Kiinteistöhuoltoalalla olevia? Miksi äänekkäät työt pitää tehdä aamulla?
Mietinpä tässä taas tänäkin aamuna herättyäni lomallani kadun lakaisuun kello 6.45, että mikähän mahtaa olla syy siihen, että ruohonleikkuu, kadunlakaisu, tai ylipäänsä tauoton edestakainen traktorilla ajelu pitää tehdä nimenomaan kello 7 ja 9 välisenä aikana aamulla? Välillä traktori myös käy vain tyhjäkäynnillä tunnin verran tuossa ikkunan alla, jos ei muuta meteliä olekaan. Onko alle 10km Hgin keskustasta yleensäkään normaalia, että äijät ajelevat traktorilla päivät päästään edestakaisin? Mihin niitä traktoreita edes tarvitaan
Kello yhdeksästä eteenpäin täällä on hiljaista.
Olen lomalla ja haluaisin nukkua. Ei ollut varaa nyt lähteä mihinkään. Työpäivinä herään 5.30, joten nauttisin ihan hervottomasti, jos aamulla saisi nukkua pidempään. Menenkö kysymään talkkareilta että mikä on homman nimi? Vai kertoisiko joku täällä, miksi pitää toimia näin? Ehkä tähän kaikkeen on joku syy, jota en tajua.
Ahaa, kello on 8.45. Hiljaisuus tuli. Menisiköhän sitä sitten vielä yrittämään unta.
Kommentit (427)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:51"]
Ruoho leikataan oikeaoppisesti, kun aamukaste on haihtunut. Kuumimpaan aikaan ei saa myöskään leikata, eli 8-9 välillä paras tai sitten illalla. Muihin hommiin en syytä tiedä.
[/quote]
Sillä ruohonleikkaajalla on parhaimmillaan yli 60 paikkaa, jotka pitää ajaa viikossa. Siinä pitää aika paljon kiirettä, varsinkin jos on pieni yritys.
T: Kiinteistöhuoltomies
[/quote]
Asukkaat voivat myös omatoimisesti leikata nurmikkonsa siihen aikaan, että kaikille kelpaa.
Täähän on lähtenyt ihan lapasesta täällä. Älkää nyt hyvät ihmiset riidelkö :) ! Mä kävin kiinteistöfirmassa juttelemassa asiasta sihteerin kanssa, ja keskustelu oli hyvä ja rakentava. Tänä aamuna äänekkäät työt alkoivat vasta kahdeksan jälkeen, ja olin ihan superiloinen kun sain nukkua. Kävi ilmi, että meidän pikku kadulla jätteitä käy tyhjentämässä yhteensä viiden (!!) yhtiön autot, ja kiinteistötyypit lupasivat koittaa vähän tarkastella niitä tyhjennysaikatauluja, että josko ei ihan joka aamu ainakaan olisi roskahommat menossa. Lisäksi nurtsin leikkaus näkyi tapahtuvan tänään vasta iltapäivän puolella.
Sain mielestäni hyvää palvelua ja tulin kuulluksi ja ymmärretyksi, kiinteistöhuolto sumplii nyt sen verran kuin on mahdollista, jotta meteli vähenisi. Hienoa toimintaa!
Ap
Mulle nämä asiat ei ole leikin asia.
Olen aina ollut huonouninen. Kävipä tässä pari vuotta sitten niin että viereiselle tontille rakennettiin taloa. Työt aloitettiin ennen klo 7. Kesällä en saa unta aikaisin sillä valoisuus laittaa minut ylivireäksi vaikka minulla on pimennysverhot ja unimaski. Korvatulppia en voi käyttää sillä silloin tinnitus korostuu. Tarvitsen 6-7 tuntia unta, mutta tuo ei onnistunut tuona kesänä. Jopa viikonloppuna tultiin paukuttamaan naapuriin klo 6. Sen jälkeen rakennukselta lähdettiin pois. Kesäloman jälkeen palasin töihin uupuneena. Minulla oli iltatyö joten en voi edes laittaa nukkumaan klo 22 tai 23. No sitten tapahtuikin omassa elämässäni aikamoinen paukku, jota en tuossa uupumustilassa kestänyt ja joka romahdutti minut ja jouduin melkein psykoosiin. Tämä tila jatkuu vieläkin. Unettomassa tilassa en vaan kestä vaikeita asioita. Jos olen levännyt hyvin pystyn melkeinpä normaaliin elämään. Mutta joka tapauksessa olen nyt siitä lähtien ollut sairaslomalla ja sittemmin määräaikaiseläkkeellä.
Ymmärrän että talvella lumet pitää ajaa aamuyöllä, mutta että roskienaju pitää hoitaa klo 6. Meidän kadulla raaka-aineiden kerääjät vai mikä se oli, ajaa jo ennen klo 6. Ja joka talossa eri aamu. Viikonloppunakin sitten herään 5.30, jos yhden tai useamman kerran herää aikaisin niin siitä kestää kuukausia oppia pois. Unen saan unilääkkeilläkin vasta puolenyön aikaan. Osa unilääkkeistä on tosi pahoja, aiheuttavat hirveitä sivuvaikutuksia, ja menettävät tehonsa mutta hirveät sivuvaikutukset jää.
Olisin onnellinen jos roskat ajettaisiin vasta klo 7. Nyt toipumisessani on takapakkia taas väsymyksen vuoksi.
Unettomuus on vakava ongelma, siitä aiheutuu mm. diabetesta. Minulle työkyvyttömyys on myös vakava ongelma. Olen myös väsyneenä päivällä sekavassa tilassa, ja unohtelen asioita esim. hella päälle tai sitten kömpelö josta aiheutuu vaaratilanteita ja katastrofeja(esim. läheiseni onnettomuus, oikeasti läheiseni oli kuolla huolimattomuuteni vuoksi, olen luonteeltani ylihuolellinen mutta kun olen valvonut niin pääkoppa ei oikeasti vain toimi).
Helppoahan minulle on ilkkua sellaisen joka nukahtaa kun painaa pään tyynyyn ja herää sitten levänneenä seuraavaan päivään. Tällaisille ihmisille huomauttaisin vain että joudun nyt sitten sairaseläkkeellä elämään yhteiskunnan kustannuksella. Onko sekin mielestäsi naurun asia?
Seuraavaksi asunnokseni valitsen sellaisen jossa makuuhuoneen ikkunan takana ei ole parkkipaikkaa eikä katua, vaan metsä tai kaduton sisäpiha. Omakotitaloon en muuta.
Tänään varmaankin koko kerrostalo heräsi kun käytiin puhaltamassa lehtiä 7:30 alkaen. 10 minuuttia huristeltiin takapihoilla ja häivyttiin.
Talvisin mielenkiintoinen seikka on, että lumien poistaminen aloitetaan vasta ilta kahdeksan jälkeen, että saadaan lisät juoksemaan.
Mitä sitä täällä rutiset valita sinne firmaan.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:51"]
Ruoho leikataan oikeaoppisesti, kun aamukaste on haihtunut. Kuumimpaan aikaan ei saa myöskään leikata, eli 8-9 välillä paras tai sitten illalla. Muihin hommiin en syytä tiedä.
[/quote]
Sillä ruohonleikkaajalla on parhaimmillaan yli 60 paikkaa, jotka pitää ajaa viikossa. Siinä pitää aika paljon kiirettä, varsinkin jos on pieni yritys.
T: Kiinteistöhuoltomies