Sekavat tunteet pariutumisstatuksestani - miksi minusta livenä jopa tykätään ja tällä palstalla inhotaan?
Olen jo monta vuotta halunnut parisuhteen, mutten ole löytänyt kumppania, kun kukaan ei tule tekemään minulle aloitetta. Yleensä vietän vapaa-aikani kotona netin ääressä, enkä siis käy ihmisten ilmoilla.
Olen nyt pari kertaa sitten vääntäytynyt treffeille hieman vastahakoisesti. Jotenkin tulee sellainen fiilis, että voisin ehkä ihan kevyestikin löytää miehenkin jopa, jos vähän vaivautuisin. Nimittäin jos vedän päälleni siistit vaatteet, meikkaan hillitysti ja pesen hiukseni, näytän ihan kohtalaiselta. Olen kuitenkin hoikka ja sopusuhtainen jne., vaikkakin nettipalstamiesten mukaan yli-ikäinen. Oli sellainen olo, että olen ihan jees naisena, kun olin kaupungilla. Sama olo tulee aina, jos vähän vaivaudun.
Eli kotona netissä roikkuessa tulee sellainen olo, että olen maan matonen (jota anonyymisti haukutaan ja nimitellään lähes tauotta), mutta jos meen ihmisten ilmoille ja tapaan ihmisiä, niin muhun suhtaudutaan kivasti ja pidetään viehättävänä ja fiksuna. Mistä tämä ristiriita aiheutuu?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Aloitus ja ap:n viestit saa mussa ärsytysaggressioreaktion aikaan. Siksi kun jankutat samaa, ensin kysyt ja sitten valitat vastauksista. Hakemalla haet negatiivista palautetta, ja sitten valitat siitä kuinka ikäviä ihmiset ovat. Netin ulkopuolella tuskin käyttäydyt samalla tavalla.
Pliis, älä vastaa mitään. Kerroin vain minkä reaktion sait aikaan minussa, kun sitä ihmettelit. Ei kiinnosta alkaa ruotimaan sinua ja kokemuksiasi enempää.
Olen aivan varma tästäkin, että jos livenä kertoisin jollekin aivan samat jutut, saisin ymmärtämistä osakseni. Mutta täällä tämäkin aloitukseni olikin sitten ärsyttävä ja se, kun ihmettelen saamiani inhoavia ja negatiivisia vastauksia.
Mikä aloituksessani ja vastauksissani ärsytti sinua? Miksi h*lvetissä ihmiset livenä suhtautuvat kivasti, hymyilevät ja juttelevat asiallisesti ja täällä mulle vain vinoillaan, mua haukutaan ja suorastaan kiusataan? Etkö oikeasti huomaa, että sellaista täällä tapahtuu? Jopa julkkisten fb-seinillä ja ryhmissä ihmiset ovat paljon kivempia kuin täällä. Jos sitten sanon tämän ääneen, olen "läski ja pienileukainen turhanulisija, joka kuvittelee itsestään liikoja". Vaikka en ole edes läski ja leukani on keskikokoinen.
Ap
Olet jankkaaja. Kukaan jaksa kuunnella
Vierailija kirjoitti:
Olet vastenmielinen ruikuttaja, iljetys ja trolli. Riittääkö?
Oppitunti 1.
Yllä oleva kommentti on baitti. Provosointia. Yrittää saada sinut ap, järkyttymään ja vastaamaan jotain, jonka voi taas ampua alas tietäen, että satuttaa sinua.
minäkin olisin varmasti suomen paras laulaja jos vain osallistuisin kilpailuihin.
samoin olisin suomen nopein juoksija jos vain juoksisin
huomaatko nyt miten itsekeskeistä ja lapsellista tekstisi on ?
Vierailija kirjoitti:
Perustele, please. Mikä tekee minusta iljetyksen? Kysyn kohta oman FB-profiilini seinällä tätä avoimesti. Kiinnostaa ihan aidosti tämä.
Ap
Kukaan itseään kunnioittava mies ei jaksa naista joka omistaa narsistisen prisessasyndrooma asenteen.
Sosiaalisten antennien puute selvästi vikana. Ei ymmärrä miksi ärsyttää, vaikka yksi toisensa jälkeen rautalangalla vääntää. Ne sun deittikaverit ovat vain kohteliaita, niillä on normaalit sosiaaliset taidot ja siksi kehuvat. Onko sulla jotain autistisia piirteitä? Apua on tarjolla just esim sen opetteluun, kuinka sosiaalisissa tilanteissa käyttäydytään ja tulkitaan muiden signaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus ja ap:n viestit saa mussa ärsytysaggressioreaktion aikaan. Siksi kun jankutat samaa, ensin kysyt ja sitten valitat vastauksista. Hakemalla haet negatiivista palautetta, ja sitten valitat siitä kuinka ikäviä ihmiset ovat. Netin ulkopuolella tuskin käyttäydyt samalla tavalla.
Pliis, älä vastaa mitään. Kerroin vain minkä reaktion sait aikaan minussa, kun sitä ihmettelit. Ei kiinnosta alkaa ruotimaan sinua ja kokemuksiasi enempää.
Olen aivan varma tästäkin, että jos livenä kertoisin jollekin aivan samat jutut, saisin ymmärtämistä osakseni. Mutta täällä tämäkin aloitukseni olikin sitten ärsyttävä ja se, kun ihmettelen saamiani inhoavia ja negatiivisia vastauksia.
Mikä aloituksessani ja vastauksissani ärsytti sinua? Miksi h*lvetissä ihmiset livenä suhtautuvat kivasti, hymyilevät ja juttelevat asiallisesti ja täällä mulle vain vinoillaan, mua haukutaan ja suorastaan kiusataan? Etkö oikeasti huomaa, että sellaista täällä tapahtuu? Jopa julkkisten fb-seinillä ja ryhmissä ihmiset ovat paljon kivempia kuin täällä. Jos sitten sanon tämän ääneen, olen "läski ja pienileukainen turhanulisija, joka kuvittelee itsestään liikoja". Vaikka en ole edes läski ja leukani on keskikokoinen.
Ap
Itse olen huomannut sellaisen asian, että mikäli oikeasti haluaa vastauksia ihmisiltä, ei kannata tuomita heitä ilkeydestään.
Vain pelkkiä kysymyksiä ja mahdollisimman yksinkertaisia sellaisia.
Näin myöskään se toinen osapuoli ei voi tietää tunnetilaasi ja iskeä siihen. Lisäksi aihe ei myöskään ajaudu sivupoluille.
Vierailija kirjoitti:
Koska asenteesi on mätä.
Miksi? Jos kirjoitan tänne positiivista, saan jaukkumista ja mut yritetään lannistaa. Jos kirjoitan negatiivista, saan vähäsen myötätuntoa/sääliä, mutta hetken päästä osa haukkuu hulluksi ja tekee minusta muita olettamuksia sekä lyttää.
Ei tänne voi kirjoittaa käytännössä mitään, mistä saisi kehuja ja positiivisia kommentteja. Ainoat "hyvän mielen ketjut" täällä on sellaisia, joissa on todella typerää huumoria tai jossa ihmiset yhdessä haukkuvat jotain julkkista yksissätuumin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele, please. Mikä tekee minusta iljetyksen? Kysyn kohta oman FB-profiilini seinällä tätä avoimesti. Kiinnostaa ihan aidosti tämä.
Ap
Ei kannata fb profiilissa sellaista kysyä. Ampuisit itseäsi jalkaan, etkä selkeästi vaikuta siltä, että voisit ottaa sitä kaikkea kritiikkiä vastaan mikä sieltä saattaa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska asenteesi on mätä.
Miksi? Jos kirjoitan tänne positiivista, saan jaukkumista ja mut yritetään lannistaa. Jos kirjoitan negatiivista, saan vähäsen myötätuntoa/sääliä, mutta hetken päästä osa haukkuu hulluksi ja tekee minusta muita olettamuksia sekä lyttää.
Ei tänne voi kirjoittaa käytännössä mitään, mistä saisi kehuja ja positiivisia kommentteja. Ainoat "hyvän mielen ketjut" täällä on sellaisia, joissa on todella typerää huumoria tai jossa ihmiset yhdessä haukkuvat jotain julkkista yksissätuumin.
Ap
Olet selvä narsisti. Tekstisi tiivistettynä: MINÄMINÄMINÄMINÄ!
Ap ja hänen koko keskustelu: MINÄMINÄMINÄMINÄ!
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisten antennien puute selvästi vikana. Ei ymmärrä miksi ärsyttää, vaikka yksi toisensa jälkeen rautalangalla vääntää. Ne sun deittikaverit ovat vain kohteliaita, niillä on normaalit sosiaaliset taidot ja siksi kehuvat. Onko sulla jotain autistisia piirteitä? Apua on tarjolla just esim sen opetteluun, kuinka sosiaalisissa tilanteissa käyttäydytään ja tulkitaan muiden signaaleja.
Olen ehkä oikeasti ja todellisuudessa sosiaalisesti kömpelö, mutta miksi kukaan ei kerro, missä mättää? Haukutaan vain ja oletetaan, että oikein kovasti kiusaamalla jotenkin muutun sosiaalisesti taitavammaksi.
Mulle kelpaisi hyvin kumppaniksi joku Asperger-mies tai kotona viihtyvä nörtti. Miksi oletetaan, että etsin jotain supersosiaalista alfaa miehekseni? En siis ole teiltä huippunaisilta "varastamassa" mitään laatikkoleukaista alfaa. Onhan niitä rauhallisia ja "vajavaisiakin" miehiäkin olemassa. Miksi en voisi saada kaltaistani miestä kumppanikseni?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska asenteesi on mätä.
Ap
Olet selvä narsisti. Tekstisi tiivistettynä: MINÄMINÄMINÄMINÄ!
Hienosti argumentuitu..
Ap aidosti miettii ja ihmettelee asiaa ja yrittää saada vastauksia, mutta tällaiset vastaukset ei välttämättä tarjoa sitä tarvittavaa informaatiota, joka häntä valaisisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei kannata fb profiilissa sellaista kysyä. Ampuisit itseäsi jalkaan, etkä selkeästi vaikuta siltä, että voisit ottaa sitä kaikkea kritiikkiä vastaan mikä sieltä saattaa tulla.
Miksi ei kannata? Miksi oletat, etten ottaisi kritiikkiä vastaan? Olen joissain FB-ryhmissä aika avoimesti paljastanut huonon itsetuntoni jne. ja olen saanut jopa epärealistisilta kuulostavan kilttejä viestejä. Eli en usko, että omalla seinälläni saisin mitään kovin loukkaavaa.
Joskus olen omalla seinälläni avautunit saamieni pakkien jälkeen ja sain kivoja viestejä. Tosin yksi kaverini alkoi dissata minua sen jälkeen, eikä peukuttanut mitään postauksiani tai muutenkaan pitänyt yhteyttä (=piti ilmeisesti outona, kun avauduin liikaa sydänsuruistani). Mutta hän olisi voinut jostain muusta alkaa sitten dissata joka tapauksessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä oikeasti ja todellisuudessa sosiaalisesti kömpelö, mutta miksi kukaan ei kerro, missä mättää? Haukutaan vain ja oletetaan, että oikein kovasti kiusaamalla jotenkin muutun sosiaalisesti taitavammaksi.
Mulle kelpaisi hyvin kumppaniksi joku Asperger-mies tai kotona viihtyvä nörtti. Miksi oletetaan, että etsin jotain supersosiaalista alfaa miehekseni? En siis ole teiltä huippunaisilta "varastamassa" mitään laatikkoleukaista alfaa. Onhan niitä rauhallisia ja "vajavaisiakin" miehiäkin olemassa. Miksi en voisi saada kaltaistani miestä kumppanikseni?
Ap
Miksi kyselet täällä tuollaisia? Ei kai kukaan palstalla pysty vaikuttamaan siihen kenet saat kumppaniksesi? Kuka on sanonut että etsit supersosiaalista alfaa? Miksi oletat ja tulkitset muiden sanomisista paljon sellaista mitä niissä ei ole? Miksi kysyt ensin syytä negatiivisiin reaktioihin, ja sitten kun sinulle vastataan valitat siitä kuinka sinua haukutaan, eikä kukaan selitä miksi?
Oli tarkoitus mennä vielä tänään kaupoille ja yhteen tapahtumaan. Jäi sitten väliin tämän ketjun vuoksi. Kiitos, "kaverit".
Otan kyllä itseäni niskasta kiinni ja koetan vain pysyä vireänä, vaikka olisi niin helppoa vaipua synkkyyteen näiden kommenttieni ja aiemmin saamieni pakkien vuoksi. Onneksi mulla on aina mahdollisuus päättää elämäni its*rilla. Tekisin ainakin nämä inhoajani tyytyväisiksi eli jotain hyvää saisin sillä aikaan.
Tavallaan on lohdullinen ajatus, että jos kuolisin, nämä palsta-aktiivit sekä muutamat minua livenäkin kiusanneet olisivat tyytyväisiä. Maailmasta tulisi ihan hitusen parempi paikka ilman minua.
Ap
Tottakai voit saada itsellesi miesystävän. Älä usko näiden kiusaajatrollien vastauksia. He eivät tunne sinua, joten he eivät sitä voi tietää. Täällä kiusataan kaikkia jotka valittavat jostakin asiasta. Harvoin saa ystävällisiä vastauksia. Ei muuta kuin ihmisiin tutustumaan ihan livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi ei kannata? Miksi oletat, etten ottaisi kritiikkiä vastaan? Olen joissain FB-ryhmissä aika avoimesti paljastanut huonon itsetuntoni jne. ja olen saanut jopa epärealistisilta kuulostavan kilttejä viestejä. Eli en usko, että omalla seinälläni saisin mitään kovin loukkaavaa.
Joskus olen omalla seinälläni avautunit saamieni pakkien jälkeen ja sain kivoja viestejä. Tosin yksi kaverini alkoi dissata minua sen jälkeen, eikä peukuttanut mitään postauksiani tai muutenkaan pitänyt yhteyttä (=piti ilmeisesti outona, kun avauduin liikaa sydänsuruistani). Mutta hän olisi voinut jostain muusta alkaa sitten dissata joka tapauksessa.
Ap
Miksi et ota täällä saamaasi kritiikkiä vastaan vaan jatkat miksi kyselyä? Miksi se olisi fb:ssä eri asia?
Koska asenteesi on mätä.