Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekavat tunteet pariutumisstatuksestani - miksi minusta livenä jopa tykätään ja tällä palstalla inhotaan?

Vierailija
27.02.2022 |

Olen jo monta vuotta halunnut parisuhteen, mutten ole löytänyt kumppania, kun kukaan ei tule tekemään minulle aloitetta. Yleensä vietän vapaa-aikani kotona netin ääressä, enkä siis käy ihmisten ilmoilla.

Olen nyt pari kertaa sitten vääntäytynyt treffeille hieman vastahakoisesti. Jotenkin tulee sellainen fiilis, että voisin ehkä ihan kevyestikin löytää miehenkin jopa, jos vähän vaivautuisin. Nimittäin jos vedän päälleni siistit vaatteet, meikkaan hillitysti ja pesen hiukseni, näytän ihan kohtalaiselta. Olen kuitenkin hoikka ja sopusuhtainen jne., vaikkakin nettipalstamiesten mukaan yli-ikäinen. Oli sellainen olo, että olen ihan jees naisena, kun olin kaupungilla. Sama olo tulee aina, jos vähän vaivaudun.

Eli kotona netissä roikkuessa tulee sellainen olo, että olen maan matonen (jota anonyymisti haukutaan ja nimitellään lähes tauotta), mutta jos meen ihmisten ilmoille ja tapaan ihmisiä, niin muhun suhtaudutaan kivasti ja pidetään viehättävänä ja fiksuna. Mistä tämä ristiriita aiheutuu?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vastenmielinen ruikuttaja, iljetys ja trolli. Riittääkö?

Perustele, please. Mikä tekee minusta iljetyksen? Kysyn kohta oman FB-profiilini seinällä tätä avoimesti. Kiinnostaa ihan aidosti tämä.

Ap

Ei kannata fb profiilissa sellaista kysyä. Ampuisit itseäsi jalkaan, etkä selkeästi vaikuta siltä, että voisit ottaa sitä kaikkea kritiikkiä vastaan mikä sieltä saattaa tulla.

Miksi ei kannata? Miksi oletat, etten ottaisi kritiikkiä vastaan? Olen joissain FB-ryhmissä aika avoimesti paljastanut huonon itsetuntoni jne. ja olen saanut jopa epärealistisilta kuulostavan kilttejä viestejä. Eli en usko, että omalla seinälläni saisin mitään kovin loukkaavaa.

Joskus olen omalla seinälläni avautunit saamieni pakkien jälkeen ja sain kivoja viestejä. Tosin yksi kaverini alkoi dissata minua sen jälkeen, eikä peukuttanut mitään postauksiani tai muutenkaan pitänyt yhteyttä (=piti ilmeisesti outona, kun avauduin liikaa sydänsuruistani). Mutta hän olisi voinut jostain muusta alkaa sitten dissata joka tapauksessa.

Ap

Perustan näkemykseni ainoastaan tähän keskusteluketjuun. Hyvin mahdollista myös se, ettei siellä käy samalla tavalla kuin täällä, mutta se oli epäilykseni että keskustelu ajautuu samanlaiseen "sotaan" mitä täälläkin.

Se, miksi ajattelen että kritiikin vastaanottaminen voisi olla kivuliasta perustuu siihen, että näistä teksteistäsi täällä käy ilmi, että ihmisten ikävät kommentit satuttavat ja otat ne itseesi, vaikka ne olisivat ihan älyttömiä huuteluita. Otat ne vastaan kuin ne olisivat täyttä totta ja ettei omalla mielipiteelläsi itsestäsi olisi mitään merkitystä niiden rinnalla.

Tämä oli mun näkemykseni. Yhden ihmisen mielipide, joka perustuu melko hatariin pohjatietoihin.

Vierailija
62/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pakit mulle viitisen vuotta sitten pakit antanut eläkeiän kynnyksellä oleva hyvännäköinen seniorikansalainenkin olisi todennäköisesti tyytyväinen, jos minua ei enää olisi.

Täytyy tässä ynnäillä plussia ja miinuksia oman elämäni mielekkyyden suhteen. Ne pakit olivat aika pitkä miinus sen kannalta, että onko elämälläni enää mitään järkeä. Kaikki sen jälkeen on ollut mulla tavallaan jatkoaikaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele, please. Mikä tekee minusta iljetyksen? Kysyn kohta oman FB-profiilini seinällä tätä avoimesti. Kiinnostaa ihan aidosti tämä.

Ap

Ei kannata fb profiilissa sellaista kysyä. Ampuisit itseäsi jalkaan, etkä selkeästi vaikuta siltä, että voisit ottaa sitä kaikkea kritiikkiä vastaan mikä sieltä saattaa tulla.

Miksi ei kannata? Miksi oletat, etten ottaisi kritiikkiä vastaan? Olen joissain FB-ryhmissä aika avoimesti paljastanut huonon itsetuntoni jne. ja olen saanut jopa epärealistisilta kuulostavan kilttejä viestejä. Eli en usko, että omalla seinälläni saisin mitään kovin loukkaavaa.

Joskus olen omalla seinälläni avautunit saamieni pakkien jälkeen ja sain kivoja viestejä. Tosin yksi kaverini alkoi dissata minua sen jälkeen, eikä peukuttanut mitään postauksiani tai muutenkaan pitänyt yhteyttä (=piti ilmeisesti outona, kun avauduin liikaa sydänsuruistani). Mutta hän olisi voinut jostain muusta alkaa sitten dissata joka tapauksessa.

Ap

Perustan näkemykseni ainoastaan tähän keskusteluketjuun. Hyvin mahdollista myös se, ettei siellä käy samalla tavalla kuin täällä, mutta se oli epäilykseni että keskustelu ajautuu samanlaiseen "sotaan" mitä täälläkin.

Se, miksi ajattelen että kritiikin vastaanottaminen voisi olla kivuliasta perustuu siihen, että näistä teksteistäsi täällä käy ilmi, että ihmisten ikävät kommentit satuttavat ja otat ne itseesi, vaikka ne olisivat ihan älyttömiä huuteluita. Otat ne vastaan kuin ne olisivat täyttä totta ja ettei omalla mielipiteelläsi itsestäsi olisi mitään merkitystä niiden rinnalla.

Tämä oli mun näkemykseni. Yhden ihmisen mielipide, joka perustuu melko hatariin pohjatietoihin.

Ok, suuri kiitos tästä tarkennuksesta. ❤ Ehkä ottaisin ne negatiiviset kommentit itseeni, mutta yleensä en juurikaan puolustaudu livenä tai tutuille, vaan nielen kaiken pahan ja kohdistan sitten vihan itseäni kohtaan. En osaa olla muille ihmisille vihainen, vaikka se olisi jopa järkevää tai ymmärrettävää. Inhoan vain itseäni.

Ap

Vierailija
64/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisten antennien puute selvästi vikana. Ei ymmärrä miksi ärsyttää, vaikka yksi toisensa jälkeen rautalangalla vääntää. Ne sun deittikaverit ovat vain kohteliaita, niillä on normaalit sosiaaliset taidot ja siksi kehuvat. Onko sulla jotain autistisia piirteitä? Apua on tarjolla just esim sen opetteluun, kuinka sosiaalisissa tilanteissa käyttäydytään ja tulkitaan muiden signaaleja.

Miksi oletat, että deittikaverini ovat joitain sosiaalisesti taitavia huippumiehiä, joita nyt "huijaan" olemaan huonossa "alemman tason naisen" seurassani? Todellisuudessa olen ollut lähes heitä kaikkia paljon taitavampi sosiaalisesti, vaikken itse kovin taitava olekaan.

Houkuttelen nykyisin ilmeisesti tiedostamattani lähinnä joitain diagnosoimattomia Asperger-miehiä ottamaan yhteyttä minuun ja pyytämään treffeille. Ihan kivoja he ovat, vaan eivät sosiaalisesti taitavia. Ja kyllä he vaikuttivat ihan aidosti minusta kiinnostuneilta, vaikkei sitä kukaan täällä varmaan todeksi uskokaan.

Ap

Vierailija
65/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ok, suuri kiitos tästä tarkennuksesta. ❤ Ehkä ottaisin ne negatiiviset kommentit itseeni, mutta yleensä en juurikaan puolustaudu livenä tai tutuille, vaan nielen kaiken pahan ja kohdistan sitten vihan itseäni kohtaan. En osaa olla muille ihmisille vihainen, vaikka se olisi jopa järkevää tai ymmärrettävää. Inhoan vain itseäni.

Ap

Kannattaa harjoittaa myötätuntoa itseään kohtaan. Tehdä vaikka jotain nettiharjoituksia.

Se samalla kohottaa myös itsetuntoa.

Sinulla on oikeus puolustaa itseäsi ja rajojasi, ihan kuin tässäkin ketjussa olet tehnyt. Eikä omien rajojen puolustus koskaan tarkoita hyökkäystä toista kohtaan vaan se nimenomaan on jokaisen oikeus.

Tässä vielä pari linkkiä, jos kiinnostaa:

https://unelmaratkaisu.fi/omien-oikeuksien-luettelo/

https://www.itsemyotatunto.com/itsemyoumltaumltunto.html

https://www.tehylehti.fi/fi/tyoelama/luuletko-etta-jamakkyys-jyraamista…

Vierailija
66/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miksi et ota täällä saamaasi kritiikkiä vastaan vaan jatkat miksi kyselyä? Miksi se olisi fb:ssä eri asia?

Etkö huomaa, millaista haulikkoammuntaa tuo saamani kritiikki on? Eli siis sanotaan, että olen läski, kurppa, ulisija, narsisti, prinsessasyndroomainen jne. Totesin vain, että livenä ihmiset ovat kivempia kuin tällä palstalla, niin sain haukkumista osakseni. En jotenkin osaa tulkita tarkemmin sitä, mikä aloituksessani viittasi siihen, että olen:

1. ruma ("läski", "kurppa")

2. valittaja ("ulisija")

3. narsisti

4. luulen itsestäni liikoja ("prinsessasyndroomainen")

Miten lähtisin rakentamaan nettikommunikointia ja omaa käyttäytymistäni sellaiseen suuntaan, että kukaan ei enää haukkuisi tällä palstalla? Miten rakentaisin itseäni ihmisenä sellaiseen suuntaan, että ne kivasti suhtautuneet pitäisivätkin minusta aidosti eli mulla olisi syy tosiaan viettää ihmisten kanssa aikaa livenä ja hekin viihtyisivät seurassani?

Nythän mulle vihjaistiin, että livenä kivasti suhtautuneet ovat vain valehdelleet minulle ja olen oikeasti yhtä hirveä kuin mm. tässä ketjussa minua haukkuneet ovat mua kommentoineet.

Ap

Vierailija
67/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju sai minut taas toteamaan, että eläisimmepä vielä aikaa ilman internetiä. 

Aloittajalle suosittelen vähintään puolen vuoden pituista somepaastoa, aivan sama mikä diagnoosi tai ongelma sinulla on mielestäsi taustalla. Jos todella annat minkäänlaista arvoa netissä huuteleville nimettömille keskustelijoille, niin olisi syytä poistua taka-alalle. Ainakin toistaiseksi.

Opettele tuntemaan itsesi paremmin ja keskity hyvä ihminen OIKEISIIN ihmisiin. Mitä helv*tin väliä sillä on, jos NETISSÄ, herranjumala, NETISSÄ joku urpoilee sulle - sinua oikeastaan tuntematta tai edes näkemättä millainen ihminen olet! 

En jaksa tätä typeryyttä. 

Vierailija
68/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistat selvästi jonkunlaisen personallisuushäiriön, hae apua.

Vierailija
69/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miksi et ota täällä saamaasi kritiikkiä vastaan vaan jatkat miksi kyselyä? Miksi se olisi fb:ssä eri asia?

Etkö huomaa, millaista haulikkoammuntaa tuo saamani kritiikki on? Eli siis sanotaan, että olen läski, kurppa, ulisija, narsisti, prinsessasyndroomainen jne. Totesin vain, että livenä ihmiset ovat kivempia kuin tällä palstalla, niin sain haukkumista osakseni. En jotenkin osaa tulkita tarkemmin sitä, mikä aloituksessani viittasi siihen, että olen:

2. valittaja ("ulisija")

3. narsisti

Miten lähtisin rakentamaan nettikommunikointia ja omaa käyttäytymistäni sellaiseen suuntaan, että kukaan ei enää haukkuisi tällä palstalla? Miten rakentaisin itseäni ihmisenä sellaiseen suuntaan, että ne kivasti suhtautuneet pitäisivätkin minusta aidosti eli mulla olisi syy tosiaan viettää ihmisten kanssa aikaa livenä ja hekin viihtyisivät seurassani?

Nythän mulle vihjaistiin, että livenä kivasti suhtautuneet ovat vain valehdelleet minulle ja olen oikeasti yhtä hirveä kuin mm. tässä ketjussa minua haukkuneet ovat mua kommentoineet.

Ap

Äh, tiivistin ja listasin saamani kritiikin eli tiedostan kyllä ne saamani viestit, kun muutamakin väitti, että en rekisteröi saamaani kritiikkiä lainkaan. Joko ne olivat noita persoonaan meneviä suoria hyökkäyksiä tai sitten ne muutamat kivat ja fiksut sanovat, ettei kannata välittää nettikiusaamisesta ja -lyttäämisestä lainkaan. Varsinaista vertaistukea en saanut aloitukseen juurikaan.

Ap

Vierailija
70/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

2. valittaja ("ulisija")

3. narsisti

Ap

"Miten lähtisin rakentamaan nettikommunikointia ja omaa käyttäytymistäni sellaiseen suuntaan, että kukaan ei enää haukkuisi tällä palstalla"

Olen eri vastaaja, mutta tähän kohtaan pakko todeta, ettei tuollaista pistettä voi saavuttaa.

Vaikka olisit kuinka asiallinen ja sujuva kirjoittaja, et mitenkään voi välttyä haukkumisilta.

Ne on ja pysyy, mutta itse varmasti opit joko sivuuttamaan ne tai olemaan provosoitumatta niistä.

On kuitenkin tekijöitä, jotka vaikuttavat siihen millä tavalla sinulle vastataan takaisin.

Niitä on mm. Asiallisuus, kieliopillisesti oikein kirjoittaminen, helppolukuisuus ja ymmärrettävyys ja ennen kaikkea: teksti ei saa olla provosoiva, jos ei halua ikäviä vastauksia.

Ja sitä ei opi kuin harjoittelemalla.

Vierailija
71/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko perustella? Eli olenko jotenkin harhainen, kun livenä kohtaan kivaa kohtelua ja täällä pääsääntöisesti ihan hirveää kohtelua ja sitten sanon sen ääneen ja ihmettelen, miksi näin on asia? En ymmärrä sitäkään, miksi asiasta ei saisi keskustella ilman henkilöön itseensä meneviä loukkauksia.

Kerro: a) teenkö its*rin, b) muutunko sellaiseksi, että kelpaan näille nettikommentoijille (millaiseksi ja miten?) vai c) pysynkö vain poissa palstoilta, joilla minulle v*ttuillaan tauotta, kun en näköjään osaa miellyttää näitä kiusaajia?

Ap

Vierailija
72/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

2. valittaja ("ulisija")

3. narsisti

Ap

"Miten lähtisin rakentamaan nettikommunikointia ja omaa käyttäytymistäni sellaiseen suuntaan, että kukaan ei enää haukkuisi tällä palstalla"

Olen eri vastaaja, mutta tähän kohtaan pakko todeta, ettei tuollaista pistettä voi saavuttaa.

Vaikka olisit kuinka asiallinen ja sujuva kirjoittaja, et mitenkään voi välttyä haukkumisilta.

Ne on ja pysyy, mutta itse varmasti opit joko sivuuttamaan ne tai olemaan provosoitumatta niistä.

On kuitenkin tekijöitä, jotka vaikuttavat siihen millä tavalla sinulle vastataan takaisin.

Niitä on mm. Asiallisuus, kieliopillisesti oikein kirjoittaminen, helppolukuisuus ja ymmärrettävyys ja ennen kaikkea: teksti ei saa olla provosoiva, jos ei halua ikäviä vastauksia.

Ja sitä ei opi kuin harjoittelemalla.

Olen asiallinen ja pääsääntöisesti kirjoitan varmaankin ihan kohtalaisesti. Sen olen huomannut, että kukaan ei vastaa mitään, jos en yhtään kärjistä (vaikka aloitus olisikin 100% totta). Eli tänne on pakko kirjoittaa ja otsikoida tietyllä tavoin, jotta edes saa vastauksia tai keskustelu pysyy aktiivisena.

Yleensä tosin saa v*ttuilua sitten pääosin kommentteihin ja se kuluttaa ihmistä pidemmän päälle varsinkin, jos ja kun se aihe on oikeasti todellinen ja jos siihen oikeasti tarvitsisi neuvoja. Eli on masokismia edes kirjoitella tänne.

Ap

Vierailija
73/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on hyviä pointteja ja neuvoja miten kritiikkiä otetaan vastaan sujuvasti:

Itse olen tästä tekstistä hyötynyt paljonkin kun on itsellä ollut joskus hankala sitä kritiikkiä vastaanottaa.

https://www.wannado.fi/10-ohjetta-siihen-kuinka-otat-vastaan-negatiivis…

Vierailija
74/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko perustella? Eli olenko jotenkin harhainen, kun livenä kohtaan kivaa kohtelua ja täällä pääsääntöisesti ihan hirveää kohtelua ja sitten sanon sen ääneen ja ihmettelen, miksi näin on asia? En ymmärrä sitäkään, miksi asiasta ei saisi keskustella ilman henkilöön itseensä meneviä loukkauksia.

Kerro: a) teenkö its*rin, b) muutunko sellaiseksi, että kelpaan näille nettikommentoijille (millaiseksi ja miten?) vai c) pysynkö vain poissa palstoilta, joilla minulle v*ttuillaan tauotta, kun en näköjään osaa miellyttää näitä kiusaajia?

Ap

d) mietit omia arvojasi ja opettelet ottamaan muiden kommentit neutraalisti vastaan ja luotat itseesi ja näkemyksiisi enemmän.

Silloin sinun ei tarvitse kysellä muilta ohjeita miten saat olla.

Jos joku vittuilee, raivoaa, provosoi, anna hänen tehdä niin. Ei se sinun vikasi ole.

Vierailija
75/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tästä tekstistä hyötynyt paljonkin kun on itsellä ollut joskus hankala sitä kritiikkiä vastaanottaa.

Kiitos! 🙂 Sitä mietin, mistä tietää, onko kritiikki aiheellista vai aiheetonta (tällä palstalla)? Se vaatii jo kohtalaista itsetuntemusta + hyvän itsetunnon, että osaa suodattaa sen kiusaamisen aiheellisesta kritiikistä pois.

Ap

Vierailija
76/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta 5.

"Unohda valheellinen kritiikki. Aasinsiltana päästäänkin aiheettomaan kritiikkiin, kritiikkiin, jonka ei ole tarkoituskaan toimia rakentavasti, vaan joku nyt sattuu päästelemään höyryjään sinuun. Paras tapa on antaa asian mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Vastaan vänkääminen, väitteleminen ja muu vastaava antaa kritiikille lisää massaa ja kasvattaa sitä entisestään. Joskus myös huumori toimii aiheettomaan kritiikkiin, koska se antaa sinusta välinpitämättömän vaikutelman. Kukaan ei jaksa yksikseen kritisoida, ei ainakaan kauaa. Lisäksi hiljaisuus, kun sitä tarvitaan, auttaa meitä säilyttämään kunniamme."

Vierailija
77/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tuntea aloittajaa, kukaan meistä ei varmaan voi tuntea. Mutta ihmettelen, miten aikuisen ikäinen (onko?) ihminen viitsii kysellä täällä tuntemattomilta että "mikä mussa oikein on vikana", ja sitten loukkaantua ja provosoitua vastauksista, ja alkaa esittää että menee tästä miettimään mitä järkeä on enää elää (eikä mene kumminkaan minnekään vaan jatkaa turhaa asian pyörittelyä täällä pöllöilevien turhanaikaisten tyhjäntoimittajien kanssa).

Sairasta. Osta puikot ja lankaa ja kudo  vaikka patalappu niin saat jotain järkevää aikaiseksi.

Vierailija
78/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! 🙂 Sitä mietin, mistä tietää, onko kritiikki aiheellista vai aiheetonta (tällä palstalla)? Se vaatii jo kohtalaista itsetuntemusta + hyvän itsetunnon, että osaa suodattaa sen kiusaamisen aiheellisesta kritiikistä pois.

Ap

Itse ajattelen monesti niin, että kaikilla on jokin mielipide, mutta yksikään niistä ei ole mikään absoluuttinen totuus, mutta jotain suuntaa antavia ne ovat.

Ehkä enemmän kannattaakin keskittyä siihen, että kuinka moni ihminen sanoo samaa asiaa ja siinä vaiheessa voi pohtia, että mistä se mahtaa johtua että näin käy. Ja lisäksi myös jättää sen vastauksen melko avonaiseksi, koska monesti saatamme päätellä väärin jonkin tilanteen tai ihmisten reaktio voi johtua hyvin yllättävistäkin syistä, joita emme tule ajatelleeksi.

Toki jos joku kohdistaa sinuun syytöksiä, niin kannattaa tietysti häneltä selvittää miksi tämä ihminen ajattelee näin. Ja muistaa edelleen että a) ihmiset voi valehdella b) tämä on vain yhden ihmisen mielipide, eikä koko totuus c) syytös voi olla pelkkää tunteiden purkamista, eikä edes kohdistu sinuun varsinaisesti.

Eli ei voi tietää mikä on aiheellista ja aiheetonta, mutta niiden taustoja voi pohdiskella ja siitä tehdä johtopäätöksiä kuinka aiheellisia mahdollisesti ovat.

Ja aina voi myös hypoteettisesti ajatella, että mitäs jos tämä ihminen on nyt oikeassa. Voiko tässä olla jotain perää. Ja jos et löydä mitään syytä niin voi koko syytteen poistaa mielestään.

Vierailija
79/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi tuntea aloittajaa, kukaan meistä ei varmaan voi tuntea. Mutta ihmettelen, miten aikuisen ikäinen (onko?) ihminen viitsii kysellä täällä tuntemattomilta että "mikä mussa oikein on vikana", ja sitten loukkaantua ja provosoitua vastauksista, ja alkaa esittää että menee tästä miettimään mitä järkeä on enää elää (eikä mene kumminkaan minnekään vaan jatkaa turhaa asian pyörittelyä täällä pöllöilevien turhanaikaisten tyhjäntoimittajien kanssa).

Sairasta. Osta puikot ja lankaa ja kudo  vaikka patalappu niin saat jotain järkevää aikaiseksi.

Ne on sellaisia elämän käännekohtia. Jos vaikka totaalisesti murtuu henkisesti eikä tiedä enää mihin uskoa, niin ihminen saattaa tulla aika neuroottiseksi vaikkapa tällaisista asioista.

Toivottavasti et itse koskaan päädy siihen pisteeseen.

Vierailija
80/85 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuolinen A llu, hyi olkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi