Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin Teneriffa oli trendikäs?

Vierailija
20.07.2015 |

Koska oli makeaa sanoa käyneensä lomalla Teneriffalla? Nyt tuskin kukaan kehtaa myöntää tuon saaren valikoituneen lomakohteeksi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 15:12"]Hei kertokaa jooko mitä siellä voi tehdä? Mä oon tällänen semiaktiivinen kaupunkilomailija ja ainoa rantaloma missä oon ikinä ollut oli muksuna yks pikkulomarantakylä Brasiliassa. Oonko missannu jotain, kannattaisiko joskus mennä vaikka johki Kreikan saarelle kokeileen rantalomaa vai onko tylsää?
[/quote]

Siellä voi vain olla ja rentoutua. Tarviiko aina suorittaa?

Vierailija
22/26 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus, että Teneriffa oli trendikkäimmillään vv.1967-1974. 

On kyllä kaunis saari. Kävimme pari kertaa n. 15 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 15:29"]Villi veikkaus, että Teneriffa oli trendikkäimmillään vv.1967-1974. 

On kyllä kaunis saari. Kävimme pari kertaa n. 15 vuotta sitten.
[/quote]

Teneriffan eteläosa rakennettiin lomakohteeksi vasta 70-luvun puolivälin paikkeilla. Sitä ennen kohteena oli vain pohjoisen Puerto de la Cruz. Americasia saati etelän isoa kenttää ei ollut olemassakaan.

Vierailija
24/26 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Teneriffalla kaksi vuotta La Lagunan kaupungissa. Saari on ihana ja monipuolinen - mahtavat vaellusmaastot, mukavia kaupunkeja, hyviä rantoja, vuoristoa, vehreyttä pohjoisessa, kuivaa etelässä.

Voi siellä perinteisen rantalomankin viettää, mutta saarella on niin paljon tekemistä, että se viikko tai kaksi vierähtää helposti niin, ettei ehdi rannalle löhöämään.

Viime vuonna olimme pari viikkoa Puerto de la Cruzissa; kerran kävin Jardinin rannalla ja kerran automatkalla Fanabessa uimassa. Muuten ajelimme pitkin saarta, käytiin Lagunan lisäksi pääkaupungissa Santa Cruzissa shoppailemassa ja konsertissa, syötiin luolaravintoloissa, vaellettiin Mascassa jne.

Marraskuussa menemme saarelle taas!

Vierailija
25/26 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teneriffa on Kanariansaarista monipuolisin. Oma suosikkini on Puerto de la Cruz, siellä on paljon hyviä ravintoloita ja noin 40.000 asukasta+La Oratavan samansuuruinen kaupunki neljä kilometriä rinnettä ylös.

Etelässä on sitten 20 km rantalomakohteita, itse en niissä viihdy, mutta lapsiperheet ja pelkkää lepolomaa hakevat varmaan tykkäävät.

Vierailija
26/26 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... täytyy olla melkonen pelle, jos elelee elämäänsä jonkun trendin mukaan. Että Thaimaahan on lähdettävä vaikka velaksi, jos se on jonkun mielestä trendikästä. Emmää oikeen jaksa nyt selostaa pitkään miksi lomakohteet oli menneinä vuosikymmeninä niitä mitä oli ja miksi 60-luvulla valtaosa suomalaisista ei reppureissannut Aasiassa... mutta siihen oli syynsä. Kuten siihenkin, että Kanarian saaret alkoivat kiinnostaa talvilomalaisia, kun joskus 60 luvulla sinne alettiin tekemään matkoja ja palkoista alkoi jäämään käteen rahaa. Sinne syntyi palveluita ja siellä oli mukava ilmasto. Sinne tuli lisää väkeä ja lisää palveluita. Jossain vaiheessa siellä lomaili liikaa väkeä siihen nähden millä resursseilla niitä palveluita siellä ylläpidettiin. Massat lähtivät muualle (mm. thaikkulaan oli alkanut syntyä palveluita 80-90 luvulla). Nyt Kanarialla on viime vuosina kunnosteltu taas paikkoja ja pikkuhiljaa sinne palailee väkeä (tai siis tulee myös uutta väkeä). Mm. me aiomme mennä nyt tulevana talvena.

Se on jo pikkusen out koittaa olla trendikäs dissaamalla turistikohteita. Mutta siis henk. koht. tasolla minulle on aivan sama mitä mieltä kukaan on mistään matkakohteesta... jos siellä on jotain mikä minua kiinnostaa, niin menen, ja jossei ole, niin en mene. Mutta mun elämä onkin tässä suhteessa yksinkertaista, kun mun ei tarvitse päteä täällä eikä reaalimaailmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi