Te jotka ette ole töissä. Monelta heräätte?
En saa itseäni millään sängystä ylös kuin vasta puolenpäivän jälkeen. Enkä keksi tekemistäkään. Olen yksinasuva eikä kavereita. Ja kesäloman kun pitäisi olla mukavaa aikaa. :(
Kommentit (52)
Olen aina ollut tosi aamu-uninen iltavirkku, joka yleensä piristyy iltakymmeneltä touhuamaan kaikkea. Nyt viimeisinä vuosina ole kuitenkin vapaapäivinä ja lomalla herännyt viimeistään yhdeksältä ja nukkumaan käyn aina puolen yön jälkeen. Nautin siitä, kun saa syödä aamiaisen kaikessa rauhassa ja lueskella tai katsoa samalla telkkua. Puoleen päivään ei nykyään enää edes huvita nukkua, vaikka olisi tullut valvottua pidempään.
Mitä vitun välii sillä on, mihin aikaan herää? Siis mitä väliä?
6:45 ylös, 7:30 töihin, kotiin 15:30-16:30, lapsien kanssa nukkumaan 21:00-22:00.
Hetkeäkään ei yksinäistä aikaa. Pienten lasten äitinä töissäkäynti on omaa aikaa. Ja tällä mennään kun minkäänlaista arjen tukiverkkoa ei minulla ja miehelläni ole.
9.30 aikaisintaan. Iltapäiväänkin joskus menee. Yö on parasta aikaa. Ainakin näin vilukesänä.
Kun olin töissä, niin heräsin noin viideltä aamulla. Nykyään kun ei tarvitse kellon mukaan pomppia, niin herätys on 10-12 välillä. Haluaisin tosin herätä jo seitsemältä tai kahdeksalta, koska tuntuu että päivä menee hukkaan, mutta valitettavasti myöhäinen valvominen ja liian helppo torkkunäppäin vievät voiton.
Nyt kun lapsetkin on lomalla herään puoli yhdeksän maissa. Kun lapsilla on koulua herään klo 6.30.
Jos pian nukkumaan niin klo 12 herätys
Yleensä välillä 6.30-9.30. Riippuen kuinka huonosti olen nukkunut. Esimerkiksi nyt on niin kovat säryt, ettei hyvää asentoa oikein löydy.
Viimeistään yhdeksältä. Paljon tekemistä (vaikka loma)!
Nukun pitkiä päikkäreitä.
En tiedä mutta mamujen vika kaikki!
Herään siinä kolmen neljän aikaan ip.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 03:30"]Herään siinä kolmen neljän aikaan ip.
[/quote]
Sama. Tarvitsen 8-9h:n yöunet. Menen nukkumaan kuuden paikkeilla, eli vrk-rytmi "lomamodessa".
Tultiin juuri lomalta, jolloin heräsin klo 9-10. Nämä iltapäivään nukkuvat ovat varmaan perheettömiä. Koska ehditte tehdä kaikkea mukavaa tai edes pyörittää arkea kun nukutte noin pitkään?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 03:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 03:30"]Herään siinä kolmen neljän aikaan ip. [/quote] Sama. Tarvitsen 8-9h:n yöunet. Menen nukkumaan kuuden paikkeilla, eli vrk-rytmi "lomamodessa".
[/quote]Joo paitsi että mä tarviin 11-14 tuntia yöunta, yleensä nukkumaan noin tähän aikoihin.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 04:12"]
12-16
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 04:18"]Tultiin juuri lomalta, jolloin heräsin klo 9-10. Nämä iltapäivään nukkuvat ovat varmaan perheettömiä. Koska ehditte tehdä kaikkea mukavaa tai edes pyörittää arkea kun nukutte noin pitkään?
[/quote]
Ihan kuule on ne samat 24h käytettävissä vuorokaudessa kuin muillakin. Hyvin riittää aikaa tehdä, kuten muillakin. Kaikki mukavan tekeminen ja arjen pyörittäminen tapahtuu kun toiset nukkuvat.
Noin varttia vaille 7.