikin.

No hienoa että sinulla on asia kunnossa, monella muulla ei ole :) Kuinka usein se teidän nurmikko leikataan ja mihin aikaan? 

Ei minulla ole asia kunnossa, sillä en saa yhtenäkään yönä tai aamuna unta tuon jatkuvan melskauksen vuoksi. Öisin talon takana tehdään ratatöitä, ja heti kun lopettavat, aloittaa kiinteistönhuolto päristelyn. Eivät he joka aamu nurmikkoa aja, mutta pensasaidatkin leikataan päristellen ja pihat siivotaan päristellen. Rappukäytävässä riittää porattavaa, en tiedä paljonko sinne pitää reikiä saada että ovat tyytyväisiä. Samoin roskikset täytyy tyhjätä luonnollisesti kello kuusi tai yleensä aikaisemminkin vastoin kaupungin ohjeita. Tämä heinäkuu ja ihmisten loma-aika tuntuu olevan ihaninta aikaa melskata.

Anna kun arvaan, ratatöiden valmistuttua aloitat valituksen siitä, miksi junien täytyy liikkua silloin, kun sinä haluaisit nukkua? Kannattaa muuttaa maalle, jos ei kestä ääniä, jotka aiheutuvat töistä, joilla yritetään parantaa sinunkin asumismukavuuttasi ja pitää taloyhtiötänne kunnossa. Maalla se ruohonleikkuri pärisee juuri siihen aikaan, kun itse siihen tartut.

Vierailija
97/427 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän liiottelua väittää, että joku ruohonleikkaus herättäisi muka koko kadun. Seiskalta on aika suuri osa jo muutenkin hereillä ja niistä nukkuvista vain osa on niin herkkäunisia, että tuollaiseen herää. Niistäkin herkkäunisista suurin osa pärjäisi loistavasti korvatulpilla. 

Toinen juttu on se, että kokemukseni mukaan aika moni näistä meteliin kesäaamuisin heräävistä on näitä, joilla ei ole kunnollisia pimennysverhoja makuuhuoneessa ja herääminen johtuu tosiasiassa enimmäkseen auringonvalosta, se ruohonleikkuri on vain viimeinen niitti.

Kokemuksesi mukaan? Oletko ollut joka kodissa tarkistamassa, ettei kellään ole vaan ollut unimaskia silmillä? Valo on joka tapauksessa tasaista, meteli ei. Pikkuvauvatkin nukkuvat vaunuissa, vaikka on valoisaa, mutta äkilliseen meteliin heräävät.

No sanotaanko näin, että unettomuusta joskus kärsineenä uniasiat on aika tuttuja. Ei minun myöskään tarvitse tarkistaa jokaisen verhoja, kun voin ihan sujuvasti keskustella ihmisten kanssa aiheesta. Muutenkin naurettavaa alkaa puhua jokaisesta, kun nimenomaan sanoin, että moni.

On tuolle toki biologinenkin pohja, auringonvalo vaikuttaa hormonien erittymiseen aivoissa ja keventää unta.  

Mulla on sekä pimennysverhot että unimaski, koska pimeässä on ihana nukkua. Mutta kesällä on usein sen verran lämmin, että saadakseen unta on pidettävä myös ikkuna auki. Kaikki meteli kuuluu sisälle, ja kaikuvassa kerrostalopihassa kuuluu ruohonleikkurin ääni, vaikka pitäisi ikkunan kiinnikin.

No hienoa että sinulla on asia kunnossa, monella muulla ei ole :) Kuinka usein se teidän nurmikko leikataan ja mihin aikaan? 

Ei minulla ole asia kunnossa, sillä en saa yhtenäkään yönä tai aamuna unta tuon jatkuvan melskauksen vuoksi. Öisin talon takana tehdään ratatöitä, ja heti kun lopettavat, aloittaa kiinteistönhuolto päristelyn. Eivät he joka aamu nurmikkoa aja, mutta pensasaidatkin leikataan päristellen ja pihat siivotaan päristellen. Rappukäytävässä riittää porattavaa, en tiedä paljonko sinne pitää reikiä saada että ovat tyytyväisiä. Samoin roskikset täytyy tyhjätä luonnollisesti kello kuusi tai yleensä aikaisemminkin vastoin kaupungin ohjeita. Tämä heinäkuu ja ihmisten loma-aika tuntuu olevan ihaninta aikaa melskata.

Tuossa onkin juuri se ongelma. Jokainen sektori toimii vain omaa asiaansa katsoen, mutta kukaan (kaupungin asumisterveydestä vastaava) ei selvitä asukkaiden kärsimää metelin kokonaiskuormitusta. Kiinteistönhuolto ei ota valituksia tosissaan, koska vastaa vain omalta osaltaan metelistä, eikä heidän näkökulmastaan siinä ole mitään kohtuutonta. Samoin jätehuolto suunnittelee reittinsä itselleen sopivimmaksi kiinnostumatta siitä, miten moni muu taho on jo kokenut sopivaksi kuormittaa aamuisin tiettyä aluetta.

Vierailija
98/427 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:33"]

Tuossa onkin juuri se ongelma. Jokainen sektori toimii vain omaa asiaansa katsoen, mutta kukaan (kaupungin asumisterveydestä vastaava) ei selvitä asukkaiden kärsimää metelin kokonaiskuormitusta. Kiinteistönhuolto ei ota valituksia tosissaan, koska vastaa vain omalta osaltaan metelistä, eikä heidän näkökulmastaan siinä ole mitään kohtuutonta. Samoin jätehuolto suunnittelee reittinsä itselleen sopivimmaksi kiinnostumatta siitä, miten moni muu taho on jo kokenut sopivaksi kuormittaa aamuisin tiettyä aluetta.

[/quote]

Tuo on harvinaisen totta! Eihän se mitään tekisi, jos pari kertaa kuukaudessa joutuisi heräämään seitsemältä meteliin, mutta jos herää monta kertaa viikossa usean kuukauden ajan, alkaa oikeasti terveyskin olla jo koetuksella, kun ei iltaisin pääse aikaisin nukkumaan töiden takia. Onneksi en itse joudu tekemään yötöitä, mutta sääliksi käyvät kaikki, joiden pitää yrittää nukkua korvatulpat korvissa päiväsaikaan.

Vierailija
99/427 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:30"]

Anna kun arvaan, ratatöiden valmistuttua aloitat valituksen siitä, miksi junien täytyy liikkua silloin, kun sinä haluaisit nukkua? Kannattaa muuttaa maalle, jos ei kestä ääniä, jotka aiheutuvat töistä, joilla yritetään parantaa sinunkin asumismukavuuttasi ja pitää taloyhtiötänne kunnossa. Maalla se ruohonleikkuri pärisee juuri siihen aikaan, kun itse siihen tartut.

Tuo "argumentti" on jo moneen kertaan kuultu, ja siihen on jo monta kertaa vastattu, että aina voi kehittää asioita, kuten asumisviihtyvyyttä, paremmaksi. Varmasti ei vielä olla niin täydellisessä tilanteessa, etteikö parantamisen varaa olisi. Ja jos kaikki muuttaisivat maalle, sama meno jatkuisi siellä.

Junien tasainen kolke ei ole minua koskaan häirinnyt. Päin vastoin se on uneen tuudittava ääni.

Kannattaisi vähän tarkistaa sitä omaa asennetta, jos tuntuu, että kaikki valitukset ovat aina turhia ja kaikki, jotka valittavat, ovat ammattivalittajia.

Vierailija
100/427 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monelle tuo meteli, joka aiheutuu kiinteistön erilaisista huoltotöistä, on ongelma?

Yötyöläisenä aikoinaan sain kuunnella naapurien rempat, yhtiön julkisivu-, ikkuna-, ja terassirempat.

Niihin tottui korvatulppien avulla. Noiden äänien rinnalla joku ruohonleikkurin pärinä ei tunnu miltään.

Entäs teinien mopojen päristelyt? Jostain syystä ne hinkuaa tuohon koulun pihalle aina puolen yön aikaan. Ja meikä töihin seiskaksi. Entäs keskustan juottoloiden sulkemisajan jälkeen kuluvat möykät?

Nuo äänet ovat kaupungin ääniä. Paras tottua vaan. Jos et voi muuttaa metsään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi