Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteistöhuoltoalalla olevia? Miksi äänekkäät työt pitää tehdä aamulla?

Vierailija
21.07.2015 |

Mietinpä tässä taas tänäkin aamuna herättyäni lomallani kadun lakaisuun kello 6.45, että mikähän mahtaa olla syy siihen, että ruohonleikkuu, kadunlakaisu, tai ylipäänsä tauoton edestakainen traktorilla ajelu pitää tehdä nimenomaan kello 7 ja 9 välisenä aikana aamulla? Välillä traktori myös käy vain tyhjäkäynnillä tunnin verran tuossa ikkunan alla, jos ei muuta meteliä olekaan. Onko alle 10km Hgin keskustasta yleensäkään normaalia, että äijät ajelevat traktorilla päivät päästään edestakaisin? Mihin niitä traktoreita edes tarvitaan

Kello yhdeksästä eteenpäin täällä on hiljaista.

Olen lomalla ja haluaisin nukkua. Ei ollut varaa nyt lähteä mihinkään. Työpäivinä herään 5.30, joten nauttisin ihan hervottomasti, jos aamulla saisi nukkua pidempään. Menenkö kysymään talkkareilta että mikä on homman nimi? Vai kertoisiko joku täällä, miksi pitää toimia näin? Ehkä tähän kaikkeen on joku syy, jota en tajua.

Ahaa, kello on 8.45. Hiljaisuus tuli. Menisiköhän sitä sitten vielä yrittämään unta.

Kommentit (427)

Vierailija
41/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä isännöitsijätoimistossa ja yhtenä talvisena päivänä tuli puhelu ympäristökeskuksesta: joku naapuritalon asukas oli valittanut, että meidän isännöimämme talon talonmies auraa katuosuuttaan klo 5-6 ja se häiritsee hänen yöuniaan.

No, jollei sitä ole aurattu kun ihmiset lähtevät töihin (monet menevät seitsemäksi), niin johan alkaa valitus. Lisäksi joku voi liukastua ja katkaista koipensa ja taloyhtiö joutuu maksamaan kulut.

Saattaahan olla, että huoltoyhtiöllä on kausityöntekijöitä, jotka tekevät vain sen muutaman tunnin aamulla. Heillä voi olla toinen työ, johon menevät sitten.

Vierailija
42/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:08"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:58"]Teoriani on, että kiinteistöhuoltokulttuuri on sadistista. Ehkä jo opinnoissa opetetaan, että ollaan olemassa nurmikkoa varten, eikä niitä asukkaita joiden nurmikko se on. Sitten jäykästi pidetään kiinni kaiken maailman säännöistä, kuten että nurmikko ON LEIKATTAVA 6.45 JOKA IKINEN PÄIVÄ. Sillä ei ole väliä, että taloissa asuu ihmisiä, tärkeintä on se oma työ ja että sen voi hoitaa joustamatta samassa järjestyksessä eläkkeelle saakka. [/quote] No järjestyksellä on sellainen looginen juttu että turhaan ajelua tulee mahdollisimman vähän. Lähdet aamulla töihin, tietysti aloitat siitä lähimmästä pihasta ja etenet järjestäen kaikki pihat. Ei olisi mitään järkeä ajella edestakaisin.

[/quote]

Okei. Mä olen asiakaspalvelutöissä. Alan sitten jatkossa varmaan kanssa tekemään omat aikatauluni ja suunnitelmani sen mukaan, mikä mulle on kätevintä, enkä enää lähde esim. toiselle puolelle kaupunkia päivän aikana kolmannelle asiakaskäynnille, kun se ei ole mun kannalta oikein järkevää, niinkö? Vai olisko parempi, että yksi joustaa ja muut saavat levätä kotonaan? Ap

[/quote]

Nyt otat härkää sarvista ja hommaat itsesi taloyhtiösi hallitukseen, mielellään puheenjohtajaksi. Sitten yhtiökokouksessa ehdotat, että huoltofirma kilpailutetaan ja reunaehtona tulee olemaan tuo ruohonleikkuun sun muun kolistelun ajankohta, ei hinta. Katso meneekö läpi, jos menee, niin kolinat loppuu.

[/quote]

Kaikki eivät omista asuntoa, monet asuvat myös vuokralla...

[/quote]

http://www.akha.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:51"] Metelihommat tehdään aikaisin siksi että mahdollisimman paljon saadaan aikaiseksi päivän aikana. Mieti kun hommat on aikataulutettu ja tuollaisten mammojen takia kaikki viivästyisi kun ei heitä saa herättää lomallaan liian aikaisin. Ja te jotka sanotte että miksei työvuorot ala myöhemmin, no kun maailmassa on paljon eri aloja ja kaikki ei ole siistiä toimistopirkon hommaa 8-16, vaan meistä monet, minäkin saatan lähteä töihin aamuyöllä kahdelta, illalla kahdeksalta, päivä kahdelta, milloin puhelin nyt soikaan. Monet muut ymmärtävät, minäkin, sen, että työtään he vain tekevät. En hurraa kun olen tullut aamu viideltä töistä kotiin ja ensimmäisenä naapuriin tehdään remppaa klo 7. Mutta en valita koska maailma ei pyöri minun aikataulujen mukaan. [/quote] Mun on hyvin vaikeaa ymmärtää, miksi mitään vallitsevia käytäntöjä ei saisi kyseenalaistaa. [/quote] Saa kyseenalaistaa, mutta onko siinä järkeä, niin ei varmaankaan. Kaikkea saa haluta, mutta ei tämä maailma nyt vain toimi niin että kaikki ovat töissä 9-17. Katsos aikaerot ym. Laittakaa vireille lakimuutos, että kaikki suomalaiset ovat töissä 9-17, ettei tule liian aikaisia herätyksiä mielensäpahoittajille.

[/quote]

Eipä tässä ketjussa siitä ollut kysymys. että kaikkien pitää olla töissä 9-17, vaan siitä, että silloin kun se on mahdollista, voisiko äänekkäät hommat tehdä johonkin muuhun aikaan kuin klo 6 tai 7 aamulla. Ap
[/quote]
Ei. Koska edelleen on tärkeämpiä ja kiireellisempiä töitä päivän aikana.

Vierailija
44/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:45"] Miksei se työaika voi alkaa kello 8 tai 9 kuten monilla muilla aloilla? Ei "koska niin on" ole mikään selitys, työaikojenkin pitäisi muuttua maailmanmenon mukaan. Yhä useamnat tekevät vuorotöitä, töitä kotona tai kaipaavat muuten edes vähän myöhäisempää aikataulua. [/quote] Minustakin tuo ysi kuulostaa hyvältä, talvella kyrpii, kun kolistelevat koneilla ja kolilla jopa ennen kuutta lunta tuuppiessaan. [/quote] Ajattele niitä otsikoita jos niitä lumia ei "tuupittaisi" pois jo aamuyöllä.. Entä jos se työntekijä ajaisi ne pois iltapäivällä, miten paljon puhelimet sois jos niitä ei kolattaisi ollenkaan?

[/quote]

Mä olen myös sitä mieltä, että lumityöt on tehtävä aikaisin. Sen ymmärrän. Ap

Vierailija
45/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:51"] Metelihommat tehdään aikaisin siksi että mahdollisimman paljon saadaan aikaiseksi päivän aikana. Mieti kun hommat on aikataulutettu ja tuollaisten mammojen takia kaikki viivästyisi kun ei heitä saa herättää lomallaan liian aikaisin. Ja te jotka sanotte että miksei työvuorot ala myöhemmin, no kun maailmassa on paljon eri aloja ja kaikki ei ole siistiä toimistopirkon hommaa 8-16, vaan meistä monet, minäkin saatan lähteä töihin aamuyöllä kahdelta, illalla kahdeksalta, päivä kahdelta, milloin puhelin nyt soikaan. Monet muut ymmärtävät, minäkin, sen, että työtään he vain tekevät. En hurraa kun olen tullut aamu viideltä töistä kotiin ja ensimmäisenä naapuriin tehdään remppaa klo 7. Mutta en valita koska maailma ei pyöri minun aikataulujen mukaan. [/quote] Mun on hyvin vaikeaa ymmärtää, miksi mitään vallitsevia käytäntöjä ei saisi kyseenalaistaa. [/quote] Saa kyseenalaistaa, mutta onko siinä järkeä, niin ei varmaankaan. Kaikkea saa haluta, mutta ei tämä maailma nyt vain toimi niin että kaikki ovat töissä 9-17. Katsos aikaerot ym. Laittakaa vireille lakimuutos, että kaikki suomalaiset ovat töissä 9-17, ettei tule liian aikaisia herätyksiä mielensäpahoittajille.

[/quote]

Eipä tässä ketjussa siitä ollut kysymys. että kaikkien pitää olla töissä 9-17, vaan siitä, että silloin kun se on mahdollista, voisiko äänekkäät hommat tehdä johonkin muuhun aikaan kuin klo 6 tai 7 aamulla. Ap
[/quote]

No kyllä tuo 8 ja 9 on tullut esille toistuvasti tässäkin ketjussa. Ettei tulisi liian aikaisia herätyksiä kun joku nyt menee kolaamaan lumia... Ne äänekkäät hommat on vain juurikin näitä mitkä pitää tehdä monista syistä aikaisin aamulla. Oli jollakin loma tai ei. Samalla tavalla kun he ovat lomalla joku kolistelee heidän lasiensa alla.

Vierailija
46/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:36"]

Minä en myöskään ymmärrä, miksi näiden aikataulujen pitää noudattaa jotain maatalousajan rytmiä. Meillä menossa taloyhtiössä iso remontti, joten joka aamu toukokuun alusta syyskuun loppuun alkaa helvetillinen meteli kello seitsemän. Olisi ihanaa saada nukkua kahdeksaan tai yhdeksään mutta ei. Korvatulpilla ei tee mitään, sillä meteli on niin kova ja koko talo tärisee. Hankala mennä aikaisin nukkumaankaan, kun pääsee töistä kotiin vasta vähän ennen kahtatoista illalla. Omakotitalo ostetaan heti, kun löydetään se oikea. Harkittiin jokin aika sitten vielä rivaria, mutta tämän rempan ansiosta todetiin, ettei ikinä enää haluta asua taloyhtiössä.

[/quote]

No juuri tämä on munkin pointtini. Ollaanko me olemassa kiinteistöhuoltoa varten vai kiinteistöhuolto meitä asukkaita varten? Remontit on ehkä vielä asia erikseen, mutta vuodesta toiseen jatkuva kukonlaulun aikaan tapahtuva perkeleellinen meteli pistää kyllä miettimään, että eikö asioita voisi tehdä toisin. Keskustassa ja vilkkaasti liikennöidyillä alueilla on varmasti oikeasti pakko tehdä nämä hommat kuudelta, jotta ylipäänsä mahtuu tekemään, mutta onko metelihommat ihan pakko tehdä myös muualla heti työvuoron aluksi.

[/quote]Kyllä suomalainen on olemassa vain viranomaisia ja kiinteistönhuoltoa varten, ei päinvastoin. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Protestanttisen työetiikan mukaan kunnon ihmiset heräävät aikaisin ja myöhään nukkuvat ovat kelvottomia. Arvostelija leimataan laiskaksi, työtäänhän vain kaikki meluajat tekevät. Meluajat eivät millään voi pestä katuja 23-24, jolloin siellä on myös vähemmän liikennettä.

Agraariyhteiskunnassa herättiin viideltä aamulypsylle ja niin on tehtävä vielä 2000-luvullakin, koska niin on tehtävä.

Suomalaisia sananlaskuja:

Aamulla visu pyärii, ehtoolla laiska hyärii

Aamusta asiat on pantava kuntoon, ehtoolla mennään maate.

Ehtoolla laiskat virkuks tulee, lauvanta-ehtoona turkilaiset.

Vierailija
47/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:11"]

Ajattele niitä otsikoita jos niitä lumia ei "tuupittaisi" pois jo aamuyöllä.. Entä jos se työntekijä ajaisi ne pois iltapäivällä, miten paljon puhelimet sois jos niitä ei kolattaisi ollenkaan?

[/quote]

[/quote]

Eli kiinteistöhuoltoalalla pitäisi työajat vaihdella vuodenaikojen mukaan.

Vierailija
48/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:36"]

Minä en myöskään ymmärrä, miksi näiden aikataulujen pitää noudattaa jotain maatalousajan rytmiä. Meillä menossa taloyhtiössä iso remontti, joten joka aamu toukokuun alusta syyskuun loppuun alkaa helvetillinen meteli kello seitsemän. Olisi ihanaa saada nukkua kahdeksaan tai yhdeksään mutta ei. Korvatulpilla ei tee mitään, sillä meteli on niin kova ja koko talo tärisee. Hankala mennä aikaisin nukkumaankaan, kun pääsee töistä kotiin vasta vähän ennen kahtatoista illalla. Omakotitalo ostetaan heti, kun löydetään se oikea. Harkittiin jokin aika sitten vielä rivaria, mutta tämän rempan ansiosta todetiin, ettei ikinä enää haluta asua taloyhtiössä.

[/quote]

No juuri tämä on munkin pointtini. Ollaanko me olemassa kiinteistöhuoltoa varten vai kiinteistöhuolto meitä asukkaita varten? Remontit on ehkä vielä asia erikseen, mutta vuodesta toiseen jatkuva kukonlaulun aikaan tapahtuva perkeleellinen meteli pistää kyllä miettimään, että eikö asioita voisi tehdä toisin. Keskustassa ja vilkkaasti liikennöidyillä alueilla on varmasti oikeasti pakko tehdä nämä hommat kuudelta, jotta ylipäänsä mahtuu tekemään, mutta onko metelihommat ihan pakko tehdä myös muualla heti työvuoron aluksi.

[/quote]Kyllä suomalainen on olemassa vain viranomaisia ja kiinteistönhuoltoa varten, ei päinvastoin. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Protestanttisen työetiikan mukaan kunnon ihmiset heräävät aikaisin ja myöhään nukkuvat ovat kelvottomia. Arvostelija leimataan laiskaksi, työtäänhän vain kaikki meluajat tekevät. Meluajat eivät millään voi pestä katuja 23-24, jolloin siellä on myös vähemmän liikennettä.

Agraariyhteiskunnassa herättiin viideltä aamulypsylle ja niin on tehtävä vielä 2000-luvullakin, koska niin on tehtävä.

Suomalaisia sananlaskuja:

Aamulla visu pyärii, ehtoolla laiska hyärii

Aamusta asiat on pantava kuntoon, ehtoolla mennään maate.

Ehtoolla laiskat virkuks tulee, lauvanta-ehtoona turkilaiset.
[/quote]

Siitähän riemu repeäisi jos joku menee lakaisemaan katuja koneella puoliltaöin. Lapsethan sitten herää ja taas joku ei saa nukuttua..

Vierailija
49/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:04"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:51"] Metelihommat tehdään aikaisin siksi että mahdollisimman paljon saadaan aikaiseksi päivän aikana. Mieti kun hommat on aikataulutettu ja tuollaisten mammojen takia kaikki viivästyisi kun ei heitä saa herättää lomallaan liian aikaisin. Ja te jotka sanotte että miksei työvuorot ala myöhemmin, no kun maailmassa on paljon eri aloja ja kaikki ei ole siistiä toimistopirkon hommaa 8-16, vaan meistä monet, minäkin saatan lähteä töihin aamuyöllä kahdelta, illalla kahdeksalta, päivä kahdelta, milloin puhelin nyt soikaan. Monet muut ymmärtävät, minäkin, sen, että työtään he vain tekevät. En hurraa kun olen tullut aamu viideltä töistä kotiin ja ensimmäisenä naapuriin tehdään remppaa klo 7. Mutta en valita koska maailma ei pyöri minun aikataulujen mukaan. [/quote] Mun on hyvin vaikeaa ymmärtää, miksi mitään vallitsevia käytäntöjä ei saisi kyseenalaistaa. [/quote] Saa kyseenalaistaa, mutta onko siinä järkeä, niin ei varmaankaan. Kaikkea saa haluta, mutta ei tämä maailma nyt vain toimi niin että kaikki ovat töissä 9-17. Katsos aikaerot ym. Laittakaa vireille lakimuutos, että kaikki suomalaiset ovat töissä 9-17, ettei tule liian aikaisia herätyksiä mielensäpahoittajille. [/quote] Eipä tässä ketjussa siitä ollut kysymys. että kaikkien pitää olla töissä 9-17, vaan siitä, että silloin kun se on mahdollista, voisiko äänekkäät hommat tehdä johonkin muuhun aikaan kuin klo 6 tai 7 aamulla. Ap [/quote] No kyllä tuo 8 ja 9 on tullut esille toistuvasti tässäkin ketjussa. Ettei tulisi liian aikaisia herätyksiä kun joku nyt menee kolaamaan lumia... Ne äänekkäät hommat on vain juurikin näitä mitkä pitää tehdä monista syistä aikaisin aamulla. Oli jollakin loma tai ei. Samalla tavalla kun he ovat lomalla joku kolistelee heidän lasiensa alla.

[/quote]

Miksi nurmikko on leikattava mun ikkunan alta joka aamu kello 6.45. Nurmikkoa ei tarvitse leikata joka päivä. Miksi pieni rauhallinen kadunpätkä on lakaistava koneella joka aamu? Siihen nyt vaan ei ole mitään järkevää vastausta. En sano, että mitään koskaan ei saa tai ole tarvis tehdä aikaisin. Väitän kuitenkin, että tietyt käytännöt ovat menneet vähän överiksi joissain huoltofirmoissa, ja niitä voisi vähän pohtia uudestaan. Ap

Vierailija
50/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:04"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:51"] Metelihommat tehdään aikaisin siksi että mahdollisimman paljon saadaan aikaiseksi päivän aikana. Mieti kun hommat on aikataulutettu ja tuollaisten mammojen takia kaikki viivästyisi kun ei heitä saa herättää lomallaan liian aikaisin. Ja te jotka sanotte että miksei työvuorot ala myöhemmin, no kun maailmassa on paljon eri aloja ja kaikki ei ole siistiä toimistopirkon hommaa 8-16, vaan meistä monet, minäkin saatan lähteä töihin aamuyöllä kahdelta, illalla kahdeksalta, päivä kahdelta, milloin puhelin nyt soikaan. Monet muut ymmärtävät, minäkin, sen, että työtään he vain tekevät. En hurraa kun olen tullut aamu viideltä töistä kotiin ja ensimmäisenä naapuriin tehdään remppaa klo 7. Mutta en valita koska maailma ei pyöri minun aikataulujen mukaan. [/quote] Mun on hyvin vaikeaa ymmärtää, miksi mitään vallitsevia käytäntöjä ei saisi kyseenalaistaa. [/quote] Saa kyseenalaistaa, mutta onko siinä järkeä, niin ei varmaankaan. Kaikkea saa haluta, mutta ei tämä maailma nyt vain toimi niin että kaikki ovat töissä 9-17. Katsos aikaerot ym. Laittakaa vireille lakimuutos, että kaikki suomalaiset ovat töissä 9-17, ettei tule liian aikaisia herätyksiä mielensäpahoittajille. [/quote] Eipä tässä ketjussa siitä ollut kysymys. että kaikkien pitää olla töissä 9-17, vaan siitä, että silloin kun se on mahdollista, voisiko äänekkäät hommat tehdä johonkin muuhun aikaan kuin klo 6 tai 7 aamulla. Ap [/quote] No kyllä tuo 8 ja 9 on tullut esille toistuvasti tässäkin ketjussa. Ettei tulisi liian aikaisia herätyksiä kun joku nyt menee kolaamaan lumia... Ne äänekkäät hommat on vain juurikin näitä mitkä pitää tehdä monista syistä aikaisin aamulla. Oli jollakin loma tai ei. Samalla tavalla kun he ovat lomalla joku kolistelee heidän lasiensa alla.

[/quote]

Miksi nurmikko on leikattava mun ikkunan alta joka aamu kello 6.45. Nurmikkoa ei tarvitse leikata joka päivä. Miksi pieni rauhallinen kadunpätkä on lakaistava koneella joka aamu? Siihen nyt vaan ei ole mitään järkevää vastausta. En sano, että mitään koskaan ei saa tai ole tarvis tehdä aikaisin. Väitän kuitenkin, että tietyt käytännöt ovat menneet vähän överiksi joissain huoltofirmoissa, ja niitä voisi vähän pohtia uudestaan. Ap
[/quote]
Ihanaa kun liioittelet<3

Vierailija
51/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meteli on terveysriski. Meidän kaupungissa ei saa metelöidä ennen seitsemää. Poikkeuksellisesti jätehuollolle on myönnetty lupa aloittaa jo kuudelta. Tosin yrittävät joka kesäperjantaisin aloittaa käytännön, että lähtevät kierrokselle jo neljältä, kun perjantaina olisi niin kiva päästä aikaisemmin pois töistä. Olen tuohon yömeteliin puuttunut, kaupungin kautta ja suoraan jätehuoltoyhtiöön. Törkeää metelöintiä ihmisten pihoilla, varsinkin kesällä, kun moni joutuu nukkumaan ikkuna auki, kun muuten olisi liian kuuma nukkua.

Vierailija
52/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:43"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:36"] Minä en myöskään ymmärrä, miksi näiden aikataulujen pitää noudattaa jotain maatalousajan rytmiä. Meillä menossa taloyhtiössä iso remontti, joten joka aamu toukokuun alusta syyskuun loppuun alkaa helvetillinen meteli kello seitsemän. Olisi ihanaa saada nukkua kahdeksaan tai yhdeksään mutta ei. Korvatulpilla ei tee mitään, sillä meteli on niin kova ja koko talo tärisee. Hankala mennä aikaisin nukkumaankaan, kun pääsee töistä kotiin vasta vähän ennen kahtatoista illalla. Omakotitalo ostetaan heti, kun löydetään se oikea. Harkittiin jokin aika sitten vielä rivaria, mutta tämän rempan ansiosta todetiin, ettei ikinä enää haluta asua taloyhtiössä. [/quote] No juuri tämä on munkin pointtini. Ollaanko me olemassa kiinteistöhuoltoa varten vai kiinteistöhuolto meitä asukkaita varten? Remontit on ehkä vielä asia erikseen, mutta vuodesta toiseen jatkuva kukonlaulun aikaan tapahtuva perkeleellinen meteli pistää kyllä miettimään, että eikö asioita voisi tehdä toisin. Keskustassa ja vilkkaasti liikennöidyillä alueilla on varmasti oikeasti pakko tehdä nämä hommat kuudelta, jotta ylipäänsä mahtuu tekemään, mutta onko metelihommat ihan pakko tehdä myös muualla heti työvuoron aluksi. [/quote]Kyllä suomalainen on olemassa vain viranomaisia ja kiinteistönhuoltoa varten, ei päinvastoin. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Protestanttisen työetiikan mukaan kunnon ihmiset heräävät aikaisin ja myöhään nukkuvat ovat kelvottomia. Arvostelija leimataan laiskaksi, työtäänhän vain kaikki meluajat tekevät. Meluajat eivät millään voi pestä katuja 23-24, jolloin siellä on myös vähemmän liikennettä. Agraariyhteiskunnassa herättiin viideltä aamulypsylle ja niin on tehtävä vielä 2000-luvullakin, koska niin on tehtävä. Suomalaisia sananlaskuja: Aamulla visu pyärii, ehtoolla laiska hyärii Aamusta asiat on pantava kuntoon, ehtoolla mennään maate. Ehtoolla laiskat virkuks tulee, lauvanta-ehtoona turkilaiset. [/quote] Siitähän riemu repeäisi jos joku menee lakaisemaan katuja koneella puoliltaöin. Lapsethan sitten herää ja taas joku ei saa nukuttua..

[/quote]Eihän nyt kukaan voi moiseen ääneen herätä, ei se voi ketään häiritä. Pakkohan nuo työt on joskus tehdä, ja tehkööt silloin kun itselle on mukavinta ja kätevintä ne tehdä. Ja jos jotain häiritseekin, niin mitä sitten. Sama kai se minkä perheen unia sitä häiritsee.

Vierailija
53/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:12"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:04"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:51"] Metelihommat tehdään aikaisin siksi että mahdollisimman paljon saadaan aikaiseksi päivän aikana. Mieti kun hommat on aikataulutettu ja tuollaisten mammojen takia kaikki viivästyisi kun ei heitä saa herättää lomallaan liian aikaisin. Ja te jotka sanotte että miksei työvuorot ala myöhemmin, no kun maailmassa on paljon eri aloja ja kaikki ei ole siistiä toimistopirkon hommaa 8-16, vaan meistä monet, minäkin saatan lähteä töihin aamuyöllä kahdelta, illalla kahdeksalta, päivä kahdelta, milloin puhelin nyt soikaan. Monet muut ymmärtävät, minäkin, sen, että työtään he vain tekevät. En hurraa kun olen tullut aamu viideltä töistä kotiin ja ensimmäisenä naapuriin tehdään remppaa klo 7. Mutta en valita koska maailma ei pyöri minun aikataulujen mukaan. [/quote] Mun on hyvin vaikeaa ymmärtää, miksi mitään vallitsevia käytäntöjä ei saisi kyseenalaistaa. [/quote] Saa kyseenalaistaa, mutta onko siinä järkeä, niin ei varmaankaan. Kaikkea saa haluta, mutta ei tämä maailma nyt vain toimi niin että kaikki ovat töissä 9-17. Katsos aikaerot ym. Laittakaa vireille lakimuutos, että kaikki suomalaiset ovat töissä 9-17, ettei tule liian aikaisia herätyksiä mielensäpahoittajille. [/quote] Eipä tässä ketjussa siitä ollut kysymys. että kaikkien pitää olla töissä 9-17, vaan siitä, että silloin kun se on mahdollista, voisiko äänekkäät hommat tehdä johonkin muuhun aikaan kuin klo 6 tai 7 aamulla. Ap [/quote] No kyllä tuo 8 ja 9 on tullut esille toistuvasti tässäkin ketjussa. Ettei tulisi liian aikaisia herätyksiä kun joku nyt menee kolaamaan lumia... Ne äänekkäät hommat on vain juurikin näitä mitkä pitää tehdä monista syistä aikaisin aamulla. Oli jollakin loma tai ei. Samalla tavalla kun he ovat lomalla joku kolistelee heidän lasiensa alla. [/quote] Miksi nurmikko on leikattava mun ikkunan alta joka aamu kello 6.45. Nurmikkoa ei tarvitse leikata joka päivä. Miksi pieni rauhallinen kadunpätkä on lakaistava koneella joka aamu? Siihen nyt vaan ei ole mitään järkevää vastausta. En sano, että mitään koskaan ei saa tai ole tarvis tehdä aikaisin. Väitän kuitenkin, että tietyt käytännöt ovat menneet vähän överiksi joissain huoltofirmoissa, ja niitä voisi vähän pohtia uudestaan. Ap [/quote] Ihanaa kun liioittelet<3

[/quote]

Keskustelu muuttuu äkkiä aika tylsäksi, jos juututaan väittelemään siitä valehteleeko kirjoittaja vai ei. Asioiden oikeaa laitaahan en voi mitenkään muuten todistaa, kuin kutsumalla sinut kotiini, ja sitä en aio tehdä. Jos asiat, joita sanot, ovat mielestäsi lähtökohtaisesti valehtelua, ei ehkä kannata kuluttaa aikaa tässä ketjussa, koska eihän tässä keskustelussa ole sitten mitään järkeä. Ap.

Vierailija
54/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:12"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:04"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:51"] Metelihommat tehdään aikaisin siksi että mahdollisimman paljon saadaan aikaiseksi päivän aikana. Mieti kun hommat on aikataulutettu ja tuollaisten mammojen takia kaikki viivästyisi kun ei heitä saa herättää lomallaan liian aikaisin. Ja te jotka sanotte että miksei työvuorot ala myöhemmin, no kun maailmassa on paljon eri aloja ja kaikki ei ole siistiä toimistopirkon hommaa 8-16, vaan meistä monet, minäkin saatan lähteä töihin aamuyöllä kahdelta, illalla kahdeksalta, päivä kahdelta, milloin puhelin nyt soikaan. Monet muut ymmärtävät, minäkin, sen, että työtään he vain tekevät. En hurraa kun olen tullut aamu viideltä töistä kotiin ja ensimmäisenä naapuriin tehdään remppaa klo 7. Mutta en valita koska maailma ei pyöri minun aikataulujen mukaan. [/quote] Mun on hyvin vaikeaa ymmärtää, miksi mitään vallitsevia käytäntöjä ei saisi kyseenalaistaa. [/quote] Saa kyseenalaistaa, mutta onko siinä järkeä, niin ei varmaankaan. Kaikkea saa haluta, mutta ei tämä maailma nyt vain toimi niin että kaikki ovat töissä 9-17. Katsos aikaerot ym. Laittakaa vireille lakimuutos, että kaikki suomalaiset ovat töissä 9-17, ettei tule liian aikaisia herätyksiä mielensäpahoittajille. [/quote] Eipä tässä ketjussa siitä ollut kysymys. että kaikkien pitää olla töissä 9-17, vaan siitä, että silloin kun se on mahdollista, voisiko äänekkäät hommat tehdä johonkin muuhun aikaan kuin klo 6 tai 7 aamulla. Ap [/quote] No kyllä tuo 8 ja 9 on tullut esille toistuvasti tässäkin ketjussa. Ettei tulisi liian aikaisia herätyksiä kun joku nyt menee kolaamaan lumia... Ne äänekkäät hommat on vain juurikin näitä mitkä pitää tehdä monista syistä aikaisin aamulla. Oli jollakin loma tai ei. Samalla tavalla kun he ovat lomalla joku kolistelee heidän lasiensa alla. [/quote] Miksi nurmikko on leikattava mun ikkunan alta joka aamu kello 6.45. Nurmikkoa ei tarvitse leikata joka päivä. Miksi pieni rauhallinen kadunpätkä on lakaistava koneella joka aamu? Siihen nyt vaan ei ole mitään järkevää vastausta. En sano, että mitään koskaan ei saa tai ole tarvis tehdä aikaisin. Väitän kuitenkin, että tietyt käytännöt ovat menneet vähän överiksi joissain huoltofirmoissa, ja niitä voisi vähän pohtia uudestaan. Ap [/quote] Ihanaa kun liioittelet<3

[/quote]

Keskustelu muuttuu äkkiä aika tylsäksi, jos juututaan väittelemään siitä valehteleeko kirjoittaja vai ei. Asioiden oikeaa laitaahan en voi mitenkään muuten todistaa, kuin kutsumalla sinut kotiini, ja sitä en aio tehdä. Jos asiat, joita sanot, ovat mielestäsi lähtökohtaisesti valehtelua, ei ehkä kannata kuluttaa aikaa tässä ketjussa, koska eihän tässä keskustelussa ole sitten mitään järkeä. Ap.

[/quote]

*joita sanon

Vierailija
55/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yhteiskunnan palvelut pitää siirtää alkamaan klo 12. Ensimmäinen bussi 11.50. Päiväuutiset klo 12, koulut klo 12.......saa ap koisata perse pitkällä.

Vierailija
56/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:18"]

[/quote]

Itseasiassa ehdottamani hallitukseen ja kiinteistöhuollon kilpailutus voisi onnistuakkin, kun lakaisuja ja ruohonleikkuita vähennettäisiin, mutta niitä tehtäisiin päiväsaikaan. Tuskin hinta överisti kohoaisi, jos leikkaus ja lakaisu olisi kahdesti viikossa, nykyiset viiden sijaan (oletan ettei viikonloppuisin huiskita).

Vierailija
57/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:18"]

[/quote]

Itseasiassa ehdottamani hallitukseen ja kiinteistöhuollon kilpailutus voisi onnistuakkin, kun lakaisuja ja ruohonleikkuita vähennettäisiin, mutta niitä tehtäisiin päiväsaikaan. Tuskin hinta överisti kohoaisi, jos leikkaus ja lakaisu olisi kahdesti viikossa, nykyiset viiden sijaan (oletan ettei viikonloppuisin huiskita).

[/quote]

Mulla ei valitettavasti ole tähän sananvaltaa, olen vuokralla. Ap

Vierailija
58/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi kritiikki torjutaan keskustelematta aidosti. Eihän ap ole esittänyt sitä, että kaikkien työaika pitäisi myöhentää alkamaan yhdeksältä tai ensimmäinen bussi saisi kulkea vasta 11:50.

Tosiasia kuitenkin on, että kun jonkin alan normaali työaika on aikaisin, niin lupa metelöidä on saavutettu etu, ja usein metelöidään silloinkin, kun se ei olisi välttämätöntä juuri siihen aikaan. Jokainen ymmärtää, että tiet on aurattava ennen kuin massat lähtevät aamulla liikkeelle, mutta tuota jätehuoltoa en ymmärrä, että pitää aamuyöllä melskata. Pääsevät kyllä noutamaan jätteet ihmisten pihoista päivälläkin, ei siellä ole ruuhkaa kun työssäkäyvät ovat töissä autoineen. Nurmikon ajaminen ei liioin ole asia, jota olisi mitään syytä tehdä ennen aamuyhdeksää - kukaan työmatkalainen ei tarvitse nurmikkoa kuntoon ennen kuin lähtee töihin.

Tietöitäkin (jotka ei toki kuulu kiinteistönhuollon alaan) olen nähnyt tehtävän ihan keskellä kirkasta päivää. Pitää vaan olla varoitusmerkit ja -tolpat ja liikenteenohjaus.

Vierailija
59/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:51"]

Metelihommat tehdään aikaisin siksi että mahdollisimman paljon saadaan aikaiseksi päivän aikana. Mieti kun hommat on aikataulutettu ja tuollaisten mammojen takia kaikki viivästyisi kun ei heitä saa herättää lomallaan liian aikaisin. Ja te jotka sanotte että miksei työvuorot ala myöhemmin, no kun maailmassa on paljon eri aloja ja kaikki ei ole siistiä toimistopirkon hommaa 8-16, vaan meistä monet, minäkin saatan lähteä töihin aamuyöllä kahdelta, illalla kahdeksalta, päivä kahdelta, milloin puhelin nyt soikaan. Monet muut ymmärtävät, minäkin, sen, että työtään he vain tekevät. En hurraa kun olen tullut aamu viideltä töistä kotiin ja ensimmäisenä naapuriin tehdään remppaa klo 7. Mutta en valita koska maailma ei pyöri minun aikataulujen mukaan.

[/quote]

Mun on hyvin vaikeaa ymmärtää, miksi mitään vallitsevia käytäntöjä ei saisi kyseenalaistaa.
[/quote]

Saa kyseenalaistaa, mutta onko siinä järkeä, niin ei varmaankaan. Kaikkea saa haluta, mutta ei tämä maailma nyt vain toimi niin että kaikki ovat töissä 9-17. Katsos aikaerot ym. Laittakaa vireille lakimuutos, että kaikki suomalaiset ovat töissä 9-17, ettei tule liian aikaisia herätyksiä mielensäpahoittajille.
[/quote]

Hyi hittoa mikä työ aika. Tollaseen aikaan en suostuisi ikinä. 6-14 on paras työ aika. Päiväkään ei lopu kesken ikinä.

Vierailija
60/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:11"]

Ajattele niitä otsikoita jos niitä lumia ei "tuupittaisi" pois jo aamuyöllä.. Entä jos se työntekijä ajaisi ne pois iltapäivällä, miten paljon puhelimet sois jos niitä ei kolattaisi ollenkaan?

[/quote]

[/quote]

Eli kiinteistöhuoltoalalla pitäisi työajat vaihdella vuodenaikojen mukaan.

[/quote]Ei hassumpi idea! Saisivat hekin nauttia rauhallisista kesäaamuista ennen töihinlähtöä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi