Sekavat tunteet pariutumisstatuksestani - miksi minusta livenä jopa tykätään ja tällä palstalla inhotaan?
Olen jo monta vuotta halunnut parisuhteen, mutten ole löytänyt kumppania, kun kukaan ei tule tekemään minulle aloitetta. Yleensä vietän vapaa-aikani kotona netin ääressä, enkä siis käy ihmisten ilmoilla.
Olen nyt pari kertaa sitten vääntäytynyt treffeille hieman vastahakoisesti. Jotenkin tulee sellainen fiilis, että voisin ehkä ihan kevyestikin löytää miehenkin jopa, jos vähän vaivautuisin. Nimittäin jos vedän päälleni siistit vaatteet, meikkaan hillitysti ja pesen hiukseni, näytän ihan kohtalaiselta. Olen kuitenkin hoikka ja sopusuhtainen jne., vaikkakin nettipalstamiesten mukaan yli-ikäinen. Oli sellainen olo, että olen ihan jees naisena, kun olin kaupungilla. Sama olo tulee aina, jos vähän vaivaudun.
Eli kotona netissä roikkuessa tulee sellainen olo, että olen maan matonen (jota anonyymisti haukutaan ja nimitellään lähes tauotta), mutta jos meen ihmisten ilmoille ja tapaan ihmisiä, niin muhun suhtaudutaan kivasti ja pidetään viehättävänä ja fiksuna. Mistä tämä ristiriita aiheutuu?
Kommentit (85)
Ap, mitä haet tältä palstalta? Tänne kirjoittaa valtava määrä ihmisiä ja keskusteluja lukee vielä useampi. Minusta tuntui hämmentävältä lukea aloitustasi, jos ajatuksenasi oli kysyä meiltä kanssapalstailijoilta ”miksi minulle ollaan täällä ilkeitä”.
Täällä kannattaa mielestäni keskittyä puhumaan jostain aiheesta. Jos haluat, että puheenaiheena olet sinä, niin anna aloituksessasi jotain konkretiaa johon tarttua. Parhaimmillaan täällä saa hyviä neuvoja erilaisiin elämäntilanteisiin, kun keskustelijoita on paljon. Mutta ei anonyymiltä nettipalstalta kannata kysyä ”miksi ette pidä minusta”. Ei me sellaiseen osata vastata. Ainoastaan sinut paremmin tuntevat voivat sen kertoa. Ethän mene torille tai kauppakeskukseenkaan tuollaista kysymään.
Vierailija kirjoitti:
Ja pakit mulle viitisen vuotta sitten pakit antanut eläkeiän kynnyksellä oleva hyvännäköinen seniorikansalainenkin olisi todennäköisesti tyytyväinen, jos minua ei enää olisi.
Täytyy tässä ynnäillä plussia ja miinuksia oman elämäni mielekkyyden suhteen. Ne pakit olivat aika pitkä miinus sen kannalta, että onko elämälläni enää mitään järkeä. Kaikki sen jälkeen on ollut mulla tavallaan jatkoaikaa.
Ap
Et kyllä yhden ihmisen takia, etkä ainakaan tuntemattomien nettioksennuksen takia ala miettimään itsesi tappamista.
Mua huolettaa miten ihmisten henkiset vaikeudet tuntuvat lisääntyvän päivä päivältä. Koko yhteiskunta rakenteessa on vikaa, koska on havaittavissa selkeää yhtenevyyttä ongelmatapauksissa. Ei ole vain yksittäistapauksia tai yhdestä ihmisestä johtuvaa vaan siitä, että nämä ihmiset ajautuvat näihin tilanteisiin itsestään riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vastenmielinen ruikuttaja, iljetys ja trolli. Riittääkö?
Perustele, please. Mikä tekee minusta iljetyksen? Kysyn kohta oman FB-profiilini seinällä tätä avoimesti. Kiinnostaa ihan aidosti tämä.
Ap
Ei kannata fb profiilissa sellaista kysyä. Ampuisit itseäsi jalkaan, etkä selkeästi vaikuta siltä, että voisit ottaa sitä kaikkea kritiikkiä vastaan mikä sieltä saattaa tulla.
Miksi ei kannata? Miksi oletat, etten ottaisi kritiikkiä vastaan? Olen joissain FB-ryhmissä aika avoimesti paljastanut huonon itsetuntoni jne. ja olen saanut jopa epärealistisilta kuulostavan kilttejä viestejä. Eli en usko, että omalla seinälläni saisin mitään kovin loukkaavaa.
Joskus olen omalla seinälläni avautunit saamieni pakkien jälkeen ja sain kivoja viestejä. Tosin yksi kaverini alkoi dissata minua sen jälkeen, eikä peukuttanut mitään postauksiani tai muutenkaan pitänyt yhteyttä (=piti ilmeisesti outona, kun avauduin liikaa sydänsuruistani). Mutta hän olisi voinut jostain muusta alkaa sitten dissata joka tapauksessa.
Ap
Miksi et ota täällä saamaasi kritiikkiä vastaan vaan jatkat miksi kyselyä? Miksi se olisi fb:ssä eri asia?
Etkö huomaa, millaista haulikkoammuntaa tuo saamani kritiikki on? Eli siis sanotaan, että olen läski, kurppa, ulisija, narsisti, prinsessasyndroomainen jne. Totesin vain, että livenä ihmiset ovat kivempia kuin tällä palstalla, niin sain haukkumista osakseni. En jotenkin osaa tulkita tarkemmin sitä, mikä aloituksessani viittasi siihen, että olen:
1. ruma ("läski", "kurppa")
2. valittaja ("ulisija")
3. narsisti
4. luulen itsestäni liikoja ("prinsessasyndroomainen")Miten lähtisin rakentamaan nettikommunikointia ja omaa käyttäytymistäni sellaiseen suuntaan, että kukaan ei enää haukkuisi tällä palstalla? Miten rakentaisin itseäni ihmisenä sellaiseen suuntaan, että ne kivasti suhtautuneet pitäisivätkin minusta aidosti eli mulla olisi syy tosiaan viettää ihmisten kanssa aikaa livenä ja hekin viihtyisivät seurassani?
Nythän mulle vihjaistiin, että livenä kivasti suhtautuneet ovat vain valehdelleet minulle ja olen oikeasti yhtä hirveä kuin mm. tässä ketjussa minua haukkuneet ovat mua kommentoineet.
Ap
"Miten lähtisin rakentamaan nettikommunikointia ja omaa käyttäytymistäni sellaiseen suuntaan, että kukaan ei enää haukkuisi tällä palstalla"
Olen eri vastaaja, mutta tähän kohtaan pakko todeta, ettei tuollaista pistettä voi saavuttaa.
Vaikka olisit kuinka asiallinen ja sujuva kirjoittaja, et mitenkään voi välttyä haukkumisilta.
Ne on ja pysyy, mutta itse varmasti opit joko sivuuttamaan ne tai olemaan provosoitumatta niistä.On kuitenkin tekijöitä, jotka vaikuttavat siihen millä tavalla sinulle vastataan takaisin.
Niitä on mm. Asiallisuus, kieliopillisesti oikein kirjoittaminen, helppolukuisuus ja ymmärrettävyys ja ennen kaikkea: teksti ei saa olla provosoiva, jos ei halua ikäviä vastauksia.Ja sitä ei opi kuin harjoittelemalla.
Näin, mutta palsta on kyllä kumma paikka. Muutama vuosi sitten tein muutaman avauksen, jotka saivat muutaman vastauksen ja poistuivat luonnollista tietä, eli keskustelu hiipui. Tänä vuonna olen tehnyt muutaman avauksen, ja ne on poistettu muutamassa minuutissa, ja vaikkei sitä ehkä kukaan usko, ihan asiallisia olivat.
-ohis
Haluat parisuhteen sano, mutta sanot myös, ette ole kiinnostunut treffaamistasi miehistä. Treffaa miehiä, jotka kiinnostavat. Tee itse aloite.
Ai niin, se on miesten tehtävä. No ihmettele keskenäs, kun et parisuhdetta saa, ja tee vielä muutama avaus palstalle, niin ehkä universumi tai joku korkeampi voima heittää, ihanan prinssin ovesi taakse pakottaa häent soittamaan ovikelloa.