Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteistöhuoltoalalla olevia? Miksi äänekkäät työt pitää tehdä aamulla?

Vierailija
21.07.2015 |

Mietinpä tässä taas tänäkin aamuna herättyäni lomallani kadun lakaisuun kello 6.45, että mikähän mahtaa olla syy siihen, että ruohonleikkuu, kadunlakaisu, tai ylipäänsä tauoton edestakainen traktorilla ajelu pitää tehdä nimenomaan kello 7 ja 9 välisenä aikana aamulla? Välillä traktori myös käy vain tyhjäkäynnillä tunnin verran tuossa ikkunan alla, jos ei muuta meteliä olekaan. Onko alle 10km Hgin keskustasta yleensäkään normaalia, että äijät ajelevat traktorilla päivät päästään edestakaisin? Mihin niitä traktoreita edes tarvitaan

Kello yhdeksästä eteenpäin täällä on hiljaista.

Olen lomalla ja haluaisin nukkua. Ei ollut varaa nyt lähteä mihinkään. Työpäivinä herään 5.30, joten nauttisin ihan hervottomasti, jos aamulla saisi nukkua pidempään. Menenkö kysymään talkkareilta että mikä on homman nimi? Vai kertoisiko joku täällä, miksi pitää toimia näin? Ehkä tähän kaikkeen on joku syy, jota en tajua.

Ahaa, kello on 8.45. Hiljaisuus tuli. Menisiköhän sitä sitten vielä yrittämään unta.

Kommentit (427)

Vierailija
61/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:09"]

Ajattele niitä otsikoita jos niitä lumia ei "tuupittaisi" pois jo aamuyöllä.. Entä jos se työntekijä ajaisi ne pois iltapäivällä, miten paljon puhelimet sois jos niitä ei kolattaisi ollenkaan?

[/quote]

Mä olen myös sitä mieltä, että lumityöt on tehtävä aikaisin. Sen ymmärrän. Ap

[/quote]

Eli kiinteistöhuoltoalalla pitäisi työajat vaihdella vuodenaikojen mukaan.

[/quote]Ei hassumpi idea! Saisivat hekin nauttia rauhallisista kesäaamuista ennen töihinlähtöä ;)
[/quote]
Itse tykkään mennä seitsemäksi töihin ja sitten töistä suoraan biitsille ja illalla pois.

Vierailija
62/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:05"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:58"]Teoriani on, että kiinteistöhuoltokulttuuri on sadistista. Ehkä jo opinnoissa opetetaan, että ollaan olemassa nurmikkoa varten, eikä niitä asukkaita joiden nurmikko se on. Sitten jäykästi pidetään kiinni kaiken maailman säännöistä, kuten että nurmikko ON LEIKATTAVA 6.45 JOKA IKINEN PÄIVÄ. Sillä ei ole väliä, että taloissa asuu ihmisiä, tärkeintä on se oma työ ja että sen voi hoitaa joustamatta samassa järjestyksessä eläkkeelle saakka. [/quote] No järjestyksellä on sellainen looginen juttu että turhaan ajelua tulee mahdollisimman vähän. Lähdet aamulla töihin, tietysti aloitat siitä lähimmästä pihasta ja etenet järjestäen kaikki pihat. Ei olisi mitään järkeä ajella edestakaisin. [/quote] Okei. Mä olen asiakaspalvelutöissä. Alan sitten jatkossa varmaan kanssa tekemään omat aikatauluni ja suunnitelmani sen mukaan, mikä mulle on kätevintä, enkä enää lähde esim. toiselle puolelle kaupunkia päivän aikana kolmannelle asiakaskäynnille, kun se ei ole mun kannalta oikein järkevää, niinkö? Vai olisko parempi, että yksi joustaa ja muut saavat levätä kotonaan? Ap [/quote] Työaika kiinteistönhoidolla on yleensä 7-15.30 7-15.30Tai 6-14.30. Pitäiskö niiden pyöritellä peukaloita ensimmäiset pari tuntia, että sun kaltaiset hienoperseet sais nukkua. Valoja tauluun nyt hei.

[/quote]

Ei, vaan sitä mietin, että jospa ne voisivat tehdä aluksi jotain muuta kuin niitä eniten meteliä tuottavia töitä.
[/quote]

Eli tulisivat kuudelta tekemään huoneistoihin tarvittavia juttuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:51"] Metelihommat tehdään aikaisin siksi että mahdollisimman paljon saadaan aikaiseksi päivän aikana. Mieti kun hommat on aikataulutettu ja tuollaisten mammojen takia kaikki viivästyisi kun ei heitä saa herättää lomallaan liian aikaisin. Ja te jotka sanotte että miksei työvuorot ala myöhemmin, no kun maailmassa on paljon eri aloja ja kaikki ei ole siistiä toimistopirkon hommaa 8-16, vaan meistä monet, minäkin saatan lähteä töihin aamuyöllä kahdelta, illalla kahdeksalta, päivä kahdelta, milloin puhelin nyt soikaan. Monet muut ymmärtävät, minäkin, sen, että työtään he vain tekevät. En hurraa kun olen tullut aamu viideltä töistä kotiin ja ensimmäisenä naapuriin tehdään remppaa klo 7. Mutta en valita koska maailma ei pyöri minun aikataulujen mukaan. [/quote] Mun on hyvin vaikeaa ymmärtää, miksi mitään vallitsevia käytäntöjä ei saisi kyseenalaistaa. [/quote] Saa kyseenalaistaa, mutta onko siinä järkeä, niin ei varmaankaan. Kaikkea saa haluta, mutta ei tämä maailma nyt vain toimi niin että kaikki ovat töissä 9-17. Katsos aikaerot ym. Laittakaa vireille lakimuutos, että kaikki suomalaiset ovat töissä 9-17, ettei tule liian aikaisia herätyksiä mielensäpahoittajille.

[/quote]

Eipä tässä ketjussa siitä ollut kysymys. että kaikkien pitää olla töissä 9-17, vaan siitä, että silloin kun se on mahdollista, voisiko äänekkäät hommat tehdä johonkin muuhun aikaan kuin klo 6 tai 7 aamulla. Ap
[/quote]

Mitä muita töitä huoltoyhtiöllä on kuin ruohonleikkuuta ja laukaisua? Aivan oikein: käydään ihmisten kodeissa ja rapussa korjaamassa ja huoltamassa. Eivät ne työntekijät oikeasti voi koteihin mennä klo 7 tai 8 aamulla. Eli ei ole olemassa mitään sellaista hiljaista työtä, jota tehtäisiin työvuoron varhaisina tunteina.

Vierailija
64/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:12"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:05"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:58"]Teoriani on, että kiinteistöhuoltokulttuuri on sadistista. Ehkä jo opinnoissa opetetaan, että ollaan olemassa nurmikkoa varten, eikä niitä asukkaita joiden nurmikko se on. Sitten jäykästi pidetään kiinni kaiken maailman säännöistä, kuten että nurmikko ON LEIKATTAVA 6.45 JOKA IKINEN PÄIVÄ. Sillä ei ole väliä, että taloissa asuu ihmisiä, tärkeintä on se oma työ ja että sen voi hoitaa joustamatta samassa järjestyksessä eläkkeelle saakka. [/quote] No järjestyksellä on sellainen looginen juttu että turhaan ajelua tulee mahdollisimman vähän. Lähdet aamulla töihin, tietysti aloitat siitä lähimmästä pihasta ja etenet järjestäen kaikki pihat. Ei olisi mitään järkeä ajella edestakaisin. [/quote] Okei. Mä olen asiakaspalvelutöissä. Alan sitten jatkossa varmaan kanssa tekemään omat aikatauluni ja suunnitelmani sen mukaan, mikä mulle on kätevintä, enkä enää lähde esim. toiselle puolelle kaupunkia päivän aikana kolmannelle asiakaskäynnille, kun se ei ole mun kannalta oikein järkevää, niinkö? Vai olisko parempi, että yksi joustaa ja muut saavat levätä kotonaan? Ap [/quote] Työaika kiinteistönhoidolla on yleensä 7-15.30 7-15.30Tai 6-14.30. Pitäiskö niiden pyöritellä peukaloita ensimmäiset pari tuntia, että sun kaltaiset hienoperseet sais nukkua. Valoja tauluun nyt hei. [/quote] Ei, vaan sitä mietin, että jospa ne voisivat tehdä aluksi jotain muuta kuin niitä eniten meteliä tuottavia töitä. [/quote] Eli tulisivat kuudelta tekemään huoneistoihin tarvittavia juttuja?

[/quote]Mikä estää, jos asukkaiden kanssa on näin sovittu? Mutta tuskin on edes ehdotettu. Otetaan vaan annettuna kaikki vanhat toimintamallit ja herätetään mieluummin koko kulmakunta kuin vain yksi perhe.

Vierailija
65/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnoista nimenomaan pitää aloittaa, niin ei häiritä kaikkia ihmisiä. Eihän samassa asunnossa tarvitse käydä viikoittain. Sen sijaan sitä pihoissa pöristelyä on viikoittain.

Eli seitsemästä yhdeksään tehdään asunnoissa korjauksia, ja yhdeksän jälkeen aletaan mellastaa laajemmalti. Näin.

Vierailija
66/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vaan niin, ettei huoltomiehet halua työskennellä asukkaiden silmien alla, vaan haluavat tehdä työnsä silloin kun nämä eivät ole paikalla. Siksi venytetään ne asunnoissa käynnit tavisten työajalle, kun ensin on ajettu ne sängyistään huudattamalla lehtipuhallinta ikkunan alla. Mutta miksi he eivät halua toimia asukkaiden kotona ollessa - siinäpä kysymys.

Vierailija
67/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis vielä Karpolle töitä:)
Ps. aikaa pikkusieluista porukkaa täälläkin:/

Vierailija
68/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prlk.. tänään heräsin tienvarren niittoon klo 7.30. T. omakotitaloa asuva

Vierailija
69/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:18"]Taitaa olla vaan niin, ettei huoltomiehet halua työskennellä asukkaiden silmien alla, vaan haluavat tehdä työnsä silloin kun nämä eivät ole paikalla. Siksi venytetään ne asunnoissa käynnit tavisten työajalle, kun ensin on ajettu ne sängyistään huudattamalla lehtipuhallinta ikkunan alla. Mutta miksi he eivät halua toimia asukkaiden kotona ollessa - siinäpä kysymys.
[/quote]
Ei ole nää ääliöt tiellä.

Vierailija
70/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:24"]

Prlk.. tänään heräsin tienvarren niittoon klo 7.30. T. omakotitaloa asuva

[/quote]Tietämättömät niittäjät hävittävät usein myös rauhoitettuja kasveja, silloinkin kun niittäminen ei ole tarpeen näkyvyyden eli liikenneturvallisuuden kannalta. Näin on käynyt Tampereella.

Vierailija
71/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:18"]Taitaa olla vaan niin, ettei huoltomiehet halua työskennellä asukkaiden silmien alla, vaan haluavat tehdä työnsä silloin kun nämä eivät ole paikalla. Siksi venytetään ne asunnoissa käynnit tavisten työajalle, kun ensin on ajettu ne sängyistään huudattamalla lehtipuhallinta ikkunan alla. Mutta miksi he eivät halua toimia asukkaiden kotona ollessa - siinäpä kysymys. [/quote] Ei ole nää ääliöt tiellä.

[/quote]Väärällä alalla on, jos asiakkaat on ääliöitä. Hehän palkan maksavat.

Itse en päästä kotiini huoltomiehiä, ellen ole itse paikalla. Vaikeaa on ollut heidän se ymmärtää, mutta nyt vihdoin yli viiden vuoden opettelun jälkeen alkaa sujua.

Vierailija
72/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska päivällä on sitten muita hommia. Mun työaika on 7-15:30 ja en mä oikeen silloin seiskalta voi mennä korjaamaan liesituulettimia ja vuotavia hanoja tai mitä nyt voikaan mennä epäkuntoon. Aamulla ne ulkohommat ja sitten inhimilliseen aikaan soiteleen ovikelloja.

Vierailija
73/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja olisi ensimmäisenä soittamassa huoltoyhtiöön, uutisiin ja ties minne kuluttajasuoja-asiamiehelle jos talvella joutuisi metrin matkaltakin lapioimaan lunta päästäkseen aamulla liikkeelle

Vierailija
74/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:48"]Välillä traktori myös käy vain tyhjäkäynnillä tunnin verran tuossa ikkunan alla[/quote]

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta onko tällekin järjettömyydelle löytynyt jokin "hyvä" selitys?

Vierailija
75/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herran jumala että ap on juntti. Täällä on moneen kertaan rautalangasta väännetty faktat mutta ei vaan mene jakeluun. Tämän palstalla roikutun ajankin olisit voinut käyttää nukkumiseen!

Vierailija
76/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:31"]

Koska päivällä on sitten muita hommia. Mun työaika on 7-15:30 ja en mä oikeen silloin seiskalta voi mennä korjaamaan liesituulettimia ja vuotavia hanoja tai mitä nyt voikaan mennä epäkuntoon. Aamulla ne ulkohommat ja sitten inhimilliseen aikaan soiteleen ovikelloja.

[/quote]Miksi et voi? Etukäteenhän noista huoltokäynneistä asunnoissa joka tapauksessa sovitaan. Oletko koskaan kysynyt asukkaalta, josko hänelle sopisikin paremmin kello seitsemän?

Vierailija
77/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silloinkin, jos asunnoissa laajempaa remppaa tehdään, työt aloitetaan niissä seitsemältä. Tuo ettei pieniä huoltotöitä voi aloittaa seitsemältä, on vain tekosyy tai silkkaa tyhmyyttä.

Vierailija
78/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:40"]

Aloittaja olisi ensimmäisenä soittamassa huoltoyhtiöön, uutisiin ja ties minne kuluttajasuoja-asiamiehelle jos talvella joutuisi metrin matkaltakin lapioimaan lunta päästäkseen aamulla liikkeelle

[/quote]Jos olisit lukenut ketjun, tietäisit, että lumitöistä ei ollut kyse ja ap ilmoittikin tuolla ymmärtävänsä, että ne pitää tehdä aamuvarhain.

Vierailija
79/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun masturboitte sen makkaran kanssa niin älkää hävittäkö sitä vessanpöntön kautta ne menee tukkoon.

T:Huoltomies

Vierailija
80/427 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:51"]

Metelihommat tehdään aikaisin siksi että mahdollisimman paljon saadaan aikaiseksi päivän aikana. Mieti kun hommat on aikataulutettu ja tuollaisten mammojen takia kaikki viivästyisi kun ei heitä saa herättää lomallaan liian aikaisin. Ja te jotka sanotte että miksei työvuorot ala myöhemmin, no kun maailmassa on paljon eri aloja ja kaikki ei ole siistiä toimistopirkon hommaa 8-16, vaan meistä monet, minäkin saatan lähteä töihin aamuyöllä kahdelta, illalla kahdeksalta, päivä kahdelta, milloin puhelin nyt soikaan. Monet muut ymmärtävät, minäkin, sen, että työtään he vain tekevät. En hurraa kun olen tullut aamu viideltä töistä kotiin ja ensimmäisenä naapuriin tehdään remppaa klo 7. Mutta en valita koska maailma ei pyöri minun aikataulujen mukaan.

[/quote]

Mun on hyvin vaikeaa ymmärtää, miksi mitään vallitsevia käytäntöjä ei saisi kyseenalaistaa.
[/quote]
Niinpä. Miksi muun maailman on mukauduttava parin alan aikaisiin työvuoroihin eikä niiden parin alan muuhun maailmaan? Ketä haittaisi, jos remontti- kunnostustyöt aloitettaisiin kahdeksalta tai yhdeksältä? Paitsi ehkä niitä työläisiä, jotka eivät pääsisi kotiin kolmelta, mutta niin se on muillakin aloilla.

T. Vuorotyöläinen
[/quote]

Parin alan :DD anteeksi mutta tuo oli jo hyvä. Suurin osa aloista alkaa aamulla aikaisin, sinunkin vuorotyöläisenä pitäisi se tietää.
[/quote]
Parilla alalla tarkoitin esim. rakennus- ja huoltotöitä, joiden työt haittaavat muidenkin ihmisten elämää. Miksi meluisia töitä ei muka voisi sopia aloitettavaksi myöhemmin? Mikä estää vaikka tietöiden tekemisen klo 8-16 sen 7-15 sijaan? Se nyt on ihan sama, mihin aikaan joku tehdas käynnistyy tai kaupoa aukeaa, ne harvemmin estävät lähistöllä asuvien nukkumista. Niissä voi sopia työajat työntekijälähtöisesi, mutta asuinalueilla tehtävissä kovaäänisissä töissä pitäisi huomioida myös asukkaat, jos siihen ei ole todellista estettä (kuten vaikka niissä lumitöissä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi